!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Monday, June 30, 2014

Hajj ja Umrah mennä pyhä maa Mekan ja Medinan, Saudi-Arabia, aseta itsellesi lentolipun ja valita hänen hotelli (lähinnä Kaaban) Saudi-Arabiassa Line

Hajj ja Umrah mennä pyhä maa Mekan ja Medinan, Saudi-Arabia, aseta itsellesi lentolipun ja valita hänen hotelli (lähinnä Kaaban) Saudi-Arabiassa Line


Alennuslippuja Waterbom Jakarta, trans studio Bandung, Universal Studios Singapore, lentokone, juna, hotelli
Bersilaturakhim meidän vanhemmat ja sisarukset voivat pidentää elämää ja ravintoa
Heaven on kantapään alla äitisi (vanhempiesi) ilmaan Eid viesti niille välittömästi lippu Line
Toinen siunaus siunaukset Jumalan riippuu ihmisiä me Tus, pian palata kotiin heti ostaa lentolipun Eid al-Fitr on line
Bersilaturahim (Eid) kanssa Isä ja Äiti kylässä ostaa lentolippujen Online
Myy lippuja valikoima viihdettä, Ilma-, rautatie, Hotellit ympäri maailmaa, mukaan lukien kaupungin Medina ja Mekka Haj / Umrah Saudi-Arabiassa
Tarvitsetko Liput eri entertainmnet kuten Universal Studios Singapore, Waterbom Jakarta, Kidzania, Solo Debut Bastian Steel, Trans Studio Bandung, Itsenäisyyspuolue vuonna 2014, Jungleland, Piraves Ensin Festival 2014, Star Trek exhibion​​, ja myös lipun Aircraft, juna (Java, Indonesia), ja hotellihuoneita ympäri maailmaa, sekä muita konsertteja eri viihde / huvi paikkoja Indonesia) ostajat lentolipuista vahvistus voidaan lähettää sähköpostitse tai lyhyt hieronta / tekstiviestillä matkapuhelimeen (matkapuhelimesta) näyttää riittävän Tämä vahvistus matkapuhelimesta sinua lentokentällä. Saat hotellihuonevarauksiin ympäri maailmaa, myös hotellihuoneissa Medinassa ja pyhään kaupunkiin Mekkaan, Saudi-Arabia muslimeille, jotka haluavat mennä ilma-Umrah tai Haj, myös hotelli Bali, New Yorkissa, Pariisissa, Lontoossa, Moskovassa, Jerusalem, Peking, Shanghai, Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore, Tokio, ja tuhansia muita hotelleja ympäri maailmaa, myös öljyn kaupunki Balikpapan, Itä-Kalimantanin (ostaa rivi mainoksia blogit: http://newsandfeaturesonindonesia.blogspot.com /

Sharia Hajj

mennessä
Shaykh Khalil Harras


Profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam sanoi:

من حج لله فلم يرفث ولم يفسق رجع كيوم ولدته أمه

Joka Hajj Jumalalle, niin hän ei tee ilkeä ja tehdä pahuutta, niin hän tulee kotiin, kuten päivänä hän syntyi hänen äitinsä. [Bukhari no. 1424]

Muslimit ulos kuukauden ramadanin tilassa jo säännös muodossa suurvallaksi hengellistä elämää pyhimys; heidän sielunsa olla vahva ja eivät riipu materiaalista; -Desire toiveita heillä oli kouluttanut voittaa himo himo; ja kykenevän vastaamaan sammumisen-uupumus ja vastaan ​​vihattu asioita. Siksi he tekivät pyhiinvaelluksen kuukautta tilan täydellinen hengellistä valmiina ja fyysistä. Heillä on jo valmius kantaa taakkaa sisältyvät pyhät velvoitteet (Hajj), josta tuli viidennen pilarin pilaria islam.

Hajj on kuin paasto, pakollinen kauan sitten; Allah Kaikkivaltias on velvoiteta ottamaan hänen palvelijansa, koska hän määräsi hänen rakastajansa, eli Ibrahim Alaihissallam, jotta voidaan luoda Baitul Haram Mekassa, sitten kertoi hänelle, että julistaa pyhiinvaellus ihmiskunnalle, jotta luokseen.

يأتوك رجالا وعلى كل ضامر يأتين من كل فج عميق ليشهدوا منافع لهم ويذكروا اسم الله في أيام معلومات على ما رزقهم من بهيمة الأنعام

"... Epäilemättä he tulevat sinulle jalka, ja laiha kamelin ratsastus, jotka tulevat eri puolilta kauko. Joten he näkevät useita etuja ja että ne voidaan mainita nimeä Allah on nimittänyt päivä yli ravintoa jonka Allah Kaikkivaltias on antanut heille muodossa eläimiä ... "[al-Hajj/22 :27-28]

Allah Kaikkivaltias on osoittanut rituaaleja-rituaaleja Hajj ja syi'ar-Alaihissallam syi'arnya Abrahamille ja hänen poikansa Ismail Alaihissallam. Joten rituaaleja-rituaaleja, jotka ovat edelleen olemassa kuoleman jälkeen sekä jälkeläisiä, jotka pyhiinvaelluksen House ja suorittaa tawaf in situ, ennen majoittuessaan Arafah ja Muzdalifah, ja kuljettaa välillä Safa ja Marwa sa'i.

Se on vain, että heidän jälkeläisensä ovat pitäneet harhaoppia-harhaoppia, koska hänen vanhuus, irstaileva ja kieroa sisustaa poikkeamia.

He pitivät palvonta patsaat ja laita ne ympäri Kaaban ja sisällä. He alkavat palvoa epäjumalia ja teurastettu lähistöllä muotona taqarrub häntä, ja heillä oli tapana sanoa talbiahnya;

اللهم لا شريك لك, إلا شريكا هو لك, تملكه مما ملك

"Oi Allah, ei ole kumppani sinua, mutta liittolainen, että sinulla on, sinulla on mitä hänellä on"

Aiemmin he Kaaban tawaf alasti, koska he tuntevat olonsa epämukavaksi täytäntöön Thawaf kanssa vaatteet kuluneet, kun he saapuvat, siinä määrin, että kaikki naiset Kaaban tawaf ilman kastiketta.Nainen oli peitetty farjinya liinalla, ja sanoi sitten:

"Tänä päivänä ilmestyi osittain tai kokonaan (elin); mutta mitä on nähty, niin en anna (kosketti) "

Kun Allah Kaikkivaltias lähetti profeettansa Muhammad sallallaahu 'alaihi wa sallam uskonnollisena uudistajana Abraham Alaihissallam, luonnollisesti jos se kattaa vastuu uudistuksen Hajj. Siten Hajj vaaditaan kuudentena hijra, ja perustelut fardunya Koraanin on sana Allah Kaikkivaltias:

وأتموا الحج والعمرة لله

"Ja loppuun Hajj ja" Umrah Jumalalle. "[Al-Baqarah / 2:196]

Kunnes Jumalan sanaa:

الحج أشهر معلومات فمن فرض فيهن الحج فلا رفث ولا فسوق ولا جدال في الحج

"(Season) Hajj on ymmärrettävää muutaman kuukauden. Kuka se määritettiin kuukaudessa tekee Hajj, niin sen ei pitäisi rafats, älä paha tai väittäen tulevaisuudessa pyhiinvaelluksen "[al-Baqarah / 2:197]

Hänen sanansa ovat myös muut:

فيه آيات بينات مقام إبراهيم ومن دخله كان آمنا ولله على الناس حج البيت من استطاع إليه سبيلا ومن كفر فإن الله غني عن العالمين

"Hänelle on olemassa todellisia merkkejä, (kenen kanssa) asemalla Abraham. Kuka tuli se (Baitullah se), hänestä tulee turvallinen. Pyhiinvaellus on velvollisuus miehet velkaa Allahille, (varten) niille, joilla on varaa matka House. Kuka ikinä kieltää (velvollisuus Hajj), niin totisesti, Allah on Rich (ei vaadi mitään) of the Worlds. "[Ali Imran / 3:97]

Postulaatti Sunnan, sanontoja Profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إن الله كتب عليكم الحج فحجوا

"Totisesti Allah on tehnyt pakollinen Hajj, niin hajilah sinua!" [HR. Muslim]

Myös Ibn 'Umar anhu:

(بني الإسلام على خمس: شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله, وإقام الصلاة, وإيتاء الزكاة, وصوم رمضان, وحج البيت لمن استطاع إليه سبيلا)

"Islam on rakennettu viisi pilaria; todistus siitä, että ei ole jumaluutta palvomisen arvoista kuin Allah ja Muhammed on Allahin lähettiläs, vahvistaa rukous, antoi almuja, paasto Ramadanin aikana, ja pyhiinvaellus Talo kuka tahansa voi varaa matka hänelle. "[muttafaq" alaih]

Todellakin, profeetta on tulkinnut merkitys kuin-Sabil tarvikkeita ja liikenteen, joten kuka tahansa toimeentulon itselleen ja perheelleen palata Hajj sekä saada ajoneuvo, joka teki hänestä Mekkaan (eli kustannukset safar meno), niin se on pakollista hänelle pian pyhiinvaelluksen; koska hän ei tiedä mitä tulee pysäyttää hänet sen jälkeen, sairauden tai vähentynyt hänen omaisuuttaan.

Haji lukien palvonta, joilla on merkittävä vaikutus kouluttamisessa sielu, muodossa eroitti itsensä glitzy maailmaa, palaavat alkuperäisen luonteen voittaa vaikeudet ja väsymys-uupumus, arvosanoin kirkastava Allah Kaikkivaltias pidättäytymään häiriöitä ja vihamieliset toimet. Siksi ihmistä ei saa tappaa berihrâm peli, ei pitäisi leikata kynnet, ei pitäisi ajella, vaikka kaikki toimet, jotka Hajj on turvallisuutta itsellesi ja muille.

Täytäntöönpano pyhiinvaellus on täyttää Jumalan kutsu Kaikkivaltiaan Hänen suun rakastaja, nimittäin Ibrahim Alaihissallam, niin vierailu Baitul Haram. Siksi ihmiset, jotka äännetään aikomuksestaan ​​Hajj pyhiinvaellukselle tai umrah;

لبيك اللهم لبيك, لبيك لاشريك لك لبيك, إن الحمد والنعمة لك والملك لا شريك لك

"Minä täyttämään puhelun, Jumala, sinun itkeä minun täyttää. Olen täyttää puhelu ei liittolaisia ​​sinua, soittamalla täyttämään sinun. Todella kehua ja hyväksi on vain sinua, sinun valtakuntasi myös. Ei ole kumppani Thee ".

Merkitys لبيك: kiirehdin kohti kuuliaisuus sinuun, ja sinun haastehakemus ilman pitkiä ja hitaita.

Lisäksi Hajj on tapahtuma gathering muslimit toistuvat vuosittain, mistä he ovat kotoisin eri puolilta maailmaa, kunnes he muistavat uskonnon yhteys joka peitti heidät varjoonsa kaikki. Vaikka ne ovat erilaisia ​​ja värisiä ihosta, sekä eri murteita puhutaan ja sitten viedään veljeyden, molemminpuolisen hyödyn vaihtaa niiden välillä, sekä keskinäistä ymmärrystä kunkin tilanteen. Se on tilanteen parantamiseen ja niiden kunnian; myös vahvistaa veljeyden joukossa. Se oli al-Koraani on ilmoittanut hänen sanojensa:

ليشهدوا منافع لهم

"... Niin, että he näkevät monia etuja heille ..." [al-Hajj/22: 28]

Edellä hadithissa (Bukhari 1424) Profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam julistavat, että nämä velvoitteet Hajj oikealla tavalla, eli; mengikhlaskan aikomus Allah siinä, hän ei tullut ulos nähtäväksi `tai sum'ah, jopa usko Jumalaan, Kaikkivaltias ja odottaa palkkio hänen kylkeensä, käskystä Hänen kuuliaisia​​; hän täytti velvoitteen pois asioita, jotka eivät ole sen arvoinen muodossa ihmisiä, jotka berihrâm rafats eli Jima `ja sen edeltäjien ja kaikki siihen liittyvät; myös älä tee pahaa, joka on pois kuuliaisuudesta Allahia, avionrikkojassa häntä vastaan​​; sitten hän tuli kotiin pyhiinvaellus puhtaaseen tilaan synnistä, kun hän syntyi. Ellei että synti liittyy muiden oikeuksia, niin tämä ei ole todellakaan synti pyyhitään Hajj ja että toisissa joutui jopa palauttaa sen saajan tai pyysi heitä menghalalkannya.

Ei ole yllättävää, pyhiinvaellus tilanteeseen, jossa se voi puhdistaa synnistä, koska hän on todella rihlah (go) kohti Allah Kaikkivaltias. Kun Hajj, muslimien kestämään paljon vastoinkäymisiä, uhkasi suuronnettomuuksien ja kärsimystä, vaivaa ja kustannuksia aarre, ja sitten suorittaa rituaaleja Hajj. Hän käveli ovelle Herransa, hänelle tuli kaukaa paikoista kerjätä anteeksiantoa ja anteeksi Häneltä, purkavat valituksensa häntä hänen syntinsä, jotka voisivat johtaa tuhoon ja doom, jos synnit ovat edelleen olemassa ja ei anteeksiantoa Allah Kaikkivaltias.

Joten mitä persangkaanmu kaikkein armollinen Herra, että Hänen palvelijansa etsiä turvaa Häneen, kaada niiden valituksia, kuitenkin myönnetään tyrannian ja tietämättömyys kädessään, myös ylittämään rajan oikealla asenteella hänen; sitten hän katuvat, pahoillani ja tajuaa, että on mitään turvaa hänelle Jumalalta kuin Hän. Myös, ettei kukaan ole turvassa Allah Kaikkivaltias, ja että jos hän ei saanut armon ja hyve Jumalan, Kaikkivaltiaan, se tulee olemaan ihmisiä, jotka kärsivät kurjuutta kokonaan.

Totisesti Allah Kaikkivaltias kaikkein myötätuntoinen kuin Hän antoi palvelijansa kuin Hän pettynyt kunnon tietäen rehellisyyttä se suojaa ja vilpitön Hänen puoleensa synnistä. Ja se on tullut hadithissa:

الحج المبرور ليس له جزاء إلا الجنة

Hajj Mabrur (silloin) vastausta ei hänelle, mutta taivaaseen [HR. Muslim]

Pyydämme Kaikkivaltiaan Jumalan antanut meille ja veljillemme loisto velvoitteita, ja hyväksyn sen armon ja laupeuden.

(Viite: Al-Ashâlah Magazine, s. 31-34, kuukauden Safar Th.1424 volyymi 41, vuosi 6)

[Kopioitu Sunnan Edition lehden 08/Tahun XIII / Dzulqa "Adah 1430/2009M. Kustantajat säätiön pysyvä komitea Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Puh. 0271-858197 Fax 0271-858196]


OPEN HOUSE EVENT mahdollisille pyhiinvaeltajia

mennessä
Ustadz Muhammad Arifin DR Badri MA


kysymys
Kappalainen, alueella, jossa asun, jos joku haluaa pyhiinvaellus, päivä ennen lähtöä kyseessä yleensä järjestää avoimien ovien koko päivän aamusta iltaan. Naapurit tuli, hän sanoi medo'akan joka toivottavasti Hajj pyhiinvaelluksen mambur.Sama tehdään palatessaan pyhiinvaelluksen on huolissaan, naapurit ovat tulleet onnittelemaan ja saada tuliaisia​​ pyhä maa. Onko se Riya "pyhiinvaellukselle? Ja onko tällainen toiminta on harhaoppia?

vastaus
Se on kulttuuria, joka on levinnyt. Tämä kulttuuri tarvitsee varoa, koska jälkimmäinen kulttuuria näytti tulleen merkkijono Hajj rituaaleja. Tämä kulttuuri jos routinized vuonna sharia ongelmallista, koska jos routinized, se voi nousta uskoa siihen, että pyhiinvaellus pitäisi alkaa ja päättyy avoin haouse. Kuitenkin, jos syynä tähän, kulttuuri välttämättä tuomitaan avioton? Se myös voi. Koska ensimmäinen tutkijat tietävät nimen walimatus safar (walimah ovat tehneet, kun he halusivat tehdä matkan päässä). Walimah safar luokiteltu tapahtumien tai sallittua, myös hyväntekeväisyyteen ja kiitoksella.

Esimerkiksi palattuaan pyhiinvaellusmatkan hyväntekeväisyyteen haluat kutsua naapurit illalliselle, en usko niin kauan kuin sarja pyhiinvaelluksen, jos Jumala suo, ei miksi. Koska mainittu al-Mughni Ibn Qudamah rahimahullah on olemassa useita erilaisia ​​walimah, jotka ovat walimah Safar, walimah ympärileikkaus ja niin edelleen, mutta se kaikki on sallittua, liittyy perinne paikallisen yhteisön. Niin kauan kuin niitä ei pidetä tarpeellisena tai osana pyhiinvaelluksen rituaaleja. Erityisesti yhteisön johtajat ja papisto, niillä on tärkeä rooli selittää oikeus yhteisön kanssa hänen kielensä tai selittää käytäntöä, esimerkiksi joskus jättäen kulttuuria niin, että ihmiset tietävät, että se ei ole erityisen disunnahkan tarvita. Allah tietää parhaiten

[Kopioitu Sunnan Edition lehden 01/Tahun XVII / Jumada End 1434/2013M. Kustantajat säätiön pysyvä komitea Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Puh. 0271-858197 Fax 0271-858196]


IN Hajj ja Umrah Ihram

mennessä
Ustadz Kholid Syamhudi Lc


Todellakin Allah ei luonut henkiolennot ja ihmiskunnan paitsi palvomaan vain Häntä yksin, sillä hänen sanansa:

وما خلقت الجن والإنس إلا ليعبدون

"Enkä ole luonut henkiolennot ja ihmisen palvomaan Me". [Adh-Dzariyat/51: 56].

Tarkoituksensa toteuttamiseksi palvonnan tarvitaan väline, joka voi selittää merkitys ja luonne halutun palvonnan Allah Kaikkivaltias. Joten hänen suuressa viisaudessaan Hän lähetti apostolit kantaa ja antaa hänen tutkielmia ja lain henkiolennot ja ihmiskunta.

Niistä täydellisyyttä Islam on perustaa pyhiinvaelluksen House, al-Haram yhdeksi suurista symbolien islamin. Jopa Hajj on viides pilari islamin, ja tuli yksi keino muslimien yhdistää, lisätä hurskautta ja päästä taivaaseen, joka on luvannut niille, jotka pelkäävät Jumalaa. Siksi täydellisyyttä syari'atnya, Islam on asettanut menettelyä tai menetelmää, joka on kattava ja yksityiskohtainen, joten se ei tarvitse ja vähennyslaskua toteuttamisessa tämän palvelun.

Yksi osa on Hajj Ihram, mikä on tehtävä jokainen, joka teki Hajj ja umrah. Yhtenä osa, täytäntöönpano täytyy selostaa, eli koskevat menettelyt ja lain ympärillä.

MÄÄRITELMÄ Ihram
Sana Ihram on peräisin arabian, al-Haram kielletty tai estetty mielekäs. Se oli nimeltään ihram, koska joku tarkoituksenaan lähteä mukaan Hajj tai Umrah, niin hän on kiellettyä sanoa ja tehdä hyvä tiettyjä asioita, kuten Jima ", naimisissa, saastainen puhetta, ja niin edelleen. Täältä tutkijat määritellä Ihram tarkoituksenaan toinen pistävää (eli Hajj ja Umrah), tai molempia samanaikaisesti. [1]

Näin ollen on selvää, harhakäsitys jotkut muslimit sanovat ihram on pukeutunut kankaalla Ihram. Koska Ihram on tarkoitusta sopia osaksi Hajj tai Umrah. Pukeutuneina ihram kankaalla on oltava joku, joka on berihram.

PLACE BERIHRAM
Ihram, olennaisena osana Hajj ja Umrah suoritettavia Miqat.Hajj ja umrah tulee, tulee hän tuntemaan miqat kuin berihram paikka. Ne eivät ole berihram of Miqat, eli se on velvollisuus lähteä Hajj, joten se pakollinen heille korvata se pato (sakkoja).

ASIAN Ihram
1. Disunnahkan suihkussa ennen Ihram sekä miehille että naisille, niin olosuhteissa pyhä, tai kuukautiset, kuten kerronta Jabir Radi anhu hän sanoi:

فخرجنا معه حتى أتينا ذا الحليفة فولدت أسماء بنت عميس محمد بن أبي بكر فأرسلت إلى رسول الله كيف أصنع? قال: اغتسلي واستثفري بثوب واحرمي (رواه مسلم)

"Sitten menimme ulos Profeetan sallallaahu 'alaihi wa sallam. Kun pääsi Dhulille Hulaifah, Asma bint' Umais Muhammad ibn Abi Bakr kantoi. Sitten hän (Astma) lähetti (joku tavata) Profeetan sallallaahu 'alaihi wa sallam (ja kysy) : 'Mitä minä teen? "Hän sallallaahu 'alaihi wa sallam vastasi: "Ota kylpy ja beristitsfarlah [2], ja berihramlah'." [Kertonut Muslim (2941) 8/404, Abu Dawud no. 1905 ja 1909, ja Ibn Maja mitään. 3074.]

Jos ei niin älä päästä vettä bertayammum, koska puhdistus disunnahkan ei käytä vettä, jos se ei tee tayammum. L Allah mainitsee puhdistuksessa hadats tayammum sanansa:

يا أيها الذين آمنوا إذا قمتم إلى الصلاة فاغسلوا وجوهكم وأيديكم إلى المرافق وامسحوا برءوسكم وأرجلكم إلى الكعبين وإن كنتم جنبا فاطهروا وإن كنتم مرضى أو على سفر أو جاء أحد منكم من الغائط أو لامستم النساء فلم تجدوا ماء فتيمموا صعيدا طيبا

"Te, jotka uskotte, jos haluat rukoilla, niin pese kasvot ja kädet kyynärpäihin asti, ja lakaista päätäsi ja (pesu) jalat nilkkoihin, ja jos junub pese, ja jos olet sairas tai matkalla tai palaavat auki ulostaminen (käymälää) tai koskettanut nainen, niin et saa vettä, sitten bertayamumlah hyvä maaperä (clean) ... ". [Al-Ma `odotusaika / 5: 6].

Sen vuoksi se ei voi olla analoginen (keksinyt) muille. Myös siksi ei ole esimerkkejä tai komentoja Profeetan sallallaahu 'alaihi wa sallam on bertayammum varsinkin jos ihram kylpy puhtauden kanssa väitettä hänen komento Asma `Bintu Umais joka kuukautisten kylpyyn.

2. Disunnahkan käyttää hajuvettä, kun ihram, kuten todetaan "Aisha radi Anha:

كنت أطيب النبي لإحرامه قبل ان يحرم و لحله قبل أن يطوف بالبيت.

"Olen pukeutunut Profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam hajuvettä ihramnya ennen berihram, ja kun sen halal ennen tawaf Kaaban". [Bukhari no.1539 ja Muslim no. 1189].

Käytön hajuvesi on sallittu vain raajoissa, eikä vaatteita ihramnya, koska Profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam sanoi:

لا تلبسوا ثوبا مسه الزعفران و لا الورس

"Älä käytä hajuvettä za'faran vaikuttaa ja sotia". [Sovittu alaih].

Yllään hajuvesi on olemassa kahdessa tapauksessa:
. Berihram kylpy ja käyttää sitä ennen, ja sovittiin, ei ollut ongelma.
b. Käytä sitä suihkun jälkeen ja ennen berihram ja tuoksu öljyt eivät mene hukkaan, niin tämä on sallittua oppineet paitsi Imam Malik ja ihmisiä, jotka suostuvat hänen lausuntonsa.

Mahdollistaa käytön väitteen hajuvettä ihram eli Aisha hadith, hän sanoi:

كان رسول الله اذا أراد أن يحرم يتطيب بأطيب ما يجد ثم أرى وبيص الدهن في رأسه و لحيته بعد ذلك (رواه مسلم)

"Kun profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam halusi berihram, (hän) käyttää kaikkein tuoksuva tuoksu hän saa, niin huomasin flash öljyn hänen päähänsä ja hänen partansa jälkeen". [Kertonut Muslim no.2830].

'Aisha Radi Anha sanoi muutenkin:

كأني أنظر إلى وبيص المسك في مفرق رسول الله و هو محرم

"Ikään kuin minä näin välähdys muutamia haittoja (muutamia haittoja hajuvettä) kärjessä Profeetan sallallaahu 'alaihi wa sallam, kun hän oli valtion ihram". [Kertonut Muslim no. 2831, ja Bukhari mitään. 5923].

On yksi ongelma:
Kun joku pukeutuu hajuvettä hänen ruumiinsa, eli pään ja parta, mutta sitten hajuvettä tippuu tai sulatetaan, onko se vaikuttaa?

Hän vastasi: Ei vaikutusta, koska siirtymä hajuvesi itse ja ei voi siirtää, ja myös siksi, että se ilmestyi profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam ja hänen seuralaisensa huomiotta, jos hajuvettä tippuu, koska he käyttävät sitä tilassa, joka mahdollisti [3].

Sitten, jos joku, joka berihram (mahram) hänen ablutions, ja hänellä oli yllään tuoksuva hiusten öljyä, se olisi hieroi päätään käsillään. Jos hän teki, niin öljy tarttuu hänen kätensä, mutta vain hieman, on tarpeen käyttää käsineitä, kun se hankaa pään?

Shaykh Muhammad Salih al-'Uthaymeen koskaan antanut selityksen tästä asiasta. Shaikh sanoi: "Ei tarvitse, se sisältää jopa liioittelua uskontoon, eikä ole argumentti. Liioin ole hieroen päätään puisella tai nahkaa. Tarpeeksi pyyhkiä häntä kämmenten kätensä, koska tämä on anteeksiantamatonta termaasuk" [4].

3. Yllään kaksi palaa valkoista kangasta, jota käytetään käsineet ja huivit, koska Profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam:

ليحرم أحدكم فى إزار و رداء و نعلين

"Let joku teistä berihram käyttämällä käsineitä ja huiveja sekä aamutossut". [Kertonut Ahmad 2/34, ja luokiteltu saheeh isnaad Ahmad Shakir].

Kaksi kappaletta valkoinen liina pidettiin parempana, joka perustuu sanojen Profeetan sallallaahu 'alaihi wa sallam:

خير ثيابكم البياض فالبسوها وكفنوا فيها موتكم

"Paras teistä on valkoiset vaatteet, sitten laittaa ruumis kafanilah miehelle ja naiselle". [Kertonut Ahmad. Katso Sharh Shakir Ahmad, 4/2219, ja hän sanoi: "Sahiih isnad"]

Ibn Taymiyyah rahimahullah rituaaleja kirjasta (s. 21) sanoo: "disunnahkan to berihram kahdella puhtaalla liinalla. Jos ne ovat valkoisia niin se on enemmän valtavirtaa, ja sallittu ihram kaikenlaisia ​​puuvillakangasta dimubahkan suf (villaa), ja niin edelleen. sallittu berihram valkealla liinalla ja ei-valkoiset värit ovat sallittuja [5], kun taas värikäs ". Kuten naisille, hän vielä pukeutuu naisten vaatteisiin, joka kattaa hänen alastomuus, paitsi kasvot ja kämmenet.

4. Disunahkan berihram jälkeen rukouksia. Mainittu hadithissa Ibn Umar "anhuma vuonna Bukharissa että Profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam sanoi:

أتاني الليلة آت من ربي فقال: صل في هذا الوادي المبارك وقل عمرة في حجة

"Se on tullut viime yönä Rabbku messenger ja sanoi:" rukoilla tämän siunatun Wadi ja sanovat: "Umratan hajjatin fi '."

Myös hadith Jabir Radi änhu

فصلى رسول الله في المسجد ثم ركب القصواء حتى إذا استوت به ناقته على البيداء أهل بالحج

"Sitten Profeetta sallallaahu 'alaihi wa sallam rukoilla moskeijassa (Dhul Hulaifah), sitten hän kiipesi al-Qaswa" (nimi hänen kamelin). Till kun kameli seisoo al-Baida ", hän berihram varten Hajj". [Kertonut Muslim]

Joten mukaisesti Sunnan enemmän valtavirtaan ja täydellinen, on berihram jälkeen pakollisia rukouksia. Kuitenkin, jos se ei saa aikaa rukoilla fard niin on kaksi mielipiteitä oppineiden:

. Kiinteä disunnahkan rukoilla kaksi jaksoa, ja siten lausunnon jumhur, joka näyttöä yleispätevyyttä hadithiin Ibn Umar Radi änhu.

صل في هذا الوادي

: "Rukoile Wadi (laakso) on".

b. Se ei ole määrätty rukoilemaan kaksi jaksoa, ja näin ollen lausunnon Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah. Hän sanoi Majmu "Fataawa (26/108):" disunnahkan berihram jälkeen rukouksia, sekä pakolliset ja Sunnan. Jos hän oli tuolloin tathawu'-jonkin kaksi lausuntoa ja muille, että hän fard rukous, sitten jälkeenpäin berihram , ja jos ei niin ei ole mitään erityistä rukousta ihram, ja tämä on mitä rajih ".

Vuonna Ikhtiyarat (s. 116) hän toteaa: "Berihram jälkeen pakollisia rukouksia, jos on, tai sunna (nafilah); koska ihram ei ole erityisiä rukous hänen".

Niinpä, ei kaksi sykliä rukouksen nimenomaan Ihram.

5. Aio toteuttaa yhden rituaaleja, ja disunnahkan sanoa. Mahdollisuus valita yksi kolmesta puukotti eli ifrad, Qiran ja tamattu ", kuten todetaan" Aisha Radi "Anha.

خرجنا مع رسول الله عام حجة الوداع فمنا من أهل بعمرة و منا من أهل بحج و عمرة و منا من أهل بحج و أهل رسول الله بالحج فأما من أهل بعمرة فحل عنه قدومه و أما من أهل بحج أو جمع بين الحج والعمرة فلم يحلوا حتى كان يوم النحر (متفق عليه)

"Olemme tulleet ulos Profeetan sallallaahu 'alaihi wa sallam vuonna Hajj on Wada" sitten mitä tahansa meistä, jotka berihram kanssa Umrah ja kuka tahansa Hajj ja Umrah berihram, ja siellä on berihram kanssa Hajj vain, kun Profeetta sallallaahu' alaihi wa sallam berihramHajj yksin. berihram Mitä Umrah sitten hän laillista tulemisen jälkeen [6], ja berihram Hajj tai Hajj ja Umrah parantaa ole kosher (lukuun ottamatta ihramnya), kunnes hän oli Nahar [7]. "[Mutafaq "alaih].

Siksi joku bermanasik ifrad, hän sanoi:

لبيك حجا tai لبيك اللهم حجا

ja joku, joka bermanasik tamattu ", hän sanoi:

لبيك عمرة tai لبيك اللهم عمرة

ja kun päivä Tarwiyah (8 Dzulhijah) todetaan:

لبيك حجا tai لبيك اللهم حجا

Sunna on bermanasik Qiran, hän totesi:

لبيك عمرة و حجا

Sen jälkeen disunnahkan lisääntymään Talbiyah päästä Kaaban toteuttaa thawaf.

Selitti lyhyesti noin Hajj ja Umrah ihram aikaa. Toivottavasti hyödyllisiä. Allah Kaikkivaltias tuntee parhaiten bish-sowab.

[Kopioitu Sunnan Edition-lehden 08/Tahun XII/1429H/2008M. Julkaistu Istiqomah pysyvän komitean Foundation Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Puh. 0271-761016]
______
Footnot
[1]. Katso Mudzakirat, Sharh "Umdah (s. 65), ja Syarhul-Mumti" (6/67).
[2]. Istitsfar, on yritys estää verenvuotoa häpy henkilö kuukautisiin tai synnytykseen ottamalla kankaan pituussuunnassa, käyttöön veren ja päällystetty materiaalia, joka ei läpäise veri-ujunnya ottanut lopettaa sidottu noin vatsaan. Mitä tässä iässä ei ole terveyssiteet. Katso Sharh muslimi, 8/404.
[3]. Katso Syarhul-Mumti ", 6/73-74.
[4]. Syarhul-Mumti ', 6/74.
[5]. Lainattu Syarhul-Mumti ", 6/75.
[6]. Suorittamisen jälkeen Umrah suorittaa tawaf ja sa'i.
[7]. 10. Dhul Hijjah.......

No comments:

Post a Comment