!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Wednesday, September 23, 2015

Vi undgår herunder taberne.

Turen var ikke færdig (375)

(Del 375), Depok, West Java, Indonnesia, September 21, 2015, 21:50 pm).

Vi undgår herunder taberne.

Når dommedag kommer, så Guds ord i hans ord i Koranen, at de er til at leve i verden, blandt andet altid gøre fortræd i landet, grådige i at få næring til altid at brænde skoven uforsigtigt, forårsager ødelæggelse af skove, regn røg skadegørere liv, skaber usikkerhed naboer, forkæle dig selv med et selvmord eller røg (tobak), mens fatwaer er udstedt de lærde (Ulama og Muhammadiyah Indonesien Saudi-Arabien) beslutter rygning er haram.
Også selvmord i form af lodrette lægemidler (lægemidler / heroin og lignende), truede Gud vil angre, hvis ikke straks kastet i Helvede.
Vi skal også sikre, at vores naboer føler sig sikker og kan leve side om side med os, selv om de er af forskellige religioner, race, hudfarve, og et andet sprog og nation. Stat.

Istiqomah

Ved
Ustadz Ustadz Ismael Abu Muslim al-Atsari



Faktisk favoriserer Allahs Ta'ala til sine tjenere er ikke begrænset. Blandt de største fordel er lækker og den islamiske tro. Ligeledes favoriserer Istiqomah over tro. Dette er angivet ved hadith nedenfor:

عن سفيان بن عبد الله الثقفي قال قلت يا رسول الله قل لي في الإسلام قولا لا أسأل عنه أحدا بعدك قال قل آمنت بالله فاستقم

Fra Sufyan bin Abdullah ats-Tsaqafi, sagde han: Jeg sagde, "O Allahs Sendebud, fortæl mig i islam ét ord, som jeg ikke vil bede nogen efter dig!" Han svarede: "Sig," Jeg er en troende ", så istiqomahlah". [Berettet af Muslim, no. 38; Ahmad 3/413; Tirmidhi, no. 2410; Ibn Mâjah, nej. 3972].

BETYDNING Istiqomah
Imam Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (død 795 H) sagde, forklarer betydningen af konstans og placeringen af denne hadith ved at sige: "Istiqomah forfølger en lige vej, der er den rigtige religion, uden at vende til højre eller til venstre. Og Istiqomah omfatter gør alt lydighed født og den indre og lade alle de ting, der er forbudt. Dette vil så omfatte alle religioner ". [1]

Af ovenstående er det kendt, at størrelsen Istiqomah dette er den rigtige religion. Lydighed er at gøre som befalet af uden at passere grænsen, uden at følge ønskerne-begær, selvom folk tænker på det som overdrivelser eller reducere. Allah den Ophøjede siger:

فاستقم كما أمرت ومن تاب معك ولا تطغوا إنه بما تعملون بصير

Så istiqomahlah (holde dig på rette vej), som befalet, og (også) dem, der har været med dig angre og ikke overskride grænser. Faktisk Han gjør se alt det I gør. [Hud / 11: 112].

Allah den Almægtige siger også:

فلذلك فادع واستقم كما أمرت ولا تتبع أهواءهم وقل آمنت بما أنزل الله من كتاب وأمرت لأعدل بينكم الله ربنا وربكم لنا أعمالنا ولكم أعمالكم لا حجة بيننا وبينكم الله يجمع بيننا وإليه المصير

Så derfor indkalde (deres religion), og istiqomahlah (stadig i religionen fremad og prædike) som befalet og ikke følger deres egne lyster. Og siger:.. "Jeg tror på alle bøgerne afslørede Allah og jeg er befalet at gøre retfærdighed blandt jer Allah er vor Herre og Gud dig For os vore gerninger, og for dig dine gerninger, er der ingen skænderi mellem os og du vil Allah samle os og til Ham stedet tilbage (os). " [Shura / 42: 15].

Istiqomah HJERTE OG MEDLEMMER AF BESTYRELSEN
Imam Ibn Rajab al-Hanbali sagde Principal Istiqomah er Istiqomah hjerte på toppen af monoteisme, som beskrevet Abu Bakr og andre mod Allahs ord:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا

Faktisk dem, der siger: "Vor Herre er Allah" og derefter de Istiqomah (bekræfter deres etablering "[Al-Ahqaf / 46: 13]..

(Le), at de ikke henvende sig til andre end Ham.

Når leveren har Istiqomah over ma'rifah (viden) mod Allah, khasyah (frygt) for Allah, Allah ophøje, ære Ham, elsker ham, vil have ham, tillid til ham, bede til ham, tro kepada- ham, og vende sig bort fra ham fra hinanden; så alle lemmer også Istiqomah over lydighed til Ham. Fordi leveren merupaka kongen af alle lemmer, og alle medlemmer af kroppen er leveren hær. Så hvis kongen Istiqomah, hær og folk også Istiqomah.

Ligeledes Allahs ord:

فأقم وجهك للدين حنيفا

Hadapkanlah derefter med en straight ansigt til Allahs religion -Rûm / 30 punkt 30, skal fortolkes ved at oprense den hensigt og vilje til Allah alene, uden partner for Ham.

Efter hjerte, så den største sag, der også holdt isitqomahnya tales, fordi det er hjertet oversætter og whistleblower (indhold) i leveren. Derfor, efter profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam beordrede Istiqomah, han testamentere at opretholde oral.

I Musnad Imam Ahmad fra Anas bin Malik, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

لا يستقيم إيمان عبد حتى يستقيم قلبه ولا يستقيم قلبه حتى يستقيم لسانه ولا يدخل رجل الجنة لا يأمن جاره بوائقه

Tro en tjener, vil ikke Istiqomah, så hans hjerte Istiqomah. Og en tjener hjerte vil ikke være Istiqomah, så hans verbale Istiqomah. Og den person, hvis naboen er ikke sikkert fra hans forbrydelser, vil ikke gå til himlen. [Berettet af Ahmad, nej. 12636, dihasankan af Shaikh Salim al-Hilali i Bahjatun-Nazhirin, 3/13].

Nævnt i Tirmidhi (ingen 2407.) Fra Abu Sa'eed al-Khudri i marfuu «og mauquf:

إذا أصبح ابن آدم فإن الأعضاء كلها تكفر اللسان فتقول اتق الله فينا فإنما نحن بك فإن استقمت استقمنا وإن اعوججت اعوججنا

Hvis søn af Adam kom ind i morgen stort set alle hans lemmer sagde beskedent til oral: "Takwalah til Allah i at bevare vores rettigheder, ja, vi er afhængige til dig Hvis du Istiqomah, så vi også Istiqomah, hvis du afviger (fra brugeren). Vi afviger også [Tirmidhi, nr 2407;.. dihasankan af Shaikh Salim al-Hilali i Bahjatun-Nazhirin 3/17, ingen 1521]. [2].

GRUND Istiqomah
Istiqomah ikke let. Dog vil man få ånden i Istiqomah ved at kende forrang. Allah Den Ophøjede siger proklamere forrang, som vil blive opnået af folk, der Istiqomah:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التي كنتم توعدون

Faktisk dem, der siger: "Vor Herre er Allah" og derefter de Istiqomah (bekræfter deres position), så englene vil stige ned på dem og sagde: "Vær ikke bange, og ikke føler sig trist, og glæde sig med Janna har lovet Allah til jer" , [Fush-Shilat / 41: 30].

I et andet vers Allah den Ophøjede siger:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف عليهم ولا هم يحزنون) 13 (أولئك أصحاب الجنة خالدين فيها جزاء بما كانوا يعملون

Faktisk dem, der siger: "Vor Herre er Allah", så de forbliver Istiqomah (fast fast forretningssted i monoteisme og retfærdige gerninger) så er der ingen betydning for dem, og de er ikke (også) sørge. De er indbyggerne i Paradiset, vil de overholde deri som en belønning for det, de har gjort. [al-Ahqaf / 46: 13-14].

KOMPLET istighfar Istiqomah
Mennesker har sikkert sine ulemper. Mennesker vil ikke være i stand til at gennemføre denne religion som helhed perfekt. Derfor Allah Ta'ala befalede istighfar efter bestilling Istiqomah. Allah swt siger:

قل إنما أنا بشر مثلكم يوحى إلي أنما إلهكم إله واحد فاستقيموا إليه واستغفروه وويل للمشركين

Sig: "Se, jeg er kun en mand som dig, åbenbaret for mig, at din Herre er Gud den Almægtige, så istiqomahlah (holde til den lige vej) mod Ham og bede Hans tilgivelse og ve dem, der Hans associeret [Fush-Shilat / 41: 6]..

Iman Ibn Rajab sagde: "I Allahs ord 'og derefter blive på den lige vej, der fører til ham og bede Hans tilgivelse«, et tegn på at den uundgåelige ulempe i (kører) Istiqomah bestilt, derefter repareres med istighfar som kræver omvendelse og Ruju «mod konstans". [3]

ÅRSAGER Istiqomah
Faktisk forårsager Istiqomah meget. Blandt de vigtigste grunde, der gør en person konstans i vejen for Allah Ta'ala er som følger:
1. Overvejer Koranen.
2. praktisere Allahs religion.
3. Bøn.
4. Dhikr.
5. Udvikling af tro.
6. efterligne Salafush-Salih og lærde Istiqomah.
7. Loving Allah og Hans Sendebud mere end andre.
8. Kærlighed og had noget på grund af Allah.
9. Gensidig testamente af al-Haq, tålmodighed og medfølelse.
10. er overbevist om fremtid for islam.

Her er en lille forklaring om Istiqomah, kan være nyttige.

Allah ved bedst.

[Kopieret fra magasinet udgave af As-Sunnah 06 / År XVII / 1435H / 2014M. Udgivere Foundation Stående Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]

TAB væsentlige

Ved
Shaikh Abdul Bari ast-Tsubaiti



Alle vil gerne altid være glad og aldrig ønsket elendighed selv for et øjeblik. Alle ønsker at altid være heldig og maksimal indsats for at undgå tab, men hvad med at sige, kendsgerningerne taler andet. Ikke alle mennesker i verden, der ønsker at materialisere, nogle gange, hvad netop for at undgå at blive en kendsgerning, skal accepteres, selv bitter. Tab fortsætte med at plage. Denne bitre virkelighed rettet med forskellige holdninger, der spænder fra ekstrem holdning til den middelmådige. Nogle gange er det netop den holdning for at lide skade eller nyt, såsom selvmord - na'ûdzu billâh-, beskadige ejendom, skade sig selv eller skade en anden person. Men der er også adressering med en afslappet, rolig og tålmodighed. Han indser, at tabene i denne verden er ikke det ultimative tab, ikke et tab, som vil bringe evig lidelse; Han er ikke en ulempe nævnt af Allah den Almægtige i Hans ord:

قل إن الخاسرين الذين خسروا أنفسهم وأهليهم يوم القيامة ألا ذلك هو الخسران المبين

Sig "Ja, de, der mister er dem, der skader sig selv og deres familier på Dommens Dag". huske, at så det er et reelt tab. [Az-Zumar / 39: 15]

Tab, der er nævnt i afsnittet ovenfor, at tabet af de væsentlige punkter, hvilket vil føre til evig beklagelse. Tab på Dommedagen; tab af menneskelig godhed og ondskab, når vejes i skalaerne skønneste indeholder ingen snyd overhovedet. Må Allah den Almægtige redde os alle fra sådanne tab.

Tab på Dommedag er resultatet af vores handlinger i løbet af livet i verden. Hvis chancen for overlevelse kan udnyttes af både som forretningsmand og en maksimal kapital udnytte en meget begrænset forsøg på at profitere så meget som muligt, så Allah vil, vil vi blive frelst fra sådanne tab.

De værste tab, der tilstøde en person er et tab, der rammer hans religion, da disse tab vil føre til evig lidelse i efterlivet. Tab påvirker sin religion er den værste katastrofe for nogen. Derfor mellem bøn af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er:

... ولا تجعل مصيبتنا في ديننا

Har du katastrofe på vores religion

Desuden, hvis en katastrofe på denne religion til at trække ham ind i dalen af frafald - na'ûdzu Billah.

Blandt de særlige kendetegn ved mennesker, der har lidt tab med det ultimative tab er et fromt gerning hun savner chance i livet. Han lod muligheden glide forbi, så når døden endelig ankommer, velgørenhed kabaikan han havde gjort var lidt, mens grimhed montering. Hvis det er tilfældet, ville det besejre grimhed vægte venlighed. Folk som dette, herunder taberne, som ord Allah den Almægtige:

والوزن يومئذ الحق فمن ثقلت موازينه فأولئك هم المفلحون) 8 (ومن خفت موازينه فأولئك الذين خسروا أنفسهم بما كانوا بآياتنا يظلمون

Scales den dag, det er sandheden (retfærdighed), så uanset hvem vægte venlighed, de er de heldige. Og hvem skalaer venlighed lys, så folk, der skader sig selv. [Al-A'raf / 7: 8-9]

Tegn i disse andre tabere er ofte løbet fra løftet, hvilket gør fortræd i landet ved at sprede tvivlsomt og vække begær. Allah den Almægtige siger:

الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك هم الخاسرون

(Nemlig) dem, der bryder pagten Allahs efter aftalen var fast, og beslutte, hvad Allah befalede (dem), der skal sammenføjes, og gøre fortræd i landet. Det er dem, der mister. [Al-Baqarah / 2: 27]

Folk underdanige og lydige til de vantro og give loyalitet over for dem også blandt de karakteristika taberne. Koranen har kraftigt advaret mod handlinger, der førte til denne dårlige resultat. På grund af de vantro, vil forsøge at gøre os ligesom dem. Allah den Almægtige siger:

يا أيها الذين آمنوا إن تطيعوا الذين كفروا يردوكم على أعقابكم فتنقلبوا خاسرين

Åh, I der tror, hvis du adlyder de vantro, de bringer dig tilbage til tilbage (til vantro), og vær I Mænd, der mister. [Ali Imran / 3: 149]

Herunder de tabere på dagen for Dom er dem, der tilbeder kun Allah den Almægtige, da han fik nåde godhed, da hendes liv komfortabel, behagelig og velstående eller hendes tilbedelse af Allah den Almægtige, når det, der sker, kan det være rentabelt eller verdslig godhed. Allah den Almægtige siger:

ومن الناس من يعبد الله على حرف فإن أصابه خير اطمأن به وإن أصابته فتنة انقلب على وجهه خسر الدنيا والآخرة ذلك هو الخسران المبين

"Og menneskehedens der dem, der tilbeder Allah ved at være på kanten (ikke med overbevisning); Så hvis han erhvervede dyder, forbliver han i denne tilstand, og hvis han rammes af en katastrofe, drej den bagud. Hun være uheldigt i verden og i det hinsides. Sådan er et reelt tab. [Al-Hajj / 22: 11]

Herunder tab også er dem, der forsømt af familie rigdom og så kan ikke tilbede Allah den Almægtige. Allah den Almægtige siger:

يا أيها الذين آمنوا لا تلهكم أموالكم ولا أولادكم عن ذكر الله ومن يفعل ذلك فأولئك هم الخاسرون

Åh, I der tror! Lad ikke din rigdom og dine børn aflede dig fra ihukommelse af Allah. Så hvem gjorde så de At folk er taberne. [Al-Munafiqun / 63: 9]

Og mange flere vers i Koranen, der nævner ordet tabere og de ting, der forårsager tab. Dette er alle for at minde folk til ikke at blive ramt af tab som følge ubeskrivelig lider under følgerne i det hinsides liv.

Endelig er vi beder til Allah den Almægtige for at beskytte og redde os fra sådanne tab.

Hvordan kan vi undgå disse tab? Hvis en virksomhed, der kan være rentabelt?

Svaret er blevet beskrevet i Koranen med en klar forklaring af Koranen, Sura al-'Ashr.

I et andet vers beskrev tegn rentabel forretning og er garanteret ikke at blive berørt af tabet. Allah den Almægtige siger:

يا أيها الذين آمنوا هل أدلكم على تجارة تنجيكم من عذاب أليم) 10 (تؤمنون بالله ورسوله وتجاهدون في سبيل الله بأموالكم وأنفسكم ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون

Åh, I der tror, du sukakah jeg vise dig en handel, der kan redde dig fra en smertefuld pine? (Le) I tror på Allah og Hans Sendebud, og stræber i vejen for Allah med deres rigdom og sjæl. Det er bedre for dig, hvis I bare vidste. [Ash-Shaff / 61: 10-11]

Allah den Almægtige siger også:

إن الذين يتلون كتاب الله وأقاموا الصلاة وأنفقوا مما رزقناهم سرا وعلانية يرجون تجارة لن تبور

Sandelig de, som altid læse Allahs Bog og etablere bøn og tilbringe ud parti næring, som vi skænket dem hemmeligt og åbent, blev de forventer handel, har intet at tabe. [Fatir / 35: 29]

Det er svaret. Det er den måde, og de skridt, der kan træffes for at undgå tab og opnå en fortjeneste. Den, vanrøgt og ignorere den måde givet af Allah den Almægtige, tabet vil bestemt ikke uundgåelig, og han vil føle anger mageløs. Han vil fortryde sin opførsel, der er blevet brændt chance velgørenhed, der aldrig vil komme tilbage igen. Han vil fortryde ham, som Allah den Almægtige siger om dem er:

حتى إذا جاءتهم الساعة بغتة قالوا يا حسرتنا على ما فرطنا فيها وهم يحملون أوزارهم على ظهورهم ألا ساء ما يزرون

Så når Dom kommer til dem pludselig, sagde de: "Hvad vi beklager størrelsesorden, imod vores forsømmelighed omkring slutningen af det!", Mens de bærer synder på ryggen. Husk, det onde var, hvad de udholde det. [Al-An'am / 6: 31]

Må vi alle fortsat er i vejledning af Allah den Almægtige og altid få taufiq Allah den Almægtige at gøre godt i overensstemmelse med reglerne i Allah den Almægtige.

(Tilpasset fra en prædiken af Sheik Abdul Bari ast-Tsubaiti i Masjid an-Nabawi den 30. jumada End 1434 H med titel af al-Khasâtul Haqîqiyatu)

[Kopieret fra magasinet udgave af As-Sunnah 06 / År XVII / 1435H / 2014M. Udgivere Foundation Stående Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]

No comments:

Post a Comment