!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Friday, September 4, 2015

Gjerrig og urettferdighet vil bli ødelagt.

Turen var ikke ferdig (362)

(Del 362), Depok, West Java, Indonnesia, 3. september, 2015 16:20 pm).

Gjerrig og urettferdighet vil bli ødelagt.

Gjerrig eller gjerrige eller griping er en egenskap som mange mennesker, vanligvis gjerrig naturen var ikke klar over den skyldige at han har en gjerrig natur, fordi djevelen (Satan) er alltid trenge inn i hans tenkning for å overtale eller forføre opptatt av å handle gjerrig.
Fordi gjerrig er en stor synd, selv hver morgen engler stige ned til jorden for å be om at Gud vil ødelegge dem som gjerrig.
Vanligvis folk er gjerrig på påvirkning av djevelen vil føle lat til å hjelpe både fysisk (strøm) og til å ofre noen eiendommer holdt for brødre, slektninger, foreldre, Anam foreldreløse, de fattige i de berørte områdene som smerte, mye gjeld, i fare for sult, fordi gjerrig følelsen hans rikdom vil bli redusert med almisser (veldedighet) når profeten Muhammed sa den virkelige skatten som vi har er at vår nestekjærlighet skatten det, som besparelser i det hinsidige, og Allah vil erstatte dem formere seg i verden og i det hinsidige.
I tillegg til den gjerrig ingen andre menneskets natur å være en stor synd, som gjør urett. Zhalim gjerninger som synder er ikke tilgitt Gud gjør shirk (assosiere partnere med Gud), gikk for å få hjelp til en tradisjonell healer / synsk / heks, spør personen som er død (pilegrimsreise til en hellig gravplass, og vi ber noe til den avdøde døde).
Profeten Muhammed selv sa aldri til sitt folk til hans grav i Medina i ziarahi. Profeten bare sa pilegrims graven for å minne oss om at vi også vil dø etter at de er døde i graven.
Det viktigste er vår bønn til de døde (familien), ikke grav pilegrimsferd, er heller ikke lov til å lese al Koranen sent på kirkegården, unntatt hjemme eller på et annet sted rent.
Apg andre urettferdige er å drepe andre mennesker, for eksempel beslagleggelse av eiendom, makt (politikk), unntatt krig syarie (i henhold til kommandoer av Allah og Hadith), for eksempel forsvare seg mot fienden invasjonen, for eksempel slaget ved Badr, Uhud som skjedde i den tiden av profeten Muhammed.
Drepe hverandre (krig) som ikke er basert jihad syarie som bebuat urettferdig. Videre krigen på bekostning av kvinner, barn, og førte til tusenvis av mennesker på flukt (sult og andre lidelser).

(BBC) - Minst 13 millioner barn i Midtøsten-regionen kan ikke være utdannet i skolen på grunn av konflikten, ifølge data fra FN.
Basert på data samlet inn i rapporten Education Under Fire, FN-organisasjonen arbeider med barn (Unicef) kalles de 13,7 millioner barn som ikke går på skolen representerer 40% av akademikere i Syria, Irak, Jemen, Libya og Sudan.
Det tallet fryktes å fortsette å svelle til den når 50% i de kommende månedene.
Unicef sa antallet vokste på grunn av de tusenvis av skolene ødelagt under den langvarige konflikten. Nyere data viser nesten 9000 skoler i Syria, Irak, Jemen og Libya kan ikke brukes.
Faktisk, i 2014, var det 214 tilfeller av angrep på skoler i Syria, Irak, Libya, de palestinske områdene, Sudan og Jemen.
Spesielt i Syria, en av de fire skolene stengt siden mars 2011. Tilstanden rammer to millioner barn i skolepliktig alder.
Spesielt i Syria, en av de fire skolene stengt siden mars 2011. Det påvirker direkte to millioner barn i skolepliktig alder.
"Virkningen av ødeleggende konflikt følt av barna i regionen. Ikke bare fysisk skade på skolene, men fortvilelsen følte av en generasjon av barn i skolepliktig alder som ser sine fremtidige håp og knuste, "sa Peter Salama, Unicef direktør i Midt-Østen og Afrika.
Ifølge Salama, er effekten også følt av lærerne. I rapporten fremgår det at drap og bortføring av studenter, lærere og ansatte lærere har blitt så vanlig i Midtøsten-regionen.
Derfor tusenvis av lærere forlot jobbene sine på grunn av risikoen er stor.
Salama sa UNICEF krever en ekstra finansiering av oss $ 300 millioner i år for å bedre tilgangen til utdanning for barn i Midtøsten og Nord-Afrika.
(BBC) - Minst 12 syrere prøvde å gå inn Hellas druknet i vannet i Tyrkia da båten de var på reise i sank.
Ett av ofrene var en gutt som ble funnet på kysten av de tyrkiske politiet og gutten fotografiet provosert det internasjonale samfunnet.
Bildet ble først publisert av nyhetsbyrået av Tyrkia er en trending topic på verdensbasis.
Tusenvis av innvandrere har dødd siden begynnelsen av dette året i et forsøk på å gå inn i Europa sjøveien.
Ifølge den tyrkiske kysten vaktoffiserer, en gruppe av innvandrere forlate Tyrkia gjennom Bodrumhalvøya til øya Kos i Hellas onsdag morgen (02/09), men de to båtene de skulle reise i sank kort tid etterpå.
Tolv organer, deriblant fem barn, ble oppdaget av de tyrkiske sikkerhetsstyrker.
Av de om lag 23 personer som gikk til Hellas anslått at bare ni overlevende, noen av dem iført redningsvest og svømme mot land.
Håp om å finne overlevende blir stadig slank.
Bilder av gutten som døde og ble feid bølger til kysten nær Bodrum publisert så få likene ble funnet på rundt 06.00 lokal tid.
Gutten som døde er ukjent heter Aylan.
Hennes bror, Galip fem år gammel, og hans mor, Rihan, døde i denne hendelsen.









Gjerrighet brutalitet og utslette HUMAN

Av
Al-Ustadz Yazids bin Abdul Qadir Jawas حفظه الله


عن جابر بن عبد الله قال: قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم: اتقوا الظلم; فإن الظلم ظلمات يوم القيامة. واتقوا الشح; فإن الشح أهلك من كان قبلكم. حملهم على أن سفكوا دماءهم, واستحلوا محارمهم

Jabir bin 'Abdillah Radi anhu sa han, «Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa:" Vær forsiktig du mot kezhaliman fordi kezhaliman er mørke-mørke på Dommedag. Og vær forsiktig du mot naturen gjerrighet gjerrig fordi det er det som har ødelagt folk før deg. Gjerrighet som oppmuntrer dem til å utgyte blod og rettferdiggjøre sin ære. "[1]

Takhrij Hadith:
Denne hadith saheeh. Fortalt av Imam Muslim (ingen 2 578.), Ahmad (III / 323), al-Bukhari i al-Adabul simplex (nr. 483), Abd bin Humaid (nr. 1 141), al-Bayhaqi (VI / 93 og X / 134) og i boken Syu'abul Iimaan (nr. 10 338), og al-Baghawi i Syarhus Sunnah (nr. 4161)

ORDLISTE Hadith:
• اتقوا: Frykt. Nemlig være forsiktig og unngå.
• الظلم: الجور ومجاوزة الحد,
brutaliteten, uregelmessigheter og grenser. Den grunnleggende betydningen av de urettferdige er ikke å sette noe på sin plass. [2]
• الشح: gjerrighet veldig, mer vanskelig å trekke ut skatten av grabben. Andre sier naturen grabben / gjerrige / gjerrig med overdreven grådighet. gnier eller hunks, kunne verdsette og kan også fungere ma'ruf griping med (god). [3]
• حملهم: Oppmuntre dem eller årsaken til sine handlinger.
• سفكوا دماءهم: Søler deres blod. Nemlig, de fleste av dem drepe hverandre delvis.
• استحلوا: rettferdiggjøre. Det er, rettferdiggjør kvinner er forbudt av Allah for dem, så de er grusomme til kvinnene.


Sharh Hadith:
I denne hadith er det en advarsel om å gjøre urett og forslag til å gjøre rettferdighet. Islamsk sharia helt rettferdig, beordret til å gjøre rett og utestengt fra å gjøre urett. Allah sier:

قل أمر ربي بالقسط

Si: «Rabbku fortalte meg å gjøre rettferdighet ..." [al-A'raf / 7: 29]

إن الله يأمر بالعدل

Sannelig Allah forteller (deg) for å være rettferdig ... "[An-Nahl / 16: 90]

الذين آمنوا ولم يلبسوا إيمانهم بظلم أولئك لهم الأمن وهم مهتدون

Folk som tror og ikke blande opp sin tro med brutalitet (shirk), de er de som får en følelse av trygghet og de guidet. "[Al-An'am / 6: 82]

Faktisk tro på alt rektor og grener, den Zahir og sinnet, alt er rettferdig, i motsetning til urettferdighet.

Justice fagreste og rektor er å gjenkjenne og mengikhlaskan monoteisme kun til Allah alene, trofast til navn og attributter hans gode, og mengikhlaskan religion og tilbedelse bare til Allah.

Den mest urettferdige kezhaliman gjør skulke, assosiere partnere med Allah, som hans ord:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

Og (husk) når Luqman sa til sin sønn, da han ga en leksjon til ham: «Min sønn! Du skal ikke tilskrive Allah, faktisk førsteamanuensis (Allah) er virkelig en stor urettferdighet "[Luqman / 31: 13].

Siden fair betyr å sette noe på plass og utøve de rettigheter som er påkrevd. De urettferdige ikke sette noe på plass.

Rettighetene til de største og mest obligatorisk nemlig retten til Allah over sine tjenere. En tjener må vite Allah og tilber bare Ham, ikke assosiere ham med noe. Deretter arbeide på hovedpunktene i tro, Shari'ah-islamsk sharia som etablere bønn og betaler zakat, faste Ramadan, pilegrimsreise til Huset, jihad i Allahs vei med ord og gjerninger, oppbygge hverandre i rettferdighet og tålmodighet. Ikke gjør noe av det disyari'atkan er en form for brutalitet.

Inkludert gjerninger rettferdige som oppfyller rettighetene til profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam slik tro og kjærlighet, mer kjærlighet han sallallaahu' alaihi wa sallam enn alle skapninger, adlyde, ære, ære, og prioritere rekkefølgen og hans ord på toppen av ordren og andres ord ,

I stedet er det en stor brutalitet, om en slave ikke oppfyller noen av de rettigheter av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam.

Inkludert rettferdighet å forherlige og elsker Allahs følges Radi anhum. Allah og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt mange dyder og ros for ledsagere g sammenlignet med andre community-ummah. The Companions Radi anhum er den beste av mennesker etter profetene og sendebudene. Følges er de velsignet av Allah og er garantert å tjene himmelen. Ankomsten av islam til oss er en av fruktene av kampen, jihad og offer følges Radi anhum.

Dermed hvor mye brutalitet av folk kritiserer, fornærmelse, skjelle den følges Radi anhum. Spotter følgesvennene var i hovedsak blasfemisk av Allah, Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam og islam. På grunn av at de priste Allah og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam. Selv profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forbyr spotter følgesvennene. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لا تسبوا أصحابي, فوالذي نفسي بيده لو أن أحدكم أنفق مثل أحد ذهبا ما بلغ مد أحدهم ولا نصيفه.

Har du skjelle mine venner !! Demi Rabb Yang meg i hendene, i tilfelle en av dere gi infaq gull på Mount Uhud, det har ikke nådd en verdi infaq dem selv (de infaq kun) en mudd (dvs. hel-to palmer) og ikke også halvparten. [ 4]

من سب أصحابي, فعليه لعنة الله, والملائكة, والناس أجمعين.

De som skjelle mine venner, da hennes forbannelse Allah, englene, og hele menneskeheten! [5]

Blant annet urettferdig handling er viet til begge foreldrene, koble slektskap, oppfylle rettighetene til slektninger, venner og folk som handler hos oss. Og brutalitet som ikke oppfyller alle disse tingene.

Oppfylle rettighetene til mann og kone er en form for rettferdighet annet. Den som ikke er oppfylt, da han urett.

Menneskelig menzhalimi mange typer, alle av dem samlet i ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i Farewell Hajj':

إن دماءكم, وأموالكم, وأعراضكم, حرام عليكم كحرمة يومكم هذا, في شهركم هذا, في بلدكم هذا

Virkelig blodet ditt, din eiendom, din ære, alt er forbudt på dere som illegitim i dag, denne måneden, og landet. [6]

Så, all den brutalitet det er mørke på Dommedag. Gjerningsmennene blir straffet i henhold til kezhalimannya nivåer. Folk som dizhalimi svar fra godhet av folk som gjør slik urettferdighet. Hvis de ikke har lov lenger, så diambillah onder slike dizhalimi folk og siktet til de som gjør urett.

Allah forbyr kezhaliman på seg, og Allah gjør det også ulovlig blant hans tjenere. Allah Den Aller Bare i ord, gjerning og hans svar.

Allah sier i hadith Qudsi:

يا عبادي! إني حرمت الظلم على نفسي, وجعلته بينكم محرما; فلاتظالموا ...

O mine tjenere! Sannelig jeg forbyr brutalitet på meg, og jeg gjør det ulovlig blant dere, gjør du ikke hver menzhalimi! [7]

Det vil si at Allah Subhanahu wa Ta'ala forby urettferdighet virker på sine tjenere og forbyr deres felles menzhalimi, fordi brutalitet selv er absolutt forbudt. Allah sier:

وما أنا بظلام للعبيد

... Og jeg vet ikke menzhalimi mine tjenere. [Qaf / 50: 29]

Allah sier også:

وما الله يريد ظلما للعباد

... Og Allah vil ikke brutalitet mot sine tjenere. [al-Mu'min / 40: 31]

Brutality har tre typer:
1. brutalitet ble ikke tilgitt av Allah, er shirk, assosiere partnere med Allah. Allah sier:

إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

Sannelig Allah vil ikke tilgi (synder) som forbinder ham (shirk) og Han tilgir det (synd) enn (skulke) er for alle som han vil. Den som assosiere Allah, så ja, han har begått en stor synd. [An-Nisa '/ 4: 48]

Allah sier også:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

Og (husk) når Luqman sa til sin sønn, da han ga en leksjon til ham: «Min sønn! Du skal ikke tilskrive Allah, faktisk førsteamanuensis (Allah) er virkelig en stor urettferdighet "[Luqman / 31: 13].

2. brutalitet som ikke er tillatt i det hele tatt av Allah, nemlig brutalitet dels tjener til andre. Blant annet fra fullkommen rettferdighet som Gud hevne brutalitet blant hans tjenere i henhold til deres kezhaliman nivåer.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إن الظلم ظلمات يوم القيامة

Faktisk kezhaliman er mørke på Dommedag [8]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa også:

إن الله ليملي للظالم حتى إذا أخذه لم يفلته, ثم قرأ: وكذلك أخذ ربك إذا أخذ القرى وهي ظالمة إن أخذه أليم شديد

Sannelig Allah sikkert forsinke (straffer) for de urettferdige, men hvis han hadde torturert ham, gjorde han ikke snakke ham "Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam lese vers (som betyr):". Og så straffen for deres Herre da han ble torturert (befolkning) land som begår urett. Faktisk, i straff er alvorlig, meget alvorlig "[Hud / 11: 102]. [9].

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa også:

من كانت له مظلمة لأخيه من عرضه أو شيء فليتحلله منه اليوم قبل أن لايكون دينار ولادرهم إن كان له عمل صالح أخذ منه بقدر مظلمته وإن لم يكن له حسنات أخذ من سيئات صاحبه فحمل عليه

Den som på ham der mazhlamah (kezhaliman) til sin bror om han noen gang skade æren eller noe (eiendom tatt av zhalim) tilhørte hans bror, da må han be ham om å menghalalkannya nå, fordi det (dommedag) no dinarer og dirham. Hvis han har gode gjerninger, vil det bli tatt til (betalende) medlemmer dizhalimi samsvar med kezhalimannya. Og hvis han har ingen gode gjerninger, da feilene til broren ble tatt da belastet ham [10].

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

واتق دعوة المظلوم, فإنه ليس بينها وبين الله حجاب

... Og vær forsiktig med bønnene til folk som dizhalimi, fordi det er ingen barriere mellom bønner til Allah [11].

3. brutalitet som er i viljen til den allmektige Allah, om Han vil han skal straffe ham. Og hvis han vil han vil tilgi ham. Nemlig synder begått en tjener til sin Herre, i tillegg til å skulke. [12]

Allah gir en rett bane for sine tjenere som ønsker å vende tilbake til rettferdighet. Den som avviker fra ham, så han vil gå tilbake til den brutalitet som er dratt til helvete.

Prophet:

واتقوا الشح; فإن الشح أهلك من كان قبلكم

Og vær forsiktig du mot gjerrig natur / hunks, fordi gjerrighet / gjerrighet det er det som har ødelagt folk før du

På grunn av grådighet for rikdom gjøre folk samle skatter for all del og fra hvilken som helst kilde, uavhengig av lovlige og ulovlige -na'udzu billah-. Selv profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

حملهم على أن سفكوا دماءهم, واستحلوا محارمهم
(Gjerrighet det) for å oppmuntre dem (folk før oss) for å utgyte blod og rettferdiggjøre sin ære.

Gnier / Grabber utgyte blod da han så på ikke kunne oppnå sine mål, med mindre blodsutgytelse.

I ovennevnte hadith, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam advarte sitt folk i de to tilfellene som brutalitet og gjerrighet / gjerrighet. Zhalim misbruker andre, og det er grådig gnier på hva andre mennesker har. Begge er handlinger som er forbudt. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

ومن يوق شح نفسه فأولئك هم المفلحون

... Og som voktet ham av gjerrighet, da de er de heldige. [al-Hashr / 59: 9]

Verset tyder på at folk som ikke holder seg ut av gjerrighet, hadde han uten hell. Fordi de heldige er bevoktet av Allah av parsimoni. Vi ber Allah om å beskytte oss mot brutaliteten og holde oss fra gjerrighet og smålighet-stygghet. [13]

Allah og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam også fordømte og fordømte natur hunks, gjerrige og gjerrig. Curmudgeonly, gjerrige og gjerrig er forkastelig natur, tabi'at ydmyk og dårlig temperament samt blant annet en av de sykdommer blant muslimer. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam alltid søke tilflukt hos Allah fra disse egenskapene. Hvordan kunne jeg ikke?! Fordi sykdommen har drept mange samfunn, men det førte også til naturen av gjerningsmennene dratt inn i helvete, wal'iyâdzu Billah.

Blant personene det er gjerrig utstedelse zakat som Allah har pålagt det, når veldedighet kommer til å rydde opp i sin eiendom og rense seg selv. Blant mennesker er det også en gnien og gjerrig mot seg selv, hans kone og hans barn, for gjerrig mot en nær slektning, hans beste venner, hans gjest, de fattige, og mye mer.

Det er derfor han var der en trussel som vanskelig i al-Koranen og autentisk Sunnah for den personen som har sykdommen og arten av hunks, gjerrige og gjerrig dette.

Allah sier:

ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة ولله ميراث السماوات والأرض والله بما تعملون خبير

Og ikke alltid folk som er gjerrige med det Gud gitt til dem av Hans nåde, mener at (gjerrig) det er bra for dem, men (gjerrig) er dårlig for dem. Hva (skatt) som de kikirkan det vil bli slitt (i nakken) på dommedag. Allah tilhører den ene arv (hva er) i himmel og på jord. Allah Mahateliti av hva dere gjør. [Ali Imran / 3: 180]

Allah sier også:

وأما من بخل واستغنى) 8 (وكذب بالحسنى) 9 (فسنيسره للعسرى) 10 (وما يغني عنه ماله إذا تردى

Og som for folk som er gjerrig og hans følelse selvforsynt (ikke behov for hjelp Allah), og nektet (belønning av) den beste, så ville vi lett til høyre for ham veien til nød (elendighet). Og hans rikdom er ikke gunstig for ham hvis han hadde omkommet. [al-Lail / 92: 8-11]

Abu Hurayrah Radi anhu, sa han, "The Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لا يجتمع الإيمان والشح في قلب عبد أبدا

Vil aldri møtes mellom keimanandan kekikirandi en tjeners hjerte for alltid [14].

Fra Abu Hurayrah Radi anhu at han hørte Allahs sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

مثل البخيل والمنفق كمثل رجلين عليهما جنتان من حديد من ثديهما إلى تراقيهما, فأما المنفق فلا ينفق إلا سبغت, أو وفرت على جلده حتى تخفي بنانه, وتعفو أثره, وأما البخيل فلا يريد أن ينفق شيئا إلا لزقت كل حلقة مكانها, فهو يوسعها فلا تتسع

Lignelsen gnier og den som berinfak er som to menn som bærer rustning (skjold) som dekker både melken opp til kragebeinet. Som for de som berinfak berinfak men det er ikke han vil utvikle rustn han hadde på seg den til å dekke opp den tidligere trinn. Mens grabben at han ikke kommer til å tilbringe i noe det vil bli sterkere rustning sirkel som festes til noe sted henne, prøvde hun å slappe av det, men rustning var ikke villig til å utvikle seg [15].

Curmudgeonly, gjerrige og gjerrig inkludert tilfeller ødelegge, som profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ثلاث مهلكات: شح مطاع, وهوى متبع, وإعجاب المرء بنفسه

Tre tilfeller ødelegge (ie) niggardly (gjerrig) overholdes, begjær fulgt, og undringen over seg selv [16]

Rasûlullâhn søker tilflukt hos Allah fra kezhaliman,

اللهم إني أعوذ بك أن أضل أو أضل, أو أزل أو أزل, أو أظلم أو أظلم, أو أجهل أو يجهل علي

Ya Allah, sannelig jeg søker tilflukt hos deg, så jeg ikke skal komme på avveie eller villedet (av djevelen eller karakter av Satan), gjør en feil eller forurettet, sklir eller avsporet person, menzhalimi (forfølger) eller dizhalimi (forfulgt), og gjøre narr eller bli lurt . [17]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam også søke tilflukt i Allah fra naturen av hunks, gjerrig og gnien. Blant bønnen at han leste var:

اللهم إني أعوذ بك من الجبن, وأعوذ بك من البخل, وأعوذ بك من أن أرد إلى أرذل العمر, وأعوذ بك من فتنة الدنيا وعذاب القبر

Ya Allah, sannelig Jeg søker tilflukt hos Deg fra feighet, jeg søker tilflukt hos Deg fra naturen av hunks / gnier, jeg søker tilflukt i Mudari tilbake til livet av minst (senil), og jeg søker tilflukt hos Deg fra fitnah (fristelse) verden og graven pine. [18]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam også mye av si en bønn under:

اللهم إني أعوذ بك من الهم, والحزن, والعجز, والكسل, والبخل, والجبن, وضلع الدين, وغلبة الرجال

Ya Allah, sannelig Jeg søker tilflukt hos Deg fra nød, tristhet, svakhet, latskap, curmudgeonly natur (gjerrig), feige, gjeldsslaveri, og kontrollert av andre. [19]

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah 10 / År XVII / 1435H / 2014M. Utgivere Foundation Standing Committee istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 0271-858197 Faks 0271-858196]

No comments:

Post a Comment