!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Sunday, August 16, 2015

Bijzondere aandacht besteden aan het leven hiernamaals, maar de wereld niet vergeten

De rit was nog niet klaar (346)

(Deel 346), Depok, West-Java, Indonnesia, 14 augustus 2015, 20:07 pm).

Bijzondere aandacht besteden aan het leven hiernamaals, maar de wereld niet vergeten

Allah in de Al-Qasas vers 77 vertelt van de mens, de mens is verplicht om voorrang te geven aan het echte doel van het leven in het hiernamaals (paradijs) is onsterfelijk, maar mensen moeten niet vergeten de levensduur (plezier), die door God in de wereld (tijdelijk) wordt verleend.
Van de kant van God was niet meer waarde dan de vleugel van een mug en is meer verachtelijk dan een jonge geit karkas defecten (Hadith / Sunna / al-wijsheid)
Maar qua wereld echt rijke man, zijn fruit, groenten, rijst, gamdum en een verscheidenheid aan flora en fauna, waaronder eetbare reine dieren, zoals vis, geiten, kippen, koeien, en kunnen worden gemolken, in aanvulling op de natuurlijke rijkdommen (in in grond), zoals aardolie, aardgas, aardwarmte, steenkool, goud, diamant, zilver, evenals water (regen), zowel in de grond (bronnen, meren, rivieren en zeewater (kan worden gedistilleerd in zoet water dus bevruchten planten en tuinen (BOS), evenals de behoeften van water levende organismen (mens en dier).
God vestigt voeding, mate en de dood (death / sterven) in het boek:

"Lawh Mahfuz".

Profeet alayhi wa sallam zei: "Allah heeft al het lot van alle schepselen ingesteld van vijftigduizend jaar voordat schiep God de hemel en de aarde". (HR. Muslim no. 2653).

"Niets een calamiteit overkomt op de aarde en (nor) in uzelf, maar het is ingeschreven in het Boek (Lawh Mahfuz) voordat Wij brengen het. Voorwaar, het is gemakkelijk voor Allah ". (. QS Al-Hadid: 22).
Maar God vertelde de mens dat God het lot van een volk (een persoon) niet zal veranderen als hij zich niet wil veranderen (niet geprobeerd) (Koran).
Dus als iemand wil bereiken (het krijgen van loon (of winst), dan moet hij gaan door de inspanning (inzet) ofwel met een handel, leren om piloot te worden als hij wilde piloot worden, werd een arts, architect, wiskundige, onderzoeker (onderzoeker), om drugs te vinden -obatan of gereedschap methoden van genezing ziekte, of in staat zijn om een ​​auto of vliegtuig maken (te gebruiken voor lange reizen zoals gaat Hadj / Umrah naar Mekka, Saudi-Arabië, en duizenden andere beroepen.
Het hele probleem van de wereld uiteindelijk bestemd is voor menselijke overlevenden om te leven in het hiernamaals, omdat het bedrijfsleven, op het einde alleen maar om God te aanbidden.
De rijkdom we niet verplicht om zakaat moskeeën, scholen en andere voorzieningen in aanvulling betalen, de armen helpen en berooid wezen, bouwen van faciliteiten voor de kosten van het gaan ontlenen
Hadj / Umrah.
Islam verbiedt zijn volk bedelen (bedelen), tenzij gedwongen om (bedreigd met de hongerdood).
Zelfs profeet Mohammed heeft geleerd een vriend om te zoeken naar brandhout in het bos en verkocht in de markt, zodat de familie kan eten. Het betekent dat in de moderne tijd, is dat we moeten werken en probeer jezelf te bidden, God Kaena bepaling al bestrating op aarde, goed uitziende vissen in de zee, de landbouw (landbouw) werknemers in de fabriek, een medewerker van het bedrijf, evenals de handel.
Profeet Mohammed zei, negen van de 10 levensonderhoud van God was in de handelssector (inclusief landbouw / gevist) en een cursus in de werknemers van het bedrijf (ambtenaren). Dus als we willen rijk (rijkdom), dan de handel is een vak waar, zoals geïllustreerd door de profeet Mohammed wanneer de handel wordt geactiveerd door zijn vrouw Khadijah (rijke weduwe) zijn.

Allah de Verhevene zegt in Surah Al-Qasas paragraaf 77

وابتغ فيما آتاك الله الدار الآخرة ولا تنس نصيبك من الدنيا وأحسن كما أحسن الله إليك ولا تبغ الفساد في الأرض إن الله لا يحب المفسدين

"En kijk naar wat God gegeven heeft (geluk) in het Hiernamaals, en vergeet niet bahagianmu van (plezier) wereld en doe goed (aan anderen) zoals Allah goed gedaan heeft, tot u, en niet onheil op de (face ) aarde. Allah houdt niet degenen die kwaad te doen. "

Op dit vers Allah swt verklaart de vier soorten van advies en begeleiding gericht op Qarun door zijn volk, maar ook advies en begeleiding moet ook worden beoefend door ons als volgelingen van de profeet omdat de Koran is de perfecte gids voor de mensheid, zag hij Wie praktijk advies en begeleiding dat de welvaart in de wereld en in het hiernamaals zal winnen.

Tekenen van nuttige kennis

Door
Al-Ustadz Yazid bin Abdul Qadir Jawas



Bruikbare kennis kan worden gekend door naar de eigenaar van de techniek. Onder de tekens:

1. Mensen niet schelen dat gunstig zijn kennis van de situatie en de positie van zichzelf alsook hun hart te haten lof van de mannen, houdt geen rekening met zichzelf zuiver en niet aanmatigend om anderen met de kennis die ze hebben.

Imam al-Hasan al-Basri (gestorven ste 110 H.) Rahiemehoellaah zei: "Mensen zijn gewoon mensen die ascetische faqih van de wereld, dus verwacht het hiernamaals, weet zijn religie, en ijverig in aanbidding." In een andere overlevering zei hij: "Hij niet jaloers op de mensen die op het, niet arrogant tegen mensen die onder het, en niet neem een ​​beloning van Allah Ta'ala de wetenschap hem geleerd heeft. "[1]

2. Eigenaar nuttig wetenschap, als zijn kennis toeneemt, neemt ook tawadhu attitude ', angst, vernedering, en onderwerping voor Allah Ta'ala.

3. Wetenschap is nuttig om uit te nodigen de eigenaar liep uit de hele wereld. De grootste is de status, roem en lof. Blijf weg van het en meende het in haar weg, dan is het een teken van nuttige kennis.

4. De eigenaar van deze wetenschap is niet te krijgen om kennis te hebben en zijn niet trots op hem voor iedereen. Hij wil niet onwetendheid toeschrijven aan iedereen, behalve iemand die duidelijk overtreden van de Ahlus Sunnah en de Sunnah. Hij was boos op hem omdat Allah Ta'ala alleen, niet voor persoonlijke, noch is het de bedoeling om de positie zich boven iedereen te verheffen. [2]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah (d e. 728 H) rahiemehoellaah kennis delen dit gunstig -die is de pilaar en het fundament van hikmah- in drie delen. Hij rahiemehoellaah zei: "Wetenschap is lovenswaardig, zoals blijkt uit het Boek en de Soennah is de wetenschap die wordt overgenomen van de profeten, zoals gesproken Profeet 'alayhi wa salaam.

إن العلماء هم ورثة الأنبياء لم يرثوا دينارا ولا درهما وإنما ورثوا العلم فمن أخذه أخذ بحظ وافر.

"Voorwaar, de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten, en ze niet dinar of dirham passeren. Ze gaan gewoon op kennis. Wie nam het, dan heeft hij deelgenomen velen. "[3]

Het heeft drie soorten van Wetenschap:
1. Kennis van God, Namen, en zijn kwaliteiten alsmede zaken die verband houden met het. Een voorbeeld is als Allah geopenbaard Surat al-Ikhlaash, vers voorzitter, enzovoort.

2. Studies over het nieuws van God over de dingen die zijn gebeurd en er zal gebeuren in de toekomst en wat er gebeurt. Een voorbeeld is Allah openbaarde de verzen van het verhaal, beloften, bedreigingen, de aard van de Hemel, de aard van de hel, enzovoort.

3. The Science of God beveelt met betrekking tot de harten en daden van het lichaam, zoals het geloof in God, de kennis over het hart en conditie, evenals de woorden en daden van de ledematen. En het is in het aangaan van de wetenschap van de fundamenten van het geloof en van de regels van de islam en daarin ging de wetenschap die zich bezighoudt met woorden en daden zijn duidelijk, zoals de wetenschappen van fiqh dat de juridische daden te bespreken. En het is een deel van de wetenschap van de religie. [4]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah (. D e 728 H) rahiemehoellaah zei ook: "Er is gezegd Yahya ibn 'Ammar (d e 422 H.),' Wetenschap dat er vijf:

1. Wetenschap is een leven voor religie, de wetenschap van het monotheïsme

2. De wetenschap is een religieuze maaltijd, dat is de wetenschap van het bestuderen van de betekenissen van Al-Koran en hadith

3. Wetenschap is een religie van de geneeskunde, de wetenschap fatwa. Als een ramp (catastrofe) kwam tot een dienaar, iemand die in staat is om hem te genezen van het ongeval, zoals vermeld door Ibn Mas'oed radhiyallaahu 'anhu heeft hij

4. Wetenschap is een religie van de ziekte, namelijk de theologie en ketterij, en

5. Wetenschap die de vernietiging van religie, hekserij en dergelijke hem. '"[5]

[Overgenomen uit het boek De Weg naar de Hemel Sciences Demand "Demand Gratis Science", auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Publishers Bibliotheek At-Taqwa, PO BOX 264-16 001 Bogor West Java - Indonesië, Rabi'uts Tsani eerst gepubliceerd 1428H / april 2007M]

No comments:

Post a Comment