!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Monday, September 7, 2015

Al synd vil blive tilgivet af Gud.

Turen var ikke færdig (364)

(Del 364), Depok, West Java, Indonnesia, September 6, 2015, 22:00 pm).

Al synd vil blive tilgivet af Gud.

Gud i hans ord i Koranen og Sunnah (al-lært / hadith) garanti menneske at Allah vil tilgive alle synder hans tjenere (menneskelige), så længe de omvender sig (bede om tilgivelse fra Allah) og ikke begå shirk (associere partnere med Gud) eller lade shirk før døden (dies), straks angre (bede om Guds tilgivelse for alle de synder, der er blevet gjort) seriøst og konsekvent gennemføre de søjler i islam.
Guds nåde dør og hidayahnya ønsker hele menneskeheden at komme i himlen, men Gud også advarer om, at Djævelen (Satan) er en fjende nummer ét mand, fordi Djævelen vil have nogle mennesker ønsker at følge i hans fodspor gå til helvede.
Allah i Koranen og Sunnah lærer mennesker hvordan (opskrifter), så vi kan bekæmpe eller uddrive Satan fra vores liv.
Når Koranen og Sunnah retningslinjer vi følger Gud vil, vil vi være glade for at leve i verden (kort / midlertidig), grav (Barzakh) og herefter er varig karakter.


Tafsir Al Mu'min Vers 1-12
Surah Al Mu'min (de troende)

Sura 40. 85, stk. Makkiyyah

  بسم الله الرحمن الرحيم

I Allahs navn, mest elskværdige, Mest Barmhjertige.

Vers 1-9: At tale om det mirakel af Koranen, Allahs tilgivelse Subhaanahu wa Ta'aala mod synder Sine slaver, der omvender sig, modstand mod den islamiske religion helt sikkert mødes med fiasko, kommandoen ikke blive narret af velstand vantro, billede engle bærer 'tronen, og de omkring hvor de beder til gavn for de troende og bede om tilgivelse for dem.

حم (1) تنزيل الكتاب من الله العزيز العليم (2) غافر الذنب وقابل التوب شديد العقاب ذي الطول لا إله إلا هو إليه المصير (3) ما يجادل في آيات الله إلا الذين كفروا فلا يغررك تقلبهم في البلاد (4) كذبت قبلهم قوم نوح والأحزاب من بعدهم وهمت كل أمة برسولهم ليأخذوه وجادلوا بالباطل ليدحضوا به الحق فأخذتهم فكيف كان عقاب (5) وكذلك حقت كلمة ربك على الذين كفروا أنهم أصحاب النار (6) الذين يحملون العرش ومن حوله يسبحون بحمد ربهم ويؤمنون به ويستغفرون للذين آمنوا ربنا وسعت كل شيء رحمة وعلما فاغفر للذين تابوا واتبعوا سبيلك وقهم عذاب الجحيم (7) ربنا وأدخلهم جنات عدن التي وعدتهم ومن صلح من آبائهم وأزواجهم وذرياتهم إنك أنت العزيز الحكيم (8) وقهم السيئات ومن تق السيئات يومئذ فقد رحمته وذلك هو الفوز العظيم (9)

Oversættelse af Surah Al Mu'min Vers 1-9

1. Ha-Mim.

2. [1] Denne bog (Koranen) er afledt af den almægtige Gud [2] Knower (af alt),

3. Hvem tilgiver synder [3], og accepterer anger og hans barske straf [4]; der har den gave. [5] Der er ingen gud (værdig tilbedelse), men Ham. Kun til ham (alle væsener) tilbage.

4. [6] Der er ingen debat om vers Allah undtagen dem, der er vantro. Derfor skal du (Muhammad) narre af succes for deres indsats i hele landet [7].

5. [8] Før dem, folk i Noas og fraktioner allierede, efter at de [9] har afvist (apostlen), og hvert løb har været planlagt (bedrag) mod deres Messenger til fangenskab [10], og de argumentere med (grund) falskhed at ødelægge sandheden; Derfor jeg gribe dem, de (undergang) [11]. Så hvordan (smerte) Min straf [12]?

6. Og så [13] har sikkert gældende bestemmelser i din Herre mod de vantro, (det er) i virkeligheden er de beboere i Helvede.

7. [14] (engle), der bærer tronen [15] og (englene), der er omkring [16] ophøje med ros af deres Herre [17], og deres tro på ham og bede om tilgivelse for dem, der tror [18] (sige), [19] "Vor Herre, nåde og viden, der findes på din dækker alt [20], give tilgivelse for dem, der omvender sig [21], og følg stien (religion) - mu [22], og redde dem fra straf af Hell [23].

8. Vor Herre, sætte dem ind i himlen "Eden, som du har lovet dem [24], og de retfærdige [25] blandt deres fædre, koner, og deres afkom. Faktisk Du er den Almægtige [26] igen Wise [27],

9. og redde dem fra (katastrofe) kriminalitet [28]. Og dem, som du pleje af (katastrofe) på dagen for forbrydelsen [29], så ja, har du give mig nåde til ham [30], og således at [31] den store sejr [32]. "

Vers 10-12: Staten af de vantro i helvede, deres ønske om at komme ud af helvede, Guds vrede for dem, og nederlag onde over for sandheden.



Oversættelse af Surah Al Mu'min Vers 10-12

10. [33] Faktisk de vantro [34], til dem (på dagen) opfordrede til [35], "Ja, had til Gud (dig) er meget større end dit had til dig selv, når du er kaldet til troende siden du benægter [36]. "

11. De vil sige: "Vor Herre, Du har slukket vores to gange [37], og har slået os to gange (også) [38], og vi erkender vore synder. Så er der nogen måde (for os) at komme ud ( fra helvede) [39]? «

12. [40] Det er fordi I benægter hvis opfordret alene at tilbede Gud. Og hvis Gud var forenet, I tror [41]. Så beslutningen (i dag) [42] er i Allah den Almægtige [43] igen Almægtige [44].

[1] Allah wa Ta'aala Subhaanahu fortælle om sin store bog, at han kom ned fra Gud Gud værdig tilbedelse på grund af hans perfektion og fordi Han alene med sit arbejde.

[2] Med sin styrke han udsat alle skabninger.

[3] For de mennesker, der syndede.

[4] For de vantro eller folk, der vovede at synde og ikke omvende af det.

[5] Når Allah wa Subhaanahu Ta'aala etablerer hvad han sat om Hans fuldkommenhed, hvor det kræver, at Han alene diibadahi og oprigtig i vores intentioner for sin velgørenhed, så sagde han: "Der er ingen gud (ret til at blive tilbedt, men han) . "

Egnethed side ovenstående vers ved at sige faldet i Koranen fra Allah Hvem har de ovennævnte egenskaber er, at disse egenskaber kræver al mening omfattet af Koranen. Det er fordi Koranen indholdet prædiker om navnene på Gud, hans natur og hans gerninger, mens ovenstående vers nævner navnene på Gud, hans natur og hans handlinger. Det kan også bedømme handlinger prædiker overnaturlige fortid og fremtid, hvor det omfatter undervisningen i den alvidende Allah til sine tjenere. Kunne også prædike om hans favoriserer og belastninger samt de sager, der kan leveres til ham, hvor det fremgår af hans ord, "Dzith thaul" (hvilket betyder: hvem har den gave). Kan også fortælle om sin barske straf og noget, der gør en person dømt såvel som umoralsk som kræver, at straf, hvor det fremgår af hans ord, "Syadiidil 'iqaab" (der betyder: og hans hård straf). Kan også indeholde en opfordring til synderen at omvende sig, afkast og beristighfar, hvor dette er angivet ved sit ord, "Ghaafiridz dzanbi wa qaabilit taubi syadiidil 'iqaab" (hvilket betyder: Hvem tilgiver synder og accepterer anger og streng i straf ;). Kan også indholdet af nyheden om, at Gud er den eneste, der er berettiget til diibadahi og håndhævelse af proposition 'aqli (sense) eller naqli (åbenbaring), der angiver således, opmuntre ham og forbød tilbedelse til andre end Allah, mens forklarer argumenterne' aqli og naqli showet skade at fralægge sig og skræmme ham, hvor dette er angivet ved sit ord, "Laailaaha illaa Huwa" (hvilket betyder: Der er ingen guddom værdig tilbedelse udover Ham). Kunne også prædike om loven jaza'i (svar) Hans retfærdige belønning for folk, der gør velgørenhed, straffen for dem, der var ulydige, hvor dette er angivet ved Allahs ord Ta'ala, "Ilaihil mashiir" (for at -Nyalah alle tilbage). Dette er dækket Koranen som er høje krav.

[6] Allah wa Subhaanahu Ta'aala proklamere, at der ikke er noget at skændes om hans vers, undtagen dem, der er vantro. Argumentere hensigten her er at argumentere for at forkaste Tegn på Allah, beskæftige sig med det onde, hvor det omfatter handlinger vantro. I modsætning til de troende, de sender til Allah wa Subhaanahu Ta'aala som sænker sandheden at overvinde usandhed. Tilsvarende for en person bør ikke blive snydt af verdslig tilstand af en person, og mente, at Guds gave til ham i form af verdens vise kærlighed til ham, og at han var på rette. Derfor siger Allah wa Subhaanahu Ta'aala, "Derfor gør du (Muhammad) narre af succes for deres indsats i hele landet." Det er derfor obligatorisk for en slave er et mål for mennesket med sandheden, se til naturen syar'i og vejer mand med ham, og ikke vejer sandheden om mennesket, som blev udført af folk, der ikke har videnskab og fornuft.

[7] På grund af deres endelige sted er helvede.

[8] Så Allah wa Subhaanahu Ta'aala truer dem, der bestrider tegnene på Allahs at annullere den, som blev udført af generationen før dem, ligesom folk Noa, den »Ad, og andre allierede sammen søgt annullere forsvare sandhed og løgn. I det omfang, at de er blevet bestemt til at dræbe lederen af venlighed, apostlen, der blev sendt til dem. Er det ikke tyder uretfærdighed, perversitet og deres elendighed, så ingen fra hinanden efter en forfærdelig undergang.

[9] Som "Aad, Thamud og andre.

[10] Den efterfølgende dræbe budbringere.

[11] På grund af deres vantro og indsamle dem til at kæmpe sandheden.

[12] Der er i form af kraftig støj af torden, hagl, slugt af jorden, sunket i havet, og så videre.

[13] Som de gældende vedtægter Allah wa Subhaanahu Ta'aala til tidligere generationer, som modsiges, så også gælde for dem, der benægter dette nu.

[14] Allah wa Ta'aala Subhaanahu fortælle om Guds perfekte ømhed Subhaanahu wa Ta'aala tjenere Hans troende, og Hans bestemmelse medfører lykkeligt forberede dem i form af årsager, der er ud over deres evner, nemlig anmodning om tilgivelse engel bragte tæt på dem, deres bønner til gavn for religion og deres efterliv, hvor det viser herlighed englene ihændehaveraktier "tronen og i de omkringliggende områder samt deres nærhed med deres Herre, mange af deres tilbedelse, og deres oprigtige holdning til slaver Guds tjener, fordi de ved, at Allah wa Subhaanahu Ta'aala de kan lide det gjort.

[15] "Throne er taget af alle skabninger og væsner største, mest omfattende og mest flatterende, og tættest på Allah wa Subhaanahu Ta'aala. Omfanget Throne strækker sig over himlen, jorden og sæde for Gud og englene. Mens englene indgivet en Guds Engel til at bære den største og mest magtfulde. Subhaanahu wa Ta'aala Gud valgte dem til at bære trone Hans, prioritere kalde dem og nærhed, de vise, at de er den vigtigste engel. Ta'aala Subhaanahu wa Allah siger: "Og de engle er på himlen over-hjørner. Og den dag otte engle opretholde trone din Herres ovenfor (lederen af) dem "(Trans Al Haaqqah:. 17).

[16] Det omfatter engle bragt nær til Gud, og har den position samt den store dyd.

[17] Det er en hyldest til dem på grund af deres tilbedelse til Allah wa Subhaanahu Ta'aala, især rosenkrans, tahmid og al tilbedelse, der hører til perlerne og tahmid. Fordi perlerne er Subhaanahu wa Allah renser menneskelig holdning Ta'aala andre end ham tilbede, mens tahmid er tilbedelse Allah wa Subhaanahu Ta'aala. Som en hilsen, der er "Subhaanallahi wabihamdih" også inkluderet i den, og blandt så mange tilbedelse.

[18] Det er blandt en række fordele og dyder tro, at de Engle, som havde ingen synd beder om tilgivelse for dem, der tror. Derfor er en troende i sin tro, fordi at opnå den store kraft af dette.

[19] Derfor tilgivelse har noget knyttet til det, hvilket ikke ville være perfekt, medmindre hendes tilgivelse -i tillæg straks pågrebet af sindet, at det beder om syndernes forladelse-synder at blive tilgivet, så Allah wa Ta'aala nævne Subhaanahu karakteren af deres bønner beder om tilgivelse ved at sige noget til ham for at være perfekt, at tale, "Vor Herre, nåde og viden, der findes i dig omfatter alt, give tilgivelse til ... osv"

[20] Det er videnskaben om din dækker alt, ingen vag for dig og intet er skjult af videnskaben din vejer lille myre (sennepsfrø) i himlen og på jorden, og din nåde dækker alt. Derfor er det naturligt både top og bund er blevet fyldt med nåde Allah Ta'ala.

[21] Fra shirk og umoralsk.

[22] Det er islam, der i det væsentlige er mentauhidkan Allah, adlyde Ham og følge Hans Sendebud.

[23] At beskytte dem mod den straf, selv og årsager.

[24] Gennem dine mundtlige apostle.

[25] De bliver retfærdige ved tro og gode gerninger.

[26] Med magt dine Synder du tilgive dem, du slippe af ting, der bekymrer dem, og du fortæller dem til alle godhed.

[27] Det, der er sat noget på plads. Derfor behøver vi ikke spørge dig noget menyelisihi din Visdom, selv inklusive din visdom, at du lader gennem dine apostle mundtlige og ønsket af Thy nåde, barmhjertighed til de troende.

[28] Kriminalitet her er en velgørende organisation, der er dårligt, og derfor, for han gjorde en trist synder.

[29] Det er dommedag.

[30] På grund af Thy nåde altid strømmer til dine Tjenere, intet til hinder for andet end synder tjenestefolkene og grimhed. Derfor hvem du give næring af det onde, betyder det, du har givet taufik til godhed og returnere godt.

[31] Det er et tab af ting at bekymre sig om, fordi det holdt ude af kriminalitet og opnå de ting, der er elsket, fordi barmhjertighed.

[32] Hvis der ikke sejr som ham.

Som Sa'diy Shaikh forklarede, at denne engel bøn indeholder flere ting:

- Perfekt kendskab til deres (englene) mod deres Herre.

- Bertawassul (ved hjælp af bøn) til Allah med Hans navne er smuk, hvor han kan lide, hvis hans Tjenere bertawassul ham.

- Bed med hjælp Asmaa'ul husnā passende. Derfor er deres bønner anmoder barmhjertighed og anmoder fjernet indflydelsen af karakteren af menneskeheden kendt Gud mangler og begær synder samt grundlæggende og årsager, der er kendt af Gud, så de bertawassul med hans navn Ar Raheem (den Mest Barmhjertige), og Al 'Aliim (Den alvidende).

- Perfekt deres manerer mod Allah med anerkendelse Rububiyyah (vedligeholdelse af) Allah enten rububiyyyah 'aammah (generelt) og khaashshah (særlige).

- De (englene) ikke har nogen magt, og at deres bønner til Gud, de dukker op fra deres indigent (behov) fra alle sider, ikke kan megemukakan nogen omstændigheder, og det er ikke, fordi Guds gave, barmhjertighed og ihsan- Hans.

- Ifølge Herren deres Gud elsker velgørenhed elskede dem, nemlig tilbeder de gør, og de mener det som gennemsnit, sandelig dem, der elsker. Ligeledes de elsker dem, der gør godt, det vil sige de troende, hvor de (de troende) er de mennesker, der elskede Gud blandt alle hans skabninger. Alle mennesker er allerede mukallaf (udsat pligten) hadede Allah undtagen dem, der tror, i kærlighed til engle på disse (troende) er dem, bede til Gud og stræbe efter det gode i deres forhold, som en bøn for en person, herunder dokumentation for hans kærlighed , fordi man ikke beder, undtagen for dem, han elskede.

- Ud fra beskrivelsen i detaljer om Gud om tilgivelse af englene er en rekord, som vi er nødt til at indse, hvor mentadabburi (tænker) Hans Bog, og at tadabbur ikke begrænset til den betydning lafaz i enheden, selv skulle han mentadabburi betyder (indhold) lafaz. Hvis han forstod den sande forståelse passende midler, så ved hans sind så han sagen og road trætte ham, noget der bliver penyempurnanya og afhænger af ham, og han kan tro, at Gud ønsker dette, da han mener, en særlig betydning, som er angivet med et lafaz.

Behovet for at præcisere, er, at Gud Subhaanahu wa Ta'aala ønskede to ting:

Først anerkender og bekræfter, at han indgår som deltager i den forstand og til ham.

For det andet den viden, at Gud kender alle ting, og at Allah befalede sine tjenere til at mentadabburi og tænke på hans bøger.

Allah wa Subhaanahu Ta'aala vide noget iboende til betydningen af det, og den, der informerede ham om, at hans bog er en guide, lys og forklarende alt, og at han er den mest veltalende tale og den mest oplagte. Således kan en tjener få en masse viden og en stor venlighed i overensstemmelse taufiq Gud gav ham.

Men nogle gange nogle kryptiske vers betyder for andre sunde end forskerne troede. Derfor beder vi Allah wa Subhaanahu Ta'aala at han åbnede for os størstedelen af statskassen barmhjertighed være godt, fordi vores forhold og muslimerne. Vi kan ikke gøre noget, men er afhængige af velgørenhed hans bertawassul med sin næstekærlighed; hvor vi altid er i det til enhver tid og på ethvert tidspunkt. Ligeledes beder vi Gud for hans nåde, at han bekymrer sig for os fra det onde i os selv, at være en barriere for os at komme til hans nåde, helt sikkert han grantor, som giver årsag og musabbabnya.

- Ud fra de ovenstående vers kan også ses, at følgesvend, en god kone, kan børn og venner være tilfreds med sine venner, og er forbundet med årsagen til gode at vinde, ud over velgørenhed og fordi velgørenhed som englene bede for de troende og folk retfærdige blandt deres fædre, deres hustruer og deres afkom, wallahu kender bedst.

[33] Allah wa Ta'aala Subhaanahu informere om åbningen af skam og ydmygelse, som ramte de vantro, at deres anmodning tilbage til verden og komme ud af helvede, og deres anmodning ikke blev ydet, og de dicelanya.

[34] nævner de absolutte "vantro" for at dække alle former for utroskab, enten ikke tror på Allah, Hans bøger, hans apostle, i slutningen af dagen, osv ..

[35] Det er, når de går til helvede, og de indrømmer, at de har ret til at indtaste det på grund af de synder, de gør, så når de er meget vred på sig selv med stor vrede, derefter blev kaldt dem, når det er som nævnt i afsnittet ovenfor ,

[36] Når apostlene og deres tilhængere tager tro og de opretholde bevis, men du selv benægter det, og du hader den tro, som Allah skabte dig for det, og du får endda ud af nåde bred, således at Guds vrede imod dig, og vrede Det er meget større end kemurkaanmu til dig selv. Hans vrede og straf fortsat ske for dig, mens hans tjenere var troende får fornøjelsen af Allah og Hans belønning. Det er, når de drømte om at vende tilbage til verden som beskrevet i næste afsnit.

[37] Formålet med den dobbelte døden er død af det første og dødelighed mellem de to trompet. Nogle er af den opfattelse, at det første døden er, når de ikke er der, og den anden død er en død, der opstår efter de manifesterer til verden.

[38] Det er liv i verden og det hinsides.

[39] Og tilbagevenden til verden for at adlyde vor Herre.

De beklager en gang for at flytte dem forkert, når i verden og sagde, som nævnt i ovenstående afsnit, selv om ordene var ingen nytte og bruge på alle.

[40] De blev kritiseret for ikke at gøre sikkerhedsmæssige grunde.

[41] Du tilfreds med noget dårligt og brudt i denne verden og herefter (Shirk), og du hader noget, der er godt og retfærdige i denne verden og det hinsides (tawhid). Du forrang på grund af elendighed, ydmygelse og vrede, og I hader på grund af lykke, ære og tilfredshed. Det er, som Allahs ord Ta'ala følger:

"Jeg vil vende folk, der pralede sig i jorden uden ret af de tegn på min magt. Hvis de ser nogen vers (KU), vil de ikke tro ham. Og hvis de ser den vej, der fører til vejledning, de ikke vil have dem, men hvis de ser vejen for fejl, de fortsætter memenempuhnya. . Det er fordi de benægter Vores tegn, og de var altid uvidende om ham «(. Trans Koranen: 146)

[42] Hvis det besluttes tilhører ham, så har han besluttet, at du vil O vantro være evigt i helvede for evigt, og hans beslutning vil ikke blive ændret og erstattes.

Omvendelse NASHUHA


Ved
Shaikh Salim bin Id Al Hilali


Mennesker er ikke fri for fejl, store og små, bevidst eller ubevidst. Desuden, hvis lyst til at dominere sit liv. Han vil være Butt gør ulydighed. Lydighed, som om det har nogen værdi betyder.

Selv plaget af human ulydighed og synd akkumulere, betyder det ikke, at der ikke længere er døren at forbedre. Da, efter montering umoralske gerninger en tjener, men døren til nåde er altid åben. Mennesker får mulighed for at forbedre sig. Det vil sige, med omvendelse fra handlinger, der kunne levere den til randen af helvede. Omvendelse er gjort, skal være total, der er kendt som omvendelse NASHUHA. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

كل بني آدم خطاء و خير الخطائين التوبون. رواه الترمذي

Hvert barn adam (mand) lavet en fejl, og det bedste af det skyldige er at omvende sig. [2]

لو أن العباد لم يذنبوا لخلق الله الخلق يذنبون ثم يغفر لهم رواه الحاكم

Havde Guds tjenere ingen synd, helt sikkert Gud vil skabe en anden skabning, som synder og derefter tilgive dem. [3]

Med omvendelse kan vi rense vores hjerter fra pletten, der forurener. For synd vanhellige leveren, og rent det er en forpligtelse. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: Sandelig en troende, når synden, vil det være (opstår) et tidspunkt en sort plet på hans hjerte. Hvis han angrede, venstre (handlingen) og bad om tilgivelse (Allah), så hans komme tilbage rent. Men når stigende (synd), så bertambahlah sort plet indtil det fyldte hans hjerte. Så hvorfor ar raan (dækker hjertet), der er blevet nævnt Gud i hans ord "Bestemt ikke (være), faktisk, hvad de altid prøve det lukker deres hjerter. [Al Muthaffifin: 14] [4]

Gud opfordrer os til at omvende sig og beristighfar straks, fordi det så meget bedre end opløselig i synd. Allah sagde.

فإن يتوبوا يك خيرا لهم وإن يتولوا يعذبهم الله عذابا أليما في الدنيا والآخرة وما لهم في الأرض من ولي ولا نصير

Så hvis de omvender sig, er det bedre for dem, og hvis de vender sig bort, vil Allah straffe dem med en smertefuld straf i denne verden og i det hinsides; og de aldrig har en beskyttende og ikke (også) en hjælper i jorden. [Ved Tawbah: 74]

Profeten selv har sat et eksempel i denne omvende sig. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam mange omvendte sig og beristighfar, i det omfang, at de venner tæller med mere end hundrede gange i de Majlis, da Nafi' Ibn Umar Maula har udtalt:

كان انن عمريعد لرسول الله صلى الله عليه وسلم في المجلس الواحد مائة مرة من قبل أن يقوم رب اغفر لي وتب علي إنك أنت التواب الغفور رواه الترمذي

Ibn Umar bruges til at beregne (læsning istighfar) n i en Majlis profeten stod op fra det hundrede gange før, (som siger): Ja Rabbku, tilgiv mig og acceptere taubatku. Sandelig er du den Højeste modtagere omvendelse, Most barmhjertig. [5]

FORSTÅ omvendelse NASHUHA
Hvad menes der med omvendelse NASHUHA, er tilbagevenden en tjener for Gud fra synd nogensinde begået forsætligt eller på grund af uvidenhed, for at være ærlig, oprigtig, stærk og støttes af lydighed-lydighed som rejste en tjener nå placeringen af forvaltere af Guds Muttaqin (forsigtige) og (lydighed), som kan være beskyttende af djævelen selv.

LOV OG ANBEFALET omvendelse NASHUHA
NASHUHA omvendelse lov er fard 'ain (en pligt for enhver individuel) for enhver muslim. Beviserne:

1. Guds Ord:

وتوبوا إلى الله جميعا أيه المؤمنون لعلكم تفلحون

Og bertaubatlah til Gud, O troende, som du trives. [An Nuur: 31].

يا أيها الذين آمنوا توبوا إلى الله توبة نصوحا

Åh, I der tror, bertaubatlah til Gud med omvendelse, ren. [Ved Tahriim: 8].

2. Ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

ياأيها الذين ءامنوا توبوا إلى الله فإني أتوب إلى الله في اليوم مائة مرة. رواه مسلم

O, de troende. Bertaubatlah til Gud, fordi jeg bekender også til Gud hundrede gange om dagen. [6]

Muslimer er også blevet enige om forpligtelsen til omvendelse, som Imam Al-Qurtubi udtalte: "(De lærde) folk har ijma '(enig), at loven om omvendelse er fard (obligatorisk) på alle troende" [7]. Således Ibn Qudamah også, [8].

Dyd og Guds nåde bredden omvendelsens NASHUHA
Mennesket bør ikke bekymre dig, hvis omvendelse ikke accepteres, på grund af Guds nåde er meget stort, da bøn de beskrevne rolle i Hans Ord engle:

ربنا وسعت كل شيء رحمة وعلما فاغفر للذين تابوا واتبعوا سبيلك وقهم عذاب الجحيم

Vor Herre, nåde og viden, du omfatter alt, give tilgivelse for dem, der omvender sig og følger Thy Sti, og vogte dem fra pine af brændende helvede. [Al-Mu'min: 7].

VILKÅR Omvendelse NASHUHA
For at blive accepteret NASHUHA omvendelse Allah swt, er der flere krav, der skal være opfyldt:

1. Islam.
Kun Taubat modtaget fra en muslim. Som for de vantro, så er omvendelse er at indtaste islam. Allah sagde.

وليست التوبة للذين يعملون السيئات حتى إذا حضر أحدهم الموت قال إني تبت الآن ولا الذين يموتون وهم كفار أولئك أعتدنا لهم عذابا أليما

Og at omvendelse ikke accepteret af Gud fra dem, der gør ondt (at), indtil når døden kommer til en af dem, (dengang) han sagde "Sandelig jeg angrer nu". Og ikke (også accepteret omvendelse) de mennesker, der døde var de vantro. For folk, der har Vi har udarbejdet en smertefuld undergang. [An-Nisa ': 18].

2. Ikhlash.
Taubat accepterede Shari'ah, som består med kun oprigtighed. Taubat fordi riya` eller verdslige formål, ikke som anger syar'i sagde. Allah sagde.

إلا الذين تابوا وأصلحوا واعتصموا بالله وأخلصوا دينهم لله فأولئك مع المؤمنين وسوف يؤت الله المؤمنين أجرا عظيما

Undtagen dem, der omvender sig og gøre det godt igen og holder sig til (religion) af Allah og oprigtige (gøre) deres religion for Allah. Så de er sammen, og en dag dem, der tror, at Gud vil give til dem, der tror en stor belønning. [An-Nisa ': 146].

3. I erkendelse sin synd.
Omvendelse er ikke gyldig, undtagen efter at vide synd og indrømme fejl, og håb overlevede de dårlige konsekvenser sådanne aktioner.

4. Fuld af anger.
Omvendelse kan kun accepteres med dybe udtryk for anger. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

الندم توبة رواه ابن ماجه

Beklagelse er omvendelse. [9]

5. Leaving ulydighed og genoprette rettighederne til deres ejere.
De, der omvender synder er begået en obligatorisk barselsorlov og returnere nogen rettigheder til ejeren, hvis en sådan ejendom eller lignende. Hvis form af bagvaskelse eller tilsvarende anklager, så af undskyldning. Hvis form af bagtalelse (WAG), derefter ved hjælp af processkrift er tilladt (tolereres), så længe en sådan anvendelse ikke forårsager andre bivirkninger. Hvis det har alvorlige konsekvenser, er det nok til at bede for ham at nå til gode.

6. Periode af omvendelse før åndedrættet var i spiserøret (dødens dør) og før solen står op i vest.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i ord har forklaret at han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam:

إن الله يقبل توبة العبد ما لم يغرغر. رواه الترمذي

Sandelig Allah accepterer anger af en tjener før hans vejrtrækning var i spiserøret [10].

الهجرة لا تنقطع حتى تنقطع التوبة ولا تنقطع التوبة حتى تطلع الشمس من مغربها. رواه أبو داود وأحمد

Hijrah ikke afbrydes, før ophør af (tid til) omvendelse, og omvendelse ikke afbrydes, før solen står op fra vest [11].

7. Istiqamah efter omvende.
Allah sagde.

فاستقم كما أمرت ومن تاب معك ولا تطغوا إنه بما تعملون بصير

Så holde dig på rette vej, som befalet, og (også) dem, der har været med dig angre og ikke overskride grænser. Han ser hvad du gør. [Hud: 112].

8. Gennemførelse af reparationer efter omvendelse.
Allah sagde.

وإذا جاءك الذين يؤمنون بآياتنا فقل سلام عليكم كتب ربكم على نفسه الرحمة أنه من عمل منكم سوءا بجهالة ثم تاب من بعده وأصلح فأنه غفور رحيم

Hvis de, der tror på Vore tegn komme til dig, så siger, "Peace-alaikum, har din Herre sat på sig selv barmhjertighed, (nemlig) at den, der ondt blandt dig på grund af uvidenhed, så han angre efter at gøre det og gøre det godt igen, Allah er Tilgivende, Barmhjertig. [Al An'am: 54].

Husk, når BØR omvende
1. At tro, at Gud er at vide, og altseende. Gud ved alt det skjulte og skjult i hjertet. Selvom vi ikke se det, men han må have set det.

2. Se, at Deres Majestæt durhaai Essence, og ikke kan se størrelsen af objektet umoralsk, som hans ord.

نبئ عبادي أني أنا الغفور الرحيم وأن عذابي هو العذاب الأليم

Fortæl til mine tjenere, som sandelig jeg er Tilgivende, Den Mest Barmhjertige, og at den virkelige azabKu er meget smertefuld undergang. [Al Hijr: 49- 50].

3. Husk, at synd er alle dårlige og ondt, fordi han er en hindring for at opnå lykke i denne verden og herefter.

4. Forlader steder ulydighed og venner, som opfører sig dårligt, der bruges til at hjælpe ham med at begå synd, og afskære bånd med dem, så længe de ikke er blevet til gode.

TING til at blokere omvendelse
Blandt de ting, der forhindrer synd er:
1. Kætteri i religion. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إن الله حجب التوبة عن صاحب كل بدعة

Faktisk Allah lukker omvendelse af al kættersk. [Ash-Shahihah No. 1620]

2. Afhængighed af spiritus. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

من شرب الخمر لم تقبل له صلاة أربعين ليلة فإن تاب تاب الله عليه فإن عاد كان حقا على الله تعالى أن يسقيه من نهر الخبال قيل وما نهر الخبال قال صديد أهل النار رواه أحمد

Den, der drikker vin (spiritus), så hans bøn er ikke accepteret i fyrre nætter. Hvis han angrer, vil Gud acceptere det. Men når gentaget, er det værd, da Gud gav ham en drink fra floden Khibaal. Nogle mennesker spørger:. "Hvad er floden Khibaal" Han svarede: "Pus bosiddende i helvede [12]

Således en kort afhandling om omvendelse NASHUHA. Forhåbentlig kan vi være en påmindelse til altid angre til Allah swt.

[Kopieret fra magasinet udgave af As-Sunnah 01 / År IX / 1426H / 2005M Udgivet Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo 57 Solo 183 Tlf. 08121533647, 08157579296]

[43] Han er den absolutte Suveræn af alle sider, den ene af hans høje, hans høje stilling, og højden af sine beføjelser. Blandt hans høje position er den perfekte Guds retfærdighed Subhaanahu wa Ta'aala, og at han sætte alt på plads og ikke sidestille mellem dem, der frygter Allah med dem, der er ulydige.

[44] Han har storhed, majestæt og herlighed, enten på hans navn, hans natur mupun sine hellige gerninger eventuelle fejl og mangler.

No comments:

Post a Comment