!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Sunday, September 20, 2015

Onderzoek (leren) wat er is door God geschapen




De rit was nog niet klaar (373)
(Deel 373), Depok, West-Java, Indonnesia, 19 september 2015, 02:19).
Onderzoek (leren) wat er is door God geschapen
Het eerste vers geopenbaard (geopenbaard) God via Gabriël melaikat is Iqro commando (lezen) aan de profeet Mohammed.Het betekent dat, hoewel de profeet Mohammed in een staat van analfabetisme nog Allah bevolen profeet Mohammed om te leren, te onthouden of denken aan de kennis van God in de vorm van de Koran en de Sunnah (al-wijsheid).Binnen de inhoud van Al-Koran Allah vertelt de mens dat de aarde en het hele universum en alle wezens zijn geschapen door God zelfs God heeft bepaald het lot van alle schepselen, zelfs de bladeren vallen van de takken al geschreven van God in het boek:
"Lawh Mahfuz".
Profeet alayhi wa sallam zei: "Allah heeft al het lot van alle schepselen ingesteld van vijftigduizend jaar voordat schiep God de hemel en de aarde". (HR. Muslim nr. 2653).
"Niemand ramp overkomt op de aarde en (nor) in uzelf, maar het is ingeschreven in het Boek (Lawh Mahfuz) voordat Wij brengen het. Voorwaar, het is gemakkelijk voor Allah ". (. QS Al-Hadid: 22).
God ook het opzetten en bijhouden van de ster, en alles wat in dit universum, en laat de mensen te onderzoeken zowel wetenschappelijk als empriris alles wat is geschapen door God, zodat de mensen in toenemende mate weten kebenaraan Eenheid van God, en dat de mens werd alleen veroordeeld tot aanbidden aan Allah, niet anders dan Allah of verbieden begaan shirk (deelgenoten aan Allah) en verboden bleef heidense.

 
(BBC) - nieuwe foto's van de ruimtesonde New Horizons NASA vangt laaggelegen mist klampt zich vast aan het oppervlak van Pluto.Ruige berglandschap van de planeet Pluto en de uitgestrekte vlaktes zijn ook zichtbaar op de foto's.Prof Alan Stern, hoofd van de missie chief scientist, zei: "Deze foto maakt echt je voelt dat je er, op Pluto, landmeetkundige de toestand van zijn eigen.""Maar dit beeld is ook een nieuwe ontdekking in de wetenschap, het onthullen in detail de atmosfeer van Pluto, bergen, gletsjers en vlaktes," voegde hij eraan toe.New Horizons kreeg veel aandacht na het passeert Pluto op 14 juli, op een afstand van 12,500km.(NASAImage copyrightNASA)NASA topografie variërend meer algemeen bekend sinds de New HorizonsWetenschappers zeggen dat de mist verder bewijs van de aanwezigheid van water in Pluto als op aarde, maar verschillende soorten ijs.NASA-ruimtevaartuig begint het verzamelen van gegevens voor het jaar eerder deze maand, zodat wetenschappers hun topografie Analisia voortzetten.Een nieuw gezicht van de halve maan Pluto werd verzonden naar Aarde op 13 septemberDramatische licht van de zon helpt benadrukken de dwergplaneet van gevarieerd terrein en meer dan een dozijn lagen van nevel in de atmosfeer.
ARTI gelijkenissen in de koran

Qur'anul al-karim als een gids bevat veel nuttige discussies die nodig zijn door de mens in alle omstandigheden. Bijvoorbeeld, in het onderwijzen van methoden en hoe een waarde in iemands hart insluiten. De methode is een werkwijze die eenvoudig en duidelijkst. Onder zijn methode is om de gelijkenissen te maken. Deze methode wordt gebruikt om over te brengen van de problemen zijn zeer urgent en belangrijk, zoals het probleem van het monotheïsme en de toestand van degenen die mentauhidkan Allah, Shirk problemen en voorwaarden van de polytheïsten, en een verscheidenheid van andere grote daden. Het doel is natuurlijk te begrijpen en te prenten edel waarden abstract in een beschreven wijze met iets beton teneinde als onzichtbaar. Daarom is het een noodzaak voor een dienaar om aandacht te besteden en proberen om het doel van de gelijkenissen die begrijpen.
Openbaring en WETENSCHAP vergeleken met regenwaterAllah de Almachtige heeft de openbaring en de kennis die Allah de Almachtige zond Zijn apostelen met de regen, terwijl het hart wordt vergeleken met de aarde en de vallei vergeleken. De invloed van wetenschap en openbaring in het hart vergeleken met het effect van regen op de bodem van de aarde. Onder de bestaande landbouwgrond dat water kan absorberen en de groei van het gras, als het hart de openbaring van Allah de Almachtige te begrijpen en maken het gebeuren in het leven.
Onder het land was ook een grond die kan vasthouden water, maar planten kunnen niet tumbuhdi het. Mensen kunnen de opgeslagen water gebruiken om hun behoeften, zoals het drinken, zwemmen, eten, enzovoort voldoen. Dit is permisalan voor de harten van de mensen die de openbaring kon onthouden en hij menyampaikanya ook aan iemand anders, hij kon gewoon niet begrijpen in de diepte. Mensen als deze zijn nog steeds goed, maar de mate onder de mate gelijkgestemde mensen in de eerste groep.
Dan is er ook het land dat geen water kan houden en kan het gras niet groeien. Het is een parabel voor het hart, dat helemaal niet kunnen profiteren van de openbaring, zowel in de wetenschap, het onthouden of praktijk.
Kant van de vergelijking tussen de lever en de grond of boven de aarde in de gelijkenis lijkt zo vanzelfsprekend, zo zijn de gelijkenissen tussen regen en openbaring. Regen is de bron van menselijke fysieke leven en een bron van levensonderhoud, openbaring en wetenschap als bron van geestelijk leven en het menselijk hart.
ZIN Tauhid vergeleken met boom goedAllah de Almachtige vergelijkt ook de zin van eenheid met een goede boom altijd vruchtbaar elke keer.
ألم تر كيف ضرب الله مثلا كلمة طيبة كشجرة طيبة أصلها ثابت وفرعها في السماء) 24 (تؤتي أكلها كل حين بإذن ربها ويضرب الله الأمثال للناس لعلهم يتذكرون
Ziet u niet hoe God een goede zin gelijkenis heeft gemaakt als een goede boom, de wortels zijn onderneming en haar filialen (torenhoge) in de hemel, de boom geeft zijn vruchten in elk seizoen door de toestemming van hun Heer. God gelijkenissen maken het voor de mens, zodat ze altijd blijven herinneren.[Ibrahim / 14: 24-25]
Eveneens Tawheed boom geplant in je hart. Hij zal ook doorgaan met het fruit of uitkering te dragen. Onder de vruchten van Tawheed dwz goede bedoelingen, nobele moraal en goede daden. Deze voordelen zijn niet alleen gevoeld door degenen die Tauhid, maar ook waargenomen door anderen.
De heidenen gelijkgesteld met SPIDERAllah de Almachtige vergelijkt polytheïsme en de polytheïsten die hun toevlucht zoeken tot andere dan Allah de Almachtige als breien spider nest. Omdat spinnenwebben zijn de zwakste nest [2], zodat zijn daden te maken nesten maakt het alleen maar zwakker.
مثل الذين اتخذوا من دون الله أولياء كمثل العنكبوت اتخذت بيتا وإن أوهن البيوت لبيت العنكبوت لو كانوا يعلمون
De gelijkenis van degenen die naast Allah beschermers nemen is als een spin die huis maakt. En inderdaad de zwakste huis is het huis van de spin als ze maar wisten. [al-Ankabut / 29: 41]
Eveneens de afgodendienaren die anders dan Allah de Almachtige beschermers nemen. Het zou zich alleen maar verzwakken, omdat zijn hart was het breken van een relatie met Allah de Almachtige. Heart als deze zou erg kwetsbaar vanuit alle kanten in combinatie met de afhankelijkheid van het dier, dan zal hij fragieler zijn. Hij dacht dat het schepsel zou kunnen profiteren en sla hem van gevaar, maar deed dat niet.
Uiteraard zeer verschillende omstandigheden met het hart staat van de moslims die alleen vertrouwen op Allah de Almachtige.Zijn hart is sterk afhankelijk van de kracht van het geloof, tauhidi en afhankelijkheid van Allah de Almachtige die alles geregeld. Gelijkgestemde moslims die gepleegd en boven de regels van zijn religie. Woorden en daden goed blijft, vrij van slavernij wezens, niet volledig vertrouwen op hen.
Dit contrasteert met de afgodendienaars vergeleken met de doofstomme weer, dat is gewoon een last. Hij kan niet goed te brengen, maar gezien de verschillende richtlijnen. Zijn hart was altijd afhankelijk van de wil van de wezens, dus indirect is verslaafd en hebben geen vrijheid. Ook diperumpamakan door Allah de Almachtige aan de mensen die viel van een hoogte en wordt geslagen door vogels en selanjut gescheurd gescheurd uit vorm.
حنفاء لله غير مشركين به ومن يشرك بالله فكأنما خر من السماء فتخطفه الطير أو تهوي به الريح في مكان سحيق
Met oprechte aan Allah, niets met Hem associëren. Iedereen die iets aan God toeschrijven, is het dan alsof die uit de lucht en sloeg door een vogel, of de wind naar verre plaatsen. [al-Hajj / 22: 31]
Als alles wat ze beschouwen god wordt verzameld om de meeste van de kleine wezens die vliegen ze zullen niet in staat zijn om het te doen. Dus wat als ze alleen? In plaats van vliegen, te herstellen en terug te winnen voedsel genomen, zelfs zij kunnen niet vliegen. Zijn er ook nadelen erger dan dit?Is er onwetendheid is erger dan onwetendheid van de heidenen? Deze toestand wordt nog verergerd door de vele goden aanbaden die ze veroorzaakt onmogelijk winnen van het plezier van dit alles. Mensen als deze zijn altijd achtervolgd door verdriet en lijden die herhaaldelijk werd geraakt.
Had de heidenen realiseren de meeste van deze kwalen, zou hij proberen om zichzelf te redden uit de verschillende kwaden die. Hij zal ook rekening mee dat in deze tijd dat hij hun gedachten had verspild na ongeacht hun religie. Dit is in strijd met de moslims die zich uitsluitend wijden aan Allah de Almachtige. Hun hart is rustig op de religie van de waarheid. Ze beseffen ook dat de vrucht veel beter dat het eeuwige geluk in het leven is ook eeuwig zal worden verworven.
Amal Een SERVANT zijn als GARDENIn een andere gelijkenis, Allah de Almachtige vergelijkt daden, zoals tuin.
ومثل الذين ينفقون أموالهم ابتغاء مرضات الله وتثبيتا من أنفسهم كمثل جنة بربوة أصابها وابل فآتت أكلها ضعفين فإن لم يصبها وابل فطل والله بما تعملون بصير
En de gelijkenis van degenen die hun rijkdom te besteden op zoek naar het plezier van Allah en voor de stevigheid van hun ziel, als een tuin, dat is gelegen op een plateau dat wordt gevoed door de regen, dan brengt zijn vruchten tweeledig. Als zware regen niet is water, dan lichte regen (voldoende). En Allah ziet wat gij doet. [al-Baqarah / 2: 265]
Allah de Almachtige noemt een daad gedaan met oprechtheid, na aftrek van al dat een tuin gelegen als de beste plek, alleen de wind en de zon, en niet kort op de watervoorziening kunnen ruïneren. Zoals land, hoewel niet getroffen door hevige regen, bijvoorbeeld alleen een motregen dan is het genoeg om het een vruchtbare groeiende media. Als deze elementen wordt voldaan, dan natuurlijk de resulterende vrucht zal zeer bevredigend zijn, de bladeren zijn dicht en schaduwrijke en koele lucht. De eigenaar zal altijd de resultaten kunnen plukken zonder zorgen.
Maar als ze worden getroffen door droogte of ramp getroffen en verbrand.
أيود أحدكم أن تكون له جنة من نخيل وأعناب تجري من تحتها الأنهار له فيها من كل الثمرات وأصابه الكبر وله ذرية ضعفاء فأصابها إعصار فيه نار فاحترقت كذلك يبين الله لكم الآيات لعلكم تتفكرون
Is er iemand onder u die graag een tuin van data en druiven die onder de rivieren gestroomd hebben; Ze had in de tuin allerlei vruchten, toen kwam de oude leeftijd van de man die hij was om kinderen die nog klein zijn. Dan is het windpark luid het vuur met en verbrand. Zo legt Allah Zijn verzen je opdat je er over nadenkt. [al-Baqarah / 2: 266]
Dan is het een gelijkenis van mensen die een praktijk te doen en toen deed hij iets dat schade en vernietigt wat hij heeft gedaan, zoals shirk, nifaq of andere immorele handelingen die kunnen veeg uit de beloning. Hoe om te verliezen!
Van deze gelijkenis, kunnen we concluderen dat mensen die geen geloof helemaal als mensen die niet over een tuin te hebben.
Kant van de vergelijking tussen de stichting en de tuin is de kwaliteit van een gebied sterk beïnvloed door de geschiktheid van het water, de bodemvruchtbaarheid en vriendelijkheid plaats. Dus ook met daden. Deeds werd sterk beïnvloed openbaring voedingswaarde lever. Dan is de dader heeft ook aan alle eisen van de ontvangst van liefdadigheid die bevredigende resultaten opgeleverd.
En nog veel perumpaman gehost door Allah de Almachtige in de Koran. Diverse gelijkenis kan alleen begrepen worden door mensen die verstand hebben. Wanneer deze gelijkenissen worden toegepast op een diperumpamakan, dan zal alles duidelijk worden weergegeven.
(Geciteerd uit het boek van Al-Qawâidul Hisan, Sheikh Abdurrahman bin Nasir als-Sa`di, regel 22)
[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 01 / Jaar XV / 1432H / 2011. Gepubliceerd Lajnah Stichting Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]
Wrong?

No comments:

Post a Comment