!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Tuesday, August 11, 2015

Sunnah gebeden tekorten verplichte gebeden.

De rit was nog niet klaar (340)

 (Deel 340), Depok, West-Java, Indonnesia, 10 augustus 2015, 19:38 pm).

Sunnah gebeden tekorten verplichte gebeden.

Sunnah gebeden meestal vaak vergeten door ons zijn super druk zoeken de wereld (schat), soms dageraad had naar het kantoor en terug naar huis 's avonds (ook' s ochtends vroeg (middernacht) gegaan.
Omdat super druk op zoek naar de wereld, die is eindeloos en we zijn altijd ontbreekt blijft overigens we niet betalen zakat van de rijkdom die we verdienen, dan is de schat die we krijgen geen zegen en alles zal worden beoordeeld op de dag des Oordeels.
In deze omstandigheden is het super druk we soms vergeten de verplichte gebeden, ook omdat veel van de verplichte gebeden die we vertrekken (misschien zijn we te druk, te veel nachtclubs als het kijken naar voetbal dus vergeet de verplichte gebed tijd, dan de woorden van de profeet Mohammed is nu, terwijl we leven (ademhaling ) bertaubatlah ons (vraag vergiffenis van Allah) voor het niet met ons, en beginnen te sunnah gebeden vermenigvuldigen.


Salah-Sunnah Prayers

Door
Sjeik Abdullah bin Abdul al-Azhim Chalefie



A. deugden
Van Abu Hurayrah radi anhu, de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

إن أول ما يحاسب به العبد يوم القيامة من عمله صلاته, فإن صلحت فقد أفلح وأنجح, وإن فسدت فقد خاب وخسر, فإن انتقص من فريضة شيئا, قال الرب تبارك وتعالى: انظروا هل لعبدي من تطوع, فيكمل به ما انتقص من الفريضة ثم يكون سائر عمله على نحو ذلك.

"Inderdaad, de praktijk werd eerste rekening van een bediende bracht op de Dag des Oordeels is het gebed. Als het gebed goed is, dan is hij geluk en selamatlah. Echter, als het gebroken is, dan is de verliezers en wee hem. Als de verplichte gebeden Niettemin, de Rabb de verheerlijkte en Verhevene zegt: 'Kijk, als mijn dienaar heeft een sunnah gebeden.' Als hij een sunnah gebeden, het gebed is verplicht om Sunna werd verfijnd door te bidden. Dan is de hele praktijk van het verplichte dihisablah als voorheen. "[1]

B. disunnahkan doen thuis
Jabir, zei hij dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

إذا قضى أحدكم الصلاة في مسجده فليجعل لبيته نصيبا من صلاته, فإن الله جاعل في بيته من صلاته نورا

"Als een van jullie heeft gebeden in de moskee, laat hem dan gebeden voor zijn huis rantsoenen geven. Omdat God het licht in zijn huis door zijn gebed. "[2]

Van Zaid bin Thabit radi anhu, de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

عليكم بالصلاة في بيوتكم, فإن خير صلاة المرء في بيته إلا الصلاة المكتوبة.

"Het werk aan het gebed (sunnah) in uw huis. Omdat de beste van iemands gebed wordt gedaan in huis, behalve voor de verplichte gebeden. "[3]

C. Diverse soorten
Sunnah gebeden zijn er twee delen: muthlaqah en muqayyadah
Muthlaqah staat bekend als de sunnah rawatib, die wordt gedaan voor en na de verplichte gebeden. Het bestaat uit twee delen: muakkadah (benadrukt) en ghairu muakkadah (niet onderstreept).

1. Gebed Sunnah muakkadah tien raka'at
Van Ibn 'Umar radi anhuma, zei hij: "Ik herinner me tien raka'at van de Profeet' alayhi wa salaam: twee rak'ahs voor de middag, en twee rak'ahs achteraf. Twee rak'ahs na Maghreb, twee rak'ahs na 'Isha', en twee rak'ahs voordat Fajr gebed. Op dat moment is de Profeet 'alayhi wa salalm willen niet worden voldaan. Radi anhuma Hafsah vertelde me dat als mu-adzin Azan en de dageraad (de tweede) zijn gepubliceerd, bad hij twee rak'ah. "[4]

Of 'Aisha radi anhuma, "Zodra de Profeet' alayhi wa salaam nooit verlaten vier rak'ahs voordat Dhuhr gebed en twee rak'ahs voordat Fajr gebed." [5]

2. Gebeden Sunnah ghairu muakkadah: Twee rak'ahs voordat bidden 'Asr, Maghrib en' Isha '.
Van 'Abdullah bin Mughaffal radi anhu, de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:

بين كل أذانين صلاة, بين كل أذانين صلاة, ثم قال في الثالثة: لمن شاء.

"In de twee Adhan (de oproep tot gebed en iqamat-red.) Geen gebed, tussen de twee is er gebed te bidden." Toen zei hij voor de derde keer, "Voor iedereen die het wilde." [6]

Disunnahkan tot vier rak'ahs houden voordat bidden 'Asr

Van 'Ali radi anhu, zei hij: "Zodra de Profeet' alayhi wa salaam gebruikt om het gebed te doen vier rak'ahs voordat bidden 'Asr. Hij scheidt de laatste rak'ah-rak'ah door te zeggen hallo tegen de Angels muqarrabiin (die in de buurt gebracht om God), en wie ze allebei volgen uit de moslims en de gelovigen. "[7]

Van Ibn 'Umar radi anhuma, de Profeet' alayhi wa salaam, zei hij:

رحم الله امرأ صلى قبل العصر أربعا.

"Moge Allah genade hebben op degenen die bidden vier rak'ahs voordat 'Asr." [8]

Het lezen van een nieuwsbericht van de Profeet 'alayhi wa salaam in de meeste van deze gebeden

Of 'Aisha radi anhuma, zei hij dat de Profeet' alayhi wa salaam zei ooit:

نعمت السورتان يقرأ بهما في ركعتين قبل الفجر, قل هو الله أحد, وقل يآ أيها الكافرون.

"Twee van de meest gelezen letters in twee rak'ah voordat Shubuh is Qul huwallaahu Munday (al-Ikhlas) en Qul Yaa Ayyuhal Kaafiruun (al-Kaafiruun). [9]

Van Abu Hurairah Radhiyalllahu 'anhu, zei hij,' de Profeet 'alayhi wa salaam lezen yaa Qul Ayyuhal Kaafiruun (al-Kaafiruun) en Qul huwallaahu Munday (al-Ikhlas) in twee rak'ah voordat Fajr. "[10]

Van Ibn 'Abbas anhuma, "Bij het aanbreken van de twee rak'ah sunnah gebeden, de Profeet' alayhi wa salaam nooit gelezen: quuluu aamannaa billaahi wa maa unzila ilainaa, namelijk paragraaf in de brief al-Baqarah in de eerste rak'ah. En in de laatste rak'ah: aamannaa billaahi wasyhad bi Annaa muslimuun "[11] (Al 'Imran: 52)..

Van Ibn Mas'oed radi anhu, zei hij: "Ik kan niet tellen hoe vaak ik hoorde de Profeet 'alayhi wa salaam te lezen: Qul Yaa Ayyuhal Kaafiruun (al-Kaafiruun) en Qul huwallaahu Munday (al-Ikhlas) op twee raka' op na Maghreb en twee rak'ahs voordat Fajr gebed. "[12]

Qiyamul Lail (nacht gebed)


Door
Sjeik Abdullah bin Abdul al-Azhim Chalefie



Salah nacht, inclusief een sterk aanbevolen sunnah. Het omvat de kenmerken van hen die Hem vrezen. Allah zegt:

إن المتقين في جنات وعيونآخذين ما آتاهم ربهم إنهم كانوا قبل ذلك محسنين كانوا قليلا من الليل ما يهجعون وبالأسحار هم يستغفرون وفي أموالهم حق للسائل والمحروم

"Inderdaad, degenen die bang zijn in de tuinen (Paradijs) en in de lente-veren, te nemen wat hen werd gegeven door hun Heer. Sterker nog, ze waren voordat die in de wereld zijn degenen die goed doen; Ze zijn een beetje slaap 's nachts; En in de late avond ze smeekte vergiffenis (aan Allah). . En in hun rijkdom is er een recht aan de arme mensen en arme mensen die geen deel uitmaken vragen "[Adh-Dzaariyaat: 15-19]

Abu Malik al-Ash'ari radi anhu, van de Profeet 'alayhi wa salaam, zei hij:

إن في الجنة غرفا يرى ظاهرها من باطنها وباطنها من ظاهرها, أعدها الله تعالى لمن أطعم الطعام, وألان الكلام, وأدام الصيام, وصلى بالليل والناس نيام.

"Voorwaar, in het Paradijs zijn er kamers zichtbaar van het exterieur en het interieur zichtbaar vanaf de buitenkant. Allah Ta'ala bieden voor degenen die graag om zich te voeden, verzachten de woorden, altijd gevast en gebeden 's nachts wanneer mensen slapen. "[1]

A. De aanbevolen in de maand van de Ramadan
Van Abu Hurayrah radi anhu, zei hij, 'de Profeet' alayhi wa salaam bepleit nacht gebeden tijdens de Ramadan zonder opgaaf van opdrachten vereisen. Toen zei hij:

من قام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.
"Degene die 's nachts gebeden tijdens de Ramadan met geloof en verwachten beloning van Allah, zijn zonden diampunilah dat verleden." [2]

B. Numbers Raka'atnya
Ten minste één rak'ah. En hoogstens elf rak'ah. Zoals reeds in de woorden van genoemde 'Aisha radi anhuma,' de Profeet 'alayhi wa salaam bad nooit meer dan elf rak'ahs, of tijdens de ramadan of buiten de Ramadan. "

C. Disyari'atkan Doe het in congregatie tijdens de maand Ramadan
Of 'Aisha radi anhuma, "Op een nacht, de Profeet' alayhi wa salaam bidden in de moskee. Dan mensen bidden met zijn gebed. Op de volgende nacht hij weer bidden en de mensen zijn steeds meer. Vervolgens verzamelden zich op de derde of vierde nacht, maar de Profeet 'alayhi wa salaam niet naar buiten komen om hen te ontmoeten. Toen de ochtend kwam, zei hij:

قد رأيت الذي صنعتم, ولم يمنعني من الخروج إليكم إلا أني خشيت أن تفرض عليكم.

'Ik zag wat je deed. Er is niets om me te stoppen om je te ontmoeten. Het is gewoon dat ik ben bang dat als het gebed is verplicht voor je. '

Het was in de maand van de Ramadan. "[3]

Van 'Abdurrahman al-Qari, zei hij: "Op een nacht in de Ramadan, ging ik met' Umar ibn al-Khattab radi anhu naar de moskee. Blijkbaar is de mensen verdeeld in verschillende groepen. Er is een man die alleen bidt, en er is ook een gebed, gevolgd door een paar mensen. Toen 'Umar zei: "Ik dacht, als ik vergaderde hen onder één voordrager" (priester), zeker zou het beter zijn. Toen maakte hij zijn geest en het verzamelen ze onder Oebai ibn Ka'b. Op een avond ging ik met hem, terwijl andere mensen samen bidden waren met hun priesters. 'Umar zei:' Dit is de beste van ketterij (nieuwe gevallen). Echter, mensen die slapen op het moment is beter dan bidden '-maksudnya, bid aan het einde van de nacht is goed omdat op dat moment mensen doen het vroeg in de avond. "[4]

D. disunnahkan om iemand Salah vrouw (Familie) Buiten Maand van de Ramadan
Van Abu Sa'id, zei hij dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

إذا أيقظ الرجل أهله من الليل فصليا -أو صلى ركعتين جميعا- كتبا من الذاكرين الله كثيرا والذاكرات.

"Als een man zijn vrouw wakker werd 's nachts, dan bid-of ze gebeden twee rak'ahs in berjama'ah-, Allah geregistreerd hen als de dienaren van mannen en vrouwen die Allah veel herinneren." [5]

E. uitmaken van de Nacht van Gebed
Of 'Aisha radi anhuma, zei hij: "In het verleden, toen de Profeet' alayhi wa salaam niet 's nachts gebeden wegens ziekte of andere redenen werkt, dan bidt hij twaalf rak'ahs in de middag." [6]

Van 'Umar ibn al-Khattab, zei hij dat de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:

من نام عن حزبه من الليل أو عن شيء منه فقرأه ما بين صلاة الفجر وصلاة الظهر كتب له كأنما قرأه من الليل.

"Iemand die in slaap is dus niet de wird (gebed), 's nachts of een deel ervan, lees dan (implementeren) lees het in de tijd tussen het gebed en gebed Shubuh middag, toen genoteerd als hij las het' s nachts." [7]

F. Dimakruhkan verlaten Prayer Night is gebruikt om het te doen
Van 'Abdullah bin' Amr bin al-`As, zei hij: "De boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam zei tegen mij:

يا عبد الله لا تكن مثل فلان, كان يقوم الليل فترك قيام الليل.

"O 'Abdullah, niet graag zo en zo. In het verleden gebruikte hij om de gebeden doen' s nachts, nu is hij dood de nacht gebed." [8]

[Gekopieerd uit het boek van Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, Auteur Shaikh Abdul Azhim bin Badawai al-Chalefie, Indonesië Guide Fiqh Complete Edition, Translator Team Tashfiyah Lipia - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, Gedrukt in Ramadan 1428 - september 2007M]

No comments:

Post a Comment