!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Tuesday, August 11, 2015

Bid tot God dat is rijk en Maha helper.

De rit was nog niet klaar (341)

 (Deel 341), Depok, West-Java, Indonnesia, 11 augustus 2015, 13:40).

Bid tot God dat is rijk en Maha helper.

Na soms gebeden vergeten we het gebed na het gebed, misschien als resultaat dat we krap tijd (niet veel vrije tijd), zoals bezig met de zaken van de wereld (op zoek naar schatten).
In feite, het gebed is de meest glorieuze aanbidding die ons kon verhinderen calamiteiten die vaak geplaagd de mens, kan niet plaatsvinden op dit moment, maar in de toekomst.
In deze dagen van het menselijk leven niet kan worden gescheiden van de test van het leven is soms moeilijk te vermijden, zoals onze betrokkenheid bij de zaken van de schuld, zowel op een vriend of een bank (ofwel creditcard of andere schulden), schulden soms gaat het om een ​​element van riba (rente / rente).
In feite, een van de menselijke handelingen die moeten worden ingevuld voordat hij stierf (overleden) is het bedrijf schulden).
Profeet Mohammed zelf wanneer gaan menyolatkan lichamen een metgezel van de profeet bartanya aan het publiek, dat is er nog steeds een schuld dat de overledene niet is opgelost, dan is er iemand beantwoord, die vriend (overleden) dit laat nog een schuld van twee dirhams, en toen hoorde de profeet Mohammed weigerde menyolatkan lichamen de overledene werden nog in de schulden.
Eenmaal daar zijn de families die de overledene, dan is de Profeet dan bereid menyolatkan nieuwe organen van de (loon) de schuld afgerond.
Profeet Mohammed zei dat het belang van elke dienaar van God te bidden, hetzij in gebed of andere gelegenheden waarbij zelfs de profeet altijd bidden en God vragen om armoede en schuldslavernij voorkomen.
Profeet Mohammed de meest vrees voor God en onfeilbaar (God van de zonde bewaard) en zeker naar de hemel gaan gewoon altijd bidden van de moeilijkheden van het wereldgebeuren (bidden voor verlichting van de schulden bondage en beperktheid van levensonderhoud (armoede).
Wij als gewone mensen, die duizenden doen van immoraliteit, bewust of onbewust hebben zeker veel tot God te bidden alle zonden, vermijden van schuldslavernij om vergeven te worden, en opende de deur wijd levensonderhoud, zodat we voorkomen dat armoede.
In de sleutel moeten we geduldig te zijn bidden, had Mozes slechts 40 jaar later, werd zijn gebed toegekend in de strijd tegen de farao, ook Prophet Ayyub onvermoeibare bidden tot tien jaar van de nieuwe ziekte genezen, ook de profeet Zacharia na ouderen (vergrijzing) en zijn vrouw zijn ouderen, nieuwe zijn verzoek om het kind (nakomelingen) hebben verleend.
We bidden tot God, God zal verlenen verzoek is het zeker (gebed).

Deugd en GLORY gebed


Door
Marsyud bin Ismail bin Ibrahim Al-Rumaih


[1]. Het gebed is aanbidding volgens het Woord van God:
"Betekenis: berdo'alah tot Mij, zal ongetwijfeld Kuperkenankan u Inderdaad, degenen die opscheppen van aanbidding Mij zal Hell invoeren in een staat van abjecte.". [Ghafir: 60].

Imam Hafiz Ibn Hajar zei dat Shaikh Taqiyuddin Subki gezegd: De betekenis van het gebed in de bovenstaande paragraaf is het gebed, dat is een verzoek, en de volgende paragraaf 'een' ibaadatiy toont aan dat het gebed is specialer dan aanbidding, wat betekent dat wie zou niet arrogant om te aanbidden, dan zeker niet arrogant willen bidden.

Zo is de dreiging is gericht op mensen die gebeden links als arrogant, en zij die begaan dergelijke misdaden, dan heeft hij ongelovigen. Zoals voor degenen die niet bidden voor een of andere reden, is het niet blootgesteld aan de dreiging. Maar vermenigvuldigen gebed nog steeds beter dan het verlaten van het omdat de argumenten die pleiten voor bidden genoeg. [Fath Bari 11/98].

Van Nu'man ibn Bashir dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

"Het betekent: Het gebed is aanbidding", en dan las hij het vers: "Voorwaar, degenen die opscheppen van aanbidding". [Ghafir: 60].

Imam Hafiz Ibn Hajar zei dat Imam At-Thaibi zei: Moet de bovenstaande hadith Numan begrepen in de betekenis van de taal, betekent om te bidden is aan de houding van overgave te tonen en God nodig, want het is niet aan te raden aanbidding, maar zich over te geven en zich aan de Schepper en de behoefte voelen naar God. Daarom heeft God een einde maken aan het vers met zijn woorden: "Inderdaad, degenen die opscheppen van aanbidding". In dit vers degenen die niet in te dienen en overgave aan Allah genoemd mensen arrogant, zo bid tot primaat in de eredienst hebben, en een bedreiging voor degenen die niet bidden, is onaantastbaar. [Fath Bari 11/98].

Opmerking:
Hadith die luidt:

"Het betekent: Gebed is de oorspronkelijke kern van aanbidding" [Hadith twijfelachtig!]
[Didhaifkan Al-Albani, Ta'liq 'ala Misykatul Masabiih 2/693 No. 2231]

[2]. Het gebed is aanbidding die het meest nobele in de ogen van Allah, van Abu Hurayrah dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

"Betekenis: Er is niets in de meest nobele van God dan het gebed". [Sunan At-Timidzi, hoofdstuk Benediction 12/263, Sunan Ibn Majah, hoofdstuk Benediction 2/341 No. 3874. Musnad Ahmad 2/362].

Shaykh Al-Mubarak Furi zei dat de betekenis van de hadith is niets qauliyah aanbidding (spraak) is kostbaarder in de ogen van Allah dan gebed, omdat er iets te vergelijken moet in overeenstemming zijn met de stof. Dus het idee dat het gebed is het belangrijkste badaniyah aanbidding, zodat het niet in strijd met het Woord van God.

"Het betekent: Voorwaar, de edelste onder u in de ogen van Allah is de meest vrome onder u". [Al-Hujurat: 13].

[3]. Gods toorn tegen degenen die het gebed te verlaten, op basis van de hadith dat Abu Hurayrah zei dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd.

"Betekenis: Degenen die vragen niet van God, zal God memurkainya". [Sunan At-Tirmidhi, hoofdstuk Benediction 12 / 267-268].

Imam Hafiz Ibn Hajar zei dat Imam At-Thaibi zei: "De betekenis van de bovenstaande hadith is hij die niet vraagt ​​van God, dan Hij zou woedend zijn en vice versa Hij was erg blij toen vroeg zijn knecht". [Fath Bari 11/98]

Imam Al-Mubarak Furi zei dat de persoon die het gebed vertrokken is arrogant en voelde geen behoefte aan God.

Imam At-Thaibi zeggen dat God is blij toen hem gevraagd werd naar zijn gave, dan wie niet bidden tot Allah, dan is het recht om zijn woede.

Uit het bovenstaande hadith blijkt dat de aanvraag voor een dienaar van Allah is de grootste verplichting en vooral, omdat de buurt van de toorn van God is er een die wordt steeds meer een noodzaak. [Mura'atul Mashabih 7/358]

[4]. Het gebed is in staat om de daden van God te verwerpen, gebaseerd op de hadith van Salman Al-Farisi radi 'anhu dat de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd.

"Het betekent: Niemand kan het lot weerstaan, behalve het gebed". [Sunan At-Tirmidhi, hoofdstuk Qadar 8 / 305-306]

Shaykh Al-Mubarak Furi zei dat de vraag is, wier lot afhangt van het gebed en het gebed kan volkomen worden afgewezen, omdat het lot, want het lot is niet in strijd met de kwestie van oorzaak en gevolg, kan de oorzaak van het ontstaan ​​van dat er iets gebeurt of niet is iets anders, met inbegrip van het lot. Een voorbeeld van het gebed om een ​​ramp te voorkomen, beide zijn daden van God. Misschien iemand die bestemd niet bidden zo aangetast en als hij bidt, mag niet worden aangetast, zodat het gebed is als een schild en een calamiteit als een pijl. [Mura'atul Mafatih 7 / 354-355].

Shaykh Uthaymeen werd gevraagd: "We horen vaak mensen zeggen: O Allah, wij zijn niet bedelen ons lot zal worden veranderd, maar we vragen de zachtheid in het lot Is dat gebed is toegestaan..? '

Antwoord:
Bid zo omdat het gebed verboden is en onrechtmatig kan lot te veranderen, zoals vermeld in de bovenstaande hadith. Zelfs mensen die bidden als dat tegen God en als om te zeggen: "O Allah takdirkanlah me wat je wilt, maar geven zachtheid in het lot".

Moeten mensen die bidden opgelost in zijn gebed, zoals bidden: O Allah, wij vragen uw genade en we zoeken toevlucht van de kwelling u, en gebed semisalnya. Wanneer men bidt tot God om niet veranderd zijn lot, wat zijn dan de voordelen, terwijl het gebed lot kan veranderen, en het zou kunnen zijn dat het lot kan alleen worden gewijzigd als gevolg van het gebed. Het belangrijkste is dat het gebed mag hierboven niet zijn en moet ook worden vermeden, zoals iedereen die hoorde dat het gebed hem moet adviseren. [Liqa 'Babul Maftuh 5 / 45-46]

5]. Mensen die het meest kwetsbaar zijn degenen die niet in staat zijn om te bidden op basis van de hadith van de Profeet dat hij sallAllahu 'alayhi wa salaam heeft gezegd.

"Betekenis: Mensen die zwak zijn degenen die het gebed en de meest curmudgeonly persoon overblijft is een persoon die Grabber tegen groeten". [Al-Haitsami, boek Majma 'Az-Zawaid. Thabrani, Al-Ausath. Al-Mundziri, het boek At-Targheeb zei: sanadnya jayyid (goed) en geclassificeerd als sahih al-Albani, As-Silsilah al-Shahihah 2 / 152-153 No. 601].

Imam Manawi zei dat wat wordt bedoeld met "een-naasi Ajazu is de zwakste geesten en harten van de meest blinde visie, en wat wordt bedoeld met Min 'ajzin' ad-dua'i is zwak vraag God vooral in tijden van nood en dus zou de toorn van God te brengen, want hij liet zijn bevel bij het bidden is erg licht werk. [Faidhul Qadir 1/556].

Expert gedicht gezegd.
Laat u niet gevraagd om de mens, memintalah
de essentie van zijn deur is nooit gesloten.

Allah zal boos zijn als je hem niet vragen,
terwijl de mensen boos als vaak gevraagd.
Het bovenstaande gedicht in een weerlegging van het idee dat het beter is niet te bidden.

[6]. Allah swt bevolen om te bidden, degene die het gebed vertrokken is tegen de geboden van God en wie is het uitvoeren middel heeft zijn opdracht vervuld. Allah swt zegt.

"Betekenis:. En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, dan (antwoord), ben ik in de buurt van I op verzoek van de persoon die bidt als hij smeekte me verleend, laat ze dan ontmoet (een commando) Ku, en laat ze in Mij geloven, zodat ze altijd in de waarheid ". [Al-Baqarah: 186].

Shaykh Sa'di zei dat de bovenstaande paragraaf als een antwoord op de vraag van de metgezellen van de Profeet 'alayhi wa salaam vroegen ze: O boodschapper van Allah, als Allah sluiten zodat we smeekte fluisterend of is hij veel, dus we noemen hem door te roepen? Toen het vers kwam God. [Tafsir At-Tabari en didhaifkan door Imam Ahmad 3/481].

"En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, dan (antwoord), ik ben in de buurt." Want God is de essentie van de All-Seeing, Alwetende en All-Seeing naar iets verborgen, geheime en bepalen veranderingen in het oog en het hart. God ook in de buurt te zijn knechten, die vragen en altijd in staat om het verzoek in te willigen. Toen zei God: "Ik heb het verzoek van een persoon die bidt als hij smeekte me toe te kennen".

Gebed is van twee soorten, namelijk gebed aanbidding en voorbede. Gods nabijheid met zijn knecht verdeeld in twee soorten, te weten; Zijn kennis nabijheid met elk van zijn schepselen en nabijheid met zijn knecht elke toepassing te geven, en Taufik hulp aan hen.

Iedereen die bidt tot God met een hart dat nederig en bidden in overeenstemming met de regels van de rechtsstaat en er geen obstakels zoals een gebed wordt aanvaard als het eten van voedingsmiddelen die verboden zijn of semisalnya, God beloofde het verzoek in te willigen. Vooral wanneer vergezeld door de dingen die terkabulnya gebed veroorzaken als het vervullen van Gods gebod, waardoor zijn ban beide woorden en daden en geloven dat het gebed zal worden verleend. Dan zegt Allah: "Laat hen dan ontmoeten (geboden) Ku en hedaklah zij geloven in Mij, zodat ze altijd in de waarheid".

Dit betekent dat mensen die bidden de waarheid zal zijn dat het krijgen begeleiding van de trouwe en goede daden doen en te voorkomen dat het kwaad en gruwel. [Tafseer al-Sa'di 1 / 224-225].

[7]. Zarkasi Imam zei dat de concentratie in het gebed en liet een lage houding, onderdanig, dienstbaarheid en voel de behoefte van God is de grootste aanbidding zelfs zo wordt het legitieme behoeften van aanbidding.

God belooft te belonen degenen die bidden, maar zijn gebed niet verleend.

[8]. Bidden is bezig was aan God, die het gevoel van verhoging in het hart van de grootheid van God verheven en wilde terug naar zijn stoppen van zondaars gaan herinneren. Vaak kloppen op de deur heeft een grote kans om binnen te komen, dus er is een gezegde dat mensen die vaak op de deur kloppen, dan is een tijd zal worden gegeven toestemming in te voeren wordt er gezegd: "Gezien de kans om beter dan iets worden gegeven bidden".

[9]. Velen bidden tot rampen en calamiteiten te voorkomen, als het woord van God, die duikt over de profeet Ibrahim alaihis Salam:

"Betekenis: En ik zal bidden tot mijn Heer, hopelijk zal ik niet teleurgesteld worden door te bidden tot mijn Heer". [Maryam: 48]

En het woord van God over de profeet Zacharias 'alaihis Salam.

"Het betekent: Hij zei:" Mijn Heer, mijn beenderen zijn zwak geweest en mijn hoofd was bedekt met grijs haar, en ik heb nog nooit teleurgesteld in bidden tot U, o mijn Heer ". [(Maryam: 4) Al-Azhiyah fi Ahkamil Ad'iyah dingen. 38-42].

[10]. Sommige mensen bidden alleen maar een of twee keer en één keer werd niet toegekend, dan stoppen met bidden. Een dergelijke actie is duidelijk foutieve actie nog moet hij voortdurend herhaalt zijn gebed tot Allah subsidie.

Van Abu Hurayrah dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd.

".? Betekenis: Benediction knecht zal altijd worden toegekend, terwijl niet te vragen voor iets zondig of beëindiging familieleden, of geen haast Ze vroegen: Wat is de stormloop Ze antwoordde:" Hij zei; Ik bad vele malen wordt niet verleend, dan voelde hij spijt laat dan het gebed. "[Sahih Muslim, Boek van Dhikr wa Benediction 4/87].

Volgens Imam An-Nawawi in kwestie spijt was het verlaten van het gebed. [Sharh Sahih Muslim, 17/52].

Dan moet een dienaar moet blijven bidden en niet te vervelen en het gevoel was zijn gebed niet verleend. In een toespraak: "Ik bad vele malen, maar werd niet toegekend".

Shaykh Al-Mubarak Furi zei dat sjeik Al-Qari zei:. "De betekenis van de zin is niet het zien van de resultaten van mijn gebeden Soms is de langzamere voelen zijn gebed wordt verleend of ontmoedigd te bidden en beide zijn verwerpelijke Houd in gedachten, is er een bepaalde tijd voor het gebed terkabulnya,. zoals verteld dat het gebed van Mozes en Aäron, dus farao verwoest door Gods nieuwe conclusie na veertig jaar. De wanhoop van de genade van Allah zal niet gebeuren, tenzij op de ongelovigen ". [Mura'atul Mafatih 7/348].

Imam Hafiz Ibn Hajar zei dat in de bovenstaande hadith zijn er ethische bidden die van toepassing blijven en niet te wanhopen in bidden voor, dus het is een onderdeel van de houding van onderwerping en overgave aan Allah en de behoefte voelen voor God, en daarom sommige geleerden Salaf zei: "We zijn banger verhinderd om te bidden in plaats van gehinderd terkabulnya gebed".

Imam Ad-Dawudi zei: "Er wordt gevreesd dat de persoon die zegt dat hij altijd gebeden, maar werd het gebed echt niet verleend, of eigenlijk de opschorting van de straf van het hiernamaals of kwijtschelding van zonden niet verleend niet toegekend".

Imam Ibn Jauzi zei: "Weet dat het gebed van de gelovigen niet kan worden afgewezen, kan pengkabulannya beter worden vertraagd of vervangen door iets meer serieus profiteert van de gevraagde hetzij in de wereld of in het hiernamaals Moet een dienaar niet laten bidden tot zijn Heer, want gebed is aanbidding. namelijk de indiening van aanbidding en onderwerping aan God ". [Fath Bari 7/348]

Van Aisha radi 'anha dat hij zei: "Toen de Profeet' alayhi wa salaam raakte de magische Jood, met name Lubaid bin A'sham, zei hij, om zo als de profeet iets nog niet doen totdat één nacht de Profeet 'alayhi wa salaam bidden dan bidden en blijven bidden ". [Sahih Muslim, boek hoofdstukken Salam Magic 7/14]

Imam An-Nawawi zei dat de bovenstaande hadith benadrukken elke dienaar toen de ramp of calamiteit tot gebed vermenigvuldigen en blijven overgeven aan God. [Sharh Sahih Muslim 7/14].

Van Ali bin Abu Talib radi 'anhu zei dat toen ik begon te vechten als de slag van Badr me snel terug om te zien wat de Profeet' alayhi wa salaam, het blijkt dat hij was uitgestrekt en las: O Essentie van de Hoge Raad en de Hoge Raad het Eeuwige Leven, O Essentie van de Hoge Raad en de Supreme eeuwig leven, toen kwam ik terug te vechten, dan weer terug ga ik naar de plaats waar de Profeet, hem ontmoette ik in een staat van uitputting, dan kom ik terug en vecht me terug naar waar hij en ik ontmoette nog lezen het gebed opdat God geeft de overwinning " . [Sunan At-Tirmidhi, hoofdstuk 13/78 Prayer. geclassificeerd als sahih Ibn Hajar in Fath Bari 11/98]

Van Ubadah bin Saamit radi 'anhu dat de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd.

"Het betekent:. Niemand moslim bidden tot Allah in de wereld met een petitie, behalve Allah zal het verlenen of het kwaad daarvan semisalnya elimineren, terwijl een zonde of beëindiging van familieleden niet bidden Er was een man van de mensen die zeggen: Als dat zo is zal ik vermenigvuldigen . (gebed) Hij zei: '". God antwoordde de gebeden meer dan je gevraagd voor" [Sunan At-Tirmidhi, hoofdstuk 13/78 Prayer geclassificeerd als sahih door Ibn Hajar in Fath bari 11/98.].

[11]. Hadith die leest.

"Het betekent: Allah houdt van degenen die ernstig bidden". [Hadith zijn twijfelachtig, Al-Albani zei in Lineage Dhaifah dat deze hadith valse 2 / 96-97].


[Gekopieerd uit het boek Jahalatun nas fid dua, Indonesië editie fouten in het gebed, door Marsyud bin Ismail bin Ibrahim Al-Rumaih, p 37-42, gepubliceerd door Darul Haq, de vertaler Zaenal Abidin, Lc.]

No comments:

Post a Comment