!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Wednesday, August 26, 2015

Wetenschap, daden en aanbidding.

De rit was nog niet klaar (353)

(Deel 353), Depok, West-Java, Indonnesia, 21 augustus 2015, 19:00 uur).

Wetenschap, daden en aanbidding.

Eerste verzen die aan de Profeet Mohammed werden geopenbaard door God is de zin Iqro: Lees. Profeet Mohammed voor de openbaring van God in volle door de engel Gabriël vertelde voorafgaande studie of gelezen (Iqro) of bevolen om te onthouden (memoriseren) gezien de profeet Mohammed was een analfabeet.
Dus de hele Koran gememoriseerd en herinnerde Rasululah, dan zijn metgezellen, die schreef toen het op de huid, bladeren en andere voorwerpen die het mogelijk maken, voordat vervolgens verenigd in de vorm van de koran maar liefst 30 Juz verzameld tijdens het kalifaat van Uthman, die bekend staat als mushab usman.
Onder de inhoud van de inhoud koran bevat naast de kracht van God, ook al bevat de inhoud van de aarde en de hemel die is geschapen door God in de vorm van de hemel, aarde, zee, water, vis en al haar inwoners.
En alle inhoud hemel, zon, maan, sterren en het hele universum wordt bestuurd door een God die nooit moe. Alle natuurlijke verschijnselen zijn gemaakt door God, zodat de mens kan denken met zijn kennis en met de kennis die ze hebben kunnen worden overtuigd van de eenheid van God. En de wetenschap van de mens ook kan leren van de commando's en de waarschuwingen en verboden van Allah in Al Qur.an en Sunnah (Al Hikmah / Hadith).
Met de wetenschap kunnen we de juiste opdracht of eredienst waar de problemen van de wereld worden verboden te doen bepalen.
Profeet Mohammed zei, het probleem is de illegale herkomst van aanbidding gedaan tenzij er een opdracht in de Koran en de Hadith.
En 's werelds problemen oorspronkelijk toegestane (mei), tenzij er een verbod op de Koran en de Hadith, zoals het eten van varkensvlees, bloed en karkassen (met uitzondering van vis en sprinkhanen), en het verbod op tabak (roken) Muhammadiyah Indonesië en geestelijken van Saoedi-Arabië een fatwa onwettig roken.


Suat Fathir Verzen 9-14:
والله الذي أرسل الرياح فتثير سحابا فسقناه إلى بلد ميت فأحيينا به الأرض بعد موتها كذلك النشور (9) من كان يريد العزة فلله العزة جميعا إليه يصعد الكلم الطيب والعمل الصالح يرفعه والذين يمكرون السيئات لهم عذاب شديد ومكر أولئك هو يبور (10) والله خلقكم من تراب ثم من نطفة ثم جعلكم أزواجا وما تحمل من أنثى ولا تضع إلا بعلمه وما يعمر من معمر ولا ينقص من عمره إلا في كتاب إن ذلك على الله يسير (11) وما يستوي البحران هذا عذب فرات سائغ شرابه وهذا ملح أجاج ومن كل تأكلون لحما طريا وتستخرجون حلية تلبسونها وترى الفلك فيه مواخر لتبتغوا من فضله ولعلكم تشكرون (12) يولج الليل في النهار ويولج النهار في الليل وسخر الشمس والقمر كل يجري لأجل مسمى ذلكم الله ربكم له الملك والذين تدعون من دونه ما يملكون من قطمير (13) إن تدعوهم لا يسمعوا دعاءكم ولو سمعوا ما استجابوا لكم ويوم القيامة يكفرون بشرككم ولا ينبئك مثل خبير (14)

Vertaling van de brief Fathir Vers 14/9

9. [1] En het is God die de winden zendt; en (wind) bewegende wolken, dan wijzen wij wolk in een dode land (kale) [2] en met de regen die we draaien de aarde na de dood (droog) [3]. Dat is de opstanding [4].

10. Wie wil eer, dan (weten) glorie dat alles behoort tot God [5]. Hem zal stijgen [6] goede woorden [7], en goede daden [8] Hij zal het opheffen [9]. Als voor de mensen die de misdaad gepland [10] zullen ze een zeer zware straf [11] ontvangen en hun kwade plannen zullen worden geruïneerd [12].

11. En Allah schiep u uit klei [13] dan van sperma [14], daarna maakte Hij u tot paren (mannen en vrouwen) [15]. Geen enkele vrouw ooit zwanger en baren, maar met Zijn kennis. En niet het leven van een persoon te verlengen, noch verminderd zijn leeftijd, maar de (reeds) in het Boek (Lawh Mahfuz) [16]. Inderdaad, dat is gemakkelijk voor Allah [17].

12. [18] en niet hetzelfde (tussen) de twee zeeën; dat is vers, vers, lekker drankje en de andere zout en bitter. En van (elk zee) die u vers vlees [19] mogen eten, en kunt u de sieraden die je draagt ​​[20] te verwijderen, en daar zie je de schepen varen splitsing van de zee, dat gij Zijn overvloed moogt zoeken [21 ] en opdat gij dankbaar zijn.

13. [22] Hij zette de nacht in de dag en op te nemen daglicht in de nacht en heeft de zon en de maan, elk circuleert in de voorgeschreven tijd [23] onderworpen. [24] Wat (doen), zodat Allah uw Heer, van Hem is alle koninkrijken. En degenen die u aanroepen (aanbidding) naast Allah [25] niet iets al zo dun epidermis [26] niet.

14. Als je ze belt, ze niet horen uw claim [27], en al was het maar horen ze, ze ook niet de aanvraag [28] toe te staan. En op de Dag der Opstanding zullen zij kemusyirikanmu [29] ontkennen en niemand kan u de informatie [30] zoals gegeven door (Allah) Die Mahateliti [31] geven.

Wanneer de wetenschap ZONDER liefdadigheid

Door
Ustadz Armen Halim Naro



Als een moslim natuurlijk te allen tijde vast te stellen van de vijf dagelijkse gebeden, of gebeden anderen. Hij vraagt ​​altijd getoond shirathul Mustaqim. Dat is een lange rechte weg die is doorgegeven door mensen die hebben gekregen een gunst, en uit de weg van de mensen bleven maghdhubi `vrede zijn (mensen die je God getergd), ook de manier waarop mensen dhallin (degenen die dwalen). In het commentaar, de twee bovengenoemde [1] genoemde groepen, dat mensen mahgdhubi vrede is joods, terwijl de dhallin is Nashara.

Ibn Kathir rahimahullah zei: "En het verschil tussen twee paden, dat zo gemeden de twee-weg, omdat de manier waarop de gelovigen te combineren wetenschap en liefdadigheid. Joodse liefdadigheid verloren is gegaan, terwijl de christenen kennis kan verliezen. Daarom kunnen de Joden en de Christenen de toorn van winst fout te verdienen. Hij die weet, kies dan niet beoefenen, verdienen toorn. In tegenstelling tot de mensen die niet weten. Christenen kunnen mensen, wanneer zij een specifiek doel, maar ze niet zijn zin te krijgen, want ze gaan niet naar zijn deur. Namelijk om de waarheid te volgen. Dus, vielen ze in de fout. "[2]

Veel mensen denken dat veel van liefdadigheid en aanbidding een garantie voor het hiernamaals, op zijn minst een teken van waarheid en bewijs keshalihan hebben gekregen. Dat is hoe vaak horen we, en dat is een fenomeen dat optreedt onder de moslims. Zelfs als we proberen om de brieven die vaak dit gehoord hebben, dan is al onze veronderstelling en vermoedens over de jaren herinneren, we kunnen veranderen voor de dag van morgen. Denkbaar, een persoon die een praktijk zoveel als pepasiran op het strand, maar eenmaal gewogen, hij is net als rondvliegend puin, Allah swt zegt:

وقدمنا ​​إلى ما عملوا من عمل فجعلناه هباء منثورا

En we worden geconfronteerd met alle goede doelen die zij deden, en we zullen dergelijke daden (zoals) de vliegende stof te maken. [Al-Furqan: 23].

Niet alleen daden niet worden beschouwd als een geaccepteerde praktijk, die is ook de oorzaak van binnenkomst in het vuur van de hel. Allah swt zegt:

هل أتاك حديث الغاشية وجوه يومئذ خاشعة عاملة ناصبة تصلى نارا حامية

Al datangkah u nieuws (over) de Dag des Oordeels? Sommige gezichten op die dag zal terneergeslagen zijn om hard te werken weer uitgeput, kwam een ​​zeer hete vuur (de hel). [Al Ghasyiah: 1- 4].

Ibn Abbas zei, "Khusyu`, maar niet ten goede daden," wordt verklaard door Ibn Kathir, dat hij heeft veel van liefdadigheid en berletih-moe, maar hij verdiende een hel van een brand is erg warm [3]. Vandaar dat Imam Bukhari maken hoofdstuk in de Sahih Hij, hoofdstuk: deskundig voor te zeggen en doe het goede ".

GROND VAN DE WETENSCHAP IN AL KORAN
Paragraaf waarin wordt uitgelegd over het primaat van de wetenschap en laster tegen mensen die arbeid zonder wetenschap is heel erg [4]. Allah swt om onderscheid te maken tussen mensen die bekend zijn met de dwaas, als een man die de blinde zag.

أفمن يعلم أنما أنزل إليك من ربك الحق كمن هو أعمى

Is er iemand die weet dat wat is geopenbaard u van uw Heer, het hetzelfde als de persoon die blind was? [Ar Ra`ad: 19].

In feite is niet alleen blind, maar ook doof en stom.

Op verschillende plaatsen in de Koran Allah l hekelde de onwetende mensen, te weten:

ولكن أكثر الناس لا يعلمون

Maar de meeste mensen weten het niet. [Al-Araf: 187].

وأكثرهم لا يعقلون

En de meeste van hen zijn niet rationeel. [Al Maidah: 103].

In feite worden ze gelijkgesteld met dieren, en dommer dan dieren:

إن شر الدواب عند الله الصم البكم الذين لا يعقلون

Inderdaad het beest (wezen), die in het slechtste geval in de ogen van Allah zijn degenen die doven en slechthorenden niet begrijpen niets. [Al-Anfal: 22].

Allah swt zegt, dat de domme mensen erger dan dieren in alle vormen en soorten. Uitgaande van de ezel, hond, insecten, en ze zijn erger dan dieren-ster. Niets is gevaarlijker voor het geloof van de apostelen van hen zijn, zelfs zij zijn de vijanden van de ware religie.

Bovendien, die wet staat iets dat oorspronkelijk onwettig was, omdat de goed geïnformeerde en de andere is niet goed geïnformeerd. Namelijk dihalalkannya consumeren bushmeat jachthonden werden onderwezen, in tegenstelling tot de gewone honden die hun prooi te vangen.

يسألونك ماذا أحل لهم قل أحل لكم الطيبات وما علمتم من الجوارح مكلبين تعلمونهن مما علمكم الله فكلوا مما أمسكن عليكم واذكروا اسم الله عليه واتقوا الله إن الله سريع الحساب

Zij vragen u, "Is het geoorloofd voor hen?" Zeg, "Toegelaten om u de goede en (prooi gevangen) door de wilde beesten, die gij hebt geleerd om het trainen om te jagen, je leert op basis van wat Allah u geleerd heeft. Dus, eten wat zij voor u vangen, en vieren de naam van Allah van het beest (vrije tijd). En vreest Allah, Allah is vlug in het verrekenen. " [Al Maidah: 4] [5]

Overwegende dat de Soennah en de Salaf atsar erg veel helemaal wat verklaart deze kwestie.

Na dit alles, toen een moslim pelgrims-regisseren zijn blik naar de pelgrims die zich toeschrijven aan de islam, werd geconstateerd dat hun missie is gericht op een vergelijking. Dat wil zeggen niet de zorg over de wetenschap van de Shari'a en zonk in de modder van onwetendheid. Dit kan leiden tot veel gevallen van misbruik aan het begrip van de islam.

Dit is voor hen, een groep genaamd chaaridjieten, in de mate dat de Profeet zei, dat de praktijk van zijn metgezellen in vergelijking met hun daden helemaal niets. Hun gebeden, in vergelijking met onze gebeden is niet niets. Het zijn mensen die deskundig zijn van aanbidding. Later op de dag vocht als een leeuw, en 's avonds als een monnik ... Maar wat het einde van hun verhaal? De profeet heeft ons verteld dat de islam was beperkt tot de slokdarm ze gewoon ... Ze komen uit de islam, zoals de afvoer van pijlen uit de groeve; ze zeiden dat de honden van de hel. Iedereen die erin slaagde om ze te doden, zal beloond worden door Allah swt. Zelfs de Profeet 'alayhi wa salaam heeft berazam, toen hij een ontmoeting met hun leeftijd, dan zal hij er tegen vechten, want het vocht tegen de `Ad ...

Op dit moment is een groeiende gemeente. Namelijk de gemeente gebaseerd op bid'ah en bijgeloof, en polytheïsme. Opgericht met de overtuiging As`ariyyah Maturidiyyah. Belofte trouw aan zijn volgelingen met vier tharikat soefisme: Jistiyyah, Qadiriyyah, Sahruwardiyyah en Tariqat Naqsyabandiyyah.

Terwijl het probleem van Aqiedah en tawhid. Zij begrijpen niet meer over Tawhid wanneer het wordt vergeleken met die heidense Arabieren ten tijde van de Profeet 'alayhi wa salaam. Zij erkennen alleen monotheïsme monotheïsme Rububiyyah met de interpretatie van het geloof. En weet niet wat bedoeld wordt met Tawheed Uluhiyyah. Als voor de Asma` tawhid wa Shifat, ze behoren tot de aqidah'Ashariyya en Maturidiyyah. Zoals we weten, dat zowel van deze scholen vooral die in de tawhid, is afgeweken van de school van Ahlus Sunnah wal Jama'ah.

De aanbidding en mystiek over hen; dan dibaiat ze met Tariqat en praktijk vier-dhikr dhikr en zegeningen gevuld bid'ah en bijgeloof. Zoals te lezen (la ilaha) vierhonderd keer, en (God, Allah) zeshonderd keer per dag. Shalawat boeken zijn vaak gelezen door hen, is een beroemd boek van zegeningen die bid'ah en ghuluw aan de Profeet. Dat is het boek van Dala-Ilul Khairat, Burdah.

Het boek is het meest zinvol voor hen, de zogenaamde Tablighi nishab. Geschreven door een van hun oprichters. Het boek is bijna eigendom van en wordt gelezen door elke gemeente, meer dan lezen Sahih Bukhari. Het boek is gevuld met bijgeloof, shirk, bid'ah, en de hadith-hadith valse en zwakke hadiths. Dus is het Boek des Levens Ash Shahabah, die hen dinamalkan, gevuld met bijgeloof en verhalen zijn niet waar, en zo verder ...

Conclusies over deze gemeente is dat ze een gemeente die niet de zorg over de wetenschap en de geestelijkheid, de prediking op de top van de onwetendheid [6], met bewijs van hadith die ze altijd dendangkan ie, "vertel me ook maar een vers". Deze hadith wel authentiek, maar dat is niet authentiek is de manier waarop in hun begrip van deze hadith. Iedere persoon aangaan van deze gemeente is al waard om een ​​tolk prediking van huis tot huis aan de gemeente dat zij de reden dat de bovenstaande hadith uit te nodigen. Of ze een boek lezen fadhilah in de moskee ... en ze permisalkan dat moslims nu als (mensen die verdrinken om gered te worden). Ze niet weten dat leren niet kunt zwemmen in een dag of twee, zodat hij kan besparen, die voor zou zinken, of zelfs die in eerste instantie wilde helpen omdat ze niet kunnen zwemmen zijn beide verdrinken in de oceaan van zonde en dwaling.

Is niet de tijd van de Profeet 'alayhi wa salaam, toen een van de gewonde vriend, dan junub tijdens de winter, en hij vroeg een van hen. Is er rukhsah niet om te baden? Werd gevraagd om te antwoorden: nee! Dus, neem een ​​bad metgezellen had veroorzaakt het stierf. Toen de Profeet 'alayhi wa salaam hoorde dit verhaal, hij sallAllahu' alayhi wa salaam was woedend, en zei: "Waarlijk, moet je hem doden. Kunt u worden beloond door Allah swt. Waarom ga je niet vragen of je weet het niet? Door het medicijn niet weet te vragen. '

Wat is interessanter om te onderzoeken deze gemeente is, omdat ze Jama'ah kameleon. Veranderd elke baars, en het uitwisselen van kleur volgens zijn omgeving. Als ze niet hebben een sterke houding en niet beschikt over een solide basis? Of is hun missie als een methode, die alle kleuren en groepen verzamelt onder auspiciën van hun groep?

Daarom deze gemeente die de lezer, in tegenstelling tot die plaats de schrijver. Het zou, in een plaats waar ze leerde een les die is niet vanwege de leer, maar omdat de omgeving die hem dwong om te beginnen vanaf daar. En zou in plaats daarvan, zijn de vaandeldrager bid'ah evenals penyebarnya.

Jama'ah het gemakkelijkst beïnvloed door de atmosfeer, omdat het probleem was. Dat wil zeggen dat ze niet opgeleid op de wetenschap dat authentiek. Dan zal je ze als een propeller op de top van de heuvel te zien. BAK een veer in de woestijn, volgen wat gewenst wordt door de wind.

Zelfs als ze niet zijn verbonden met bijeenkomsten in moskeeën en uitstapjes naar de landen van hun geliefde zelfs het land waar het nest is het hoogst in de wereld-idolen, dan ben ik zeker van, zullen ze uit elkaar vallen. En de gemeente zullen worden beïnvloed door een andere gemeente, of om terug te keren naar hun huis.

Er kunnen opgevat vragen. Is niet het succes dat zij mensen uitgesloten van plaatsen zondaars, berouw en maak het als een van de goedheid en het succes van deze gemeente in de prediking?

Zo beschouwen we de antwoorden Aman Shaikh Ali Al Jami rahimahullah, toen hij zei over de meeste moderne propaganda propaganda die overeenkomsten vertoont met de bovenstaande problemen heeft:

... True, heeft hij de mensen vrijgelaten uit plaatsen discotheken en bioscopen. Het is niets te ontkennen. Echter, nadat hij hen getrokken uit die plaatsen, wat het doet? Wat dan te prediken aan hen met propaganda, en de wijze van de anbia` (profeet)? Of in plaats daarvan, leer ze en verzamel ze, daarom worden ze versnipperd in een verscheidenheid van Tariqat soefisme? Waar ... Maar hij heeft hen bevrijd van onwetendheid naar onwetendheid. "

Hij wilde ze niet verplaatsen naar een juist begrip van de islam. Het bewijs, hij zelf houdt zich aan één Tariqat shufi. Als voor de mensen die zijn uitgegeven vanaf plaatsen discotheken, zo niet het nemen van Tariqat door hem aangenomen, nemen Tariqat andere tasawwuf. En of zijn boodschap is ook de aanbidding aan anderen dan Allah swt, dat is duidelijk zichtbaar in het land uit te roeien? Of hij een man van tawaaf rond graven heeft uitgegeven, zoals het graf van Husayn, Zaynab en Abdullah?! Of hij heeft afgegeven vanaf de wetteloze man met wetteloze wet van de democratie aan de wet van God? Dit wordt verondersteld te doen. Als dit zijn boodschap, die een ware propaganda propaganda voert noodzakelijk. Maar zoals het vers zegt:

إذا كان رب البيت بالدف ضاربا
فشيمة أهل البيت كلهم ​​الرقص

Als als de host te zingen met tamboerijn
Natuurlijk zijn alle van die thuis hun favoriete dans

Als het niet aan hem en makrifah kennis over de islam waar is, hoe kan hij het verlaten van graven en de strijd tegen degenen die om hem heen Tawaf. Wat kan er gedaan worden om mensen die in deze immorele vallen? [7]

Eindelijk. Laten we zoeken naar kennis, O jeugd. Inderdaad was hij de deur van glorie, en veiligheid.

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 01 / Jaar VII / 1420H / 1999M gepubliceerd Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Alleen 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]

No comments:

Post a Comment