!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Friday, September 4, 2015

Nærig og uretfærdighed vil blive ødelagt.

Turen var ikke færdig (362)

(Del 362), Depok, West Java, Indonnesia, September 3, 2015, 16:20 pm).

Nærig og uretfærdighed vil blive ødelagt.

Nærig eller nærige eller griping er et træk, som mange mennesker, som regel nærig natur ikke klar synderen at han har en nærig karakter, fordi djævelen (Satan) altid trænge ind i hans tankegang at overtale eller forføre berørte til at handle nærig.
Fordi nærig er en stor synd, selv hver morgen englene stige ned til jorden for at bede om, at Gud vil ødelægge dem, der nærig.
Normalt folk er nærige på indflydelsen af djævelen vil føle doven til at hjælpe både fysisk (strøm) og til at ofre nogle ejendele til brødre, pårørende, forældre, Anam forældreløse, de fattige i de berørte områder, såsom smerte, en masse gæld, i fare for sult, fordi nærig fornemmelse sin rigdom vil blive reduceret med de almisser (velgørenhed), når profeten Muhammed sagde den rigtige skat, som vi har, er, at vores velgørenhed skat det, som besparelser i det hinsides, og Allah vil erstatte dem formere sig i verden og i det hinsides.
Ud over den nærig ingen andre menneskelige natur at være en stor synd, som gør uretfærdighed. Zhalim gerninger, hvis synder er ikke tilgivet Gud gør shirk (associere partnere med Gud), gik om hjælp til en traditionel healer / psykiske / heks, spørg den person, der er død (pilgrimsrejse til et helligt kirkegård, og vi beder noget til den afdøde døde).
Profeten Muhammed aldrig selv sagde til sine folk til hans grav i Medina i ziarahi. Profeten sagde blot pilgrimsrejse grav for at minde os om, at vi også vil dø, efter at de er døde i graven.
Det vigtigste er vores bøn til den døde (familien), ikke graven pilgrimsfærd, er heller ikke tilladt at læse Al Koranen sent på kirkegården, undtagen hjemme eller på et andet sted rent.
Acts andre lovovertrædere er at dræbe andre mennesker, såsom beslaglæggelse af ejendom, magt (politik), undtagen krig syarie (ifølge de kommandoer af Allah og Hadith), såsom forsvare sig mod fjendtlige invasion, såsom slaget ved Badr, Uhud, der fandt sted i den tid af profeten Muhammed.
Dræber hinanden (krig), der ikke er baseret jihad syarie som bebuat uretfærdig. Desuden krigen på bekostning af kvinder, børn, og førte til tusindvis af mennesker fordrevet (sult og andre lidelser).

(BBC) - Mindst 13 millioner børn i Mellemøsten kan ikke uddannet i skole på grund af konflikten, ifølge data fra FN.
Baseret på data indsamlet i rapporten med titlen Uddannelse Under Fire, FN agentur beskæftiger sig med børn (Unicef) kaldte 13,7 millioner børn, der ikke går i skole udgør 40% af kandidaterne i Syrien, Irak, Yemen, Libyen, og Sudan.
Dette tal er frygtet at fortsætte med at svulme op, indtil den når 50% i de kommende måneder.
UNICEF sagde, at antallet var stigende på grund af de tusindvis af skoler ødelagt under den langvarige konflikt. Nye oplysninger viser næsten 9.000 skoler i Syrien, Irak, Yemen og Libyen kan ikke bruges.
I virkeligheden, i 2014, var der 214 tilfælde af angreb på skoler i Syrien, Irak, Libyen, de palæstinensiske områder, Sudan og Yemen.
Specielt i Syrien, en af de fire skoler lukket siden marts 2011. betingelse påvirker to millioner børn i skolealderen.
Specielt i Syrien, en af de fire skoler lukket siden marts 2011. Det påvirker direkte to millioner børn i skolealderen.
"Konsekvenserne af ødelæggende konflikt mærkes af børnene i regionen. Ikke kun fysisk skade på skolerne, men fortvivlelse mærkes af en generation af børn i skolealderen, der ser deres fremtidige forhåbninger og knust, "siger Peter Salama, Unicef direktør i Mellemøsten og Afrika.
Ifølge Salama, er virkningen også mærkes af lærerne. I rapporten fremgår det, at mord og bortførelse af elever, lærere og ansatte pædagoger er blevet så almindelige i Mellemøsten.
Derfor tusindvis af lærerne forlod deres job på grund af risikoen er stor.
Salama sagde, UNICEF kræver en ekstra finansiering af 300 US $ millioner i år til at forbedre adgangen til uddannelse for børn i Mellemøsten og Nordafrika.
(BBC) - Mindst 12 syrere forsøgte at komme ind Grækenland druknede i farvandene i Tyrkiet, når båden, de var på rejse i sank.
Et af ofrene var en dreng, der blev fundet på kysten af det tyrkiske politi og drengen fotografi vred det internationale samfund.
Billedet blev først offentliggjort af nyhedsbureauet Tyrkiet er en Trendvisning emne på verdensplan.
Tusindvis af migranter er døde siden begyndelsen af dette år i et forsøg på at komme ind i Europa ad søvejen.
Ifølge de tyrkiske Coast Guard officerer, en gruppe af indvandrere forlader Tyrkiet gennem Bodrum halvøen til øen Kos i Grækenland onsdag morgen (02/09), men de to både de rejser i sank kort tid derefter.
Tolv organer, herunder fem børn, blev opdaget af de tyrkiske sikkerhedsstyrker.
Af de ca. 23 mennesker, der gik til Grækenland anslås, at kun ni overlevende, hvoraf nogle af dem iført en redningsvest og svømme mod kysten.
Håb om at finde overlevende i stigende grad slank.
Billeder af drengen, der døde, og blev fejet bølger til kysten nær Bodrum offentliggjort så få lig blev fundet på omkring 06.00 lokal tid.
Drengen, der døde er ukendt navngivet Aylan.
Hendes bror, Galip fem år, og hans mor, Rihan, døde i denne hændelse.







Nærighed brutalitet og ødelægge HUMAN

Ved
Al-Ustadz Yazid Abdul Qadir Jawaer حفظه الله


عن جابر بن عبد الله قال: قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم: اتقوا الظلم; فإن الظلم ظلمات يوم القيامة. واتقوا الشح; فإن الشح أهلك من كان قبلكم. حملهم على أن سفكوا دماءهم, واستحلوا محارمهم

Jabir bin 'Abdillah radi anhu, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:" Pas på dig mod kezhaliman fordi kezhaliman er mørke-mørke på Dommedag. Og vær forsigtig dig mod naturen nærighed nærig, fordi det er det, der er ødelagt mennesker før dig. Nærighed, der tilskynder dem til at udgyde blod og begrunde deres ære. "[1]

TAKHRIJ Hadith:
Denne Hadith saheeh. Berettet af Imam Muslim (ingen 2578.), Ahmad (III / 323), al-Bukhari i al-Adabul simplex (nr. 483), 'Abd bin Humaid (nr. 1141), al-Bayhaqi (VI / 93 og X / 134), og i bogen Syu'abul Iimaan (nr. 10 338), og al-Baghawi i Syarhus Sunnah (nr. 4161)

ORDFORRÅD Hadith:
• اتقوا: Frygt. Nemlig, være forsigtige og undgå.
• الظلم: الجور ومجاوزة الحد,
brutaliteten, uregelmæssigheder og grænser. Den grundlæggende betydning af lovovertrædere ikke sætte noget i stedet. [2]
• الشح: nærighed meget, sværere at trække skat af den grabber. Andre siger naturen grabber / nærige / nærig med overdreven grådighed. gnier eller hunks, kunne værdsætte og kunne også fungere ma'ruf griping med (god). [3]
• حملهم: Motivér dem eller årsagen til deres handlinger.
• سفكوا دماءهم: Spill deres blod. Nemlig, de fleste af dem dræbe hinanden delvist.
• استحلوا: retfærdiggøre. Det vil sige, begrunder kvinder er forbudt af Allah den Almægtige for dem, så de er grusomt at kvinderne.


Sharh Hadith:
I denne hadith er der en advarsel om at gøre uretfærdighed og forslag til at gøre retfærdighed. Islamisk sharia helt fair, beordret til at gøre retfærdigt, og forbud mod at gøre uretfærdighed. Allah den Almægtige siger:

قل أمر ربي بالقسط

Sig, "Rabbku fortalte mig at gøre retfærdighed ..." [al-A'raf / 7: 29]

إن الله يأمر بالعدل

Sandelig Allah fortæller (dig) at være retfærdig ... "[An-Nahl / 16: 90]

الذين آمنوا ولم يلبسوا إيمانهم بظلم أولئك لهم الأمن وهم مهتدون

Mennesker, der tror, og ikke blander deres tro med brutalitet (shirk), det er dem, der får en følelse af sikkerhed, og de automatiseret. "[Al-An'am / 6: 82]

Faktisk tro på alle primære og grene, den Zahir og sindet, alt er fair, i modsætning til uretfærdighed.

Retfærdighed fagreste og de vigtigste er at anerkende og mengikhlaskan monoteisme kun Allah alene, trofast til navnene og attributter hans gode, og mengikhlaskan religion og tilbedelse kun Allah den Almægtige.

Den mest lovovertrædere kezhaliman gør shirk, associere partnere med Allah, som hans ord:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

Og (husk), når Luqman sagde til sin søn, da han gav en lektion til ham: "O, min søn! Du skal ikke tilskrive Allah, Faktisk associeret (Allah) er virkelig en stor uretfærdighed "[Luqman / 31: 13].

Fordi retfærdig betyder at sætte noget på plads, og udøve de rettigheder, der er nødvendige. Synderne er ikke sætte noget på plads.

Rettigheder største og mest obligatorisk nemlig retten Allahs løbet hans tjenere. En tjener skal vide Allah den Almægtige og tilbede kun Ham, der ikke forbinder ham med noget. Derefter arbejde på de vigtigste punkter i troen, Shari'ah-islamiske shariah som etablere bøn og betale zakat, faste Ramadanen, pilgrimsrejse til House, jihad på Allahs vej med ord og gerninger, opbygge hinanden i retfærdighed og tålmodighed. Gør ikke noget af det disyari'atkan er en form for brutalitet.

Herunder gerninger retfærdige, der opfylder rettigheder profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sådan tro og kærlighed, mere kærlighed, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam end alle skabninger, adlyde, ære, forherlige, og prioritere rækkefølgen og hans ord i toppen af ordren og andres ord ,

I stedet er det en stor brutalitet, hvis en slave ikke opfylder nogen af de rettigheder af profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

Herunder fairness at forherlige og elsker Allahs ledsagere radi anhum. Allah den Almægtige og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt mange dyder og ros for de kammerater g sammenlignet med andre EF-ummah. Den ledsagere radi anhum er den bedste af mennesker efter profeterne og Budbringere. Ledsagerne er dem velsignet af Allah og er garanteret at tjene Himlen. Ankomsten af Islam for os er en af frugterne af kamp, jihad og offer ledsagere radi anhum.

Således hvor meget brutalitet folk kritisere, fornærmelse, berate den ledsagere radi anhum. Håner ledsagerne væsentlige var blasfemisk Allah den Almægtige, Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og islam. På grund af, at de roser Allah den Almægtige og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Selv profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbyder håner ledsagere. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لا تسبوا أصحابي, فوالذي نفسي بيده لو أن أحدكم أنفق مثل أحد ذهبا ما بلغ مد أحدهم ولا نصيفه.

Har du kritisere mine venner !! Demi Rabb Yang mig selv i hans hænder, hvis en af jer giver infaq guld på Mount Uhud, har det ikke nået en værdi infaq dem selv (de infaq kun) én mudd (dvs. hel-to palmer) og ikke også halve. [ 4]

من سب أصحابي, فعليه لعنة الله, والملائكة, والناس أجمعين.

De, der kritisere mine venner, så er hendes forbandelse Allah, englene, og hele menneskeheden! [5]

Blandt andet uretfærdig handling er afsat til begge forældre, tilslut slægtskab opfylder de rettigheder familie, venner og folk, der beskæftiger sig med os. Og brutalitet, der ikke opfylder alle disse ting.

Opfyld rettigheder mand og kone er en form for anden retfærdighed. Den, der ikke er opfyldt, så lovovertrædere han.

Menneskelig Menzhalimi mange slags, dem alle samlet i ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i Farewell Hajj':

إن دماءكم, وأموالكم, وأعراضكم, حرام عليكم كحرمة يومكم هذا, في شهركم هذا, في بلدكم هذا

Sandelig dit blod, din ejendom, din ære, er alt forbudt på dig som illegitim i dag, i denne måned, og landet. [6]

Så alt brutalitet er det mørke på Dommens Dag. Gerningsmændene straffes i overensstemmelse med kezhalimannya niveauer. Folk, der dizhalimi svar fra godhed af mennesker, der gør sådan uretfærdighed. Hvis de har nogen godhed længere, så diambillah onder sådanne dizhalimi mennesker og sigtet til dem, der gør uretfærdighed.

Allah den Almægtige forbyder kezhaliman på sig selv, og Allah den Almægtige gør det også ulovligt blandt Hans tjenere. Allah den mest Bare i ord, gerning og hans svar.

Allah den Almægtige siger i hadith Qudsi:

يا عبادي! إني حرمت الظلم على نفسي, وجعلته بينكم محرما; فلاتظالموا ...

O mine tjenere! Sandelig jeg forbyder brutalitet på mig, og jeg gør det ulovligt blandt jer, ikke dig hver menzhalimi! [7]

Det vil sige, at Allah swt forbyde uretfærdighed virker på sine tjenere og forbyde deres indbyrdes menzhalimi, fordi brutalitet i sig selv er absolut forbudt. Allah den Almægtige siger:

وما أنا بظلام للعبيد

... Og jeg tror ikke menzhalimi mine tjenere. [Qaf / 50: 29]

Allah den Almægtige siger også:

وما الله يريد ظلما للعباد

... Og Allah ønsker ikke brutalitet mod sine tjenere. [al-Mu'min / 40: 31]

Brutalitet Har tre slags:
1. brutalitet var ikke tilgivet af Allah, er shirk, associere partnere med Allah. Allah den Almægtige siger:

إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

Sandelig Allah vil ikke tilgive (synder) som associeret Ham (shirk), og han tilgiver, hvad (synd) end (shirk) er for alle Han vil. Den, associere Allah, så ja, har han begået en stor synd. [An-Nisa '/ 4: 48]

Allah den Almægtige siger også:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

Og (husk), når Luqman sagde til sin søn, da han gav en lektion til ham: "O, min søn! Du skal ikke tilskrive Allah, Faktisk associeret (Allah) er virkelig en stor uretfærdighed "[Luqman / 31: 13].

2. brutalitet, som ikke er tilladt på alle ved Allah den Almægtige, nemlig brutalitet dels tjener til andre. Herunder fra perfekt retfærdighed som Allah hævne brutalitet blandt sine tjenere efter deres kezhaliman niveauer.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إن الظلم ظلمات يوم القيامة

Faktisk kezhaliman er mørke på Dommens Dag [8]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde også:

إن الله ليملي للظالم حتى إذا أخذه لم يفلته, ثم قرأ: وكذلك أخذ ربك إذا أخذ القرى وهي ظالمة إن أخذه أليم شديد

Sandelig Allah sikkert forsinke (sanktioner) for lovovertrædere, men hvis han havde tortureret ham, havde han ikke tale ham "Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam læse vers (hvilket betyder):". Og så straffen for din Herre, da han blev tortureret (population) lande der begår uretfærdighed. Ja, i straf er alvorlig, meget alvorlig "[Hud / 11: 102]. [9].

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde også:

من كانت له مظلمة لأخيه من عرضه أو شيء فليتحلله منه اليوم قبل أن لايكون دينار ولادرهم إن كان له عمل صالح أخذ منه بقدر مظلمته وإن لم يكن له حسنات أخذ من سيئات صاحبه فحمل عليه

Den, på ham der mazhlamah (kezhaliman) til sin bror, hvis han nogensinde beskadige ære eller noget (ejendom taget af zhalim) tilhørte hans bror, lad ham bede ham menghalalkannya nu, fordi der (Dommedag) ikke dinar og dirham. Hvis han har gode gerninger, vil det blive taget til (betalende) medlemmer dizhalimi overensstemmelse med kezhalimannya. Og hvis han ikke har nogen gode gerninger, så fejltagelser hans bror blev taget derefter opkrævet til ham [10].

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

واتق دعوة المظلوم, فإنه ليس بينها وبين الله حجاب

... Og vær forsigtig med bønner af mennesker, der dizhalimi, fordi der ikke er nogen barriere mellem bønner til Allah [11].

3. brutalitet, der er i vilje Almægtige Allah, hvis han vil han vil straffe ham. Og hvis han vil han vil tilgive ham. Nemlig synder begået en tjener til sin Herre, ud over at fralægge sig. [12]

Allah den Almægtige giver en lige vej til hans tjenere, der ønsker at vende tilbage til domstolene. Den, der afviger fra ham, så vil han gå tilbage til den brutalitet, der er trukket til Helvede.

Profet:

واتقوا الشح; فإن الشح أهلك من كان قبلكم

Og vær forsigtig dig mod nærig natur / hunks, fordi nærighed / nærighed det er det, der er ødelagt de mennesker, før du

På grund af grådighed efter rigdom gør folk indsamle skatte med alle midler, og fra enhver kilde, uanset af lovlige og ulovlige -na'udzu billah-. Selv profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

حملهم على أن سفكوا دماءهم, واستحلوا محارمهم
(Nærighed den) for at tilskynde dem (folket før os) til at udgyde blod og begrunde deres ære.

Miser / Grabber udgyde blod, da han kiggede på ikke kunne nå sine mål, medmindre blodsudgydelserne.

I ovenstående hadith, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam advarede sit folk i de to sager, brutalitet og griskhed / nærighed. Zhalim misbruger andre, og det er grådige gnier på, hvad andre mennesker har. Begge er handlinger, der er forbudt. Allah swt siger:

ومن يوق شح نفسه فأولئك هم المفلحون

... Og hvem bevogtede ham griskhed, så de er de heldige. [al-Hashr / 59: 9]

Verset tyder på, at mennesker, der ikke holder sig ude af nærighed, han havde ingen held. Fordi de heldige er bevogtet af Allah den Almægtige for sparsommelighed. Vi beder Allah om at beskytte os mod den brutalitet og holde os fra nærighed og smålighed-grimhed. [13]

Allah den Almægtige og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også fordømt og fordømte karakteren af hunks, nærige og nærige. Curmudgeonly, nærige og nærig er forkastelig natur, tabi'at ydmyg og dårlig temperament samt herunder en af de sygdomme blandt muslimer. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam altid søge tilflugt hos Allah fra disse egenskaber. Hvordan kunne jeg ikke?! Fordi sygdommen har dræbt mange samfund, men det førte også til karakteren af gerningsmændene trukket ind helvede, wal'iyâdzu Billah.

Blandt de mennesker, der er nærig udstedende zakat, som Allah den Almægtige har pålagt på det, når velgørenhed kommer til at rydde op i hans ejendom og rense sig selv. Blandt mennesker er der også en nærige og nærig over for ham selv, hans kone og hans børn, for nærig mod en nær slægtning, hans bedste venner, hans gæst, de fattige, og meget mere.

Det er derfor, han var der en trussel, der hårdt i al-Qur'an og den autentiske Sunnah for den person, der har sygdommen og karakteren af hunks, nærige og nærige dette.

Allah den Almægtige siger:

ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة ولله ميراث السماوات والأرض والله بما تعملون خبير

Og ikke nogensinde folk, der er nærige med hvad Allah givet til dem af Hans nåde, mener, at (gnier) det er godt for dem, men (gnier) er dårligt for dem. Hvad (skat), som de kikirkan den vil blive slidt (i nakken) på Dommedagen. Allah hører den ene arv (hvad der er) i himlen og på jorden. Allah Mahateliti af, hvad I gør. [Ali 'Imran / 3: 180]

Allah den Almægtige siger også:

وأما من بخل واستغنى) 8 (وكذب بالحسنى) 9 (فسنيسره للعسرى) 10 (وما يغني عنه ماله إذا تردى

Og som for folk, der er nærig, og hans følelse selvforsynende (ikke behov for hjælp Allah), og nægtet (belønningen for) det bedste, så ville vi let til højre for ham vejen til nød (elendighed). Og hans rigdom er ikke gavnligt for ham, hvis han var omkommet. [al-Lail / 92: 8-11]

Abu Hurayrah radi anhu, sagde han, "The Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لا يجتمع الإيمان والشح في قلب عبد أبدا

Vil aldrig konvergere mellem keimanandan kekikirandi en tjeners hjerte for evigt [14].

Fra Abu Hurayrah radi anhu, at han hørte Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

مثل البخيل والمنفق كمثل رجلين عليهما جنتان من حديد من ثديهما إلى تراقيهما, فأما المنفق فلا ينفق إلا سبغت, أو وفرت على جلده حتى تخفي بنانه, وتعفو أثره, وأما البخيل فلا يريد أن ينفق شيئا إلا لزقت كل حلقة مكانها, فهو يوسعها فلا تتسع

Lignelsen gnier og den, der berinfak er ligesom to mænd, der bærer rustning (skjolde), der dækker både mælken op til kravebenet. Som for dem, der berinfak berinfak men det er ikke, vil han udvikle rustning han bar den til at dække op den tidligere trin. Mens grabber, at han ikke kommer til at tilbringe i noget, vil det blive stærkere panser cirkel, der lægger til ethvert sted hende, prøvede hun at slappe af det, men rustningen ikke var villig til at udvikle sig [15].

Curmudgeonly, nærige og nærige herunder tilfælde ødelægge, da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde,

ثلاث مهلكات: شح مطاع, وهوى متبع, وإعجاب المرء بنفسه

Tre tilfælde ødelægger (dvs.) karrig (nærig) adlydes, begær fulgte, og forbløffelse i sig selv [16]

Rasûlullâhn søge tilflugt hos Allah fra kezhaliman,

اللهم إني أعوذ بك أن أضل أو أضل, أو أزل أو أزل, أو أظلم أو أظلم, أو أجهل أو يجهل علي

Ya Allah, sandelig jeg søger tilflugt i Dig, at jeg ikke går på afveje eller vildledt (af Djævelen eller karakter af Satans), laver en fejl eller forurettet, glider eller afsporet person menzhalimi (forfølge) eller dizhalimi (forfulgt), og gøre nar eller narre [17].

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også søge tilflugt hos Allah den Almægtige fra karakteren af hunks, nærige og nærige. Blandt bøn, som han læste, var:

اللهم إني أعوذ بك من الجبن, وأعوذ بك من البخل, وأعوذ بك من أن أرد إلى أرذل العمر, وأعوذ بك من فتنة الدنيا وعذاب القبر

Ya Allah, sandelig jeg søger tilflugt på Du fra fejhed, jeg søger tilflugt i dig fra karakteren af den hunks / gnier, jeg søger tilflugt i Mudari vendte tilbage til livet i den mindste (senil), og jeg søger tilflugt i dig fra fitnah (fristelse) verden og graven pine. [18]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også en masse at sige en bøn nedenfor:

اللهم إني أعوذ بك من الهم, والحزن, والعجز, والكسل, والبخل, والجبن, وضلع الدين, وغلبة الرجال

Ya Allah, sandelig jeg søger tilflugt på Du fra nød, sorg, svaghed, dovenskab, curmudgeonly karakter (nærig), feje, gældsslaveri, og kontrolleret af andre. [19]

[Kopieret fra magasinet udgave af As-Sunnah 10 / År XVII / 1435H / 2014M. Udgivere Foundation Stående Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]

No comments:

Post a Comment