!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Monday, September 7, 2015

All synd vil bli tilgitt av Gud.

Turen var ikke ferdig (364)

(Del 364), Depok, West Java, Indonnesia 6. september, 2015 22:00 pm).

All synd vil bli tilgitt av Gud.

Gud i sitt ord i Koranen og Sunnah (al-lært / hadith) garanti menneskelig at Allah vil tilgi alle synder hans tjenere (human), så lenge de ikke omvender seg (be om tilgivelse fra Allah), og ikke begå shirk (assosiere partnere med Gud) eller la skulke før døden (dør), umiddelbart omvende (be om Guds tilgivelse for alle synder som er gjort) på alvor og konsekvent gjennomføre islams fem søyler.
Guds nåde dør og hidayahnya ønsker alle mennesker til å komme til himmelen, men Gud advarer også at djevelen (Satan) er fiende nummer én mann, fordi djevelen vil noen mennesker ønsker å følge i hans fotspor gå til helvete.
Allah i Koranen og Sunnah lærer mennesker hvordan (oppskrifter), slik at vi kan kjempe eller kastet ut Satan fra våre liv.
Når Koranen og Sunnah retningslinjer vi følger Guds vilje vil vi være glad for å leve i verden (kort / midlertidig), graven (Barzakh) og det hinsidige er varig karakter.


Tafsir Al Mu'min Vers 1-12
Surah Al Mu'min (The Believers)

Sura 40. 85 ledd. Makkiyyah

  بسم الله الرحمن الرحيم

I Allahs navn, den Barmhjertige, den Nåderike.

Vers 1-9: Snakker om mirakelet av Koranen, Allahs tilgivelse Subhaanahu wa Ta'aala mot synder hans slaver som omvender seg, motstand mot den islamske religion sikkert møte med fiasko, kommandoen for å ikke bli lurt av velstand i vantro, bilde englene bærer 'tronen og de rundt der de ber for det gode for de troende, og be om tilgivelse for dem.

حم (1) تنزيل الكتاب من الله العزيز العليم (2) غافر الذنب وقابل التوب شديد العقاب ذي الطول لا إله إلا هو إليه المصير (3) ما يجادل في آيات الله إلا الذين كفروا فلا يغررك تقلبهم في البلاد (4) كذبت قبلهم قوم نوح والأحزاب من بعدهم وهمت كل أمة برسولهم ليأخذوه وجادلوا بالباطل ليدحضوا به الحق فأخذتهم فكيف كان عقاب (5) وكذلك حقت كلمة ربك على الذين كفروا أنهم أصحاب النار (6) الذين يحملون العرش ومن حوله يسبحون بحمد ربهم ويؤمنون به ويستغفرون للذين آمنوا ربنا وسعت كل شيء رحمة وعلما فاغفر للذين تابوا واتبعوا سبيلك وقهم عذاب الجحيم (7) ربنا وأدخلهم جنات عدن التي وعدتهم ومن صلح من آبائهم وأزواجهم وذرياتهم إنك أنت العزيز الحكيم (8) وقهم السيئات ومن تق السيئات يومئذ فقد رحمته وذلك هو الفوز العظيم (9)

Oversettelse av surah Al Mu'min Vers 1-9

1. Ha-Mim.

2. [1] Denne boken (Koranen) er avledet fra Gud den allmektige [2] Knower (av alt),

3. Hvem tilgir synder [3] og aksepterer anger og hans harde straff [4]; som har gaven. [5] Det er ingen gud (verdig tilbedelse), men Ham. Bare til ham (alle vesener) tilbake.

4. [6] Det er ingen debatt om Guds ord, bortsett fra de som tviler. Derfor trenger du (Muhammad) lure av suksessen av deres innsats over hele landet [7].

5. [8] Før dem, Noas folk og fraksjonene allierte etter at de [9] har avslått (apostelen) og hver rase har vært planlagt (svik) mot sin Messenger til fangenskap [10] og de argumentere med (grunn) løgn å ødelegge sannheten; Derfor gripe jeg dem de (undergang) [11]. Så hvordan (smertene) Min straff [12]?

6. Og så [13] har absolutt gjeldende bestemmelser i deres Herre mot de vantro, (som er) i virkeligheten er de beboerne i Helvete.

7. [14] (engler) som bærer tronen [15] og (englene) som er rundt [16] opphøye med ros av sin Herre [17] og deres tro på ham og be om tilgivelse for dem som tror [18] (si), [19] "Vår Herre, nåde og kunnskap som finnes på din dekker alt [20], gi tilgivelse til dem som omvender seg [21] og følg stien (religion) - mu [22], og redde dem fra helvetes straff [23].

8. Vår Herre, legg dem inn i himmelen 'Eden som du har lovet dem [24], og de rettferdige [25] blant deres fedre, hustruer og deres avkom. Ja, du er den allmektige [26] igjen Wise [27],

9. og redde dem fra (katastrofe) kriminalitet [28]. Og de som du steller med (katastrofe) på dagen av kriminalitet [29], så ja, har du gi meg nåde til ham [30] og slik at [31] den store seieren [32]. "

Vers 10-12: Tilstanden til de vantro i helvete, deres ønske om å komme ut av helvete, Guds vrede til dem, og nederlag onde i møte med sannheten.



Oversettelse av surah Al Mu'min Vers 10-12

10. [33] Ja, de vantro [34], [35], "Ja, er for dem (på dagen) kalt for hat mot Gud (deg) mye større enn ditt hat til deg selv, når du er kalt til å trofast siden du fornekter [36]. "

11. De vil si: «Herre, Du har slått av vår to ganger [37] og har slått på oss to ganger (også) [38], og vi erkjenner våre synder. Så er det noen måte (for oss) å komme ut ( fra helvete) [39]? "

12. [40] Det er fordi dere nekte hvis tilkalt for å tilbe Gud alene. Og hvis Gud ble forent, tror dere [41]. Da avgjørelsen (i dag) [42] er i Allah [43] igjen Allmektige [44].

[1] Allah wa Ta'aala Subhaanahu fortelle deg om sin store bok, at han kom ned fra Gud Gud verdig tilbedelse på grunn av hans fullkommenhet og fordi han alene med sitt arbeid.

[2] Med sin styrke han utsatt alle skapninger.

[3] For de som syndet.

[4] For de vantro eller folk som har våget å synde, og ikke omvende seg fra det.

[5] Når Allah wa Subhaanahu Ta'aala etablerer hva han satte i sin perfeksjon, hvor det krever at han alene diibadahi og oppriktige i våre intensjoner for sin veldedighet, så sa han: «Det er ingen gud (rett til å bli tilbedt, men He) . "

Egnethet side verset ved å si at nedgangen i Koranen fra Allah som har ovennevnte egenskaper er at disse egenskapene krever all mening dekket av Koranen. Det er fordi Koranen innholdet forkynne om navnene på Gud, Hans natur og Hans gjerninger, mens verset nevner navn på Gud, Hans natur og hans handlinger. Det kan også dømme handlinger forkynne naturlig fortid og fremtid, hvor det omfatter undervisning av den allvitende Allah til sine tjenere. Kan også forkynne om hans favoriserer og belastninger samt saker som kan leveres til ham, der det er vist ved sitt ord, "Dzith thaul" (som betyr: hvem har gave). Kan også fortelle om sin harde straff og noe som gjør en person dømt samt umoralsk som krever at straff, der det er vist ved sitt ord, "Syadiidil 'iqaab" (som betyr: og hans harde straff). Kan også inneholde en oppfordring til synderen til å omvende seg, retur og beristighfar, der dette er angitt med hans ord, "Ghaafiridz dzanbi wa qaabilit taubi syadiidil 'iqaab" (som betyr: Hvem tilgir synder og aksepterer anger og streng i straff ;). Kan også innholdet nyheten om at Gud er den eneste som har rett diibadahi og håndheving av forslaget 'aqli (forstand) eller naqli (åpenbaring) som indikerer dermed oppmuntre ham, og forbød tilbedelse til andre enn Allah mens forklarer argumentene' aqli og naqli showet skade å skulke og skremme ham, der dette er angitt med hans ord, "Laailaaha illaa Huwa" (som betyr: Det er ingen gud verdig tilbedelse foruten Ham). Kan også forkynne om loven jaza'i (reply) Hans rettferdig belønning for folk som gjør veldedighet, straffen for de som var ulydige, der dette er angitt med Allahs ord Ta'ala, "Ilaihil mashiir" (for å -Nyalah alt tilbake). Dette dekkes Koranen som er høye krav.

[6] Allah wa Subhaanahu Ta'aala proklamere at det er ingenting å krangle om hans vers, unntatt de som tviler. Argumentere hensikten her er å argumentere for det formål å avvise Guds ord, avtale med det onde, der det inkluderer handlinger vantro. I motsetning til de troende, de sender til Allah wa Subhaanahu Ta'aala som senker sannhet å overvinne løgn. Tilsvarende for en person bør ikke bli lurt av verdslige tilstanden til en person, og tenkte at Guds gave til ham i form av verden vise kjærlighet til ham, og at han var på rett. Derfor sier Allah wa Subhaanahu Ta'aala, "Derfor gjør du (Muhammad) lure av suksessen av deres innsats over hele landet." Det er derfor obligatorisk for en slave er et mål på mannen med sannheten, se til naturen syar'i og veie mann med ham, og veier ikke sannheten om mennesket, som ble gjort av folk som ikke har vitenskap og fornuft.

[7] På grunn av sin endelige plass er helvete.

[8] Så Allah wa Subhaanahu Ta'aala truende de som bestrider Guds tegn til å avbryte det, som ble gjort av den generasjonen før dem, som Noas folk, "Annonse, og den andre allierte sammen søkt avbryte forsvare sannhet og løgn. I den grad de har vært fast bestemt på å drepe lederen av godhet, apostelen som ble sendt til dem. Er ikke dette tyde på urettferdighet, perversitet og deres elendighet, slik at ingen fra hverandre etter en forferdelig undergang.

[9] Som 'Aad, Thamud og andre.

[10] Den påfølgende drepe utsendingene.

[11] På grunn av deres vantro og samle dem til å kjempe sannheten.

[12] Det er i form av høyt støy av torden, hagl, slukt av jorden, senket i havet, og så videre.

[13] Som gjeldende lover Allah wa Subhaanahu Ta'aala til tidligere generasjoner som motbevist, da også gjelde for de som benekter dette nå.

[14] Allah wa Ta'aala Subhaanahu fortelle om Guds fullkomne ømhet Subhaanahu wa Ta'aala tjenere Hans troende, og Hans bestemmelsen fører gjerne forberede dem i form av årsaker som er utenfor deres evner, nemlig forespørsel om tilgivelse engel brakt nær til dem, deres bønner til beste for religion og sitt liv etter døden, der det viser herlighet englene bærer 'the Throne og i de omkringliggende områdene, så vel som deres nærhet med sin Herre, mange av deres tilbedelse, og deres oppriktige holdning til slaver Guds tjener, fordi de vet at Allah wa Subhaanahu Ta'aala de liker det gjort.

[15] "Throne er taket av alle skapninger og vesener største, mest omfattende og mest flatterende, og nærmest Allah wa Subhaanahu Ta'aala. Omfanget Throne strekker seg over himmelen, jorden og sete for Gud og englene. Mens englene sendt en Guds engel til å bære den største og mektigste. Subhaanahu wa Ta'aala Gud valgte dem å bære Throne of His, prioritere ringe dem og nærhet de viser at de er den viktigste engel. Ta'aala Subhaanahu wa Allah sier: "Og englene er i himmelen over-hjørner. Og på den dag åtte engler opprettholde Throne din Herres ovenfor (leder av) dem "(Trans Al Haaqqah.: 17).

[16] Det inkluderer engler brakt nær til Gud, og har stilling samt den store dyd.

[17] Det er en hyllest til dem på grunn av deres tilbedelse til Allah wa Subhaanahu Ta'aala, spesielt rosenkransen, tahmid og all tilbedelse som hører til perlene og tahmid. Fordi perlene er Subhaanahu wa Allah renser menneskelig holdning Ta'aala for tilbedelse annet enn Ham, mens tahmid er tilbedelse Allah wa Subhaanahu Ta'aala. Som en hilsen, er "Subhaanallahi wabihamdih" også inkludert i den, og blant så mange tilbedelse.

[18] Det er blant en rekke fordeler og dydene tro, at englene som hadde ingen synd be om tilgivelse for dem som tror. Derfor en troende i sin tro fordi skaffe stor kraft av dette.

[19] Derfor tilgivelse er noe knyttet til det, som ikke ville være perfekt hvis ikke hennes tilgivelse -i tillegg til umiddelbart pågrepet av sinn, at det er å be om tilgivelse for syndene-synder å bli tilgitt, så Allah wa Ta'aala nevne Subhaanahu naturen av deres bønner ber om tilgivelse ved å si noe til ham for å være perfekt, at talen: «Herre, nåde og kunnskap som finnes i deg inkluderer alt, gi tilgivelse til ... etc."

[20] Det er vitenskapen om din dekker alt, ingen vag for deg og ingenting er skjult av vitenskap din veiing liten maur (sennepsfrø) i himmelen og på jorden, og din nåde dekker alt. Derfor er det naturlig både toppen og bunnen er fylt med nåde Allah Ta'ala.

[21] Fra skulke og umoralsk.

[22] Det er islam, som i hovedsak er mentauhidkan Allah, adlyde ham og følge hans sendebud.

[23] Det vokte dem fra straffen selv og årsaker.

[24] Av dine muntlige apostler.

[25] De blir rettferdige ved tro og gode gjerninger.

[26] Med makt dine synder du tilgi dem, du blir kvitt ting som bekymrer dem, og du forteller dem til all godhet.

[27] Det som er satt noe på plass. Derfor trenger vi ikke spørre deg noe menyelisihi din visdom, selv inkludert din visdom at du lar gjennom apostler muntlig og ønsket av Thy nåde, nåde for de troende.

[28] Crime her er en veldedig organisasjon som er dårlig og følgelig fordi han gjorde en trist skyldige.

[29] Det er dommedag.

[30] På grunn av din nåde alltid strømmer til dine tjenere, hindrer ingenting annet enn synder tjenere og stygghet. Derfor, uansett hvem du steller av ondskap, betyr det at du har gitt taufik til godhet og å returnere bra.

[31] Det er et tap av ting å bekymre seg fordi det holdt ut av kriminalitet og skaffe de tingene som er elsket fordi finne barmhjertighet.

[32] Hvor er det ingen seier som ham.

Som Sa'diy Shaikh forklarte at denne engelen bønnen inneholder flere ting:

- Perfekt kunnskap om sine (englene) mot sin herre.

- Bertawassul (ved hjelp av bønn) til Allah med Hans navn er vakker, hvor han liker at hans tjenere bertawassul ham.

- Be med hjelp Asmaa'ul Husna hensiktsmessig. Derfor deres bønner ber om nåde og spør fjernet påvirkning av naturen av menneskeheten kjent Guds mangler og ønske synderen samt grunnleggende og årsaker som er kjent av Gud, så de bertawassul med hans navn Ar Raheem (den Barmhjertige) og Al 'Aliim (den allvitende).

- Perfekt deres oppførsel mot Allah med anerkjennelse Rububiyyah (opprettholdelse av) Allah enten rububiyyyah 'aammah (generelt) og khaashshah (spesielt).

- De (englene) ikke har noen makt, og at deres bønner til Gud de dukker opp fra sin ubemidlede (må) fra alle kanter, ikke kan megemukakan noen omstendigheter, og det er ikke fordi Guds gave, barmhjertighet og ihsan- Hans.

- Ifølge Herren deres Gud elsker veldedighet elsket dem, nemlig tilber de gjør, og de mener det som gjennomsnitt, sannelig de som elsker. Tilsvarende, de elsker dem som gjør godt, det vil si de troende, der de (de troende) er folk som elsket Gud blant alle sine skapninger. Alle mennesker er allerede mukallaf (utsatt forpliktelse) hatet Alah unntatt de som tror, i kjærlighet til engler til de (troende) er de som ber til Gud og streber etter det gode i deres forhold, som en bønn for en person, inkludert bevis på sin kjærlighet , fordi man ikke ber bortsett fra de han elsket.

- Fra beskrivelsen i detalj om Gud om tilgivelse for englene er en rekord som vi trenger å innse hvor mentadabburi (tenkning) sin bok, og at tadabbur ikke begrenset til betydningen lafaz i enheten, selv bør han mentadabburi betyr (innhold) lafaz. Hvis han forsto den sanne forståelsen egnede midler, så for hans sinn så han saken og veien slitne ham, noe som blir penyempurnanya og avhenger av ham, og han kan tro at Gud ønsker dette, som han mener en spesiell betydning som er angitt med en lafaz.

Behovet for å spesifisere er at Gud Subhaanahu wa Ta'aala ønsket to ting:

Først erkjenner og bekrefter at han følger deltar i den betydning og underlagt ham.

Dernest, vissheten om at Gud vet alt, og at Allah befalte sine tjenere å mentadabburi og tenke på hans bøker.

Allah wa Subhaanahu Ta'aala vet noe iboende til betydningen av det, og han som informerte ham om at hans bok er en guide, lys og forklarende alt, og at han er den mest veltalende tale og den mest åpenbare. Dermed kan en tjener få mye kunnskap og en stor vennlighet i samsvar taufiq Gud ga ham.

Men noen ganger noen kryptiske versene betyr for sunn annet enn forskerne trodde. Derfor ber vi Allah wa Subhaanahu Ta'aala at han åpnet for oss mesteparten av statskassen nåde være bra fordi våre omstendigheter og muslimer. Vi kan ikke gjøre annet enn å stole på veldedighet av hans bertawassul med sin veldedighet; hvor vi alltid er i den til enhver tid, og når som helst. Likeledes ber vi Gud for hans nåde som Han har omsorg for oss fra det onde av oss selv at være en barriere for oss å komme til hans nåde, sikkert han Grantor, noe som gir grunn og musabbabnya.

- Fra de ovennevnte versene kan også sees som følgesvenn, en god kone, barn og venner være fornøyd med sine venner, og er assosiert med årsaken for godt til å være vunnet, utover nestekjærlighet og fordi veldedighet som englene be for de troende og mennesker rettferdige blant deres fedre, deres hustruer og deres avkom, vet wallahu beste.

[33] Allah wa Ta'aala Subhaanahu informere om åpningen av skam og ydmykelse som rammet de vantro, deres anmodning tilbake til verden og komme ut av helvete, og deres anmodning ble ikke innvilget, og de dicelanya.

[34] nevner de absolutte "vantro" for å dekke alle former for utroskap, enten fornekter Allah, Hans bøker, Hans apostler, slutten av dagen, etc ..

[35] Det er når de går til helvete, og de innrømmer at de har rett til å skrive det på grunn av de synder de gjør, så når de er veldig sint på seg selv med stor vrede, deretter ble kalt dem når det er som nevnt i avsnittet ovenfor ,

[36] Da apostlene og deres etterfølgere ta tro, og de holder seg til bevis, men du selv benekter det og du hater den tro at Allah skapte deg for det, og du selv får ut av nåde bred, slik at Guds vrede mot deg, og vrede det er mye større enn kemurkaanmu til deg selv. Hans vrede og straff fortsette å skje med deg, mens hans menn var troende få gleden av Allah og hans belønning. Det var da de drømte om å vende tilbake til verden som beskrevet i neste avsnitt.

[37] Hensikten med dobbelt død er død av den første og dødelighet mellom de to trompet. Noen er av den oppfatning at den første død er når de ikke er der, og den annen død er en død som oppstår etter at de manifesterer til verden.

[38] Det er liv i verden og det hinsidige.

[39] Og avkastningen til verden for å adlyde vår Herre.

De angrer gang for å flytte dem galt når du er i verden, og sa, som nevnt i avsnittet ovenfor, selv om ordene var ingen nytte og bruk i det hele tatt.

[40] De ble kritisert for ikke å gjøre av sikkerhetsmessige grunner.

[41] Du fornøyd med noe dårlig og brutt i denne verden og heretter (Shirk), og du hater noe som er bra og rettferdige i denne verden og den hinsidige (tawhid). Du forrang på grunn av elendighet, ydmykelse og vrede, og dere hater på grunn av lykke, ære og tilfredshet. Det er, som ordet av Allah Ta'ala følger:

"Jeg vil slå folk som skrøt seg i jorden uten rett til skilting av min makt. Hvis de ser noen vers (Ku), vil de ikke tro på ham. Og hvis de ser den vei som fører til veiledning, har de ikke vil ha dem, men hvis de ser helt feil, de fortsetter memenempuhnya. . Det er fordi de fornekter Vårt ord, og de var alltid klar over ham. »(Trans Koranen: 146)

[42] Dersom vedtaket tilhører ham, så han har bestemt at du vil O vantro være evig i helvete til evig tid, og hans avgjørelse vil ikke bli endret og erstattet.

Omvendelse NASHUHA


Av
Shaikh Salim bin Id Al Hilali


Mennesker er ikke fri for feil, store og små, bevisst eller ubevisst. Dessuten, hvis lysten til å dominere hans liv. Han vil være den baken gjør ulydighet. Lydighet, som om det ikke har noen verdi betyr.

Selv plaget av menneskets ulydighet og synd akkumulere, betyr det ikke at det ikke lenger er døren å forbedre. Siden det etter montering umoralske gjerninger av en tjener, men nådens dør er alltid åpen. Mennesker får mulighet til å forbedre seg. Det er, med omvendelse fra handlinger som kan levere den til randen av helvete. Omvendelse er gjort må være total, som er kjent som omvendelse NASHUHA. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

كل بني آدم خطاء و خير الخطائين التوبون. رواه الترمذي

Hvert barn adam (mann) har gjort en feil, og det beste av de skyldige er å omvende seg. [2]

لو أن العباد لم يذنبوا لخلق الله الخلق يذنبون ثم يغفر لهم رواه الحاكم

Hadde Guds tjenere synd, sikkert Gud vil skape en annen skapning som synder og deretter tilgi dem. [3]

Med omvendelse, kan vi rense våre hjerter fra flekken som forurenser. For synd vanhelliger leveren, og rent er det en forpliktelse. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: Sannelig en troende når synd, vil det være (forbundet) ett punkt en svart flekk på hans hjerte. Hvis han angret, venstre (handling) og ba om tilgivelse (til Allah), da hans komme tilbake rent. Men da øker (synd), deretter bertambahlah svart flekk før det fylte hans hjerte. Så hvorfor ar raan (dekker hjertet) som har vært nevnt Gud i hans ord "Absolutt ikke (være), faktisk hva de prøver alltid det stengt sine hjerter. [Al Muthaffifin: 14] [4]

Gud også oppfordrer oss til å omvende seg og beristighfar umiddelbart, fordi det er så mye bedre enn oppløselig i synd. Allah sa.

فإن يتوبوا يك خيرا لهم وإن يتولوا يعذبهم الله عذابا أليما في الدنيا والآخرة وما لهم في الأرض من ولي ولا نصير

Så hvis de omvender seg, er det bedre for dem, og hvis de vender seg bort, vil Gud straffe dem med en smertelig straff i denne verden og i det hinsidige; og de aldri har en beskyttende og ikke (også) en hjelper på jorden. [At Tawbah: 74]

Profeten selv har satt et eksempel i denne omvende. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam mange angret og beristighfar, i den grad at de vennene telle med mer enn hundre ganger i majlis, som Nafi' Ibn Umar Maula har uttalt:

كان انن عمريعد لرسول الله صلى الله عليه وسلم في المجلس الواحد مائة مرة من قبل أن يقوم رب اغفر لي وتب علي إنك أنت التواب الغفور رواه الترمذي

Ibn Umar brukes til å beregne (lesing istighfar) n i en majlis profeten reiste seg fra det hundre ganger før, (som sier): Ja Rabbku, tilgi meg og aksepterer taubatku. Sannelig, du er Høyeste mottakere omvendelse, mest barmhjertige. [5]

FORSTÅELSE omvendelse NASHUHA
Hva menes med omvendelse NASHUHA, er avkastningen av en tjener for Gud fra synden noensinne begått forsettlig eller på grunn av uvitenhet, for å være ærlig, oppriktig, sterk og støttes av lydighet-lydighet som hevet en tjener nå posisjonen til forvaltere av Guds Muttaqin (forsiktig) og (lydighet) som kan være beskyttende av djevelen selv.

LOV OG ANBEFALT omvendelse NASHUHA
NASHUHA omvendelse loven er Fard 'ain (plikten til hver enkelt) for enhver muslim. Bevisene:

1. Guds ord:

وتوبوا إلى الله جميعا أيه المؤمنون لعلكم تفلحون

Og bertaubatlah til Gud, O troende at du lykkes. [An Nuur: 31].

يا أيها الذين آمنوا توبوا إلى الله توبة نصوحا

Dere som tror, bertaubatlah til Gud med omvendelse, ren. [At Tahriim: 8].

2. Ord profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.

ياأيها الذين ءامنوا توبوا إلى الله فإني أتوب إلى الله في اليوم مائة مرة. رواه مسلم

O, de troende. Bertaubatlah til Gud, fordi jeg bekjenner også til Gud hundre ganger om dagen. [6]

Muslimer har også blitt enige om plikten til omvendelse, som Imam Al-Qurtubi uttalte: "(De lærde) folk har ijma '(enig) at loven om omvendelse er Fard (obligatorisk) ved alle troende" [7]. Dermed Ibn Qudamah sier også [8].

Dyd og Guds nåde bredden i omvendelse NASHUHA
Man bør ikke bekymre deg om omvendelse ikke er akseptert, på grunn av Guds nåde er veldig stort, som bønn av englene beskrevet rolle i Hans Ord:

ربنا وسعت كل شيء رحمة وعلما فاغفر للذين تابوا واتبعوا سبيلك وقهم عذاب الجحيم

Vår Herre, nåde og kjennskap du inkluderer alt, gi tilgivelse til dem som omvender seg og følger Din vei, og vokte dem fra pine av brennende helvete. [Al-Mu'min: 7].

VILKÅR omvendelse NASHUHA
For å bli akseptert NASHUHA omvendelse Allah Subhanahu wa Ta'ala, er det flere krav som må være oppfylt:

1. Islam.
Taubat fikk bare fra en muslim. Som for de vantro, så omvendelse er å gå inn islam. Allah sa.

وليست التوبة للذين يعملون السيئات حتى إذا حضر أحدهم الموت قال إني تبت الآن ولا الذين يموتون وهم كفار أولئك أعتدنا لهم عذابا أليما

Og at omvendelse ikke er akseptert av Gud fra dem som gjør det onde (at) til når døden kommer til en av dem, (da) sa han "Sannelig jeg angrer nå". Og ikke (også akseptert omvendelse) folk som døde var de i vantro. For folk som har Vi har utarbeidet en smertefull undergang. [An-Nisa ': 18].

2. Ikhlash.
Taubat akseptert Shari'ah, som er konstituert med oppriktighet bare. Taubat fordi riya` eller verdslige formål, ikke som omvendelse syar'i sa. Allah sa.

إلا الذين تابوا وأصلحوا واعتصموا بالله وأخلصوا دينهم لله فأولئك مع المؤمنين وسوف يؤت الله المؤمنين أجرا عظيما

Unntatt de som omvender seg og gjøre det godt igjen og holde seg til (religion) av Allah og oppriktig (gjør) sin religion for Allah. Så de er sammen og en dag de som tror Gud vil gi til dem som tror en stor belønning. [An-Nisa ': 146].

3. erkjenner sin synd.
Omvendelse er ikke gyldig, bortsett fra etter å vite synd og innrømme feil, og håp levde de dårlige konsekvenser slike handlinger.

4. Full av anger.
Omvendelse kan bare aksepteres med dype uttrykk for anger. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

الندم توبة رواه ابن ماجه

Anger er omvendelse. [9]

5. Leaving ulydighet og gjenopprette rettighetene til sine eiere.
De som omvender synder er forpliktet tvungen permisjon og returnere eventuelle rettigheter til eieren, hvis en slik eiendom eller lignende. Hvis form av bakvaskelse eller lignende avgifter, deretter ved hjelp av unnskyldning. Hvis form av baksnakking (WAG), deretter ved hjelp av bedende er tillatt (tolereres) så lenge en slik anvendelse ikke forårsaker andre uønskede effekter. Hvis det har alvorlige konsekvenser, er det nok til å be for ham å strekke seg etter det gode.

6. Tidsrom for omvendelse før pusten var i spiserøret (dødens dør) og før solen står opp i vest.
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har forklart i de ordene han sallallaahu' alaihi wa sallam:

إن الله يقبل توبة العبد ما لم يغرغر. رواه الترمذي

Sannelig Allah godtar omvendelse en tjeners før pusten hans var i spiserøret [10].

الهجرة لا تنقطع حتى تنقطع التوبة ولا تنقطع التوبة حتى تطلع الشمس من مغربها. رواه أبو داود وأحمد

Hijrah ikke avbrytes inntil opphør av (tid for) omvendelse, og omvendelse ikke blir avbrutt før solen står opp fra vest [11].

7. Istiqamah etter omvende.
Allah sa.

فاستقم كما أمرت ومن تاب معك ولا تطغوا إنه بما تعملون بصير

Deretter holde deg på rett vei, som befalt, og (også) de som har vært med deg omvende seg og ikke overskride grenser. Han ser hva du gjør. [Hud: 112].

8. Gjennomføre reparasjoner etter omvendelse.
Allah sa.

وإذا جاءك الذين يؤمنون بآياتنا فقل سلام عليكم كتب ربكم على نفسه الرحمة أنه من عمل منكم سوءا بجهالة ثم تاب من بعده وأصلح فأنه غفور رحيم

Hvis de som tror på Vårt ord kommer til deg, så si: 'Fred-alaikum, har din Herre satt på seg barmhjertighet, (nemlig) at den onde hos deg på grunn av uvitenhet, da han angrer etter å gjøre det og gjøre det godt igjen, er Gud tilgivende, nåderik. [Al An'am: 54].

HUSK NÅR BØR omvende
1. Å tro at Gud er å vite og altseende. Gud vet alt gjemt og skjult i hjertet. Selv om vi ikke ser det, men han må ha sett det.

2. Se til at din majestet durhaai Essence, og ikke ser størrelsen på objektet umoralsk, som hans ord.

نبئ عبادي أني أنا الغفور الرحيم وأن عذابي هو العذاب الأليم

Si til Mine tjenere, som sannelig jeg er den Ettergivende, den Nåderike, og at den virkelige azabKu er svært smertefullt undergang. [Al Hijr: 49- 50].

3. Husk at synd er alle dårlig og ondt, fordi han er et hinder for å oppnå lykke i denne verden og heretter.

4. Forlater steder ulydighet og venner som oppfører seg dårlig, som brukes til å hjelpe ham å begå synd, og kuttet båndene med dem så lenge de ikke har slått til gode.

TING Å Hindre omvendelse
Blant de tingene som hindrer synd er:
1. Heresy i religion. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إن الله حجب التوبة عن صاحب كل بدعة

Faktisk stenger Allah omvendelse av alt kjettersk. [Ash-Shahihah No. 1620]

2. Avhengighet til brennevin. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

من شرب الخمر لم تقبل له صلاة أربعين ليلة فإن تاب تاب الله عليه فإن عاد كان حقا على الله تعالى أن يسقيه من نهر الخبال قيل وما نهر الخبال قال صديد أهل النار رواه أحمد

Den som drikker vin (brennevin), så hans bønn er ikke akseptert i førti netter. Hvis han angrer, Gud vil akseptere det. Men når gjentatt, er det verdt når Gud ga ham en drink fra elven Khibaal. Noen spør: ".? Hva er elva Khibaal» Han svarte: «Pus bosatt i helvete [12]

Dermed en kort avhandling om omvendelse NASHUHA. Forhåpentligvis kan vi være en påminnelse om å alltid omvende til Allah Subhanahu wa Ta'ala.

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah 01 / År IX / 1426H / 2005M Publisert Lajnah Foundation istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 08121533647, 08157579296]

[43] Han er den absolutte Herre alle sider, den ene av hans høye, sin høye stilling, og høyden av sin makt. Inkludert blant sin høye stilling er den perfekte Guds rettferdighet Subhaanahu wa Ta'aala, og at han sette alt på plass, og ikke sette likhetstegn mellom de som frykter Allah med dem som er ulydige.

[44] Han har storhet, majestet og herlighet, enten på hans navn, hans natur mupun sine hellige gjerninger av eventuelle feil og mangler.

No comments:

Post a Comment