!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Wednesday, September 23, 2015

Vi undviker inklusive förlorarna.

Resan var inte klar (375)

(Del 375), Depok, West Java, Indonnesia den 21 september, 2015 21:50 pm).

Vi undviker inklusive förlorarna.

När domedagen kommer, då Guds ord i hans ord i Koranen, att de är för att leva i världen, bland annat alltid göra ont i landet, giriga i att få näring att alltid bränna skogen slarvigt, orsakar förstörelsen av skogar, skadliga regn rök organismer liv, skapa otrygghet grannar, skämma bort dig själv med ett självmord eller rök (tobak), medan fatwor har utfärdats de lärda (Ulama och Muhammadiyah Indonesien Saudiarabien) beslutar rökning är haram.
Även självmord i form av vertikala läkemedel (läkemedel / heroin och liknande), hotade Gud omvänder om inte omedelbart kastas i helvetet.
Vi måste också se till våra grannar känner sig trygga och kan leva sida vid sida med oss, även om de är av olika religioner, ras, hudfärg, och ett annat språk och nation. State.

ISTIQOMAH

Av
Ustadz Ustadz Isma'il Abu Muslim al-Atsari



Egentligen gynnar Allahs Ta'ala till Hans tjänare är inte begränsat. Bland de största fördel är läcker och den islamiska tron. Likaså gynnar istiqomah ovan tro. Detta indikeras av hadithen nedan:

عن سفيان بن عبد الله الثقفي قال قلت يا رسول الله قل لي في الإسلام قولا لا أسأل عنه أحدا بعدك قال قل آمنت بالله فاستقم

Från Sufyan bin Abdullah ats-Tsaqafi, sade han: Jag sade, "O Allahs budbärare, berätta i islam ett ord som jag inte skulle be någon efter dig!" Han svarade: "Säg," Jag är en troende ", sedan istiqomahlah". [Rapporterad av Muslim, no. 38; Ahmad 3/413; Tirmidhi, nr. 2410; Ibn Majah, nr. 3972].

BETYDELSE ISTIQOMAH
Imam Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (död 795 H) sade, att förklara innebörden av konstans och placeringen av denna hadith genom att säga: "Istiqomah driver en rak väg, det vill säga rätt religion, utan att vända sig till höger eller till vänster. Och istiqomah inkluderar gör allt lydnad född och den inre och lämna alla de saker som är förbjudna. Detta kommer sedan att omfatta alla religioner ". [1]

Av ovanstående är det känt att storleken istiqomah detta är rätt religion. Lydnad är att göra som befäl av utan att passera gränsen, utan att följa önskemål-önskningar, även om folk tänker på det som överdrifter eller minska. Allah den Upphöjde säger:

فاستقم كما أمرت ومن تاب معك ولا تطغوا إنه بما تعملون بصير

Sedan istiqomahlah (hålla dig på rätt väg), som beordrats och (även) de som har varit med dig omvända och inte överträda gränser. I själva verket vill han se allt som ni gör. [Hud / 11: 112].

Allah den Allsmäktige säger också:

فلذلك فادع واستقم كما أمرت ولا تتبع أهواءهم وقل آمنت بما أنزل الله من كتاب وأمرت لأعدل بينكم الله ربنا وربكم لنا أعمالنا ولكم أعمالكم لا حجة بيننا وبينكم الله يجمع بيننا وإليه المصير

Så därför kalla (deras religion), och istiqomahlah (fortfarande i religionen framåt och predika) som bjudit och inte följer sina egna lustar. Och säger:.. "Jag tror på alla böcker avslöjade Allah och jag är beordrad att göra rättvisa bland er Gud är vår Herre och Gud du för oss våra handlingar och för er era handlingar, det finns inget otalt mellan oss och du, Allah kommer att samla oss och honom platsen tillbaka (oss) ". [Shura / 42: 15].

ISTIQOMAH HJÄRTA OCH STYRELSELEDAMÖTER
Imam Ibn Rajab al-Hanbali sade Principal istiqomah är istiqomah hjärta på toppen av monoteism, som beskrivs Abu Bakr och andra mot ord Allah:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا

Faktum är att de som säger: "Vår Herre är Gud" och sedan de istiqomah (bekräfta deras etablering "[Al-Ahqaf / 46: 13]..

(Le) att de inte vänder sig till andra än Honom.

När levern har istiqomah ovan ma'rifah (kunskap) mot Allah, khasyah (rädsla) till Allah, Allah upphöja, ära honom, älskar honom, vill honom, lita på honom, be till honom, lita på kepada- honom, och vänder sig bort från honom isär; då alla lemmar istiqomah också över att lyda honom. Eftersom levern merupaka kungen av alla lemmar, och alla medlemmar i kroppen är levern armén. Så om kungen istiqomah, armén och folket istiqomah också.

På samma sätt, ord Allah:

فأقم وجهك للدين حنيفا

Hadapkanlah sedan med en rak ansikte mot Allahs religion -Rûm / 30 punkt 30 skall tolkas genom att rena avsikt och vilja att Allah, ingen partner för honom.

Efter hjärta, då den största fallet som också hålls isitqomahnya talas, eftersom det är hjärtat översättaren och whistle (innehåll) av levern. Därför, efter Profeten 'aleihi wa sallam beordrade istiqomah, testamentera han att hålla en muntlig del.

I Musnad Imam Ahmad från Anas bin Malik, Profeten 'aleihi wa sallam, sade han:

لا يستقيم إيمان عبد حتى يستقيم قلبه ولا يستقيم قلبه حتى يستقيم لسانه ولا يدخل رجل الجنة لا يأمن جاره بوائقه

Tro av en tjänare inte istiqomah, så att hans hjärta istiqomah. Och en tjänare hjärta kommer inte att vara istiqomah, så hans verbala istiqomah. Och den person vars granne är inte säker från hans brott, kommer inte att gå till himlen. [Rapporterat av Ahmad, nej. 12.636, dihasankan av Shaikh Salim al-Hilali i Bahjatun-Nazhirin, 3/13].

Nämns i Tirmidhi (nr 2407). Från Abu Saeed al-Khudri i marfuu "och mauquf:

إذا أصبح ابن آدم فإن الأعضاء كلها تكفر اللسان فتقول اتق الله فينا فإنما نحن بك فإن استقمت استقمنا وإن اعوججت اعوججنا

Om son Adams in på morgonen så gott som alla sina lemmar sade blygsamt till muntliga: "Takwalah till Allah att upprätthålla våra rättigheter, ja, vi är beroende till dig Om du istiqomah, då vi istiqomah också, om du avviker (från användaren). Vi skiljer också [Tirmidhi, nr 2407,.. dihasankan av Shaikh Salim al-Hilali i Bahjatun-Nazhirin 3/17, nr 1521].. [2]

DYGD ISTIQOMAH
Istiqomah inte lätt. Men skulle man få anden i istiqomah genom att veta företräde. Allah den Upphöjde säger förkunna företräde som kommer att uppnås av människor som istiqomah:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التي كنتم توعدون

Faktum är att de som säger: "Vår Herre är Gud" och sedan de istiqomah (bekräftar sin position), då änglarna kommer att infinna sig dem och sade: "Var inte rädd och känner mig inte ledsen, och glädjas med Jannah har lovat Allah er" , [Fush-shilat / 41: 30].

I en annan vers Allah den Upphöjde säger:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف عليهم ولا هم يحزنون) 13 (أولئك أصحاب الجنة خالدين فيها جزاء بما كانوا يعملون

Faktum är att de som säger: "Vår Herre är GUD", då de förblir istiqomah (fast fast driftställe i monoteism och rättfärdiga handlingar) så finns det ingen berör dem och de är inte (även) sörja. De är invånarna i Paradiset, kommer de att vistas däri; som en belöning för vad de har gjort. [al-Ahqaf / 46: 13-14].

FÄRDIG istighfar ISTIQOMAH
Människor har förvisso sina nackdelar. Människor kommer inte att kunna genomföra denna religion som helhet perfekt. Därför Allah Ta'ala kommenderade istighfar efter beställning istiqomah. Allah Subhanahu wa Ta'ala säger:

قل إنما أنا بشر مثلكم يوحى إلي أنما إلهكم إله واحد فاستقيموا إليه واستغفروه وويل للمشركين

Säg: "Se, jag är bara en människa som ni visade för mig att er Herre är Gud den Allsmäktige, då istiqomahlah (hålla den raka vägen) mot honom och be om Hans förlåtelse, och ve dem som hans medarbetare [Fush-shilat / 41: 6]..

Iman Ibn Rajab sa: "I ordet Allah" och sedan stanna på den raka vägen som leder till honom och be om Hans förlåtelse ", ett tecken på att den oundvikliga nackdelen i (kör) istiqomah beordrade sedan repareras med istighfar som kräver ånger och Ruju "mot beständighet". [3]

ORSAKAR ISTIQOMAH
Faktiskt orsakar istiqomah mycket. Bland de viktigaste anledningarna till att gör någon beständighet i vägen för Allah Ta'ala är som följer:
1. Överväger Koranen.
2. öva Allahs religion.
3. Bön.
4. Dhikr.
5. Utveckling av tro.
6. Imitera Salafush-Salih och forskare istiqomah.
7. Älska Gud och Hans Sändebud mer än andra.
8. Kärlek och hat något på grund av Allah.
9. Ömsesidigt testamente av al-Haq, tålamod och medkänsla.
10. Övertygad framtid för islam.

Här är en liten förklaring om istiqomah, kan vara användbara.

Allah vet bäst.

[Kopierad från tidningen upplagan av As-Sunnah 06 / år XVII / 1435H / 2014M. Publishers Foundation Ständiga kommittén Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

FÖRLUST väsentliga

Av
Shaikh Abdul Bari ast-Tsubaiti



Alla kommer att vilja att alltid vara glad och aldrig velat misär ens för ett ögonblick. Alla vill alltid ha tur och maximal ansträngning för att undvika förluster, men hur vill säga de fakta tala något annat. Inte alla människor i världen som vill materialisera, ibland vad just för att undvika att bli ett faktum som måste accepteras, även bitter. Förluster fortsätta att plåga. Denna bittra verklighet adresseras med olika attityder, allt från extrem inställning till mediokra. Ibland är det just attityden att lida skada eller nytt, såsom självmord - na'ûdzu billâh-, skadar egendom, skada sig själva eller skada en annan person. Men det finns också adressering med en avslappnad, lugn och tålamod. Han inser att förlusterna i denna värld är inte den ultimata förlust, inte en förlust som kommer att ge evigt lidande; Han är inte en nackdel nämns av Allah den Allsmäktige i Hans ord:

قل إن الخاسرين الذين خسروا أنفسهم وأهليهم يوم القيامة ألا ذلك هو الخسران المبين

Säg, "Sannerligen, de som förlorar är de som skadar sig själva och sina familjer på Domedagen". Kom ihåg att så det är en verklig förlust. [Az-Zumar / 39: 15]

Förluster som nämns i punkten ovan att förlusten av det väsentliga, vilket kommer att leda till evig ånger. Förluster på Domedagen; förlust av människoliv godhet och ondska när de vägs i skalorna skönaste innehåller inget fusk alls. Må Allah den Allsmäktige rädda oss alla från sådana förluster.

Förluster på Domedagen är resultatet av våra handlingar under livet av världen. Om chansen att överleva kan utnyttjas av både som en affärsman och en maximal kapital som utnyttjar ett mycket begränsat försök att dra så mycket som möjligt, då Allah vill, kommer vi räddas från sådana förluster.

De värsta förluster som drabbar en person är en förlust som drabbar hans religion, eftersom dessa förluster kommer att leda till evigt lidande i livet efter detta. Förlust påverkar sin religion är den värsta katastrof för någon. Därför mellan bön Profeten 'aleihi wa sallam är:

... ولا تجعل مصيبتنا في ديننا

Äger du gjorde katastrof på vår religion

Dessutom, om en katastrof om denna religion att dra honom i dalen avfall - na'ûdzu Billah.

Bland egenskaperna hos personer som drabbats av förluster med den ultimata förlusten är en from gärning hon saknar chans i livet. Han lät tillfället glida förbi, så att när döden slutligen anländer, välgörenhet kabaikan han hade gjort var en liten, medan fulhet montering. Om så är fallet, skulle det omintetgöra fulhet vågar vänlighet. Personer gillar detta, inklusive förlorarna, som ord Allah den Allsmäktige:

والوزن يومئذ الحق فمن ثقلت موازينه فأولئك هم المفلحون) 8 (ومن خفت موازينه فأولئك الذين خسروا أنفسهم بما كانوا بآياتنا يظلمون

Vågar den dag det är sanningen (rättvisa), sedan vem vågar vänlighet, de är lyckliga. Och vem vågar vänlighet ljus, så att människor som skadar sig själva. [Al-A'raf / 7: 8-9]

Tecken på dessa andra förlorarna ofta bryta ett löfte på löftet, vilket gör ont i landet genom att sprida tveksamt och väcka lust. Allah den Allsmäktige säger:

الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك هم الخاسرون

(Nämligen) dem som bryter förbundet med Gud efter det att avtalet var fast, och bestämma vad Gud befallt (dem) som skall förbindas, och göra ont i landet. Det är de som förlorar. [Al-Baqarah / 2: 27]

Människor undergivna och lydiga till de som inte tror och ger lojalitet till dem också bland egenskaperna hos förlorarna. Koranen har starkt varnat åtgärder som ledde till det svaga resultatet. På grund av de troende kommer den att försöka göra oss gillar dem. Allah den Allsmäktige säger:

يا أيها الذين آمنوا إن تطيعوا الذين كفروا يردوكم على أعقابكم فتنقلبوا خاسرين

O ni som tror, lyder ni de som inte tror, de tar dig tillbaka till rygg (till otro), och vara ye män som förlorar. [Ali Imran / 3: 149]

Inklusive dessa förlorare på Domedagen är de som dyrkar endast Allah den Allsmäktige, när han fick nåd godhet, när hennes liv bekväma, bekväm och välmående eller hennes dyrkan av Allah den Allsmäktige när det som gjort det kan vara lönsamt eller världsliga godhet. Allah den Allsmäktige säger,

ومن الناس من يعبد الله على حرف فإن أصابه خير اطمأن به وإن أصابته فتنة انقلب على وجهه خسر الدنيا والآخرة ذلك هو الخسران المبين

"Och mänsklighetens det finns de som dyrka Allah genom att vara på kanten (ej med övertygelse); Så om han förvärvat dygder, förblir han i detta tillstånd, och om han träffas av en katastrof, vrid den bakåt. Hon olyckligt i världen och i livet. Sådant är det en verklig förlust. [Al-Hajj / 22: 11]

Inklusive förluster är också de som försummas av familjens förmögenhet och kan därför inte dyrka Allah den Allsmäktige. Allah den Allsmäktige säger:

يا أيها الذين آمنوا لا تلهكم أموالكم ولا أولادكم عن ذكر الله ومن يفعل ذلك فأولئك هم الخاسرون

O ni som tror Låt inte din rikedom och dina barn avleda dig från att minnas Allah. Så den som gjorde så att de Att människor blir förlorarna. [Al-munafiqun / 63: 9]

Och många fler verser i Koranen som nämner ordet förlorare och de saker som orsakar förluster. Detta är allt för att påminna folk att inte drabbas av förluster till följd obeskrivlig lider av följderna i livet efter detta.

Slutligen ber vi Allah den Allsmäktige för att skydda och rädda oss från sådana förluster.

Hur kan vi undvika sådana förluster? Om ett företag som kan vara lönsamt?

Svaret har beskrivits i Koranen med en tydlig förklaring av Koranen, Sura al-'Ashr.

I en annan vers beskrev tecken lönsam verksamhet och är garanterat inte att beröras av förlusten. Allah den Allsmäktige säger:

يا أيها الذين آمنوا هل أدلكم على تجارة تنجيكم من عذاب أليم) 10 (تؤمنون بالله ورسوله وتجاهدون في سبيل الله بأموالكم وأنفسكم ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون

O ni som tror, ni sukakah jag visa en handel som kan rädda dig från en smärtsam plåga? (Le) ni tror på Gud och Hans Sändebud och strävar i vägen för Allah med sin rikedom och själ. Det är bättre för er, om ni bara visste. [Ash-Shaff / 61: 10-11]

Allah den Allsmäktige säger också:

إن الذين يتلون كتاب الله وأقاموا الصلاة وأنفقوا مما رزقناهم سرا وعلانية يرجون تجارة لن تبور

Sannerligen de som alltid läser bok Allah och skapa bön och spendera ut parti näring som vi skänkte dem i hemlighet och öppet, var de väntade handel som inte har något att förlora. [Fatir / 35: 29]

Det är svaret. Det är vägen och de åtgärder som kan vidtas för att undvika förluster och göra en vinst. Den som försummelse och ignorera det sätt som ges av Allah, förlusten kommer säkerligen inte oundvikligt, och han kommer att känna ånger makalös. Han kommer att ångra sitt beteende som har gått till spillo chans välgörenhet som aldrig kommer tillbaka igen. Han kommer att ångra honom, som Allah den Allsmäktige säger om dem är:

حتى إذا جاءتهم الساعة بغتة قالوا يا حسرتنا على ما فرطنا فيها وهم يحملون أوزارهم على ظهورهم ألا ساء ما يزرون

Så att när dom kommer till dem plötsligt, sa de, "Vad vi beklagar magnitud, mot vår försumlighet om i slutet av det!", Medan de bär synderna på ryggen. Kom ihåg, det onda var vad de uthärda det. [Al-An'am / 6: 31]

Må vi alla fortsätter att vara i ledning av Allah den Allsmäktige och alltid få taufiq av Allah den Allsmäktige att göra gott i enlighet med reglerna för Allah den Allsmäktige.

(Anpassat från en predikan av Sheikh Abdul Bari ast-Tsubaiti i Masjid an-Nabawi den 30 Jumada End 1434 H med titeln al-Khasâtul Haqîqiyatu)

[Kopierad från tidningen upplagan av As-Sunnah 06 / år XVII / 1435H / 2014M. Publishers Foundation Ständiga kommittén Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

No comments:

Post a Comment