!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Thursday, September 3, 2015

Gierig en onrecht zal worden vernietigd.

De rit was nog niet klaar (362)

(Deel 362), Depok, West-Java, Indonnesia, 3 september 2015, 16:20 uur).

Gierig en onrecht zal worden vernietigd.

Gierig of gierig of gezeur is een eigenschap die veel mensen, meestal gierig aard niet beseffen de dader dat hij een gierig de natuur, omdat de duivel (Satan) is altijd doordringen in zijn denken te overtuigen of te verleiden betrokken gierig om te handelen.
Omdat gierig is een grote zonde, zelfs elke ochtend de engelen afdalen naar de aarde om te bidden dat God mensen die gierig zal vernietigen.
Meestal mensen zijn gierig op de invloed van de duivel zal lui voelen, zowel fysiek (power) te helpen en om enkele vastgoed voor broers, verwanten, ouders, anam wezen, de armen te offeren in de getroffen gebieden, zoals pijn, veel van de schuld, het gevaar van de honger, omdat de gierig gevoel zijn rijkdom zal worden verminderd door de aalmoezen (liefdadigheid) toen Profeet Mohammed zei dat de echte schat die we hebben is dat onze liefdadigheid schat het, zoals besparingen in het Hiernamaals en Allah zal vervangen vermenigvuldigen in de wereld en in het hiernamaals.
In aanvulling op de gierig geen andere menselijke natuur een grote zonde, die onrecht doet zijn. Zhalim daden wier zonden niet vergeven God is shirk (het associëren van partners met God) te doen, ging om hulp om een traditionele genezer / psychische / heks, vraag dan de persoon die is dood (pelgrimstocht naar een heilige begraafplaats, en we iets aan de overledene doden te vragen).
Profeet Mohammed zelf nooit gezegd dat zijn volk naar zijn graf in Medina in ziarahi. De profeet zei gewoon bedevaart graf om ons te herinneren dat ook wij zullen sterven na hun dood in het graf zijn.
Het belangrijkste is ons gebed tot de dood (de familie), niet het graf bedevaart, is ook niet toegestaan om al Koran laat lezen op de begraafplaats, behalve thuis of op een andere plek schoon.
Handelingen andere boosdoeners is om andere mensen, zoals de inbeslagname van onroerend goed, macht (politiek), behalve oorlog syarie (volgens de geboden van Allah en Hadith), zoals zich te verdedigen tegen vijandelijke invasie, zoals de slag van Badr, Oehoed die zich in de tijd van de profeet Mohammed te vermoorden.
Elkaar doden (oorlog) die niet jihad syarie is gebaseerd als bebuat onrechtvaardig. Bovendien, de oorlog ten koste van vrouwen, kinderen, en heeft geleid tot duizenden mensen ontheemd (honger en andere lijden).

(BBC) - Ten minste 13 miljoen kinderen in de regio Midden-Oosten kan niet worden opgeleid in de school als gevolg van het conflict, volgens gegevens van de Verenigde Naties.
Op basis van gegevens in het rapport Education Under Fire verzameld, het VN-bureau dat zich bezighoudt met kinderen (Unicef) noemde de 13,7 miljoen kinderen die niet naar school gaan vertegenwoordigen 40% van de afgestudeerden in Syrië, Irak, Jemen, Libië en Soedan.
Dat cijfer wordt gevreesd te blijven zwellen tot het 50% in de komende maanden bereikt.
Unicef zei dat het aantal groeide vanwege de duizenden scholen verwoest tijdens de langdurige conflict. Recente gegevens blijkt bijna 9.000 scholen in Syrië, Irak, Jemen en Libië kan niet worden gebruikt.
In feite, in 2014, waren er 214 gevallen van aanvallen op scholen in Syrië, Irak, Libië, de Palestijnse gebieden, Soedan en Jemen.
Met name in Syrië, één van de vier scholen gesloten sinds maart 2011. De aandoening treft twee miljoen kinderen in de leerplichtige leeftijd.
Met name in Syrië, één van de vier scholen gesloten sinds maart 2011. Het direct treft twee miljoen kinderen in de leerplichtige leeftijd.
"De impact van de verwoestende conflict gevoeld door de kinderen in de regio. Niet alleen fysieke schade aan de scholen, maar de wanhoop gevoeld door een generatie van kinderen in de leerplichtige leeftijd die zien hun toekomst hoop en verbrijzeld, "zei Peter Salama, Unicef-directeur in het Midden-Oosten en Afrika.
Volgens Salama, is de impact ook gevoeld door de leraren. In het rapport blijkt dat de moord en ontvoering van studenten, docenten en medewerkers opvoeders zo gewoon geworden in het Midden-Oosten.
Daarom duizenden leraren lieten hun baan vanwege het risico is groot.
Salama zei, UNICEF vereist een extra financiering van $ 300 miljoen dit jaar om de toegang tot onderwijs voor kinderen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika te verbeteren.
(BBC) - Ten minste 12 Syriërs probeerden om Griekenland binnen te komen verdronken in de wateren van Turkije, wanneer de boot waren ze van reizen zonk.
Eén van de slachtoffers was een jongen die werd gevonden op de kust van de Turkse politie en de jongen foto boos de internationale gemeenschap.
De foto werd voor het eerst gepubliceerd door het persbureau van Turkije is een trending topic wereldwijd.
Duizenden migranten zijn omgekomen sinds het begin van dit jaar in een poging om Europa binnen te komen over zee.
Volgens de Turkse kustwacht officieren, een groep van migranten vertrekken Turkije via het schiereiland Bodrum naar het eiland Kos in Griekenland op woensdagochtend (02/09), maar de twee boten waren ze van reizen zonk kort daarna.
Twaalf lichamen, waaronder vijf kinderen, werden ontdekt door de Turkse veiligheidstroepen.
Van de ongeveer 23 mensen die naar Griekenland ging geschat dat slechts negen overlevenden, een aantal van hen droeg een reddingsvest en zwemmen naar de kust.
Hoop op het vinden van overlevenden steeds slank.
Foto's van de jongen die stierf en werd geveegd golven aan de kust in de buurt van Bodrum gepubliceerd zo weinig lichamen werden gevonden rond 06.00 lokale tijd.
De jongen die is overleden is niet bekend met de naam Aylan.
Haar broer, Galip vijf jaar oud, en zijn moeder, Rihan, stierf in dit incident.








Gierigheid brutaliteit en zal vernietigen HUMAN

Door
Al-Ustadz Yazid bin Abdul Qadir Jawas حفظه الله


عن جابر بن عبد الله قال: قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم: اتقوا الظلم; فإن الظلم ظلمات يوم القيامة. واتقوا الشح; فإن الشح أهلك من كان قبلكم. حملهم على أن سفكوا دماءهم, واستحلوا محارمهم

Jabir bin 'Abdillah radi anhu, zei hij,' de Profeet 'alayhi wa salaam zei:' Wees voorzichtig je tegen kezhaliman omdat kezhaliman is duisternis duisternis op de Dag des Oordeels. En wees voorzichtig je tegen de natuur gierigheid gierig, want dat is wat de mensen voor u vernietigd. Gierigheid die hen aanmoedigen om bloed te vergieten en hun eer te rechtvaardigen. "[1]

TAKHRIJ Hadith:
Deze hadith sahih. Overgeleverd door Imam Muslim (no. 2578), Ahmad (III / 323), al-Bukhari in al-Adabul simplex (nr. 483), 'Abd bin Humaid (nr. 1141), al-Bayhaqi (VI / 93 en X / 134) en in het boek Syu'abul Iimaan (nr. 10 338), en al-Baghawi in Syarhus Sunnah (nr. 4161)

WOORDENSCHAT Hadith:
• اتقوا: Angst. Namelijk, wees voorzichtig en te voorkomen.
• الظلم: الجور ومجاوزة الحد,
de brutaliteit, onregelmatigheden en grenzen. De fundamentele betekenis van de boosdoeners zijn niets voor in de plaats zetten. [2]
• الشح: gierigheid heel moeilijk te trekken uit de schat van de grijper. Anderen zeggen dat de natuur grabber / gierig / gierig met overmatige hebzucht. vrek of hunks, kon koesteren en kon ook fungeren Ma'ruf klagen met een (goed). [3]
• حملهم: Moedig hen of de oorzaak van hun acties.
• سفكوا دماءهم: Spill hun bloed. Namelijk, de meeste van hen te doden elkaar gedeeltelijk.
• استحلوا: rechtvaardigen. Dat wil zeggen dat rechtvaardigt vrouwen verboden door Allah de Almachtige voor hen, dan zijn ze wreed aan de vrouwen.


Sharh Hadith:
In deze hadith is er een waarschuwing van het doen van onrecht en suggesties om recht te doen. Islamitische sharia helemaal eerlijk, bevolen om recht te doen, en verbannen uit het doen van onrecht. Allah de Almachtige zegt:

قل أمر ربي بالقسط

Zeg, "Rabbku vertelde me om recht te doen ..." [al-A'raf / 7: 29]

إن الله يأمر بالعدل

Voorwaar, Allah zegt (je) om eerlijk te zijn ... "[An-Nahl / 16: 90]

الذين آمنوا ولم يلبسوا إيمانهم بظلم أولئك لهم الأمن وهم مهتدون

Mensen die geloven en niet mengen hun geloof met geweld (shirk), zij zijn degenen die een gevoel van veiligheid te krijgen en ze begeleid. "[Al-An'am / 6: 82]

Inderdaad geloof in alle hoofd- en takken, de Zahir en de geest, alles is eerlijk, in tegenstelling tot onrechtvaardigheid.

Justitie eerlijkste en de opdrachtgever is om alleen te herkennen en mengikhlaskan monotheïsme alleen aan Allah, trouw aan de namen en attributen zijn goed, en mengikhlaskan religie en aanbidding alleen voor Allah de Almachtige.

De meeste overtreders kezhaliman is shirk doet, het associëren van partners met Allah, als zijn woord:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

En (herinner) toen Luqman zei tegen zijn zoon, toen hij gaf een les voor hem: "O, mijn zoon! Gij zult niet toeschrijven Allah, inderdaad associate (Allah) is echt een groot onrecht "[Luqman / 31: 13].

Omdat eerlijk betekent om iets in te voeren en de rechten die nodig zijn uit te oefenen. De boosdoeners zijn niet iets opgezet.

Rechten van de grootste en meest verplichte namelijk het recht van Allah op Zijn dienaren. Een dienaar moet weten Allah de Almachtige en aanbidding alleen Hem, hem niet associëren met iets. Dan werken op de belangrijkste punten van het geloof, de Sharia-islamitische sharia als het gebed en betalen zakat, het vasten van de Ramadan, de bedevaart naar het Huis, jihad in Allah's manier met woorden en daden, stichten elkaar in gerechtigheid en geduld. Heeft een van die disyari'atkan niet doen, is een vorm van wreedheid.

Waaronder daden eerlijk dat de rechten van de profeet Mohammed te vervullen 'alayhi wa salaam zo'n geloof en liefde, meer liefde hij sallAllahu' alayhi wa salaam dan alle schepselen, te gehoorzamen, eer, verheerlijken, en prioriteren van de orde en zijn woorden op de top van de bestelling en de woorden van anderen ,

In plaats daarvan, het is een grote brutaliteit, als een slaaf geen van de rechten van de profeet Mohammed te vervullen 'alayhi wa salaam.

Waaronder eerlijkheid te verheerlijken en houden van de Boodschapper van metgezellen radi anhum. Allah de Almachtige en Zijn boodschapper sallAllahu 'alayhi wa vele deugden salaam heeft gezegd en lof voor de g metgezellen in vergelijking met andere community-ummah. De metgezellen radi anhum is het beste van de mens na de Profeten en Boodschappers. De metgezellen zijn die gezegend door Allah en is gegarandeerd naar de hemel te verdienen. De komst van de islam voor ons is één van de vruchten van de strijd, jihad en het offer van de metgezellen radi anhum.

Zo, hoeveel brutaliteit van mensen kritiek, belediging, hekelen de metgezellen radi anhum. Beschimpen de metgezellen waren wezen godslasterlijke van Allah de Almachtige en Zijn boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam en de islam. Vanwege dat ze prees Allah de Almachtige en Zijn boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam. Zelfs de Profeet 'alayhi wa salaam verbiedt beschimpen de metgezellen. Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

لا تسبوا أصحابي, فوالذي نفسي بيده لو أن أحدكم أنفق مثل أحد ذهبا ما بلغ مد أحدهم ولا نصيفه.

Heeft u mijn vrienden schelden !! Demi Rabb Yang mezelf in zijn handen, in het geval een van u infaq goud op de berg Uhud, het heeft geen waarde infaq hen al bereikt (ze infaq slechts) één Mudd (dwz hele twee palmen) en ook niet de helft. [ 4]

من سب أصحابي, فعليه لعنة الله, والملائكة, والناس أجمعين.

Degenen die mijn vrienden, dan is haar vloek van Allah, de engelen en de hele mensheid hekelen! [5]

Onder andere onrechtvaardige daad is gewijd aan beide ouders, sluit verwantschap, voldoen aan de rechten van familieleden, vrienden en mensen die te maken hebben met ons. En wreedheid dat al deze dingen niet aan.

Voldoen aan de rechten van man en vrouw is een vorm van gerechtigheid andere. Wie niet is voldaan, dan boosdoeners hij.

Human Menzhalimi vele soorten, allemaal verzameld in de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam in Farewell Hajj':

إن دماءكم, وأموالكم, وأعراضكم, حرام عليكم كحرمة يومكم هذا, في شهركم هذا, في بلدكم هذا

Echt je bloed, uw eigendom, uw eer, alles is verboden op u als onwettig vandaag, deze maand, en het land. [6]

Dus, al de brutaliteit is de duisternis op de Dag des Oordeels. De daders worden gestraft volgens kezhalimannya niveaus. Mensen die dizhalimi antwoord van de goedheid van de mensen die een dergelijke onrecht doen. Als ze geen goedheid meer dan diambillah kwaden zoals dizhalimi mensen en ten laste van degenen die onrecht doen.

Allah de Almachtige verbiedt kezhaliman op Zich en Allah de Almachtige maakt het ook onwettig onder Zijn dienaren. Allah, de meeste Just in woord, daad en zijn antwoorden.

Allah de Almachtige zegt in de hadith Qudsi:

يا عبادي! إني حرمت الظلم على نفسي, وجعلته بينكم محرما; فلاتظالموا ...

O, mijn dienaren! Voorwaar, Ik verbied brutaliteit op mij, en ik ben waardoor het onwettig onder u, niet u elke menzhalimi! [7]

Dat wil zeggen, dat Allah swt verbieden onrecht inwerkt op Zijn dienaren en hun onderlinge menzhalimi verbieden, omdat wreedheid zelf is absoluut verboden. Allah de Almachtige zegt:

وما أنا بظلام للعبيد

... En ik denk niet menzhalimi Mijn dienaren. [Qaf / 50: 29]

Allah de Almachtige zegt ook:

وما الله يريد ظلما للعباد

... En Allah wil niet wreedheid tegen zijn knechten. [al-Mu'min / 40: 31]

Brutality Heeft Drie soorten:
1. brutaliteit werden niet vergeven door Allah, is shirk, het associëren van partners met Allah. Allah de Almachtige zegt:

إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

Voorwaar, Allah zal niet (zonden) als associate Hem (shirk) vergeven en Hij vergeeft wat (sin) dan (shirk) is voor iedereen die Hij wil. Wie het associëren van Allah, dan wel heeft hij een grote zonde begaan. [An-Nisa '/ 4: 48]

Allah de Almachtige zegt ook:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

En (herinner) toen Luqman zei tegen zijn zoon, toen hij gaf een les voor hem: "O, mijn zoon! Gij zult niet toeschrijven Allah, inderdaad associate (Allah) is echt een groot onrecht "[Luqman / 31: 13].

2. brutaliteit die helemaal niet door Allah de Almachtige, namelijk wreedheid deels dienaar van anderen is toegestaan. Inbegrip van volmaakte rechtvaardigheid die Allah wreken brutaliteit onder zijn dienaren volgens hun kezhaliman niveaus.

Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

إن الظلم ظلمات يوم القيامة

Inderdaad kezhaliman duisternis op de Dag des Oordeels [8]

Profeet 'alayhi wa salaam heeft ook gezegd:

إن الله ليملي للظالم حتى إذا أخذه لم يفلته, ثم قرأ: وكذلك أخذ ربك إذا أخذ القرى وهي ظالمة إن أخذه أليم شديد

Voorwaar, Allah zeker vertragen (boetes) voor de onrechtvaardigen, maar als hij hem had gemarteld, had hij hem niet te praten "Toen de Profeet 'alayhi wa salaam leest het vers (wat betekent):". En zo is de straf van uw Heer, wanneer Hij werd gemarteld (bevolking) landen die onrecht begaat. Sterker nog, in de straf is ernstig, zeer ernstig "[Hud / 11: 102]. [9].

Profeet 'alayhi wa salaam heeft ook gezegd:

من كانت له مظلمة لأخيه من عرضه أو شيء فليتحلله منه اليوم قبل أن لايكون دينار ولادرهم إن كان له عمل صالح أخذ منه بقدر مظلمته وإن لم يكن له حسنات أخذ من سيئات صاحبه فحمل عليه

Wie op hem daar mazhlamah (kezhaliman) aan zijn broer als hij ooit de eer of iets (onroerend goed dat door zhalim) schadelijk was voor zijn broer, laat hij hem vragen om nu menghalalkannya, omdat er (Dag des Oordeels) geen dinar en dirham. Als hij goede daden, zal het worden genomen om (betalende) leden dizhalimi volgens kezhalimannya. En als hij geen goede daden, dan is de fouten van zijn broer werd toen genomen ten laste van hem [10].

Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

واتق دعوة المظلوم, فإنه ليس بينها وبين الله حجاب

... En wees voorzichtig met de gebeden van de mensen die dizhalimi, omdat er geen barrière tussen de gebeden tot Allah [11].

3. brutaliteit, dat is in de wil van Allah, als Hij wil zal Hij hem straffen. En als Hij wil zal Hij hem vergeven. Namelijk de zonden van een dienaar van zijn Heer, in aanvulling op onttrekken. [12]

Allah de Almachtige heeft een rechte pad voor Zijn dienaren die willen terugkeren tot de rechter. Wie afwijkt van hem, dan zal hij terug naar de brutaliteit die wordt gesleept naar de hel.

Profeet:

واتقوا الشح; فإن الشح أهلك من كان قبلكم

En wees voorzichtig je tegen de gierige natuur / hunks, omdat gierigheid / gierigheid dat is wat de mensen voor u vernietigd

Vanwege hebzucht naar rijkdom mensen verzamelen schat met alle middelen en vanuit elke bron, ongeacht de legale en illegale -na'udzu billah-. Zelfs de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

حملهم على أن سفكوا دماءهم, واستحلوا محارمهم
(Gierigheid it) om hen aan te moedigen (de mensen die voor ons) om bloed te vergieten en hun eer te rechtvaardigen.

Vrek / Grabber vergoten bloed als hij keek kon niet haar doelstellingen, tenzij het bloedvergieten te bereiken.

In de bovenstaande hadith, de Profeet 'alayhi wa salaam waarschuwde zijn volk van de twee gevallen die wreedheid en gierigheid / gierigheid. Zhalim misbruik maken van anderen, en dat is gulzige vrek over wat andere mensen. Beide zijn handelingen die verboden zijn. Allah swt zegt:

ومن يوق شح نفسه فأولئك هم المفلحون

... En die hem bewaakten van hebzucht, dan zijn ze de gelukkigen. [al-Hasjr / 59: 9]

Het vers suggereert dat mensen die zichzelf niet uit gierigheid te houden, geen geluk had. Omdat de gelukkigen worden bewaakt door Allah de Almachtige van spaarzaamheid. We vragen Allah om ons te beschermen tegen de wreedheid en onszelf te houden van gierigheid en gemeenheid-lelijkheid. [13]

Allah de Almachtige en Zijn boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam ook aangeklaagd en veroordeeld, de aard van hunks, gierige en gierig. Curmudgeonly, gierige en gierig is verwerpelijk natuur, tabi'at nederig en arm temperament evenals waaronder een van de ziekten onder moslims. Profeet 'alayhi wa salaam altijd hun toevlucht te zoeken in Allah tegen deze eigenschappen. Hoe kon ik het niet?! Omdat de ziekte talrijke gemeenschap heeft gedood, maar ook geleid tot de aard van de daders meegesleurd in de hel, wal'iyâdzu Billah.

Onder de mensen daar zijn gierig uitgevende zakat die Allah de Almachtige heeft bevolen op het, wanneer de liefde gaat om schoon te maken zijn eigendom en te zuiveren zelf. Onder mensen is er ook een gierige en gierig in de richting van zichzelf, zijn vrouw en zijn kinderen, te gierig naar een naast familielid, zijn beste vrienden, zijn gast, de armen, en nog veel meer.

Dat is waarom hij was er een dreiging die hard in al-Koran en de authentieke Soennah voor de persoon die de ziekte en de aard van hunks, gierige en gierig dit heeft.

Allah de Almachtige zegt:

ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة ولله ميراث السماوات والأرض والله بما تعملون خبير

En niet steeds mensen die gierig zijn met wat Allah aan hen gegeven van Zijn genade, dat (vrek), het is goed voor hen, maar (vrek) is slecht voor hen. Welke (schat) die zij kikirkan het zal worden gedragen (in de nek) op de Dag des Oordeels. Allah behoort de een erfenis (wat is) in de hemel en op aarde. Allah Mahateliti van wat gij doet. [Ali Imraan / 3: 180]

Allah de Almachtige zegt ook:

وأما من بخل واستغنى) 8 (وكذب بالحسنى) 9 (فسنيسره للعسرى) 10 (وما يغني عنه ماله إذا تردى

En als voor mensen die gierig en zijn gevoel zelfvoorzienend (geen behoefte aan hulp van Allah), en ontkende (de beloning van) de beste, dan zouden we gemakkelijk rechts voor hem de weg naar nood (ellende). En zijn rijkdom is niet gunstig voor hem als hij was omgekomen. [al-Lail / 92: 8-11]

Abu Hurayrah radi anhu, zei hij: "De boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

لا يجتمع الإيمان والشح في قلب عبد أبدا

Zal nooit convergeren tussen keimanandan kekikirandi het hart van een dienaar voor altijd [14].

Van Abu Hurayrah radi anhu dat hij hoorde de Boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

مثل البخيل والمنفق كمثل رجلين عليهما جنتان من حديد من ثديهما إلى تراقيهما, فأما المنفق فلا ينفق إلا سبغت, أو وفرت على جلده حتى تخفي بنانه, وتعفو أثره, وأما البخيل فلا يريد أن ينفق شيئا إلا لزقت كل حلقة مكانها, فهو يوسعها فلا تتسع

De gelijkenis vrek en degene die berinfak is als twee mannen die het dragen armor (schilden) dat zowel de melk tot aan het sleutelbeen dekt. Als voor degenen die berinfak berinfak, maar het is niet dat hij het pantser dat hij droeg het als dekmantel voor de voormalige stap ontwikkelen. Terwijl grabber dat hij niet van plan om door te brengen in iets wat het zal sterker pantser cirkel die hecht aan elke plaats haar te krijgen, probeerde ze om het te ontspannen, maar het pantser was niet bereid om te evolueren [15].

Curmudgeonly, gierige en gierig inclusief gevallen te vernietigen, zoals de Profeet 'alayhi wa salaam zei:

ثلاث مهلكات: شح مطاع, وهوى متبع, وإعجاب المرء بنفسه

Drie gevallen vernietigen (ie) gierig (gierig) worden gehoorzaamd, verlangens gevolgd en verwondering op zichzelf [16]

Rasûlullâhn toevlucht zoeken bij Allah tegen kezhaliman,

اللهم إني أعوذ بك أن أضل أو أضل, أو أزل أو أزل, أو أظلم أو أظلم, أو أجهل أو يجهل علي

Ya Allah, voorwaar, ik zoek toevlucht bij U, opdat ik dwalen of misleid (door de duivel of het karakter van Satan), een vergissing maakt of verongelijkt, uitglijden of ontspoord persoon, menzhalimi (vervolgen) of dizhalimi (vervolgd), en maak een dwaas of misleiden . [17]

Profeet 'alayhi wa salaam ook toevlucht te zoeken in Allah de Almachtige uit de aard van hunks, gierig en gierig. Onder het gebed dat hij las was:

اللهم إني أعوذ بك من الجبن, وأعوذ بك من البخل, وأعوذ بك من أن أرد إلى أرذل العمر, وأعوذ بك من فتنة الدنيا وعذاب القبر

Ya Allah, voorwaar, ik zoek toevlucht bij U tegen lafheid, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de aard van de hunks / vrek, ik zoek mijn toevlucht in Mudari terug naar het leven van de minst (seniele), en ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de fitnah (verleiding) wereld en het graf kwelling. [18]

Profeet 'alayhi wa salaam ook veel te zeggen een gebed hieronder:

اللهم إني أعوذ بك من الهم, والحزن, والعجز, والكسل, والبخل, والجبن, وضلع الدين, وغلبة الرجال

Ya Allah, voorwaar, ik zoek toevlucht bij U tegen verdriet, verdriet, zwakte, luiheid, curmudgeonly natuur (gierig), laf, schuldslavernij, en gecontroleerd door anderen. [19]

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 10 / Jaar XVII / 1435H / 2014M. Uitgevers Stichting Permanent Comité Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Alleen 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

No comments:

Post a Comment