!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Friday, August 21, 2015

Wilt u een succesvolle, gebed en herinnering zijn

De rit was nog niet klaar (350)

(Part driehonderdvijftig), Depok, West-Java, Indonnesia, 19 augustus 2015, 21:42 uur).

Wilt u een succesvolle, gebed en herinnering zijn

Door onze drukke, soms vergeten we het gebed en herdenking, zowel verplichte gebeden, of sunnah gebeden bidden.
In feite, een van de sleutels van ons succes in de wereld en overleefde door het leven in het hiernamaals is een herinnering en gebed, kan vooral het gebed wat kwaad af te wenden, zal Allah het boze lot te veranderen in de toekomst lot van goedheid.
Omdat alleen God Almachtig dat iemands lot, geluk, huwelijk en dood (de dood) bepaalt.


RELATIE TUSSEN gebed en dhikr

Door
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i



Tussen de twee hebben een zeer nauwe relatie, die bidden tot Allah swt in combinatie met de dhikr aan Hem, Hij is een slaaf van zijn Heer te vragen over haar behoeften, zowel stoffelijk als hiernamaals, in de vorm van expressie omstandigheden en de woorden.

Dan is het gebed in de dhikr eens, vandaar ook wel het gebed van herdenking door de meeste mensen. Het moet hier worden uitgelegd, dat het meer dhikr van Allah de Almachtige en loven Hem in gebed, dan is het beter en zowel primaire als meer waard te worden verleend.

Imam Ibn al-Qayyim zei: "De disunnahkan (moestahab) in het gebed is een gebed dat do'anya beginnen met lof aan Allah swt, dan bershalawat op de Profeet 'alayhi wa salaam in het verzoekschrift zal worden geleverd, en vervolgens uit te drukken zijn verlangens, [1] verder noemde hij een aantal van hun argumenten die dit uit te leggen.

Daarom at-tawassul (kies een vorm van aanbidding om dichter-pent krijgen.) Allah swt om één naam te gebruiken van de namen van God is goed (al-Asmaa-ul Husnaa) of met een de aard van zijn attributen zijn hoog (ash-Shifaatul 'Ulyaa) in het gebed is een vorm tawassul toegestaan ​​door de sharia (at-aluin-sul al-masyruu'). Bijvoorbeeld, een Moslim zegt in zijn gebed: "O Allah, waarlijk vraag ik U, Gij een liefdevolle Genadevolle, Mahalembut Kenner, geef mij de gezondheid." Of hij zei: "Ik smeek U bij Uw genade dat omvat alles, rijk en mijn zonden vergeven. "[2]

Wat het argument van de gewijde soort tawassul als dit is het woord van Allah swt:

ولله الأسماء الحسنى فادعوه بها

"Het behoort tot God Asma-ul Husna, dan bermohonlah hem door te bellen naar Asma-ul Husna was ..." [Al-A'raaf: 180]

En onder de argumenten en andere stichtingen zijn zoals Allah geprofileerd op Alaihissallam gebed van koning Salomo in zijn woorden:

رب أوزعني أن أشكر نعمتك التي أنعمت علي وعلى والدي وأن أعمل صالحا ترضاه وأدخلني برحمتك في عبادك الصالحين

"... Ja, mijn Heer, geef mij de inspiratie dankbaar zijn voor Uw gunst, die Gij hebt geschonken aan mij en aan mijn vader en moeder zijn twee mensen om goede daden die je ridhai doen om te blijven, en voed me met uw Rah-mat in de klas uw knechten de rechtvaardigen "[An-Naml: 19].

Als voor de argumenten van de Soennah zoals opgenomen in de as-Shahiihain (Sahih al-Bukhari en Sahih Muslim), van Ibn Abbas anhuma dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

"اللهم إني أعوذ بعزتك, لا إله إلا أنت, أن تضلني."
"O Allah, ik zoek mijn toevlucht bij Uw glorie, niemand heeft het recht om diibadahi maar alleen u, dat gij mij te beschermen." [3]

En overgeleverd van 'Abdullah bin Mas'oed radi anhu dat de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:

"ما أصاب أحدا قط هم ولا حزن فقال: اللهم إني عبدك, وابن عبدك, وابن أمتك, ناصيتي بيدك, ماض في حكمك, عدل في قضاؤك, أسألك بكل اسم هو لك, سميت به نفسك, أو علمته أحدا من خلقك, أو أنزلته في كتابك, أو استأثرت به في علم الغيب عندك, أن تجعل القرآن ربيع قلبي ونور صدري, وجلاء حزني وذهاب همي, إلا أذهب الله همه وحزنه, وأبدله مكانه فرجا. "

"Het is niet iemand die overschreven angst en verdriet en dan zegt hij:" O Allah, ik ben uw dienaar, de zoon (nakomeling) van uw dienaar (Adam), kinderen (nakomelingen) van de slave je dochter (Eva), de bovenkant van mijn hoofd in uw hand, uw beslissingen geldt voor mij, lot U voor mij is eerlijk, ik smeek U bij elke naam die behoort tot u, en gij na-eten Self-thy met hem, of je moet leren een dienaar van uw wezens, of je naar beneden rechts in het boek Thy, of bent u gewijd aan jezelf in de onzichtbare in Uzelf, dat gij het maakt al-Koran-een zo conditioning mijn hart en het licht van mijn ziel , troost laraku en genezers verdriet. 'Dan, Allah zal zijn om rouw en verdriet weg te nemen en te vervangen met gemak. "[4]

Na beschrijf ik een aantal eenvoudige vormen van dhikr, dan zou ik nu deze discussie te sluiten met het uitleggen van de vormen van ten-tabarruk (verwachten zegeningen) door de dhikr van Allah swt (bi dzikrillaah), zodat de procedures tabarruk met de dhikr van Allah Subhanahu SWT steeds duidelijker.

[Gekopieerd uit het boek At Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu, titel in de Indonesische praktijken en tijd is gezegend, Auteur Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Reader Uitgevers Ibn Kathir]

Istighfar, het sluiten van alle CHARITY

Door
Ustadz Ismail Abu Muslim al-Atsari



Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah zei: "Een dienaar is altijd geweest (in twee dingen: -red) zijn in de (zee-rood) gunsten van Allah swt hij dankbaar nodig; en (of-ed) worden in (maalstroom-rood) zonden die het nodig hebben istighfari (vraag om vergeving). Twee van deze dingen (dankbaarheid en vergeving-pent), met inbegrip van de zaak die (moeten) zichzelf altijd bevestigd een dienaar, want hij is altijd rollen in verschillende gunsten van Allah de Almachtige, en hij ook altijd nodig hebben om zich te bekeren en om vergeving vragen "[Majmoo 'Fataawa, 10 / 88]

Istighfar NABI
Daarom is de leider van alle mensen, priesters heel volk zijn voorzichtig, altijd beristighfar in alle omstandigheden.

Hij sallAllahu 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

والله إنى لأستغفر الله وأتوب إليه فى اليوم أكثر من سبعين مرة

Omwille van Allah, voorwaar beristighfârdan ik berouw aan Allah meer dan 70 keer per dag. "[HR. Bukhari, nee. 6307]

Hij sallAllahu 'alayhi wa salaam heeft ook gezegd:

إنه ليغان على قلبى وإنى لأستغفر الله فى اليوم مائة مرة

Inderdaad soms sloot mijn hart, en ik heb echt beristighfar Allah 100 keer per dag. " [HR. Muslim]

Zelfs sommige vrienden nooit tellen Istighfar de Profeet 'alayhi wa salaam in een ceremonie 100 keer.

عن نافع عن ابن عمر قال كان يعد لرسول الله -صلى الله عليه وسلم- فى المجلس الواحد مائة مرة من قبل أن يقوم: رب اغفر لى وتب على إنك أنت التواب الغفور

Van Nafi 'anhu Radi van Ibn Umar radi anhuma, zei hij: "In een ceremonie Profeet' alayhi wa salaam, voordat hij staat (links Majlis), nooit een honderd keer geteld, zegt hij:

رب اغفر لى وتب على إنك أنت التواب الغفور

(O Rabbku, vergeef mijn zonden, en accepteer taubatku, voorwaar Gij zijt de verlener van berouw en de vergevingsgezinde). [HR. Tirmidhi, Abu Dawud en Ibn Majah]

Als de Profeet 'alayhi wa salaam beristighfar net als dat, dan hebben we meer hard vergeving nodig. Omdat van alle zonden hij sallAllahu 'alayhi wa salaam is vergeven door Allah swt, terwijl onze zonden geen garantie vergeving. Laten we daarom vermenigvuldigen Istighfar te vragen vergiffenis van Allah de Almachtige en de priester aan degenen die Allah, de profeet Mohammed vrezen imiteren 'alayhi wa salaam. Allah zegt:

إنا فتحنا لك فتحا مبينا) 1 (ليغفر لك الله ما تقدم من ذنبك وما تأخر ويتم نعمته عليك ويهديك صراطا مستقيما

Inderdaad, we hebben je een echte overwinning gegeven [ie vrede Hoedaybiya] Dus dat Allah u vergeven voor uw zonden, die verleden en toekomst, evenals het volledige Zijn gunst aan u te hebben en leiden u op het rechte pad. [Al-Fath / 48: 1-2]

Omdat vergeving is een dringende behoefte aan een mens, is het niet vreemd dat Allah de Almachtige en Zijn boodschapper verordend behandelen een verscheidenheid van praktijken om vergeving te vragen.

Istighfar bad eindigt na NACHT
Allah de Almachtige zegt verkondigen eigenschappen voorzichtige degenen:

الذين يقولون ربنا إننا آمنا فاغفر لنا ذنوبنا وقنا عذاب النار) 16 (الصابرين والصادقين والقانتين والمنفقين والمستغفرين بالأسحار

(Namelijk) degenen die zeggen: "Ya Rabb We inderdaad wij hebben geloofd, vergeef ons onze zonden en red ons van de straf van de hel" (is) degenen die wachten, rechts, die gehoorzaam gebleven, die te besteden schat (in de weg van Allah), en vraag vergeving aan tafel [aanbreken: de tijd voor de dageraad naderende dageraad] [Ali Imraan / 3: 16-17].

In een ander vers, Allah de Almachtige zegt:

إنهم كانوا قبل ذلك محسنين) 16 (كانوا قليلا من الليل ما يهجعون) 17 (وبالأسحار هم يستغفرون) 18 (وفي أموالهم حق للسائل والمحروم

Sterker nog, zij (die vreest Allah) voordat het in de wereld zijn degenen die goed doen. Eerste in de wereld zijn ze weinig slaap in de nacht. En altijd vragen om vergeving in de dageraad van de tijd (het einde van de nacht voor de dageraad). En in hun rijkdom is er een recht aan de arme mensen en arme mensen die niet erven [dat is de armen die niet bedelen] vragen. [adh-Dzâriyât / 51: 16-19]

Meest Ulema zei: "Ze zet de nacht met gebeden, toen de dageraad van de tijd (het einde van de nacht voor de dageraad) werden ze bevolen om vergiffenis te zoeken". [Majmoo 'Fataawa, 10/88]

NA istighfar bad
Salah is de grootste daad na Syahadatain (twee geloofsbelijdenis). Bij de uitvoering van gebeden moet voldoen aan de eisen, pilaren en verplichtingen. Meer perfect als vol met dingen die sunnah in het gebed. Maar wie gelooft dat het heeft voldaan aan alle in het gebed? Daarom is de Profeet 'alayhi wa salaam gaf leiding aan drie keer Istighfar na de begroeting van de verplichte gebeden, zoals verteld in de hadith als volgt:

عن ثوبان قال كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا انصرف من صلاته استغفر ثلاثا وقال اللهم أنت السلام ومنك السلام تباركت ذا الجلال والإكرام قال الوليد فقلت للأوزاعي كيف الاستغفار قال تقول أستغفر الله أستغفر الله

Van Tsaubân radi anhu, zei hij: "Als de Profeet 'alayhi wa salaam klaar was met bidden, hij sallAllahu' alayhi wa salaam beristighfar (vragen om vergeving) drie keer en gebed:

اللهم أنت السلام ومنك السلام تباركت ذا الجلال والإكرام

(O Allah, U bent degene die redding geeft, en uw heil alle, O Gij Great One Essentie eigenaar van grootheid en glorie. "
Walid zei: "Ik vroeg al-Auza'i, 'Hoe (hoe) beristighfar (vragen om vergeving)' Hij antwoordde: 'U zegt: أستغفر الله أستغفر الله"
[HR. Muslim, nee. 591; Abu Dawud, nee. 1513; Nasa'i, nee. 1337; Ibn Majah, nee. 928; Tirmidhi, nee. 300]

Dit wordt bevorderd door onze Profeet 'alayhi wa salaam is beristighfar na het beëindigen van het gebed.

Maar we zien een aantal moslims in deze tijd, eenmaal voltooid gebeden, ze meteen uitgenodigd om de handen van degenen aan de rechter en de linker schudden, dit is zeker menyelisihi Soennah van de Profeet 'alayhi wa salaam is.

Terwijl anderen, eenmaal voltooid groeten van het gebed, direct uitputting van dankbaarheid, natuurlijk is dit menyilisihi ook Soennah van de Profeet 'alayhi wa salaam is.

Laten we altijd onthouden dat de beste leiding is de leiding van de profeet Mohammed sallAllahu 'alayhi wa salaam.

Istighfar eindigt na Hajj
Niet alleen aan het einde van het gebed, maar ook Istighfar disyari'atkan aan het einde van de bedevaart. Allah de Almachtige zegt:

فإذا أفضتم من عرفات فاذكروا الله عند المشعر الحرام واذكروه كما هداكم وإن كنتم من قبله لمن الضالين) 198 (ثم أفيضوا من حيث أفاض الناس واستغفروا الله إن الله غفور رحيم

Dus als je hebt afgeweken van 'Arafat, berdzikirlah aan Allah in Masy'aril haram [in Muzdalifah] en berdzikirlah Allah (om te bellen), zoals tot hem; en gij voordat het daadwerkelijk bestaat uit mensen die zijn misleid. Zet op zijn plaats dan heb je veel mensen bertolaknya (dat wil zeggen van 'Arafat) en vraag vergiffenis van Allah; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [al-Baqarah / 2: 198-199]

Istighfar na het uitvoeren van Da'wah TRUSTEES
Nadat de profeet Mohammed sallAllahu 'alayhi wa salaam het communiceren van de boodschap aan de mens, met het streven om de religie van Allah swt in goede echte jihad te verdedigen, en het uitvoeren van de opdrachten van Allah perfect, dat niemand geëvenaard hij sallAllahu' alayhi wa salaam, dan Allah Subhanahu wa Ta'ala beval hij sallAllahu 'alayhi wa salaam te beristighfar, als zijn woord:

إذا جاء نصر الله والفتح) 1 (ورأيت الناس يدخلون في دين الله أفواجا) 2 (فسبح بحمد ربك واستغفره إنه كان توابا

Indien de steun van Allah en de overwinning was gekomen, en je ziet mensen die naar Allah's religie in drommen, dan verheerlijken met de lof van uw Heer en vraag vergiffenis aan Hem. Inderdaad, Hij is Berouwaanvaardend berouw. [an-Nasr / 110: 1-3]

En Allah's gebod is eigenlijk gerund door de Profeet 'alayhi wa salaam, zelfs hij sallAllahu' alayhi wa salaam maak het zo dhikr in het gebed dat hij 'alayhi wa salaam. Het is overgeleverd door zijn vrouw 'Aisha radi anhuma.

عن عائشة قالت كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يكثر أن يقول قبل أن يموت سبحانك وبحمدك أستغفرك وأتوب إليك قالت قلت يا رسول الله ما هذه الكلمات التي أراك أحدثتها تقولها قال جعلت لي علامة في أمتي إذا رأيتها قلتها إذا جاء نصر الله والفتح إلى آخر السورة

Van Aisha radi anhuma, zei hij, "Zodra de Profeet 'alayhi wa salaam alvorens te sterven vermenigvuldigen lees het gebed:

سبحانك وبحمدك أستغفرك وأتوب إليك

(Glorie zij U, en loven u, vraag ik om vergeving en berouw aan U). 'Aisha radi anhuma zei: "Ik zei:" O boodschapper van Allah, de zin is dit wat ik net gezien heb je het gelezen?' Hij 'alayhi wa sallam antwoordde: 'Het is gebruikt als een teken voor mij in mijn volk, toen ik het zag ik onvermijdelijk zeggen,' IDZA Ja'a Nashrullah wa al-Fath ... tot het einde van de brief '. "[HR. Muslim, 747]

Istighfar NA FINISH EN ALLE MAJLIS voeren daden
Alle informatie boven tonen de grootsheid van vergeving. Zelfs afgezien van dat, deze istighfar Majlis dienen als het slotgebed, evenals een gebed aan het eind van elke praktijk. Dit blijkt uit de onderstaande hadiths:

عن عائشة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كان إذا جلس مجلسا أو صلى تكلم بكلمات فسألته عائشة عن الكلمات فقال إن تكلم بخير كان طابعا عليهن إلى يوم القيامة وإن تكلم بغير ذلك كان كفارة له سبحانك اللهم وبحمدك أستغفرك وأتوب إليك

Van 'Aisha anhuma Radi dat de Profeet' alayhi wa salaam toen hij zit in een vergadering of wanneer het het gebed klaar is dan is hij sallAllahu 'alayhi wa salaam zeggen een paar zinnen. Dan 'Aisha radi anhuma vroeg hij sallAllahu' alayhi wa salaam over de zinnen, dan is hij sallAllahu 'alayhi wa salaam antwoordde; "Als iemand praat beter dan dat als stempel / gesloten tot de dag des oordeels, en toen hij sprak het niet goed was toen als kaffarat / gum (Ie woorden).:

سبحانك اللهم وبحمدك أستغفرك وأتوب إليك

(. Ya Allah, Glorie aan U, en alle lof aan U Ik vraag vergeving en berouw aan U) "[HR Nasa'i, geen 1327;.. Geclassificeerd als sahih door al-Albani].

Hier is een weinig informatie over istighfar, kan nuttig zijn voor ons allemaal

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 08 / Jaar XV / 1433H / 2012m. Uitgevers Stichting Permanent Comité Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Alleen 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

No comments:

Post a Comment