!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Friday, September 4, 2015

Snål och orättvisa kommer att förstöras.

Resan var inte klar (362)

(Del 362), Depok, West Java, Indonnesia den 3 september, 2015 16:20 pm).

Snål och orättvisa kommer att förstöras.

Snål eller girig eller gnäll är ett drag som många människor, oftast snål natur insåg inte den skyldige att han har en snål natur, eftersom djävulen (Satan) är alltid tränga in i hans tänkande för att övertala eller förföra berörda agera snål.
Eftersom snål är en stor synd, även varje morgon änglarna ner till jorden för att be att Gud kommer att förstöra dem som snål.
Vanligtvis människor är snåla på påverkan av djävulen kommer att känna sig lat för att hjälpa både fysiskt (makt) och offra en del egendom som innehas för bröder, släktingar, föräldrar, föräldralösa Anam, de fattiga i de drabbade områdena såsom smärta, en massa skuld, riskerar svält, eftersom snål känsla hans rikedom kommer att minskas med de allmosa (välgörenhet) när profeten Muhammed sade den verkliga skatt som vi har är att vår välgörenhet skatt det, som besparingar i Livet, och Allah kommer att ersätta dem föröka sig i världen och i livet.
Förutom den snåla ingen annan människans natur att vara en stor synd, som gör orätt. Zhalim gärningar vars synder inte förlåtna Gud gör shirk (associera partner med Gud), gick för att få hjälp till en traditionell helare / psykiska / häxa, be personen som är död (pilgrimsfärd till en helig kyrkogård, och vi frågar något till den avlidne döda).
Profeten Muhammed själv aldrig sagt till sitt folk till hans grav i Medina i ziarahi. Profeten sade bara pilgrimsfärd graven för att påminna oss om att vi också kommer att dö efter att de är döda i graven.
Det viktigaste är vår bön till de döda (familjen), inte graven pilgrimsfärd, är inte heller tillåtet att läsa al Koranen sent på kyrkogården, förutom hemma eller på en annan plats ren.
Apostlagärningarna andra lagbrytare är att döda andra människor, såsom beslag av egendom, makt (politik), med undantag av krigs syarie (enligt kommandona Allahs och Hadith), såsom försvara sig mot fientliga invasionen, såsom slaget vid Badr, Uhud som inträffade vid tiden för profeten Muhammed.
Döda varandra (krig) som inte bygger jihad syarie som bebuat orättvis. Dessutom, kriget på bekostnad av kvinnor, barn, och ledde till tusentals människor på flykt (hunger och andra lidande).

(BBC) - Minst 13 miljoner barn i Mellanösternregionen kan inte vara utbildade i skolan på grund av konflikten, enligt uppgifter från FN.
Baserat på data som samlats i rapporten Education Under Fire, FN: s organ som arbetar med barn (Unicef) kallas 13,7 miljoner barn som inte går i skolan utgör 40% av de utexaminerade i Syrien, Irak, Jemen, Libyen och Sudan.
Den siffran befaras fortsätta svälla tills den når 50% under de kommande månaderna.
Unicef sade att antalet växte på grund av tusentals skolor förstördes under den långvariga konflikten. Nya data visar nästan 9.000 skolor i Syrien, Irak, Jemen och Libyen kan inte användas.
I själva verket, år 2014, fanns det 214 fall av attacker mot skolor i Syrien, Irak, Libyen, de palestinska territorierna, Sudan och Jemen.
Särskilt i Syrien, en av de fyra skolorna stängt sedan mars 2011. Villkoret drabbar två miljoner barn i skolåldern.
Särskilt i Syrien, en av de fyra skolor stängdes sedan mars 2011. Det påverkar direkt två miljoner barn i skolåldern.
"Konsekvenserna av förödande konflikt upplevs av barnen i regionen. Inte bara fysisk skada på skolorna, men förtvivlan kände av en generation av barn i skolåldern som ser sina framtida förhoppningar och krossade ", säger Peter Salama, Unicef direktör i Mellanöstern och Afrika.
Enligt Salama är effekten också upplevs av lärarna. I rapporten framgår det att mordet och bortförandet av studenter, lärare och personal lärare har blivit så vanliga i Mellanösternregionen.
Därför, tusentals lärare lämnat sina jobb på grund av risken är stor.
Salama sade UNICEF kräver ytterligare finansiering av US $ 300.000.000 i år för att förbättra tillgången till utbildning för barn i Mellanöstern och Nordafrika.
(BBC) - Minst 12 syrier försökte in i Grekland drunknade i farvattnen i Turkiet när båten de färdades i sjönk.
Ett av offren var en pojke som hittades vid kusten i den turkiska polisen och pojken fotografiet retade det internationella samfundet.
Bilden publicerades först av nyhetsbyrån Turkiet är en trend ämne i hela världen.
Tusentals migranter har dött sedan början av detta år i ett försök att komma in i Europa sjövägen.
Enligt de turkiska kustbevakningstjänstemän, en grupp av migranter lämnar Turkiet genom Bodrum halvön till ön Kos i Grekland på onsdag morgon (09/02), men de två båtarna de färdades i sjönk strax därefter.
Tolv kroppar, varav fem barn, upptäcktes av de turkiska säkerhetsstyrkorna.
Av de cirka 23 personer som gick till Grekland uppskattar att endast nio överlevande, en del av dem bär en flytväst och simma mot stranden.
Hopp om att hitta överlevande är alltmer slimmade.
Bilder av pojken som dog och sopades vågor till kusten nära Bodrum publicerade så få kroppar hittades på runt 06.00 lokal tid.
Pojken som dog är okänd namngav Aylan.
Hennes bror, Galip fem år gammal, och hans mor, Rihan, dog i denna incident.







Snålhet brutalitet och förgöra HUMAN

Av
Al-Ustadz Yazids bin Abdul Qadir Jawas حفظه الله


عن جابر بن عبد الله قال: قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم: اتقوا الظلم; فإن الظلم ظلمات يوم القيامة. واتقوا الشح; فإن الشح أهلك من كان قبلكم. حملهم على أن سفكوا دماءهم, واستحلوا محارمهم

Jabir bin 'Abdillah radi anhu sade han, "Profeten' aleihi wa sallam sa:" Var försiktig dig mot kezhaliman eftersom kezhaliman är mörkret mörker på Domedagen. Och vara försiktig du mot naturen snålhet snål eftersom det är vad som förstört människor innan dig. Snålhet som uppmuntrar dem att utgjuta blod och motivera sin heder. "[1]

Takhrij Hadith:
Denna hadeeth saheeh. Berättad av Imam Muslim (nr 2578). Ahmad (III / 323), al-Bukhari i al-Adabul simplex (nr. 483), 'Abd bin Humaid (nr. 1141), al-Bayhaqi (VI / 93 och X / 134) och i boken Syu'abul Iimaan (nr. 10 338), och al-Baghawi i Syarhus sunnah (nr. 4161)

ORDFÖRRÅD Hadith:
• اتقوا: Rädsla. Nämligen, vara försiktig och undvika.
• الظلم: الجور ومجاوزة الحد,
brutaliteten, oegentligheter och gränser. Den grundläggande innebörden av de orättfärdiga inte sätta något i dess ställe. [2]
• الشح: snålhet mycket svårare att dra ut skatt grip. Andra säger naturen grabber / snål / snål med överdriven girighet. snåljåp eller hunks kan minnas och kan också fungera Ma'ruf gnäll med (bra). [3]
• حملهم: Uppmuntra dem eller orsaken till deras handlingar.
• سفكوا دماءهم: Spill deras blod. Nämligen, de flesta av dem döda varandra delvis.
• استحلوا: motivera. Det vill säga, motiverar kvinnor är förbjudna av Allah den Allsmäktige för dem, då de är grymma till kvinnorna.


Sharh Hadith:
I denna hadith finns det en varning för att göra orättvisa och förslag för att göra rättvisa. Islamiska sharia helt rättvist, förpliktas att göra rättvist och förbjudas från att göra orätt. Allah den Allsmäktige säger:

قل أمر ربي بالقسط

Säg, "Rabbku sa åt mig att göra rättvisa ..." [al-A'raf / 7: 29]

إن الله يأمر بالعدل

Sannerligen Allah säger (du) att vara rättvis ... "[An-Nahl / 16: 90]

الذين آمنوا ولم يلبسوا إيمانهم بظلم أولئك لهم الأمن وهم مهتدون

Människor som tror och inte blandar upp sin tro med brutalitet (shirk), det är de som får en känsla av trygghet och de guidade. "[Al-An'am / 6: 82]

I själva verket tro på alla primär- och grenar, den Zahir och sinne, är allt rättvist, i motsats till orättvisor.

Rättvisa skönaste och huvudmannen är att erkänna och mengikhlaskan monoteism endast till Allah ensam, trogen namn och attribut hans goda, och mengikhlaskan religion och dyrkan endast till Allah den Allsmäktige.

Den mest lagbrytare kezhaliman gör shirk, associera partners med Allah, som hans ord:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

Och (minns) när Luqman sa till sin son, när han gav en lektion för honom, "O min son! Du skall inte tillskriva Allah, faktiskt associera (Allah) är verkligen en stor orättvisa "[Luqman / 31: 13].

Eftersom rättvis innebär att sätta något på plats och utöva de rättigheter som krävs. Syndarna är inte sätta något på plats.

Rättigheter de största och mest obligatorisk nämligen rätten Allahs över sina tjänare. En anställd måste veta Allah den Allsmäktige och dyrka endast Honom, inte associera honom med någonting. Sedan arbeta på de viktigaste punkterna i tro, Sharia-islamisk sharia som etablera bönen och betala zakat, fasta Ramadan, pilgrimsfärd till huset, jihad i Allahs sätt med ord och gärningar, uppbygga varandra i rättfärdighet och tålamod. Gör inte något av detta disyari'atkan är en form av brutalitet.

Inklusive gärningar rättvisa som uppfyller rätten till profeten Muhammed 'aleihi wa sallam sådan tro och kärlek, mer kärlek han' aleihi wa sallam än alla varelser, lyda, ära, förhärliga och prioritera ordningen och hans ord på toppen av ordning och andras ord ,

I stället är det en stor brutalitet, om en slav inte uppfyller något av rätten profeten Muhammed 'aleihi wa sallam.

Inklusive rättvisa att glorifiera och älskar budbärare följeslagare radi anhum. Allah den Allsmäktige och hans Messenger 'aleihi wa sallam har sagt många dygder och beröm för följeslagare g jämfört med andra samhälls ummah. Den Companions radi anhum är bäst för människor efter profeterna och sändebuden. Följeslag är de välsignade av Allah och är garanterad att tjäna himlen. Ankomsten av islam till oss är en av frukterna av kamp, jihad och offer Companions radi anhum.

Således, hur mycket brutalitet människor kritiserar, förolämpning, kritisera den Companions radi anhum. Smäda Companions var i huvudsak hädiska av Allah den Allsmäktige, Hans Sändebud 'aleihi wa sallam och islam. På grund av att de prisar Allah den Allsmäktige och Hans sändebud 'aleihi wa sallam. Även Profeten 'aleihi wa sallam förbjuder smäda Companions. Profeten 'aleihi wa sallam sa:

لا تسبوا أصحابي, فوالذي نفسي بيده لو أن أحدكم أنفق مثل أحد ذهبا ما بلغ مد أحدهم ولا نصيفه.

Har du kritisera mina vänner !! Demi Rabb Yang själv i hans händer, om en av er ger infaq guld på Mount Uhud, har det inte nått ett värde infaq dem men (de infaq endast) en mudd (dvs. hela-två palmer) och inte även hälften. [ 4]

من سب أصحابي, فعليه لعنة الله, والملائكة, والناس أجمعين.

De som kritisera mina vänner, då hennes förbannelse Allah, änglarna, och hela mänskligheten! [5]

Bland annat orättvisa handling ägnas åt båda föräldrarna, anslut släktskap, uppfyller rättigheter släktingar, vänner och personer som arbetar med oss. Och brutalitet som inte uppfyller alla dessa saker.

Uppfylla rättigheter man och hustru är en form av annan rättvisa. Den som inte är uppfyllt, då syndare han.

Human Menzhalimi många slag, alla av dem samlades i ord Profeten 'aleihi wa sallam i Farväl Hajj ":

إن دماءكم, وأموالكم, وأعراضكم, حرام عليكم كحرمة يومكم هذا, في شهركم هذا, في بلدكم هذا

Verkligen ditt blod, din egendom, din ära, är allt förbjuden på dig som illegitim idag, den här månaden, och landet. [6]

Så, det är allt brutalitet mörkret på Domedagen. Förövarna straffas i enlighet med kezhalimannya nivåer. Människor som dizhalimi svar från godhet människor som gör en sådan orättvisa. Om de inte har någon godhet anymore, sedan diambillah onda sådana dizhalimi människor och belastar dem som orättvisa.

Allah den Allsmäktige förbjuder kezhaliman på sig, och Allah den Allsmäktige gör det också olagligt bland Sina tjänare. Allah den mest Just i ord, handling och hans svar.

Allah den Allsmäktige säger i hadith Qudsi:

يا عبادي! إني حرمت الظلم على نفسي, وجعلته بينكم محرما; فلاتظالموا ...

O mina tjänare! Sannerligen säger jag förbjuder brutalitet på mig, och jag gör det olagligt bland er, inte du varje menzhalimi! [7]

Det vill säga att Allah Subhanahu wa Ta'ala förbjuda orätt verkar på sina tjänare och förbjuda deras ömsesidiga menzhalimi, eftersom brutalitet i sig är absolut förbjudet. Allah den Allsmäktige säger:

وما أنا بظلام للعبيد

... Och jag tror inte menzhalimi mina tjänare. [Qaf / 50: 29]

Allah den Allsmäktige säger också:

وما الله يريد ظلما للعباد

... Och Gud vill inte brutalitet mot hans tjänare. [al-troende / 40: 31]

Brutality Har tre typer:
1. brutalitet var inte förlåten av Allah, är shirk, associera partners med Allah. Allah den Allsmäktige säger:

إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

GUD kommer inte att förlåta (synder) som associerar honom (shirk) och han förlåter vad (synd) än (shirk) är för alla Han vill. Vem associera Allah, då ja, har han begått en stor synd. [An-Nisa '/ 4: 48]

Allah den Allsmäktige säger också:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

Och (minns) när Luqman sa till sin son, när han gav en lektion för honom, "O min son! Du skall inte tillskriva Allah, faktiskt associera (Allah) är verkligen en stor orättvisa "[Luqman / 31: 13].

2. brutalitet som inte tillåts alls av Allah den Allsmäktige, nämligen brutalitet delvis tjänare till andra. Inklusive ifrån perfekt rättvisa som Allah hämnas brutalitet bland hans tjänare enligt deras kezhaliman nivåer.

Profeten 'aleihi wa sallam sa:

إن الظلم ظلمات يوم القيامة

Faktum kezhaliman är mörker på Domedagen [8]

Profeten 'aleihi wa sallam sade också:

إن الله ليملي للظالم حتى إذا أخذه لم يفلته, ثم قرأ: وكذلك أخذ ربك إذا أخذ القرى وهي ظالمة إن أخذه أليم شديد

Sannerligen säkert Allah försena (straff) för syndare, men om han hade torterat honom, gjorde han inte prata honom "Då Profeten 'aleihi wa sallam läsa versen (vilket betyder):". Och så straffet för er Herre när han torterades (population) länder som begår orättvisa. I själva verket, i straff är svår, mycket svår "[Hud / 11: 102]. [9].

Profeten 'aleihi wa sallam sade också:

من كانت له مظلمة لأخيه من عرضه أو شيء فليتحلله منه اليوم قبل أن لايكون دينار ولادرهم إن كان له عمل صالح أخذ منه بقدر مظلمته وإن لم يكن له حسنات أخذ من سيئات صاحبه فحمل عليه

Vem på honom där mazhlamah (kezhaliman) till sin bror om han någonsin skada heder eller något (egendom som tagits av zhalim) tillhörde hans bror, låt honom be honom att menghalalkannya nu, eftersom det (Domedagen) ingen dinar och dirham. Om han har goda gärningar, kommer det att vidtas för att (betalande) medlemmar dizhalimi enlighet med kezhalimannya. Och om han inte har några goda gärningar, då misstag hans bror togs sedan till honom [10].

Profeten 'aleihi wa sallam sa:

واتق دعوة المظلوم, فإنه ليس بينها وبين الله حجاب

... Och vara försiktig med böner från personer som dizhalimi, eftersom det inte finns några hinder mellan bönerna till Gud [11].

3. brutalitet som är i vilja Allsmäktige Allah, om Han vill han kommer att straffa honom. Och om Han vill han kommer att förlåta honom. Nämligen synder begått ett tjänare till sin Herre, förutom att smita undan. [12]

Allah den Allsmäktige ger en rak väg för sina tjänare som vill återvända till rättslig prövning. Den som avviker från honom, då han kommer att gå tillbaka till brutalitet som dras till helvetet.

Profet:

واتقوا الشح; فإن الشح أهلك من كان قبلكم

Och var försiktig dig mot den snåla natur / hunks, eftersom snålhet / snålhet som är vad som förstört människor innan du

På grund av girighet för rikedom gör människor samlar skatt med alla medel och från vilken källa som helst, oavsett lagliga och olagliga -na'udzu billah-. Även Profeten 'aleihi wa sallam sa:

حملهم على أن سفكوا دماءهم, واستحلوا محارمهم
(Snålhet det) för att uppmuntra dem (folket framför oss) att utgjuta blod och motivera sin heder.

Miser / Grabber utgjutit blod som han såg på kunde inte uppnå sina mål om inte den blodsutgjutelse.

I ovanstående hadith, Profeten 'aleihi wa sallam varnade sitt folk i de två fall som brutalitet och girighet / snålhet. Zhalim missbrukar andra, och det är girig girigbuk på vad andra människor har. Båda är åtgärder som är förbjudna. Allah Subhanahu wa Ta'ala säger:

ومن يوق شح نفسه فأولئك هم المفلحون

... Och som vaktade honom girighet, då de är de lyckliga. [al-Hashr / 59: 9]

Versen tyder på att människor som inte håller sig ur snålhet, hade han ingen lycka. Eftersom de lyckliga bevakas av Allah den Allsmäktige av sparsamhet. Vi ber Allah att skydda oss från brutalitet och hålla oss från snålhet och elakhet-fulhet. [13]

Allah den Allsmäktige och Hans Sändebud 'aleihi wa sallam också fördömde och fördömde natur hunks, snåla och snål. GNIDARAKTIG, snål och snål är förkastligt natur, tabi'at ödmjuk och dåliga temperament samt bland annat en av de sjukdomar bland muslimer. Profeten 'aleihi wa sallam söker alltid skydd hos Allah från dessa egenskaper. Hur kunde jag inte! Eftersom sjukdomen har dödat många gemenskap, men det ledde också till den typ av förövarna dras in Hell, wal'iyâdzu Billah.

Bland människorna där är snåla utfärdande zakat som Allah den Allsmäktige har ålagt på det, när välgörenhet kommer att städa upp sin egendom och rena sig själv. Bland människor finns också en snål och snål mot sig själv, sin fru och sina barn, för snåla mot en nära släkting, hans bästa vänner, hans gäst, de fattiga, och mycket mer.

Det är därför han var där ett hot så svårt i Koranen och autentiska Sunnah för den person som har sjukdomen och vilken typ av hunks, snåla och snål detta.

Allah den Allsmäktige säger:

ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة ولله ميراث السماوات والأرض والله بما تعملون خبير

Och inte någonsin personer som är snåla med vad Allah ges till dem hans nåd, tror att (snåljåp) det är bra för dem, men (snåljåp) är dåligt för dem. Vad (skatt) som de kikirkan det kommer att bäras (i nacken) på Domedagen. Allah tillhör ett arv (vad är) i himlen och på jorden. Allah Mahateliti vad ni gör. [Ali Imran / 3: 180]

Allah den Allsmäktige säger också:

وأما من بخل واستغنى) 8 (وكذب بالحسنى) 9 (فسنيسره للعسرى) 10 (وما يغني عنه ماله إذا تردى

Och som för personer som är snål och hans känsla självförsörjande (inget behov av hjälp Allah), och förnekade (belöningen för) det bästa, då skulle vi lätt-rätt för honom vägen till nöd (elände). Och hans rikedom är inte bra för honom om han hade omkommit. [al-Lail / 92: 8-11]

Abu Hurayrah radi anhu, sade han, "The Messenger 'aleihi wa Sallam sa:

لا يجتمع الإيمان والشح في قلب عبد أبدا

Kommer aldrig konvergera mellan keimanandan kekikirandi en tjänare hjärta för alltid [14].

Från Abu Hurayrah radi anhu att han hörde Messenger 'aleihi wa Sallam sa:

مثل البخيل والمنفق كمثل رجلين عليهما جنتان من حديد من ثديهما إلى تراقيهما, فأما المنفق فلا ينفق إلا سبغت, أو وفرت على جلده حتى تخفي بنانه, وتعفو أثره, وأما البخيل فلا يريد أن ينفق شيئا إلا لزقت كل حلقة مكانها, فهو يوسعها فلا تتسع

Liknelsen girigbuk och en som berinfak är som två män som bär rustning (sköldar) som omfattar både mjölk upp till nyckelbenet. För dem som berinfak berinfak men det är inte han kommer att utveckla rustning han bar det att täcka upp det tidigare steget. Även grabber att han inte kommer att spendera i något det kommer att få starkare pansar cirkel som fäster till någon annan plats henne, försökte hon att koppla det, men rustning var inte villig att utvecklas [15].

GNIDARAKTIG, snåla och snål inklusive fall förstör, som Profeten 'aleihi wa sallam sa,

ثلاث مهلكات: شح مطاع, وهوى متبع, وإعجاب المرء بنفسه

Tre fall förstör (ie) niggardly (snål) följs, önskningar följde, och förvåning över sig själv [16]

Rasûlullâhn söka skydd hos Allah från kezhaliman,

اللهم إني أعوذ بك أن أضل أو أضل, أو أزل أو أزل, أو أظلم أو أظلم, أو أجهل أو يجهل علي

Ya Allah, sannerligen säger jag söker skydd hos Dig, så att jag går vilse eller vilseledda (av djävulen eller karaktären av Satan), gör ett misstag eller kränkta, halkar eller spårade ur person, menzhalimi (förfölja) eller dizhalimi (förföljd), och gör en dåre eller luras . [17]

Profeten 'aleihi wa sallam söker också skydd hos Allah den Allsmäktige från den typ av hunks, snål och snåla. Bland den bön som han läste var:

اللهم إني أعوذ بك من الجبن, وأعوذ بك من البخل, وأعوذ بك من أن أرد إلى أرذل العمر, وأعوذ بك من فتنة الدنيا وعذاب القبر

Ya Allah, sannerligen säger jag söker skydd hos Dig från feghet, jag söker skydd hos Dig från vilken typ av killar / snåljåp, jag söker skydd i Mudari återvände till livet av minst (senil), och jag söker skydd hos Dig från fitnah (frestelse) världen och graven plåga. [18]

Profeten 'aleihi wa sallam också en hel del att säga en bön nedan:

اللهم إني أعوذ بك من الهم, والحزن, والعجز, والكسل, والبخل, والجبن, وضلع الدين, وغلبة الرجال

Ya Allah, sannerligen säger jag söker skydd hos Dig från nöd, sorg, svaghet, lättja, vresigt natur (snål), feg, skuldslaveri, och kontrolleras av andra. [19]

[Kopierad från tidningen upplagan av As-Sunnah 10 / år XVII / 1435H / 2014M. Publishers Foundation Ständiga kommittén Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

No comments:

Post a Comment