!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Monday, July 6, 2015

Ramadan, vasten en gebed.

De rit was nog niet klaar (306)

(Deel 306), Depok, West-Java, Indonesië, 10 juli 2015, 22:07)

Ramadan, vasten en gebed.

Ramadan (vastenmaand) in Indonesië is identiek aan de Taraweeh gebed (sunnah gebeden) in de moskee, en snel.
Deze gewoonte is uitgegroeid tot een cultuur van Indonesische volk, niet vanwege het gebod van Allah en Zijn boodschapper.
Want zelfs als een persoon niet heeft uitgevoerd zijn dagelijkse verplichte gebeden (gebeden vijf keer), maar meestal druk op de Taraweeh gebed (sunnah gebeden in congregatie te ontmoeten in de maand Ramadan ze blijven.
Ook vasten, hoewel men niet de praktijk van de verplichte gebeden vijf keer per dag, ze nog steeds ijverig Taraweeh gebed en vasten vooral in de eerste week van de ramadan.
Overwegende Taraweeh gebed is sunnah (niet verplicht). Profeet Mohammed zelf, terwijl nog steeds in leven te Taraweeh bidden in congregatie is slechts drie dagen van de eerste maand van Ramdhan, terwijl de 4e dag tot het einde van de Ramadan, bidden thuis met de kinderen en zijn vrouw.
Profeet Mohammed met redenen omkleed, hij wilde niet dat zijn volk later gebed Taraweeh veronderstellen is verplicht, zo bang belastend moslims.
En de profeet bang Taraweeh gebeden zo nodig, om te vergeten en verwaarlozing van de verplichte gebeden vijf keer, dat is nu uit in een deel van het Indonesische volk gedragen.
Hoewel het gebed vijf keer per dag is de tweede belangrijkste pijlers van de islam, na het reciteren Tauhid, Laillahailaulah Muhammadarasullah (Er is geen Illah die moet worden aanbeden behalve Allah, en Mohammed is de Boodschapper van Allah), en dan de derde vasten, zakat rmembayar vierde en vijfde Pilgrimage / Umrah als staat.
Dat is waarom wanneer we in de afrekening en opgewekt op de Dag der Opstanding, die voor het eerst vroeg God op onze gebeden, wij bidden dat er geen problemen zijn, dan zullen andere problemen soepel zijn.

Posities Gebed In de islam

Door
Sjeik Abdullah bin Abdul al-Azhim Chalefie


Er zijn vijf verplichte gebeden: 's middags,' Asr, Maghrib, Isha en Fajr.

Van Anas ibn Malik radi anhu, zei hij: "In de nacht van Isra '(wanneer de Profeet' alayhi wa salaam werd verhoogd tot de hemel) zijn nodig om de Profeet 'alayhi wa salaam bidden vijftig keer. Vervolgens gereduceerd tot vijf keer. Toen riep hij uit: 'O Mohammed, het echte besluit over mijn kant kan niet worden gewijzigd. En voorwaar, u (de beloning) van de vijf is als (beloning) en vijftig '. "[1]

Of Talha bin 'Ubaidullah radi anhu, vertelt hij dat eens een bedoeïen Arabische straggly haar kwam naar de Profeet' alayhi wa salaam en zei: "O boodschapper van Allah, laat mij bidden wat God van mij verlangd." Hij antwoorde:

الصلوات الخمس إلا أن تطوع شيئا.

"Het gebed vijf keer per dag, tenzij je iets wilt (van de sunnah gebed) toe te voegen." [2]

Posities Gebed In de islam
Van 'Abdullah bin' Umar radi anhu, zei hij dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

بني الإسلام على خمس, شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا عبده ورسوله, وإقام الصلاة, وإيتاء الزكاة وحج البيت, وصوم رمضان.

"De islam is gebouwd op vijf (gevallen): de getuigenis dat er geen god is die het recht heeft diibadahi dan Allah en Mohammed is de Boodschapper van Allah, verricht het gebed, aalmoezen uitgegeven, bedevaart naar het Huis en het vasten Ramadan." [3]

A. Rechtspersoon die Salah deed
De hele islamitische Ummah over eens dat degenen die de noodzaak van het gebed te ontkennen, dus hij is een ongelovige en uit de islam. Maar ze het niet eens over de mensen die nog geloven in het verlaten van het gebed met haar wettelijke verplichtingen. Door hun geschil is het bestaan ​​van een aantal hadith van de Profeet 'alayhi wa salaam die mensen die gebeden links als de heidenen, zonder onderscheid te maken tussen degenen die ontkennen en lui om het te doen noemen.

Van Jabir radi anhu, zei hij dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

إن بين الرجل وبين الشرك والكفر ترك الصلاة.

"Waarlijk, (grens) tussen shirk en kufr iemand met het gebed wordt gelaten." [4]

Van Buraidah, zei hij: "Ik hoorde de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

العهد الذي بيننا وبينهم الصلات, فمن تركها فقد كفر.

'De overeenkomst tussen ons en hen is het gebed. Wie verlaat, dan is hij een ongelovige. '"[5]

Maar rajih van de meningen van de geleerden ', dat is de kufr kufr is hier niet gedoofd kleine religie. Dit is het resultaat van een compromis tussen deze Ahadieth met andere tradities, zoals:

Van 'Ubadah bin ash-Saamit radi anhu, zei hij: "Ik hoorde de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:

خمس صلوات كتبهن الله على العباد, من أتى بهن لم يضيع منهن شيئا استخفافا بحقهن كان له عند الله عهد أن يدخله الجنة, ومن لم يأت بهن فليس له عند الله عهد, إن شاء عذبه وإن شاء غفر له.
'Vijf gebeden van Allah over de dienstknechten zijn vereist. Wie doet het en geen inachtneming niet lichtvaardig beetje afval, dan heeft hij een overeenkomst de-met God om het in de hemel. En wie doet het niet, dan is hij niet een verbond met God. Als Hij wil, dan mengadzabnya hij. Of als Hij wil, Hij vergeeft. '"[6]

We concluderen dat de wet liet het gebed is nog steeds onder de mate van kufr en shirk. Omdat de Profeet 'alayhi wa salaam niet gevallen van mensen die de wil van God te doen heeft ingediend.

Terwijl Allah swt zegt:

إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

"Voorwaar, Allah zal niet de zonde van shirk vergeven en Hij vergeeft alle zonden behalve (shirk), voor wie Hij wil. . Wie is aan Allah, dan wel heeft hij een grote zonde "[An-Nisa ': 48]

Van Abu Hurayrah radi anhu, zei hij: "Ik hoorde de Profeet 'alayhi wa sallam zei:" Zie, de eerste keer bracht ter verantwoording van een dienaar van de moslims op de Dag des Oordeels is het verplichte gebed. Als hij doen tot in de perfectie (hij overleefde). Zo niet, dan zeggen: Kijk, als hij een sunnah gebeden? Als hij de sunnah gebed is verplicht om te bidden Sunna werd verfijnd door het gebed. Dan is de hele praktijk van het verplichte gebed werd gebracht om zo goed rekening. '' [7]

Van Hudhayfah ibn al-Yaman, zei hij dat de Profeet 'alayhi wa salaam zei: "De islam zal verdwijnen als het verdwijnen van de kleur in vervaagde kleren. Tot het niet meer bekend is wat het vasten, gebed, offers, en Sadaqah. Qur'aan zal worden opgeheven in een nacht, tot niet wordt gelaten voor een enkel vers in de aarde. Blijf klasse van de mens van de ouderen en broos. Ze zeiden: 'We vinden onze vaderen sprak de woorden:. La ilaha ILLALLAH en we zeggen dat het "Shilah zei tegen hem:" Is het niet de woorden Laa ilaaha ILLALLAH geen voordeel voor hen, als ze niet weten wat dat is gebed, vasten, offers, en Sadaqah? "

Toen draaide Hudhayfah weg. Shilah herhaalde de vraag drie keer. Elke keer is het ook Hudhayfah afgewend. Op de derde keer, Hudhayfah draaide zich om en zei: "O Shilah, een zin die hen zal redden van de hel. Hij herhaalde het drie keer. '[8]

B. Om Verplicht wie?
Salah was verplicht voor iedere moslim die baligh en verstandig heeft
Van 'Ali radi anhu, van de Profeet' alayhi wa salaam, zei hij:

رفع القلم عن ثلاثة: عن النائم حتى يستيقظ, وعن الصبي حتى يحتلم, وعن المجنون حتى يعقل.

"Pena (liefdadigheid recorders) wordt opgeheven van drie personen:. Van degenen die slapen tot wakker, van kinderen tot baligh, en van de gekke om terug te komen onbewuste" [9]

Verplicht op ouders om hun kinderen naar gebeden, hoewel zij niet verplicht was te bidden, dat het bekend is om zijn gebeden.

Van 'Amr ibn Shoaib, van zijn vader, van zijn grootvader, zei hij dat de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:

مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع سنين, واضربوهم عليها وهم أبناء عشر سنين, وفرقوا بينهم في المضاجع.

"Instrueer uw kinderen op de leeftijd van zeven jaar om te bidden. En sloegen ze voor het verlaten van hem op de leeftijd van tien jaar. Naast hun eigen bed. "[10]

[Gekopieerd uit het boek van Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, Auteur Shaikh Abdul Azhim bin Badawai al-Chalefie, Indonesië Guide Fiqh Complete Edition, Translator Team Tashfiyah Lipia - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, Gedrukt in Ramadan 1428 - september 2007M]


Ramadan Vasten verlaten Inclusief grote zonde

Door
Ustadz Ismail Abu Muslim al-Atsari


Vasten heeft een hoge status in de islam. Hij is een van de vijf zuilen van de islam. Wie vastte om het plezier van Allah de Almachtige en in overeenstemming met de leiding van de Profeet te zoeken 'alayhi wa salaam, dan zal hij bereiken goedheid en deugd zijn zeer groot. Daarom is het de plicht van de moslims beschouwen het vasten zo goed mogelijk.

BETEKENIS FAST
In het Arabisch, het vasten genoemd door te vasten of Shiyam, betekent houden. Zoals voor de term sharia, Shaykh Muhammad ibn Salih al-'Utsaimin rahimahullah zei: "Shaum zijn: de aanbidding van Allah de Almachtige te onthouden van eten, drinken, en alles te annuleren, variërend dawn (Sadiq) tot zonsondergang , (Syarhul Mumti ', 6/298)

SOORTEN FAST
De geleerden gezegd dat er twee vasten: verplicht en sunnah vasten.

• Vasten is verplicht, zoals de Ramadan vasten, kaffârah en nadzar.

• sunnah vasten, zoals het vasten op maandag en donderdag, zes dagen in Shawwal, vasten van de profeet Dawud, en anderen.

Er was ook de vice vasten, zoals het vasten op de dag van 'Eid al-Fitr en Adh-ha, vasten mutih, patigeni vasten, het vasten tot pijn, en anderen te zoeken.

WET VAN RAMADAN SNEL
Wet Ramadan vasten is zeer bekend door de moslims, die stelt op al-Koran, al-Hadith, en ijmā '. Wie de verplichting van het vasten Ramadan, dan wordt hij een ongelovige. (Zie al-Wajîz, blz. 189)

Allah de Almachtige zegt.

يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

"O jullie die geloven, het vasten is u voorgeschreven zoals het was voorgeschreven voor degenen die vóór u, dat u voorzichtig zijn. [Al-Baqarah / 2: 183]

Ramadan vasten is een van de vijf zuilen van de islam. Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

بني الإسلام على خمس شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله وإقام الصلاة وإيتاء الزكاة والحج وصوم رمضان

"De islam is gebouwd op vijf pijlers: de geloofsbelijdenis La ilaha illa Allah en Mohammed is de boodschapper; dwingen gebed; aalmoezen geven; Hajj; en Ramadan vasten ". [HR. al-Bukhari, nee. 8; Muslim, nee. 16]

Shaykh Abdul 'Aziz al-Râjihi -hafizhahullâh- zei: "Degene die de verplichting van het vasten (Ramadan), toen hij ongelovigen, afvalligen van de islam. Omdat hij was teruggekomen op een grote verplichting en de pijlers van de pijlers van de islam, en één geval met zekerheid bekend is als de leer van de islam. Wie erkent de verplichting van het vasten Ramadan en toch is hij doelbewust te breken zonder udzur, wat betekent dat heeft hij een grote zonde gedaan, omdat hij richtte de goddelozen met het, maar niet dikafirkan naar het oordeel van de meest krachtige van het advies Ulama. Hij moet snel, en Heerser moslims (moeten) veroordeelde hem naar de gevangenis of geseling of beide. De meeste Ulema zei: "Als iemand opzettelijk breken de Ramadan vasten zonder udzur, werd hij ongelovigen". [Ilmâm bi-ins Syai Ahkâmis Shiyam min, p. 1]

BEDREIGING zonder dat daarbij RAMADAN FAST udzur (reden)
Ramadan vasten is een van de vijf zuilen van de islam, de persoon die het naar links of onderschatten het zal een pijnlijke straf in het hiernamaals krijgen.

Onder de hadith en de geschiedenis van dit hoofdstuk zijn:

عن أبي أمامة الباهلى قال سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: بينا أنا نائم إذ أتانى رجلان فأخذا بضبعى فأتيا بى جبلا وعرا فقالا لى: اصعد فقلت: إنى لا أطيقه فقالا: إنا سنسهله لك فصعدت حتى إذا كنت فى سواء الجبل إذا أنا بأصوات شديدة فقلت: ما هذه الأصوات قالوا: هذا عواء أهل النار, ثم انطلق بى فإذا أنا بقوم معلقين بعراقيبهم مشققة أشداقهم تسيل أشداقهم دما قال قلت: من هؤلاء قال: هؤلاء الذين يفطرون قبل تحلة صومهم

Van Abu Umamah al-Bâhili, zei hij: Ik hoorde de Boodschapper sallAllahu 'alayhi wa sallam zei: "Toen ik sliep, opeens waren er twee mannen die bij me kwam, houdt beide armen, vervolgens nam me mee naar een ruige bergen. Beiden zei tegen mij: "Kom!" Antwoordde ik, "ik kan niet". Beiden zeiden: "We zullen het gemakkelijker maken voor u". Dus ik rijd. Toen ik in het midden van de berg, plotseling hoorde ik luide stemmen, toen vroeg ik: "Wat is dat geluid?" Ze antwoordde: "Dat roep van de bevolking van de hel". Toen werd ik plotseling zag ik een groep mensen is afhankelijk (omgekeerd) met de aders van hun benen (bovenaan), de uiteinden van hun mond gescheurd bloedstroom. Ik vroeg: "Ze zijn?" Ze antwoordde: "dit en zij zijn degenen die breken vasten voortijdig". [HR. Nasa'i in als-Sunan al-Kubra, nee. 3273; Ibn Hibbaan; Ibn Khuzaimah; Bayhaqi, 4/216; Al-Hakim, nee. 1568; ath-Thabarani in Mu'jamul Kabir. Geclassificeerd als sahih door al-Hakim, adh-Dhahabi, al-Haitsami. Zie: al-Jami 'li Ahkâmis Shiyam, 1/60]

In een hadith overgeleverd:

عن أبي هريرة قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من أفطر يوما من رمضان في غير رخصة رخصها الله له فلن يقبل منه الدهر كله

Van Abu Hurayrah radi anhu, zei hij: "De Profeet 'alayhi wa salaam zei:" Degene die breken dag van (vasten) maand van de Ramadan is niet met (reden) Allah hem opluchting, het zal niet worden geaccepteerd van hem (hoewel hij gevast) per jaar alles. [HR. Ahmad, nr. 9002; Abu Dawud, nee. 2396; Ibn Khuzaimah, no.1987; etc.]

Maar didha'ifkan hadith door Imam Ibn Khuzaimah, Shoaib Shaikh al-Arnauth, Shaykh al-Albani en anderen, omdat er een onbekende verteller genaamd Ibn Muqawwis.

Hoewel deze hadith is zwak marfu '(geschiedenis van de profeet), maar veel van de geschiedenis van de metgezellen die versterken.

Overgeleverd van Abdullah bin Mas'oed radi anhu dat hij zei:

من أفطر يوما من رمضان من غير رخصة لقي الله به, وإن صام الدهر كله, إن شاء غفر له, وإن شاء عذبه

Wie het breken van de dag van (vasten) maand van de Ramadan met geen verlichting, ontmoette hij Allah met hem, hoewel hij het hele jaar gevast, (maar) als Allah het wilde, zou Hij hem vergeven, en als Allah het wilde, zou Hij martelen ". [Geschiedenis Thabarani, nee. 9459, dihasankan door Shaykh al-Albani, maar didha'ifkan geschiedenis marfu '. Zie Dha'if -AL-Umm- Abi Dawud 2/275]

Overgeleverd van Ali ibn Abi Talib radi anhu, dat hij zei:

من أفطر يوما من رمضان متعمدا لم يقضه أبدا طول الدهر

Wie het breken van de dag van (vasten) maand van de Ramadan op doel, kan het vasten niet vervangen een volledig jaar ". [Geschiedenis van de Ibn Hazm in al-Muhalla, 6/184]

Het is overgeleverd van Abu Hurayrah radi anhu, dat er een man breken in de Ramadan, zei hij:

لا يقبل منه صوم سنة

Vasten kan geen vervanging van een volledig jaar. [Geschiedenis van de Ibn Hazm in al-Muhalla, 6/184]

Zelfs vrienden van Ali bin Abi Talib geseling straf (stoten) aan mensen die breken het vasten in Ramadan, zoals vermeld in de geschiedenis:

عن عطاء بن أبي مروان, عن أبيه: أن علي بن أبي طالب أتي بالنجاشي قد شرب الخمر في رمضان, فضربه ثمانين, ثم ضربه من الغد عشرين, وقال: ضربناك العشرين لجرأتك على الله وإفطارك في رمضان.

Of Ata 'ibn Abi Maryam, van zijn vader, die de An-Najasyi blootgesteld aan Ali bin Abi Talib, hij werd het drinken van wijn in de Ramadan. Ali sloeg 80 keer, dan is de volgende dag sloeg hij het weer 20 keer. Ali zei: "We slaan 20 keer sinds kelancanganmu tegen Allah en omdat je breekt het vasten in de Ramadan". [Geschiedenis van de Ibn Hazm in al-Muhalla, 6/184]

een-Najasyi is een dichter, genaamd Qais bin 'Amr ibn al-Harith. Hij volgde Ali Ali menderanya, dan rende hij naar Mu'awiya. Zie: al-Jami 'li Ahkâmis Shiyam, 1/60)

Alle bovenstaande geschiedenis laat zien dat het verlaten van een dag van vasten in Ramadan zonder udzur is een grote zonde, wat dan als links hele maand vasten? Van groter zonde. Daarom is een persoon die wil om te overleven in zijn leven, laat hem het uitvoeren van de opdrachten van Allah en laat verboden verboden, dus pak het geluk in de wereld en het hiernamaals.

Wallahul Musta'an.

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 09 / Jaar XVII / 1434H / 2013. Gepubliceerd Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

No comments:

Post a Comment