!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Tuesday, August 18, 2015

Schuld kan worden voorkomen man naar de hemel gaan.

De rit was nog niet klaar (348)

(Deel 348), Depok, West-Java, Indonnesia, 17 augustus 2015, 13:54 pm).

Schuld kan worden voorkomen man naar de hemel gaan.

Een van de redenen gehinderd mens (adam kind) in te voeren Paradise, is wanneer de dode man nog steeds vast in de schulden, het af te betalen onmiddellijk tenzij de erfgenamen of de schuldeisers vergaf (vrijwillig vergeef de gehele schuld schuldenaar.
Als een mens de zonde, zelfs zo hoog en zo groot als de hemel en de aarde, als hij zich bekeert (geloof en excuses aan God / Astaghfirullah Allazim), dan zullen alle zonden worden vergeven, behalve de zonde van shirk (het associëren van partners met God), maar de zonde van shirk, als hij zich bekeert (geloof) in God en begon om consequent uitvoeren van de zuilen van de islam, zal afgoderij worden verwijderd.
Rich islamitische plicht is om zijn broer in orde mengikhlaskan (bevrijdt) de schuld van zijn broer te helpen.
Beloon hen die de schuld te geven aan zijn broer de moeite, dan is de beloning zal blijven stromen totdat de schulden zijn betaald, en de beloning is veel groter wanneer de schuldeiser mengikhlaskan itu.Masalah schuld bevrijdt zijn schuld is heel belangrijk, omdat deze kwesties uitgegroeid tot een barrière mensen naar de hemel gaan.
Tot wanneer zal het gebed van de Profeet Mohammed (menyolatkan) lijk, een ander gebed vraagt de deelnemers of de overledene nog steeds de schuld, want er is een erkenning van de metgezellen dat de overledene was nog steeds vast in de schulden, dan is de profeet Mohammed niet wilde menyolatkan lijk, nadat er onder vrienden kunnen schulden af te lossen de overledene, dan is de Profeet bereid menyolatkan nieuwe organen.
Een van de belangrijkste, zodat we voorkomen dat de schuld, is dat we leven een eenvoudige (niet om het salaris / of onze inkomsten overtreffen.
We vermijden ook schulden bevatten riba (rente / rente) omdat woeker verboden Allah (Koran en de Soennah / Hadith), zelfs een hadith vermelding zonde consumeren met woeker van geld die gelijkwaardig zijn aan ontucht met 36 personen.
Vermijd leningen met woeker, hetzij van een bank, creditcard of op per poppen (mensen).
Velen bidden gebed tijd, zodat we uit de schulden.
Profeet Mohammed zelf tijdens zijn leven altijd bad tot God vrij van schuld en de crush armoede te zijn.
Profeet Mohammed (onfeilbare / bewaakt God van de zonde) altijd vragen God almachtig en al-gevers rijke voeding, dus hij was vrijgelaten uit de schuld, en van de beperktheid van levensonderhoud (slecht), laat staan ons gewone stervelingen dienaar van God die leeft altijd zondigen ,
Omdat de profeet zei dat elke mens moet hebben gezondigd, en God zal alle zonden vergeven schouders dienaar als hij berouw (geloof en om vergeving vragen aan God), met uitzondering van de schuld moet hij of erfgenamen) die moet betalen.




Martelaarschap niet wissen Rechten Bani Adam, maar God Verwijdert Rechten Ta'la
Hoe werkt deze hadith brengt tussen de twee:
1. Van Amr bin Ash iemand maken van echte anhu Profeet sallallahu alaihi wa sallam zei: "Mensen die een martelaar sterven alle zonden vergeven, behalve schulden."
2. Van Umar bin Khttab radhialahu anhu zei: "Wanneer Chaibar, een groep van metgezellen van de profeet sallallahu alaihi wa salaam geconfronteerd en zeggen:" Zo en zo martelaar, martelaar zo en zo. Dus de Profeet sallallahu'alaihi wa sallam zei: "Nee, eigenlijk zag ik hem in de hel als gevolg van de sjaal (Burdah) of dekken kleding te verbergen." Toen zei hij tegen mij: "O Ibn Khattab, staan en roepen de mensen eigenlijk niet zal het Paradijs binnengaan, behalve de gelovigen. "Dus ik stond op en riep het volk.
De eerste hadith bevestigt dat de zonden van de dode martelaar vergeven behalve schuld. Overwegende dat in de tweede hadith beweert, dat mensen gemarteld niet vergeven, want zij verborg ghanimah. Niet zonden maar ghanimah inclusief schulden te verbergen. Dan moet het worden vergeven op basis van de eerste hadith. Uitleg alsjeblieft.


Godzijdank

Eerste:

Overgeleverd door Muslim, 1886, van Abdullah bin Amr bin Ash waarlijk de Profeet sallallahu alaihi wa sallam zei,

يغفر للشهيد كل ذنب إلا الدين

"Mensen die een martelaar sterven alle zonden vergeven, behalve schulden."

Overgeleverd door Muslim, (114) van Ibn 'Umar ibn Abbas zei Khottab vertel me zei:

لما كان يوم خيبر أقبل نفر من صحابة النبي صلى الله عليه وسلم فقالوا: فلان شهيد فلان شهيد, حتى مروا على رجل فقالوا فلان شهيد, فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: (كلا, إني رأيته في النار في بردة غلها أو عباءة), ثم قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: (يا ابن الخطاب اذهب فناد في الناس أنه لا يدخل الجنة إلا المؤمنون!) قال: فخرجت فناديت: ألا إنه لا يدخل الجنة إلا المؤمنون "

"Als de tijd Khoibar oorlog, een groep van metgezellen van de profeet sallallahu'alaihi wa salllah geconfronteerd en zeggen:" Zo en zo martelaar, martelaar zo en zo. "Toen iemand (die gedood werd) passeren zij, dan zeggen ze 'Deze man Shaheed." Dus de Profeet sallallahu alaihi wa salaam zei: "Nee, eigenlijk zag ik hem in de hel als gevolg van de sjaal (Burdah) of dekken kleding te verbergen." Toen de Profeet sallallahu alaihi wa sallam zei: "O Ibn Khattab! Stap uit en over te brengen aan de mensen die niet naar de hemel gaan, behalve de gelovigen. Dus ik kwam naar buiten en riep: "Weet dat er niets maakt de hemel, behalve de gelovige."

Deze twee authentieke hadith overgeleverd door Muslim in zijn Sahih Rahimahullah. Er is geen tegenstrijdigheid in beide Alhamdulillah. De eerste hadith blijkt dat de doden martelaar alle zonden vergeven worden gedaan tussen hem en zijn Heer, behalve de schuld. Zodat hij niet diampuninya. Omdat het hangt af van de inter-menselijke aangelegenheden. Dan kan rechten Bani Adam's niet worden vergeven door het martelaarschap.

Imam An-Nawawi rahimahullah zei: "De Profeet sallallahu alaihi wa salaam (Behalve schuld), waarin sprake is van een waarschuwing aan alle rechten van Bani Adam. Dat jihad en martelaarschap en afgezien van twee praktijk vriendelijkheid kan het recht van Bani Adam niet verwijderen. Maar kan het recht van Allah Ta'ala. "Sharh Muslim, 13/29 verwijderen.

Al-Haafiz Ibn Hajar rahimahullah zei: "Zoals de andere authentieke hadith, dat het martelaarschap dat, tenzij de schuld worden al zijn zonden vergeven. Het is leerzaam dat martelaarschap was niet in staat om de rechten van mensen te verwijderen. Terwijl de rechten van mensen op hem, niet voorkomen dat het krijgen graden syahadah / martelaar. Er is geen betekenis van de verklaring, maar dat God aan degenen die de verklaring ontvangen met een speciale beloning geeft. Geëerd met de glorie van het eigen risico. Inderdaad in een hadith is uiteengezet dat God vergeeft (zonden) tenzij er een haak (mensenrechten). Als de martelaren die de vrome daden, en syahadah elkaar kwaad kunnen afschaffen van de haak (rechts). Dan zal de goede daden gunstig in gewicht (te verwijderen) zijn stekkers (rechts). Zodat de mate van shahadah blijft (overgenomen) perfect. Als u niet beschikt over een deugdzame daden, dan hangt het af (beslissing van Allah). Wallahu'alam. "Fath Bari, 10/193.

Tourbasyti zei: "Het doel van de schuld hier is gerelateerd aan de nabestaanden van de rechten van de moslims. Omdat de persoon die schuldig is het niet meer recht op bedreigingen en eisen dan die die kwaad doen, die eigendom van anderen te grijpen, die verraden en te stelen. "Tuhfatul Ahwadzi, 5/302, met lichte wijzigingen.

Ten tweede,

Adam Ghanimah waaronder de rechten van kinderen, met inbegrip van de rechten van het kind dat hij zelfs zeer grote adam, omdat in verband met gemeenschappelijk eigendom. Al-Hijawi in Az-Zad, p. 97 zegt, "Ghanimah verkregen door het beheersen van het grondgebied van de oorlog (Darul Harbi). Hij was degene die in het leger gevochten. Zet opzij een vijfde, dan de rest, voetgangers enerzijds, paardensport drie delen: een deel voor hem en de twee delen van het paard. De hele troep opgenomen als soldaten naar ghanimah te krijgen. "

Ghulul is diefstal ghanimah vóór de splitsing. Imam Nawawi rahimahullah zei: "(Al-Ghulul) verraad, zijn huis is de diefstal van de buit (ghanimah) vóór de splitsing." Dus syahadah kan niet elimineren ghulul, omdat syahadah geen rechten adam kinderen kunt verwijderen, zoals (beschreven) was ,

De zinsnede vrager 'Do ghulul zonde is, afgezien van de schuld?' Toen zei, "is een zonde Ghulul met betrekking tot rechten van het kind adam. Het doel van de schuld in deze hadith is mensenrechten, niet speciaal alleen schuld. Sommige geleerden beweren dat het blokkeren ghulul hoogste martelaar status die ghanimah stelen die hem ongeschikt om vergeving voor alle zonden gedaan, ook al is het niet te voorkomen dat hij van het krijgen elementaire martelaarschap en deugden. Imam An-Nawawi rahimahullah zei: "Ghulul kan de algemene martelaar status voor de boosdoener hinderen als hij werd gedood."

Al-Qori rahimahullah zei: "In de hadith is er discussie, dat er geen stelling in deze hadith dat de status van het martelaarschap te ontkennen. Hoe het niet, hij had gedood in de weg van Allah (sabilillah) en verdedigde de Profeet sallallahu alaihi wa salaam. Consensus is niet onder (consensus van de geleerden) nodig, dat de martelaren niet zonde of schuld zou moeten hebben. "Mirqotul Mafatih, 6/2583.

Het kan ook worden gezegd dat ghulul belemmert de martelaren het bereiken van de hoogste graad van de Verklaring, zodat alle zonden zijn verwijderd, hoewel hij niet terhalan uitgangspositie martelaarschap en deugden te krijgen. Daarnaast, lees de uitleg dat het het probleem van de schuldenlast niet moeten onderschatten in het antwoord op vraag nr. 144 635.

GROEP VAN HET RECHT TE ONTVANGEN zakat

Door
Sjeik Abdullah bin Abdul al-Azhim Chalefie


Allah zegt:

إنما الصدقات للفقراء والمساكين والعاملين عليها والمؤلفة قلوبهم وفي الرقاب والغارمين وفي سبيل الله وابن السبيل فريضة من الله والله عليم حكيم

"Zakat-aalmoezen Sterker nog, het is alleen voor arme mensen, arme mensen, ambtenaren-beheerders zakat, de moslim bekeerling die hem overgehaald, voor (bevrijding) slaven, die te danken, om de weg van Allah en degenen die in reis, als iets dat Gods bepaling vereist. En Allah is Alwetend, Alwijs "[At-Tawbah: 60].

Ibn Kathir rahimahullah zei dat bij de interpretatie van dit vers (II / 364), "Als Allah noemt afwijzing huichelaars en pencelaannya aan de Profeet 'alayhi wa salaam in de distributie van aalmoezen probleem. Hij legt verder uit dat de splitsing bepalen, het uitleggen van de wet en dat de aanpak van dit probleem is God zelf. Hij heeft niet de divisie te vertegenwoordigen op één, dan is hij Sadaqah is om het in de paragraaf hierboven genoemde partijen te verdelen. "

Verdeelt Verplichte score Zakat Harta To All GolonganTersebut?
Ibn Kathir rahimahullah zei: "De geleerden het niet eens met betrekking tot de acht groepen komen in aanmerking voor het ontvangen zakat, zakat is verplicht te overhandigen accommodatie aan een groep of kan naar de meerderheidsgroep worden ingediend mogen worden gegeven kepadannya? In deze uitgave zijn er twee adviezen:

Eerste: Verplicht laten het aan alle groepen en dit is de mening van Imam Shafi'i, en de congregatie van de geleerden.

Ten tweede: er moet geven aan alle klassen, kunnen zelfs delen met slechts één klasse en legt alle Zakat om ze al zijn er andere groepen. En dit is de mening van Imam Malik en sommige van de Salaf en Khalaf, onder hen 'Umar, Hudhayfah, Ibn' Abbas, Abul 'Aliyah, Sa'id bin Zubair en Maimon bin Mihran. Ibn Jarir zei: 'Het is de mening van de meeste wetenschappers. "Op basis van dit advies, het doel van de vermelding van de in deze paragraaf genoemde klassen is uit te leggen over de klasse komen in aanmerking voor zakat te ontvangen is de verplichting om ze te delen met al deze groepen niet uit te leggen."

Ibn Kathir rahimahullah terug te zeggen, "We zullen een aantal van de hadith die verband houden met de acht groepen te noemen:

1. Eerste Mensen Fakir
Het is overgeleverd van Ibn 'Amr radi anhuma, zei hij dat de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:

لا تحل الصدقة لغني ولا لذى مرة سوي.

"Zakat is niet koosjer wordt gegeven aan de rijken en degenen die de macht hebben om te werken." [1]

Van 'Ubaidullah ibn' Adi ibn al-khiyar dat er twee mensen die hem had verteld dat ze waren geconfronteerd met de Profeet 'alayhi wa salaam om te vragen om een aalmoes aan hem. Toen keek hij naar hen en hij zag dat ze waren nog steeds sterk, en toen zei hij:

إن شئتما أعطيتكما ولا حظ فيها لغني و لا لقوي مكتسب.

"Als je wilt dat ik je aalmoezen geven, maar geen liefdadigheid voor de rijken, en ze zijn nog steeds sterk genoeg om te werken." [2]

2. Ten tweede: People Poor
Van Abu Hurayrah radi anhu, dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

ليس المسكين بهذا الطواف الذي يطوف على الناس, فترده اللقمة واللقمتان, والتمرة والتمرتان, قالوا فما المسكين يا رسول الله? قال: الذي لايجد غنى يغنيه, ولا يفطن له فيتصدق عليه, ولا يسأل الناس.

"Het is niet zoals die arme mensen rond bedelen aan de mens, en dan alleen met een mondvol of twee steekpenningen van voedsel en een of twee data hij terug naar huis." De metgezellen vroeg: "En wie wordt gezegd om arm te zijn, Boodschapper van Allah? "Hij antwoordde:" De armen zijn degenen die niet iets dat kan voldoen aan hun behoeften hebben. Maar niemand kent de situatie, zodat iedereen wil hem aalmoezen geven en hij niet bedelen aan de mens. "[3]

3. Derde: Amil Zakat
Ze zijn officieren die verzamelen en interessant liefdadigheid, hebben zij het recht om het bedrag van Zakat ontvangen als beloning voor hun werk en ze moeten niet onder de familie van de Profeet 'alayhi wa salaam is verboden om ze te eten aalmoezen, zoals verteld in de islamitische Shahiih van' Abdul Muttalib bin Rabi'a ibn al-Harith, dat hij en al-Fadl ibn al-Abbas ging naar de Profeet 'alayhi wa salaam om te vragen dat ze beiden dienen als Amil zakat, de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:

إن الصدقة لاتحل لمحمد ولا لآل محمد, إنما هي أوساخ الناس.

"Zeker liefdadigheid is niet geoorloofd Mohammed en de familie van Mohammed, omdat hij eigenlijk is menselijk afval." [4]

4. Vierde: Muallaf (People verzacht zijn hart)
Ze zijn er een soort. Er gegeven Zakat, zodat ze zich bekeren tot de islam, zoals de Profeet 'alayhi wa salaam heeft verstrekt Safwan bin Umayya schatten van de oorlogsbuit Hoenain en vocht hij in een staat nog steeds afgodendienaars, herinnerde hij,' de Profeet 'alayhi wa salaam niet stoppen -hentinya gaf me de buit totdat uiteindelijk werd hij een man die ik het meest van hield, maar voordat dat hij de man die ik het meest haat was. "[5]

En onder hen werden doelbewust Zakat gegeven zodat ze beter en sterker hart is moslim in de islam te worden, zoals is gedaan door de Profeet 'alayhi wa Salla toen de oorlog Hunain, gaf hij honderd kamelen aan een groep leiders van de ATH-Thulaqa' (ongelovigen van Quraysh werden niet bestreden ten tijde van de verovering van Mekka), convenie-Dian zei hij:

إني لأعطي الرجل, وغيره أحب إلي منه, خشية أن يكبه الله على وجهه في نار جهنم.

'Ik geef (eigendom) aan iemand, terwijl andere meer Ik hou ervan, maar ik vrees God zal het in de hel. "[6]

In de as-Shahiihain overgeleverd van Abu Sa'eed, dat 'Ali overgedragen aan de Profeet' alayhi wa salaam ruwe goud uit Jemen, dan verdeelde hij hen tot vier personen, al-Aqra 'ibn Habis,' Uyainah bin Badar, 'Alqamah bin 'Ulatsah en Zaid al-Khair, toen zei hij: "Ik wil hun hart te verzachten." [7]

Onder hen werden gegeven zakat met de bedoeling dat mensen zoals hen gaan in de islam. Ook waren er Zakat gegeven opdat later Zakat kunnen verzamelen van die die later of het gevaar van een deel van het land tegen de moslims voorkomen.

Allahu weet het beste.

Of Zakat wordt gegeven aan mensen die zijn hart verzacht na de Profeet 'alayhi wa salaam stierf?

Ibn Kathir rahimahullah zei: "In dit probleem optreedt verschil van mening:

Het is overgeleverd van 'Umar,' Amir, sya'bi en een aantal andere wetenschappers, dat ze niet Zakat na de Profeet 'alayhi wa salaam worden gegeven stierf, omdat de islam en de moslims de overwinning zijn geweest en ze hebben een paar landen de knie, en is onderworpen voor hen veel mensen.

En een andere mening zegt dat ze nog steeds in aanmerking komen voor zakat te ontvangen, omdat de Profeet 'alayhi wa salaam steeds hun zakat na de verovering van Mekka en Hawazin geven. En de zaak soms noodzakelijk om Zakat wordt toegekend. '

5. Ten vijfde: Slaves
Het is overgeleverd van al-Hasan al-Basri, Muqatil ibn Hayyan, 'Umar ibn' Abd al 'Aziz, Sa'id bin Jubair, een-Nakha'i, az-Zuhri en Ibn Zaid vonden zij de slaaf wordt bedoeld met al-Mukatab (slaven die een overeenkomst met de meester was aangegaan om een som geld als losgeld voor hem te betalen). Het is ook overgeleverd van Abu Musa al-'Asyari. En dit is de mening van Imam Shafi'i ook al-Laitsi. Zei Ibn 'Abbas en al-Hasan, "No waarom Zakat, die zal dienen als een losprijs voor het vrijmaken van een slaaf." En dit is de madhhab Ahmad, en Malik Ishaq. Het betekent dat het geven van aalmoezen aan de slaven is algemener dan alleen bevrijden al-Mukatab of kopen van een slaaf, gaf hem toen zijn vrijheid. Een groot aantal hadiths die uitleg geven over de beloning van de mensen die de slaven bevrijd. En Allah zal bevrijden van de vlammen van de hel ledematen van vrijheid slaven als een beloning van zijn ledematen merdekakan slaaf, totdat geslachtsdelen met schaamhaar [8]. Dit is allemaal vanwege een antwoord van een praktijk se-overeenstemming met het type praktijk:

وما تجزون إلا ما كنتم تعملون.

"En het is niet je beloond worden, behalve in overeenstemming met de praktijk je doet."

6. Zesde: People Who Owe
Ze bestaan verschillende soorten, er zijn andere mensen die de schuld dragen en tot het moment van betaling, toen hij gebruikt zijn geld om het af te betalen, zodat zijn geld op is, kan er niet terugbetalen hun schulden, zijn er verliezers vanwege ongehoorzaamheid wordt dan hij berouw gedaan, dit is wat ze hebben het recht om te ontvangen zakat ,

Propositie in deze zaak is de hadith Qabishah Mukhariq bin al-Hilali, zei hij: "Ik ben voor de schulden van anderen, toen ging ik naar de Profeet 'alayhi wa salaam te vragen voor zijn hulp, zei hij:" Wacht, als er zakat we . wij zullen het aan u te leveren "Toen zei hij:

يا قبيصة, إن المسألة لاتحل إلا لأحد ثلاثة: رجل تحمل حمالة فحلت له المسألة حتى يصيبها ثم يمسك, ورجل أصابته جائحة اجتاحت ماله فحلت له المسألة, حتى يصيب قواما من عيش أو قال سدادا من عيش, ورجل أصابته فاقة حتى يقوم ثلاثة من ذوى الحجا من قومه: لقد أصابت فلانا فاقة, فحلت له المسألة, حتى يصيب قواما من عيش أو قال سدادا من عيش, فما سواهن من المسألة يا قبيصة! سحتا يأكلها صاحبها سحتا.

"O Qabishah, eigenlijk bedelen niet toegestaan met uitzondering van één van de drie mensen, namelijk degenen die de schuld van anderen te dragen, dan kan hij bedelen totdat hij het af te betalen, en toen hij stopte om te bedelen, ongeluk overkomt de persoon die zijn rijkdom besteedt , kan hij smeken om levend terug te krijgen of hij zei, iets dat kan voldoen aan hun behoeften, en de ellende getroffen mensen leven tot drie van zijn mensen die goed geïnformeerd (alim) zei: 'De gebruiker de ellende van het leven heeft overschreven.' Hij moet smeken om levend terug te krijgen of hij zei: Iets die kunnen voldoen aan hun behoeften. De toevoeging van de drie groepen, O Qabishah, onwettig is, en degenen die eten het is om te eten voedsel dat is onrein. '"[9]

7. Zevende: Degenen die vochten in de weg van Allah (Fii Sabilillaah)
Zij zijn de krachten van de oorlog, die geen recht van Baitul Mal hebben. Zoals voor Imam Ahmad, Ishaq al-Hasan en zei dat mensen die bedevaart in FII Sabilillaah, air-basis van een hadith.

Ik (de auteur) zei: "Wat ze bedoelen met de hadith is de hadith van Ibn 'Abbas, zei hij,' Boodschapper van Allah 'alayhi wa salaam wilde gaan voor de Hadj, en er is een vrouw die haar man, vertelde:" Ik Sertakanlah pelgrimstocht langs de boodschapper. "De echtgenoot antwoordde: 'Ik heb niet de eigenschap dat ik kon gebruiken om de hadj membiayaimu hebben. "Toen zei zijn vrouw,' Ik ben met je kameel Hajikanlah het. 'Hij zei:' Dat is de kameel die ik gebruik om te vechten in de weg van Allah." Toen kwam de man naar de Profeet 'alayhi wa salaam en zei:' O boodschapper van Allah, inderdaad mijn vrouw begroet u, en hij heeft me gevraagd om menghajikannya met u, zei hij, 'Hajikanlah deelde ik de Profeet' alayhi wa salaam. "Toen antwoordde ik, 'Waarlijk, ik heb geen eigenschap zou gebruiken om membia-yaimu naar Hadj. "Hij zei: 'Dan hajikanlah mij met de kamelen.' Ik zei tegen hem: 'Dat is de kameel die ik gebruik om te vechten in de weg van Allah.' 'Dan is de Profeet' alayhi wa sallam zei: "Zeker als je het menghajikan met camel is ook opgenomen in de FII Sabilillaah. '" [10]

8. Achtste: Ibnus Sabil
Hij is een reiziger die in een land en heeft niets dan ook die hem kan helpen op zijn weg, dan krijgt hij een voorproefje van Zakat kon terug naar huis-rechts te gebruiken, hoewel misschien heeft hij een kleine schat. En deze wet van toepassing is op degenen die weg reizen van zijn land en er is helemaal niets met hem, dan krijgt hij een aantal schatten van zakat kan onvoldoende voor de levering pendelen zijn. En hun argument is de paragraaf over de klasse komen in aanmerking voor het ontvangen zakat, evenals wat self-wayatkan door Imam Abu Dawud, Ibn Majah van de hadith Ma'mar van Yazid ibn Aslam van 'Ata' ibn Yasar, uit Abu Sa'eed radi anhu, hij zei dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

لا تحل الصدقة لغني إلا خمسة: العامل عليها أو رجل اشتراها بماله أو غارم او غاز في سبيل الله أو مسكين تصدق عليه فأهدى منها لغني.

"Zakat niet geoorloofd is gegeven aan de rijken, maar vijf soorten, namelijk zakat of de persoon die het gekocht met zijn eigendom of de persoon die schuldig is of degenen die vechten in de weg van Allah of de armen die aalmoezen ontvangt, dan presenteert hij het aan de rijken." [11 ]

Gedaan woorden van Ibn Kathir. "- Ed.

[Gekopieerd uit het boek van Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, Auteur Shaikh Abdul Azhim bin Badawai al-Chalefie, Indonesië Guide Fiqh Complete Edition, Translator Team Tashfiyah Lipia - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, Gedrukt in Ramadan 1428 - september 2007M]
[8]. Sahih: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (geen 6051).]. Overgeleverd door at-Tir-Midzi van de hadith van Abu Hurayrah radi anhu zei hij: "Ik heb gehoord dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

من اعتق رقبة مؤمنة أعتق الله منه بكل عضو منه عضوا من النار حتى يعتق فرجه بفرجه.

"Degenen die vrij een slaaf die geloven dat Allah hem (een slaaf ledematen) van elk ledemaat man die hem zijn vrijheid van het vuur van de hel te zijn pik met zijn pik gaf te bevrijden." (III / 49, nr. 1541).

[9]. Sahih: [Mukhtasar Shahiih Muslim (geen 568).], Shahiih Muslim (II / 722, nr 1044.), Sunan Abi Dawud (V / 49, nr 1624.), Sunan an-Nasa-i (V / 96). En ook vanuit zawil hija redelijk persoon en slim.
[10]. Hasan Sahih: [Sahih Sunan Abi Dawud (geen 1753).], Sunan Abi Dawud (V / 465, nr 19 740.), Mustadrak al-Hakim (I / 183), al-Bayhaqi (VI / 164).
[11]. Sahih: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (geen 725).], Sunan Abi Dawud (V / 44, nr 1619.), Sunan Ibni Majah (I / 590, nr 1841.).

No comments:

Post a Comment