!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Wednesday, August 26, 2015

Het kennen van God en de menselijke zonde alleen gedragen.

De rit was nog niet klaar (354)

(Deel 354), Depok, West-Java, Indonnesia, 21 augustus 2015, 20:27 uur).

Het kennen van God en de menselijke zonde alleen gedragen.

God in de brief Fatir vers 18 waarschuwt mensen die de zonden van de eigen verantwoordelijkheid van een persoon en hij zich in het hiernamaals verantwoording moet worden gehouden voor God, kan iemands zonden niet worden gedragen door anderen of door een mens, met inbegrip van de profeet en Zijn boodschapper.
In de islam als Gods Woord in de brief Fatir, dat geen profeet (boodschappers), dat de zonden van een ander mens kan dragen.
Koran was de enige Schrift dat God garandeert de authenticiteit en keasliannnya gehandhaafd tot de Dag der Opstanding (zoals beschreven in de Koran en Sunnah).




Fathir brief Verzen 15-18
يا أيها الناس أنتم الفقراء إلى الله والله هو الغني الحميد (15) إن يشأ يذهبكم ويأت بخلق جديد (16) وما ذلك على الله بعزيز (17) ولا تزر وازرة وزر أخرى وإن تدع مثقلة إلى حملها لا يحمل منه شيء ولو كان ذا قربى إنما تنذر الذين يخشون ربهم بالغيب وأقاموا الصلاة ومن تزكى فإنما يتزكى لنفسه وإلى الله المصير (18)

Vertaling van de brief Fathir Verzen 15-18

15. [32] O mensen! U bent degenen die God nodig; Allah is Hij, Die Mahakaya (niets anders nodig), de Geprezen [33].

16. Als Hij zal Hij vernietigen u en brengen een nieuwe schepping (om u te vervangen) [34].

17. En zo is het niet moeilijk voor Allah.

18. En de zondaar zal niet de zonden van anderen [35] dragen. En als iemand belast met het gewicht van zijn zonde call (anderen) om de belasting het niet op de geringste dragen, hoewel (ze noemt) de familieleden [36]. Zeker je kunt waarschuwen alleen degenen die vrezen (de bestraffing van) Allah, (maar) dat ze hem niet [37] en zij die aanbidden [38] vast te zien. En wie zich reinigt [39], in het feit dat hij zichzelf te zuiveren voor zijn eigen bestwil. en Allah is de plek terug [40]. -

KEN GOD SWT

Door
Ustadz Ismail Abu Muslim al-Atsari


Merites van een zaak afhankelijk van de opgedane kennis in de techniek. Want er is niets meer nobel dan Allah swt, dan wetenschap is de wetenschap van het kennen van Allah, de meest verheven. Allah weet hoe het kan worden gedaan door middel van:

• Verzen kauniyah (tekenen majesteit van Allah in het universum of alle schepselen), en

• Verzen Syar'iyah (tekenen majesteit van Allah, in Zijn Sharia of religie).

Kennismaking met Allah de Almachtige bestaat uit vier delen:
1. Ken het bestaan van Allah.
2. Know rububiyah eenheid van Allah.
3. Ken de uluhiyah eenheid van Allah (Allah rechten diibadahi)
4. Ken de namen en attributen van Allah de Almachtige

De vierde sectie is een eenheid, niet te scheiden. Hier is een korte uitleg van de vier bovenstaande gevallen.

1. weten dat God swt
We moeten geloven dat God, de Schepper van alle wezens echt bestaan, hoewel we nooit ontmoet, gezien, gehoord direct. Veel van de argumenten die dit aantonen. Onder hen het woord van Allah swt:

أم خلقوا من غير شيء أم هم الخالقون

Werden ze door niets (dat wil zeggen, zonder een Schepper), of dat ze zijn het creëren van (zelf)? [ath-Thur / 52: 35]

Dat wil zeggen, de menselijke conditie of een bestaand wezen kan niet los worden gezien van een van de drie omstandigheden:

a. Ze bestaan zonder een Schepper. Dit is niet mogelijk. Er is geen gezond verstand kan aanvaarden dat er iets is er zonder te worden gemaakt.

b. Ze creëren zelf. Het is niet meer mogelijk. Want hoe kon iets dat oorspronkelijk niet was was er iets dat bestaat creëren.

c. Dit is de waarheid, dat Allah de Almachtige hen heeft geschapen, Hij is de Schepper, Heerser, geen partner voor Hem.

Een Arabische bedoeïen vroeg: "Wat is het bewijs van het bestaan van Allah?" Hij antwoordde: "Subhan Allah (Glorie zij Allah)! Inderdaad kameel uitwerpselen wijzen op de aanwezigheid van kamelen, voetafdruk toont de reis! Vervolgens heeft de hemel sterren, de aarde wegen, oceanen golven, niet die aangeven al-Latif (Allah de Almachtige Goed) al-Khabir (Alwetende). "

Imam Ahmad rahimahullah gevraagd over dit, antwoordde hij: "Er is een sterke vesting, glad, geen deuren en ramen. Zilverwit buitenkant, het als puur goud. Wanneer in dergelijke omstandigheden, de plotselinge muren splitsen, dan krijgt uit het een dier dat kan horen en zien, heeft een mooie vorm en een melodieuze stem. "

Die bedoeld is door Imam Ahmad is een kip die uit hun eieren. [Zie Tafsir Ibn Kathir, de brief al-Baqarah, vers 21]

Echte geloof in de Schepper, Allah de Almachtige, is fithrah wezens. Vandaar dat de farao, zelfs de duivel, ook geloven. Allah swt zegt over farao en zijn mensen die de wonderen van Mozes Alaihissallam ontkennen:

وجحدوا بها واستيقنتها أنفسهم ظلما وعلوا فانظر كيف كان عاقبة المفسدين

En zij (Farao en zijn volk) als gevolg van onrechtvaardigheid en arrogantie ontkennen (hun) hart als ze geloven (de waarheid) van haar. Zo te zien hoe het einde was van degenen die verloren gaan. [an-Naml / 27: 14]

Daarom is het niet alleen maar een persoon die gelooft in Allah betekent dat hij een moslim of een gelovige.

2. Eenheid van Heerschappij KEN GOD SWT
Rububiyah we moeten geloven in de eenheid van Allah, namelijk dat alleen Allah, die maken, eigen, controle en beheer van alle schepselen. Alleen Allah de Almachtige, die in te schakelen, uit te schakelen, waardoor Rizqi, goede brengen, tot een ramp te brengen. Geen partner aan Allah de Almachtige in alle gevallen boven, noch engelen, profeten, heiligen, genie, geest, of anderen.
Heerschappij (creëren, eigen en reguleren / controle van) de gehele universum behoort aan Allah alleen. Allah de Almachtige zegt:

الحمد لله رب العالمين

Lof aan Allah, Rabb (Eigenaar, Ruler) universum. [al-Fatiha / 1: 2]

Type van het monotheïsme wordt niet ontkend door de polytheïsten in de tijd van de profeet, zelfs zij toegeven, zoals door een aantal verzen van al-Koran. Onder andere, het woord van Allah de Almachtige.

قل من يرزقكم من السماء والأرض أمن يملك السمع والأبصار ومن يخرج الحي من الميت ويخرج الميت من الحي ومن يدبر الأمر فسيقولون الله فقل أفلا تتقون

"Zeg:" Wie geeft voedsel aan u van hemel en aarde, of die bevoegd is (gemaakt) het gehoor en gezichtsvermogen, en die een leven van de doden en de doden uit de levenden uitgegeven, en die het beheer van alle zaken "Dan zij (de heidenen van onwetendheid) antwoordde: "Allah" Zeg dan:. "Waarom heb je Hem niet vrezen (Hem)" [Yunus / 10: 31]

Ook de Duivel erkent dit, erkende hij dat Allah was degene die is gemaakt van het vuur.

قال ما منعك ألا تسجد إذ أمرتك قال أنا خير منه خلقتني من نار وخلقته من طين

God zei: "Bent u uit te knielen (Adam) op het moment dat ik je verteld?" De duivel antwoordde: "Ik ben beter daarvan:. U mij uit vuur was hem U gemaakt uit klei" [al-A'raf / 7: 12]

Daarom kan iemand die in de eenheid van Allah en Zijn macht gelooft niet worden opgeroepen een moslim of een gelovige totdat hij geloven in de eenheid van Allah uluhiyah, geloven ook in de namen en eigenschappen van Allah, zoals hieronder zal worden toegelicht.

3. uluhiyah eenheid KEN GOD (zijn recht op DIIBADAHI).
Wij zijn van mening dat de juiste diibadahi alleen Allah swt. Aanbidden zullen niet geven aan anderen dan Allah, ook al is het schepsel is dicht bij hem, als een engel of een boodschapper van Allah de Almachtige. Bovendien, de wezens die rangschikken onder hen, zoals: de mens, djinn, dieren, bomen, stenen, wapens, planeten, sterren, of andere.

Tawheed is deze betekenis vervat in de woorden la ilaha illallah, omdat de betekenis ervan is niet in aanmerking diibadahi naast Allah. Hij Almachtige zegt:

إياك نعبد وإياك نستعين

Je bent alleen onze ibadahi zijt gij en tot ons om hulp. [al-Fatiha / 1: 5]

Allah de Almachtige zegt ook:

قل إنما يوحى إلي أنما إلهكم إله واحد فهل أنتم مسلمون

Zeg: "Waarlijk, dat is aan mij geopenbaard was," Zie Ilahmu (u ibadahi) is de enige ware God, dan laat je hebben overgegeven (Hem) "[Al-Anbiya '/ 21: 108].

Uluhiyah geloof in de eenheid van Allah (Zijn recht om diibadahi) Dit is de kern van alle apostelen prediken. En dit wordt ontkend door de polytheïsten en ongelovigen. Allah de Almachtige zegt.

وعجبوا أن جاءهم منذر منهم وقال الكافرون هذا ساحر كذاب) 4 (أجعل الآلهة إلها واحدا إن هذا لشيء عجاب

"En ze vragen zich af omdat hun aankomst een waarschuwer (boodschappers) uit het midden van hen, en de ongelovigen zeggen:" Dit is een tovenaar, een charlatan "Waarom heeft hij de goden van de goden de One alleen te maken Inderdaad, dit is waar.. . -recht een verbazingwekkende zaak [Shad / 38: 4-5]

Het doel van de invoering van de eenheid van Allah uluhiyah hiervan is dat we van Allah, onderwerping aan Hem, vrees en hoop in Hem, en de eenheid van aanbidding voor Hem.

De aanbidding van Allah is nederig en gehoorzaam aan Allah swt met volledige toewijding, verheffing, verwachten genade, en angst voor straf. Dit werd gedaan door het uitvoeren van het bevel van Allah de Almachtige en de weg van zijn verbod.

De reikwijdte van aanbidding dat is alles wat is geliefd en gezegend door Allah de Almachtige, in de vorm van woorden en perbuataan, die geboren werd en de geest.

Aanbidding van Allah worden aanvaard met twee voorwaarden, namelijk oprecht en mutâba'ah. Ikhlas, namelijk: op zoek naar het plezier van Allah, terwijl mutâba'ah, die de Sunnah (leer) van de profeet Mohammed te volgen.

Daarom, mensen die in de eenheid van Allah diibadahi juiste geloven, zal hij bieden de soort van aanbidding aan Hem alleen. Onder de soorten van aanbidding is absolute gehoorzaamheid aan de hoop en vrees; liefde die de absolute onderwerping vergezeld; gebed; intentie in aanbidding (oprechte); slachten van dieren; angst; vertrouwen; en anderen.

4. BEKENDE NAMEN EN DE NATUUR VAN GOD
Namelijk het geloof en het bepalen van de namen van Allah en Zijn eigenschappen, die in het boek van al-Koran en de Soennah zijn authentiek, zonder likening het schepsel.

Allah de Almachtige zegt:

ولله الأسماء الحسنى فادعوه بها وذروا الذين يلحدون في أسمائه سيجزون ما كانوا يعملون

"Het behoort tot Allah Asma-ul Husna, dan bermohonlah hem door te bellen naar Asma-ul Husna en tinggalakanlah degenen die afwijken van de waarheid in de (call) namen hem. Later zullen ze worden beloond voor wat ze doen [al-A'raf / 7: 180].

ليس كمثله شيء وهو السميع البصير

Er is niets aan Hem en Hij is de Alhorende, Alziende. [ash-Shura / 42: 11]

Voorwaar, Allah swt is Who Knows alle dingen, waaronder de meest bekende over Allah is Allah de Almachtige alleen. Allah de Almachtige zegt:

قل أأنتم أعلم أم الله

Zeg: "Ben je meer weten of Allah?" [al-Baqarah / 2: 140]

Ook de meeste weet over Allah onder alle wezens is Zijn boodschapper. Zodat de verklaring van de Apostelen van Allah de Almachtige is de Haq. Terwijl de woorden van de ongelovigen en polytheïsten van Allah alleen maar verdacht. Allah zegt:

سبحان ربك رب العزة عما يصفون) 180 (وسلام على المرسلين) 181 (والحمد لله رب العالمين

Heiligen van uw Heer die de moed heeft van wat ze zeggen, en goed wordt geschonken aan de apostelen, en lof aan Allah de Heer van het universum huilde. [ash-Saffat / 37: 180-182]

Daarom erkennen de naam en de aard van Allah de Almachtige is slechts door middel van een openbaring. Imam Ahmad ibn Hanbal rahimahullah zei de Profeet 'alayhi wa salaam:

إن الله ينزل إلى سماء الدنيا

Inderdaad Allah nam naar de hemel de wereld

Of:

إن الله يرى في القيامة

Voorwaar, Allah zal worden gezien op de Dag des Oordeels

En vergelijkbaar met de hadiths, "Wij geloven in hem en rechtvaardigen, zonder (vragen) hoe, zonder (set) betekenis (de anderen), zonder dat er iets van te verwerpen. En we weten dat alles wat wordt aangeboden door de profeet is n Haq we niet de profeet verwerpen 'alayhi wa salaam. En we niet meer mensifati Allah dan hij zich kwalificeert zonder beperkingen en geen einde. (Allah de Almachtige zegt :)

ليس كمثله شيء وهو السميع البصير

Er is niets aan Hem en Hij is de Alhorende, Alziende. [ash-Shura / 42: 11]

En we zeggen (over de aard van Allah), zoals hij zei; Onze karakterisering van hem met alle eigenschappen die Allah gebruiken voor de karakterisering van zichzelf; En we hebben niet in strijd met de beperkingen. En penyifatan van mensen die hem kwalificeert niet tot zijn essentie. Wij geloven dat al-Koran alles, ofwel muhkam (betekenis onduidelijk) en mutasyabih (betekenis vaag). En we zullen niet uit hem de aard van elk van zijn eigenschappen vanwege de gruwelen, die verzonnen, wij geen inbreuk maken op de koran en al-Hadith. En we weten niet per se behalve naar de Boodschapper van n te rechtvaardigen en stel al-Koran. "[Lum'atul i'tiqad, p. 3]

Dit zijn de onderdelen bekend bij Allah en in Hem geloven. Hopelijk deze uitleg draagt bij aan de kennis voor ons allemaal, en moge Allah altijd ons leiden op het rechte pad. Aamiin.

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 02 / Jaar XVI / 1433H / 2012m. Uitgevers Stichting Permanent Comité Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Alleen 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

Fathir brief Verzen 15-18

يا أيها الناس أنتم الفقراء إلى الله والله هو الغني الحميد (15) إن يشأ يذهبكم ويأت بخلق جديد (16) وما ذلك على الله بعزيز (17) ولا تزر وازرة وزر أخرى وإن تدع مثقلة إلى حملها لا يحمل منه شيء ولو كان ذا قربى إنما تنذر الذين يخشون ربهم بالغيب وأقاموا الصلاة ومن تزكى فإنما يتزكى لنفسه وإلى الله المصير (18)

Vertaling van de brief Fathir Verzen 15-18

15. [32] O mensen! U bent degenen die God nodig; Allah is Hij, Die Mahakaya (niets anders nodig), de Geprezen [33].

16. Als Hij zal Hij vernietigen u en brengen een nieuwe schepping (om u te vervangen) [34].

17. En zo is het niet moeilijk voor Allah.

18. En de zondaar zal niet de zonden van anderen [35] dragen. En als iemand belast met het gewicht van zijn zonde call (anderen) om de belasting het niet op de geringste dragen, hoewel (ze noemt) de familieleden [36]. Zeker je kunt waarschuwen alleen degenen die vrezen (de bestraffing van) Allah, (maar) dat ze hem niet [37] en zij die aanbidden [38] vast te zien. En wie zich reinigt [39], in het feit dat hij zichzelf te zuiveren voor zijn eigen bestwil. en Allah is de plek terug [40].

No comments:

Post a Comment