!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Wednesday, September 2, 2015

Absolute voorbede behoort alleen aan Allah, voorkomen dat te doen shirk.

De rit was nog niet klaar (361)

(Deel 361), Depok, West-Java, Indonnesia, 31 augustus 2015, 21:26 uur).

Absolute voorbede behoort alleen aan Allah, voorkomen dat te doen shirk.

Voorbede is absoluut alleen aan God en gegeven aan degenen die wilden, als voorspraak gegeven aan de profeet Joseph, die de kracht van het geloof in God, dat in geslaagd om de verleiding van de koninklijke Egyptische mooie koningin die wil Joseph verleiden om overspel te voorkomen werd gegeven.
Daarnaast is in een brief Joseph God waarschuwt mensen ook niet shirk (het associëren van partners met God) te plegen.
Profeet Mohammed zei dat de grootste zonde is om shirk doen. Dat is de reden waarom Abraham altijd bidden dat zijn kinderen en kleinkinderen belet Shirk (het aanbidden van afgoden).
Ieder mens, wanneer hij sterft in een daad van shirk, oksels berouw aan Allah (terug te ber geloof, en erkennen de eenheid van God, dreigde in de hel worden gebracht.

Az Zomar Vers 43-52
Vers 43-44: Voorbede absolute is aan Allah Subhaanahu wa Verhevene en voor de mensen die hem toegestaan.

أم اتخذوا من دون الله شفعاء قل أولو كانوا لا يملكون شيئا ولا يعقلون (43) قل لله الشفاعة جميعا له ملك السماوات والأرض ثم إليه ترجعون (44)

 Vertaling van Surat az-Zumar Vers 43-44

43. [1] Of doen zij een helper naast Allah [2]. Zeggen [3], "Did (je duurde het ook), zelfs al zijn ze niet wat dan ook hebben en begrijpen niet (niets) [4]?"

44. Zeg: "Hulp behoort alleen aan Allah, [5]. Hij heeft een koninkrijk der hemelen en de aarde [6]. Dan tot Hem keert u terug [7]."

Verzen 45-48: De vijanden van de religie lopen vanaf kalimatut monotheïsme, waren erg blij toen woorden van kufr en shirk wordt genoemd, terwijl de gelovigen vernederen zich aan God Subhaanahu wa Ta'aala en mentauhidkan Hem, en een overzicht van de toestand van de polytheïsten Dag des Oordeels.



وإذا ذكر الله وحده اشمأزت قلوب الذين لا يؤمنون بالآخرة وإذا ذكر الذين من دونه إذا هم يستبشرون (45) قل اللهم فاطر السماوات والأرض عالم الغيب والشهادة أنت تحكم بين عبادك في ما كانوا فيه يختلفون (46) ولو أن للذين ظلموا ما في الأرض جميعا ومثله معه لافتدوا به من سوء العذاب يوم القيامة وبدا لهم من الله ما لم يكونوا يحتسبون (47) وبدا لهم سيئات ما كسبوا وحاق بهم ما كانوا به يستهزئون (48)

  Vertaling van Surat az-Zumar Vers 45-48

45. [8] En als het alleen de naam van Allah wordt genoemd [9], verstoren de harten van degenen die niet in het Hiernamaals geloven. Echter, als de namen van andere dan de God die goden genaamd, opeens worden ze vrolijk [10].

46. Zeg: "O God, Schepper van hemel en aarde, die alles weet van het onzichtbare en het zichtbare, U bent de keuze tussen uw knechten over wat ze altijd verschillen [11]."

47. [12] En behalve degenen die hebben geen verkeerde alles wat op aarde en plus veel, zou ze zich verlossen ermee van de straf van de armen op de Dag des Oordeels. En het is duidelijk aan hen de straf van God die eerder ze nooit verwacht.

48. En het is duidelijk wat ze kwaad doen, en ze vallen onder het eerste doom ze altijd mock mock.

Verzen 49-52: Een slechte menselijke natuur, en dat de sleutels op de hand levensonderhoud Allah Subhaanahu wa Ta'aala; Wie bepaalt het onderhoud van Zijn dienaren.

فإذا مس الإنسان ضر دعانا ثم إذا خولناه نعمة منا قال إنما أوتيته على علم بل هي فتنة ولكن أكثرهم لا يعلمون (49) قد قالها الذين من قبلهم فما أغنى عنهم ما كانوا يكسبون (50) فأصابهم سيئات ما كسبوا والذين ظلموا من هؤلاء سيصيبهم سيئات ما كسبوا وما هم بمعجزين (51) أولم يعلموا أن الله يبسط الرزق لمن يشاء ويقدر إن في ذلك لآيات لقوم يؤمنون (52)



Vertaling van Surat az-Zumar Vers 49-52

49. [13] Toen de ramp getroffen man riep hij Wij, dan, wanneer We geven hem haar gunsten We zeiden, "Eigenlijk kreeg ik deze gunst alleen vanwege mijn intelligentie [14]." Eigenlijk is het een test [15], maar de meeste van hen weet niet [16].

50. Inderdaad, de mensen voordat ze het [17] hebben gezegd, is het niet langer zinvol om hen wat zij plachten te doen.

51. Daarna worden ze overschreven (ramp) de slechte gevolgen die zij [18]. En de onrechtvaardigen onder hen zullen ook worden overschreven (catastrofe) van de slechte gevolgen die ze doen en dat ze niet kunnen ontsnappen [19].

52. [20] Weten zij niet dat Allah vergroot de voorziening voor wie Hij wil en beperkt (voor wie Hij wil)? Voorwaar, dat zijn tekenen (power) van God voor de gelovigen [21].

Vermijd shirk ... ... BERTAUHIDLAH!
(Een les uit de Koran brief Yusuf)

Door
Abdul Azhim Al Badawi


Weten, o mijn broeders, moge God leert ons altijd iets nuttigs in het woord van God, dat het verhaal van de profeet Yusuf Alaihissallam vertelt.

إني تركت ملة قوم لايؤمنون بالله وهم بالأخرة هم كافرون واتبعت ملة ءابآءي إبراهيم وإسحاق ويعقوب ماكان لنآ أن نشرك بالله من شىء

Inderdaad, ik heb de godsdienst van de mensen die niet geloven in Allah vertrokken, terwijl ze later ontkennen van de dag. En ik volg de godsdienst van de vader en mijn vader is Abraham, Isaak, Jakob. Tiadalah de moeite waard voor ons (de profeten) associëren iets met Allah .. [Yusuf: 37-38].

Er is een hint, dat de religie die door de profeet Abraham, Isaak, Jakob en Jozef zijn hetzelfde. Dat is de religie van het monotheïsme, die werd genomen door alle profeten alaihis shalatu respectvol, sebagamana woord van God.

إن هذه أمتكم أمة واحدة وأنا ربكم فاعبدون

Voorwaar (religieuze monotheïsme) is de godsdienst u allen; één religie en ik ben uw Heer, aanbidt Mij. [Al Anbiya ': 92].

Om deze religie, Yusuf riep twee vrienden (in de gevangenis).

ياصاحبي السجن ءأرباب متفرقون خير أم الله الواحد القهار ماتعبدون من دونه إلآ أسمآء سميتموهآ أنتم وءابآؤكم مآأنزل الله بها من سلطان إن الحكم إلا لله أمر ألاتعبدوا إلآإياه ذلك الدين القيم ولكن أكثر الناس لايعلمون

O, mijn twee vrienden in de gevangenis, welke beter is, Rabb-Rabb diverse het of de Almachtige God, de Almachtige. Je hoeft niet te aanbidden naast Allah, met uitzondering van enige (aanbidding) de namen die u en uw vaders verzonnen. God niet sturen in een keteranganpun over namen. De beslissing was alleen God toebehoort. Hij heeft bevolen dat je aanbidden niemand anders dan Hem. Dat is de juiste godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet. [Yusuf: 39-40].

Zo ook al de profeten, zij prediken aan deze religie, zoals Allah zegt.

ولقد بعثنا في كل أمة رسولا أن اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت

En inderdaad hebben we boodschappers naar elk volk (voor een gesprek): "Aanbidt Allah (alleen), en schuwen taghouts dat," [An-Nahl: 36].

En Word.

ومآأرسلنا من قبلك من رسول إلانوحي إليه أنه لآ إله إلآ أنا فاعبدون

We hebben nooit een boodschapper voordat u, maar we hem geopenbaard: ". Zie, er is geen Ilah (rechts), maar ik, zo aanbidden zult gij alles wat ik doe" [Al Anbiya ': 25].

Daarom oproepen door de profeten gesproken zijn volk is altijd hetzelfde, namelijk:

ياقوم اعبدوا الله مالكم من إلاه غيره

O mijn volk, aanbidt Allah, je hebt geen god om u bij anderen. [Al A'raf: 59].

Onze Profeet Mohammed sallAllahu 'alayhi wa salaam, ook uitgenodigd om de religie (monotheïsme) is. Toen de mensen van Quraish zei tegen de Profeet 'alayhi wa salaam.

ماسمعنا بهذا في الملة الأخرة إن هذآ إلا اختلاق

We hebben nooit gehoord van deze in de laatste godsdienst; Dit (de Eenheid van Allah) is niets anders dan (leugen) die diada uitvindingen. [Shad: 7].

Allah de Almachtige zei tegen Zijn Profeet.

قل ماكنت بدعا من الرسل

Zeg: "Ik ben niet de eerste apostel onder de apostelen." [Al Ahqaf: 9]

Dat wil zeggen, ik ben niet de eerste, maar ik ben een volgeling.

Allah zei:

ثم أوحينآ إليك أن اتبع ملة إبراهيم حنيفا وماكان من المشركين

Vervolgens Wij geopenbaard aan jou (O Mohammed): "Volg de godsdienst van Abraham, een van nature rechtop." En hij was niet van hen die Rabb associëren. [An-Nahl: 123].

De woorden van de profeet Yusuf Alaihissallam إني تركت (ik vertrok), in overeenstemming met Gods woord فمن يكفر بالطاغوت (Dus wie in opstand tegen Taghout). Terwijl de woorden van de profeet Joseph واتبعت (Ik volg) in lijn met Gods woord ويؤمن بالله (en geloof in Allah). Dus moet worden voorafgegaan door een ontkenning van het geloof. Geloof in God moet worden voorafgegaan door de ontkenning van alle (die dipertuhankan door mensen, pent) naast Allah. Daarom monotheïsme zin bevat twee betekenissen van dit. Groet "Lailaha" is een ontkenning van al die dipertuhan. En een "Illallah" is het geloof in Allah als god (waardig aanbidding).

Begeleiding naar monotheïsme is een gave van God die alleen wordt gegeven aan zijn wensen. Als de woorden van de profeet Yusuf Alaihissallam.

ذلك من فضل الله علينا وعلى الناس ولكن أكثر الناس لايشكرون

Dat is uit Gods geschenk aan ons en aan de mensen (in totaal); maar de meeste mensen niet waarderen (hem). [Yusuf: 38].

Als een herinnering aan dit geschenk en niet te verdwalen-we zeggen-door-motiveren om monotheïsme en weg van shirk, "Voorwaar kesyirikan is het duidelijk fout en kezhaliman geweldig.

Allah zei.

ومن أضل ممن يدعوا من دون الله من لايستجيب له إلى يوم القيامة وهم عن دعآئهم غافلون

En wie dwaalt meer dan degenen die naast Allah kunnen niet toestaan (do'anya) tot de dag des oordeels goden te aanbidden, en de verwaarlozing van de (aandacht) hun gebeden. [Al Ahqaf: 5].

En Word.

والكافرون هم الظالمون

En ongelovigen zijn degenen die overtreders. [Al-Baqarah: 254].

En Word.

وإذقال لقمان لابنه وهو يعظه يابني لاتشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

En (herinner) toen Luqman zei tegen zijn zoon, bij het geven van een les voor hem: "Mijn zoon, wees niet aan Allah, voorwaar toeschrijven (Allah) is echt geweldig kezhaliman." [Luqman: 13].

Word,

ولا تدعوا من دون الله مالاينفعك ولايضرك فإن فعلت فإنك إذا من الظالمين

En niet iets dat niet geeft aanbidden zijn de voordelen en niet (ook) te geven schade aan u dan Allah; Want indien gij (bijvoorbeeld) voorwaar gij dan omvatten die boosdoeners. [Yunus: 106].

Word.

ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

Wie is aan Allah, dan wel heeft hij een grote zonde begaan. [An-Nisa ': 48].

En.

ومن يشرك بالله فقد ضل ضلالا بعيدا

Iedereen die toeschrijven (iets) met Allah, dan wel heeft hij ver afgedwaald, ver weg. [An-Nisa ': 116].

Onttrekken waaronder de eliminatie van de oorzaak (de waarde van) daden. Woord van God.

ولقد أوحى إليك وإلى الذين من قبلك لئن أشركت ليحبطن عملك ولتكونن من الخاسرين

En voorzeker geopenbaard aan u en aan (Profeten) voor je: ". Indien gij toeschrijven (Allah), zeker uw daden zullen worden gewist en zeker tot de verliezers" [Az-Zumar: 65].

In de brief al An'am -na vermelden (verhaal) enkele van de profeten Allah zei.

ذلك هدى الله يهدى به من يشآء من عباده ولو أشركوا لحبط عنهم ماكانوا يعملون

Dat is de leiding van Allah waarmee Hij geeft leiding aan wie God onder Zijn dienaren wil. Als zij met Hem, vluchtte weg van hun daden hebben zij gedaan. [Al An'am: 88].

Shirk vernedering en nederigheid veroorzaken. Allah zei.

لاتجعل مع الله إلاها ءاخر فتقعد مذموما مخذولا

U mag geen andere goden verzinnen naast Allah, opdat gij niet afkeurenswaardig geworden en niet verlaten (door Allah). [Al-Isra ': 22].

En Word.

ذلك ممآ أوحى إليك ربك من الحكمة ولا تجعل مع الله إلاها ءاخر فتلقى في جهنم ملوما مدحورا

En geen andere goden naast Allah te houden, dat gij in de hel geworpen in een deplorabele staat weer weggehouden (van Gods genade). [Al-Isra ': 39].

Shirk kon de daders leiden naar de hel en voorkomt kreeg magfirah (vergeving) en het plezier van Allah. Allah zei.

إنه من يشرك بالله فقد حرم الله عليه الجنة ومأواه النار وماللظالمين من أنصار

Inderdaad degenen die (iets te) Allah toeschrijven, dan Allah verhoede hem het Paradijs, en de plaats is de hel, is er niet voor mensen zhalim de helpers. [Al Maidah: 72].

Shirk met inbegrip van onrechtmatige handelingen zeer eenvoudig, als het woord van God.

قل تعالوا أتل ما حرم ربكم عليكم ألا تشركوا به شيئا

Zeggen: "Laat me om te lezen wat op u verboden was door de Heer, dat je niets met Hem [Al An'am: 151] moeten associëren..

En Word.

قل إنما حرم ربي الفواحش ماظهر منها ومابطن والإثم و البغي بغير الحق وأن تشركوا بالله مالم ينزل به سلطانا وأن تقولوا على الله مالا تعلمون

Zeg: "Rabbku alleen verboden daad van onfatsoenlijkheid, zowel zichtbare en verborgen, en zonde, mensenrechten schenden zonder recht, (verboden) aan Allah met iets dat God niet het bewijs te verlagen voor het, en (verboden) smederijen Allah wat je niet weet. " [Al A'raf: 33].

Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd.

اجتنبوا السبع الموبقات قالوا يا رسول الله وما هن قال الشرك بالله

Vermijd de zeven gevallen werden vernietigd. De metgezellen vroeg: "Is (zeven gevallen), O boodschapper van Allah?" Hij antwoordde: "Shirk (associëren) van God ..." en dan ging hij en zevende vermelden [1]

In de vermelding van het woord "shirk" in de voorhoede is er een gebaar, dat Shirk is de grootste zonde. Beschreven door de Profeet 'alayhi wa salaam in zijn uitspraak.

ألا أخبركم بأكبر الكبائر قالوا بلى يا رسول الله قال الإشراك بالله وعقوق الوالدين وكان متكئا فجلس فقال ألا وقول الزور فما زال يكررها حتى قلنا ليته سكت

Laat je me je vertellen over de grootste zonde? Ze antwoordde: "Zeker, O boodschapper van Allah." Hij zei, "waarbij God en ongehoorzaamheid aan de ouders." Hij zei, leunde achterover en ging zitten en zei: (weer), "En vergeet niet liegen (waaronder grote sin-pent). "Hij herhaalde de woorden, totdat we zei:" We wensen hem stil. "

Ook in de hadith van Ibn Mas'oed radi 'anhu, zei hij.

يا رسول الله أي الذنب أعظم قال أن تجعل لله ندا وهو خلقك

Boodschapper van Allah, wat is de grootste zonde? Hij antwoordde: "Je associëren van partners met Allah, wanneer hij u heeft geschapen."

Pas op voor shirk, klein of groot! Het onttrekken (soms) niet duidelijker dan de mier op een zwarte steen. En niemand voelde zich veilig kesyirikan, behalve voor diegenen die niet weet wat de aard van shirk en weet niet wat de oorzaak ook vrij van Shirk. Voor degenen die begrijpen van de aard en het gevaar van shirk, zal hij het meest bang voor Shirk. Profeet Ibrahim Alaihissallam gezegd.

وإذ قال إبراهيم رب اجعل هذا البلد ءامنا و اجنبني وبني أن نعبد الأصنام

En (herinner) toen Abraham zei [Ibrahim: 35] "Ja Rabbku, maken dit land (Mekka), dat is een veilig land, en de jongen en ik weg van mijn kleindochter dan afgoderij.".

Vervolgens legde hij de oorzaak van de angst,

رب إنهن أضللن كثيرا من الناس

Ja Rabbku, echte idolen hebben de meeste mensen misleid. [Ibrahim: 36].

Als iemand al weet, dat veel mensen die in shirk akbar en hun perverse afgoderij vallen, dan zal het als hun angst te vallen.

Ibrahim Op Taimi zegt: "Wie voelt zich veilig Bala '(polytheïsme) na Ibrahim?" Dat wil zeggen, als de profeet Ibrahim Alaihissallam de geliefde van God zijn nog steeds bezorgd over het vallen in shirk, is er iemand die zich geen zorgen over hem vallen in kesyirikan na Abraham?

Shirk is de meest onrechtvaardigen kezhaliman, terwijl monotheïsme is de meest eerlijke rechtspraak. Want als het is eerlijk (gedefinieerd door, Ed.) Doe iets op zijn plaats en geef het aan iemand die wat ze hebben zonder het verminderen van de bit, dan is het monotheïsme is de rechtvaardigheid van de meest eerlijke, omdat het monotheïsme is het recht van Allah op Zijn dienaren, als woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam "Ik (Moe'adh bin Jabal) Profeet meeliften op ezels. Hij zei tegen mij: "O Moe'adh, weet je wat Gods recht over welke rechten de dienaar en de dienaar van God?" Antwoordde ik, "Allah en Zijn boodschapper weten wel beter." Hij zei: "Het recht van Allah op Zijn dienaren is dat zij Hem te aanbidden en niet menyekutukanNya. Terwijl de rechten van Gods knechten niet boven mensen die niet begaan shirk wordt martelen. "

Als monotheïsme is goed, dan, als zijn dienaren had mentauhidkanNya (overgave aan God maakte Zijn rechterhand, red.) Betekent dat ze eerlijk met eerlijke omstandigheden. Als ze dat doen Shirk, dan hebben ze onrecht gedaan. Daarom is het monotheïsme is de meest dwingende verplichtingen. Allah zei.

وقضى ربك ألا تعبدوا إلآ إياه

En uw Heer heeft bepaald dat je niet aanbidden behalve Hem [Al-Isra ': 23].

واعبدوا الله ولاتشركوا به شيئا

Aanbidt Allah en hem niet associëren met niets [An-Nisa ': 36].

Tauhid heeft vele voordelen, zoals:

- Waardoor veilig van de straf op de Dag des Oordeels. Allah zei.

الذين ءامنوا ولم يلبسوا إيمانهم بظلم أولئك لهم الأمن وهم مهتدون

Mensen die geloven en hun geloof met geweld (shirk) niet te mengen, zij zijn degenen die hun veiligheid kreeg en het is de mensen die leiding te ontvangen. [Al An'am: 82].

En Word.

إن الذين سبقت لهم منا الحسنى أولئك عنها مبعدون لا يسمعون حسيسها وهم في ماشتهت أنفسهم خالدون لا يحزنهم الفزع الأكبر وتتلقاهم الملائكة هذا يومكم الذي كنتم توعدون

Dat de mensen die daar voor de bepalingen die ons beiden, ze uit de hel werden gehouden zijn geweest, ze hebben niet het minste geluid van het hellevuur te horen, en ze worden bewaard in genieten van wat wordt gewenst door hen worden ze niet verontrust door de awesomeness van grote (op de Dag des Oordeels ), en ze werden begroet door de engelen. (De engel zei): "Dit is de dag, dat is beloofd aan u .. [Al Anbiya ': 101-103].

- Tawheed is de sleutel te krijgen in de hemel, zoals de woorden Wahab bin Moenabbih, "De sleutel tot de hemel is lailaha illa Allah."

- Met het monotheïsme, God was blij om de fouten te verwijderen, als woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam in de hadith Qudsi.

إن الله سيخلص رجلا من أمتي على رءوس الخلائق يوم القيامة فينشر عليه تسعة وتسعين سجلا كل سجل مثل مد البصر ثم يقول أتنكر من هذا شيئا أظلمك كتبتي الحافظون فيقول لا يا رب فيقول أفلك عذر فيقول لا يا رب فيقول بلى إن لك عندنا حسنة فإنه لا ظلم عليك اليوم فتخرج بطاقة فيها أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا عبده ورسوله فيقول احضر وزنك فيقول يا رب ما هذه البطاقة مع هذه السجلات فقال إنك لا تظلم قال فتوضع السجلات في كفة والبطاقة في كفة فطاشت السجلات وثقلت البطاقة فلا يثقل مع اسم الله شيء

Inderdaad, Allah zal een man te redden .......... 99 Daarna verspreiden God een goed doel record in de voorkant van het. Één noot (grootte) zo ver het oog kan zien. Toen zei God: "Zijn er onder deze records die u ontkennen? Doet de auteur-penulisku hebben menzhalimimu? "De man antwoordde: 'Nee, O Heer!" God zei: "Hebt u een reden te hebben?" De man antwoordde: "O Heer!" God zei: "Zeker. Inderdaad in onze administratie, je goedheid. En inderdaad vandaag zul je niet dizhalimi "Ging een kaart, geschreven aan hem:

أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا عبده ورسوله

Toen God zei: "Breng timbanganmu!" De man antwoordde: "O Rabbku, wat is de betekenis van deze kaarten met aantekeningen goed doel (lelijkheid) het." Hij zei: "Kijk, je zal niet dizhalimi." Toen de verslagen geplaatst op één zijde van de schalen en de kaarten aan de andere kant. Vervolgens registreert het goede doel te mild zijn en de kaart wordt zwaar, niets is ernstiger dan de naam van God. [2]

De geleerden hebben Tawheed verdeeld in drie.

Eerste. Tawheed van Heerschappij.
Namelijk de innerlijke Zahir erkend dat God de Heer van alle dingen, de eigenaar, de Schepper, Gever Rizki, Yang en afsluiten, Yang zorg van het universum is alles, zowel de boven- en de onderkant.

Tweede. Tawhid Uluhiyyah.
Namelijk de Eenheid van Allah in aanbidding zonder het kleinste deel van aanbidding aan anderen dan Allah k. Dit is de betekenis van de uitdrukking van de eenheid lailaha illa, niemand heeft het recht om diibadahi behalve Allah. Want Hij is de Schepper, terwijl hij daarnaast is een schepsel, en alleen God kan de petitie van de mensen die zijn ellendig en ellende kunnen elimineren verlenen. Allah zegt,

والذين يدعون من دونه لايستجيبون لهم بشىء إلا كباسط كفيه إلى المآء ليبلغ فاه وماهو ببالغه

En de afgoden zij aanbidden naast Allah kan niets voor hen niet toe, maar als de persoon die beide handpalmen naar het water om water te halen naar zijn mond open, maar het water was niet in staat om zijn mond te krijgen. [Ar Ra'd: 14].

Voor de toepassing van dit monotheïsme, schiep God de dieren, het verzenden van de apostelen en het verlagen van hun boeken. Allah zei.

وماخلقت الجن والإنس إلاليعبدون

En ik heb niet geschapen djinn en de mens, maar dat zij Mij kunnen aanbidden. [Adz Dzariyat: 56].

Word.

أتى أمر الله فلا تستعجلوه سبحانه وتعالى عما يشركون ينزل الملائكة بالروح من أمره على من يشآء من عباده أن أنذروا أنه لآإله إلآأنا فاتقون

Hij verlaagt de engelen met (de uitvoering) de openbaring door Zijn gebod aan wie Hij wil van Zijn dienaren, te weten: ". Waarschuw gij allen, dat er geen Ilah (rechts), maar ik, zo weest Mij toegewijd" [An-Nahl: 2].

Tauhid dit wordt ontkend door de polytheïsten in de oudheid, toen ze al erkennen Tawheed van Heerschappij. Allah zei.

قل من يرزقكم من السمآء والأرض أمن يملك السمع والأبصار ومن يخرج الحي من الميت ويخرج الميت من الحي ومن يدبر الأمر فسيقولون الله

Zeg: "Wie geeft u uw levensonderhoud van de hemel en de aarde, of die bevoegd is (gemaakt) het gehoor en gezichtsvermogen, en die een leven van de doden en de doden uit de levenden uitgegeven, en die alle zaken te regelen?" Dus ze antwoordde: "God." [Yunus: 31].

En Word.

ويقولون أئنا لتاركوا ءالهتنا لشاعر مجنون

En zij zeiden: "Moeten we onze god-god verlaten als een dolle dichter?" [Ash Saffat: 36].

Dan een moslim zou moeten weten, dat God erkent als Schepper, Gever Rizqi, Can en uitschakelen, het zal niet alles betekenen, totdat hij weet dat er geen god is behalve Allah, dan dragen de gevolgen.

Derde. Tawheed Asma 'en de natuur.
Dat is, is vast te stellen wat God heeft voor Zichzelf in Zijn boek, de hadiths van de profeet zijn authentiek zonder tasybih (likening), tahrif (de betekenis vervormen), tamtsil (laten), ta'thil (geweigerd) en zonder takyiif.

Vasthouden aan het Woord.

ليس كمثله شىء وهو السميع البصير

Er is geen soortgelijke één met Hem. Hij is de Alhorende, Alziende. [Ash-Shura: 11].

De eigenschappen van God in de koran is verdeeld in twee. Dat is de aard van de Ene en de aard ficil. Essentie eigenschappen, bijvoorbeeld: het leven, het leven, weten, in staat om te horen, in staat om te zien, te spreken, gezicht, handen, kalveren en anderen. Ficil eigenschappen, zoals: woning, naar beneden, kom, plezier, woede, lachen, gelukkig en anderen.

Onze verplichting voor deze eigenschappen, is geloven, zet het aan God zonder tasybih, ta'thil, tamtsil en takyif. Onder ons, sommige zeggen dat de ziel van God als een menselijke ziel, enzovoort. We moeten volgen als woorden van Imams Shafi'i rahimahullah: "Ik geloof in God en naar alles wat van God komt volgens Gods doeleinden. En ik geloof ook in de Profeet 'alayhi wa salaam, en aan allen die komen van de profeet in overeenstemming met de bedoeling van de profeet. "

Verder weten, o mijn broeders, moge God ontferm U over ons. Dat monotheïsme is de hoogste weg die de mens tot God. Tawhid is de eerste prediking van de apostelen. Ze beginnen preken voor (te brengen) monotheïsme, vóór (case) halal en haram. N profeet woonde in Mekka voor 10 jaar of meer, altijd leveren, "O mensen, zeggen laailaha illallah, zeker heeft u geluk."

Wanneer monotheïsme reeds ingebed in hun hart, dan later daalde fardhu verzen, te beginnen met gebed. Niet verhoogd totdat de Profeet 'alayhi wa salaam gemigreerd naar Medina.

Toen kwam de geboden en verboden. De apostel hoeft niet hard te werken om hen door naar hem te gehoorzamen, omdat hij hard in Mekka had werkte zo punahlah kesyirikan obligatie. Bij het verlijmen shirk uitgestorven, toen de obligaties lainpun uitgestorven. Gelovigen zijn zoals beschreven God.

إنما كان قول المؤمنين إذا دعوا إلى الله ورسوله ليحكم بينهم أن يقولوا سمعنا وأطعنا

Inderdaad antwoord geven op de gelovigen, wanneer zij worden opgeroepen om Allah en Zijn boodschapper dat de apostel oordelen tussen hen zeggen: "Wij horen en wij gehoorzamen." [An Nur: 51]

Vanwege het belang van het monotheïsme, dus als de Profeet 'alayhi wa salaam stuurde zijn boodschappers en predikers aan een volk, beval hij hen om te beginnen preken voor het monotheïsme, zoals de profeet, vertelde hij Muadz bin Jabbal toen het werd verzonden naar Jemen,

إنك تأتي قوما من أهل الكتاب فليكن أول ما تدعوهم إليه شهادة أن لا إله إلا الله وأني رسول الله فإن هم أطاعوا لذلك فأعلمهم أن الله افترض عليهم خمس صلوات في كل يوم وليلة فإن هم أطاعوا لذلك فأعلمهم أن الله افترض عليهم صدقة تؤخذ من أغنيائهم فترد في فقرائهم فإن هم أطاعوا لذلك فإياك وكرائم أموالهم واتق دعوة المظلوم فإنه ليس بينها وبين الله حجاب

Zeker zult u aan de mensen van het boek komen, laat het eerste geval you preach is lailaha illallah credo (zodat ze getuigde dat er geen god dan Allah heeft het recht diibadahi, red.) En ik zijn inderdaad de boodschapper. Als ze je had gehoorzaamd voor, vertel ze dan dat Allah hen verplicht vijf gebeden per dag en nacht. Als ze had gehoorzaamd, dan informeren ze, dat Allah maakte het verplicht zakat aan de rijken en geven aan de behoeftige mensen. Als ze gehoorzamen, dan vermijd hun waardevolle schatten en angst in de richting van het gebed terzhalimi mensen, want in feite het gebed dat God er is geen sluier. [3]

Dan is het verplicht voor elke moslim om aandacht te besteden aan deze Aqiedah, hetzij als een les of onderwijs. En een must voor elke predikant en docent aan het geloof boven alles vooruit, en maken Aqiedah als prioriteiten. Vanwege de goede daden te wijten aan de overtuiging dat goede en slechte daden het gevolg van slechte Aqiedah.

ألم تر كيف ضرب الله مثلا كلمة طيبة كشجرة طيبة أصلها ثابت وفرعها في السمآء تؤتي أكلها كل حين بإذن ربها ويضرب الله الأمثال للناس لعلهم يتذكرون ومثل كلمة خبيثة كشجرة خبيثة اجتثت من فوق الأرض مالها من قرار

Hou je je niet gemerkt hoe God een goede zin gelijkenis heeft gemaakt als een goede boom, de wortels zijn onderneming en haar filialen (torenhoge) in de hemel, de boom geeft zijn vruchten in elk seizoen door de toestemming Rabbnya.Allah gelijkenissen maken het voor de mens, zodat ze altijd blijven herinneren , En de gelijkenis van de slechte zin als een slechte boom, die is ingetrokken door de wortels van het aardoppervlak; niet kan worden vastgesteld (rechtop) bit. [Ibrahim: 24-26].

Tenslotte kan God ons en alle moslims het geloof dat goed en veilig. Zeker alleen God in staat is om dat te doen.

(Vertaald uit Al Ashalah magazine nummer 11 / Jaar 2, pagina's 17-24)

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 05 / Jaar VII / 1424H / 2003M gepubliceerd Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Alleen 57 183 Tel.

No comments:

Post a Comment