!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Wednesday, September 16, 2015

Frykt bare Gud.

Turen var ikke ferdig (371)

(Del 371), Depok, West Java, Indonnesia 16. september, 2015 01:29).

Frykt bare Gud.

Gud i sitt ord i Koranen og Hadith (Sunnah) forteller mannen at det eneste å være redd for menneskeheten er Gud som skapte himlene og jorden og alle skapninger.
Menneske (troende) Allah også advart om at nummer én fiende av mannen er djevelen (Satan) og de som skulke og hedningene.
Men mannen som gjorde dette hedenske polyteisme og mennesker (muslimer / tro) ble beordret til å fortelle dem riktig veiledning av Koranen og Sunnah slik at de omvender seg, ikke fortsette å gjøre shirk (assosiere partnere med Gud) og la umiddelbart vantro og tro på Gud.
Hvis de er vantro og gjøre skulke det fiendtlig innstilt til muslimer og forfølge (kamp) muslimer, selvfølgelig, er muslimer forpliktet til å forsvare seg ved å gjøre Fisabilillah jihad (slåss i veien for Allah) som gjorde profeten Muhammed Badr og Uhud.
Hvis vi ikke har nok ildkraft og sofistikert, selvfølgelig må vi be til Gud om hjelp til Gud, som Gud gjorde i slaget ved Badr, sender Gud engler for å bekjempe fiender av profeten Muhammed.
Historie poster, som fortalte Allah i Koranen, fiender av de troende alltid hedninger (folk skulke) og en nasjon som alltid drepe og vil drepe Guds sendebud, fra Noahs tid, Moses (farao og hans hær), den jøder som ønsket å drepe Rasul (Profeten Isa), samt andre fiendtlige vantro muslimer. Fiendtlighet hele var en test fra Allah, hvis vi inkluderer de som er tålmodige, eller egentlig bare redd for Gud. Og testet om vi hjelpe våre brødre som er nå dizolimi fiender av islam.
Navnet er veldig kjent Aqsa moskeen for muslimer. Moskeen i Jerusalem er den tredje helligste moské for muslimene, etter den store moskeen i Mekka og Profetens moské i Medina.

De fleste muslimer også hadde alltid kjent som en gang var et mekka moskeen bønner først. Den nye stillingen ble erstattet Kaaba på Grand Mosque i det 17. etter profeten Muhammed migrerte fra Mekka til Medina.

Den mest kjente historien om denne moskeen kan være et spørsmål om Isra 'og Mi'raj i år 620. Den Aqsa moskeen kalles Isra Profeten blir endelig reise fra Haram. Fra dette stedet også profeten Muhammed begitt seg ut på en reise for å Sidrat Al Muntaha eller lapis himmel til syv.

Innen den natten av Isra 'og Mi'raj, også er i moskeen også kjent under navnet Baitul Maqdis antas å være stedet av profeten Muhammed bønnene som imam i menigheten sammen 25 apostler og profeter mer enn 160.000.

Aqsa moskeen er også kjent for å stå på hellig kompleks av tre religionene, islam, kristendom og jødedom. I sin historie, moskeen var en gang under kontroll av stormaktene, fra den romersk, bysantinsk, til islam.

Aqsa-moskeen er faktisk veldig tett med muslimer. Det finnes imidlertid en rekke fakta ikke er allment kjent om denne ærverdige moské.
Mange Moskeer

Al Aqsa navn ble opprinnelig brukt til å referere til området ligger i den østlige delen av Palestina dette. Faktisk er det Aqsa moskeen ikke den eneste moskeen på nettstedet. For å unngå forvirring, er det historisk kompleks kalt ved navn Al Haram Asyarif alias strålende hellige land.

Aqsa moskeen er ikke den eneste moskeen i dette komplekset. Moskeer ble også nært knyttet til historien om islam. I tillegg Aqsa moskeen er det Qibla Mosque, Masjid Al Sakhra alias Klippemoskeen, Buraq moskeen Masjid Marwani, og andre.

Den vanligste feilen oppstår når du viser et bilde moské Klippedomen. Mange mennesker som ser denne moskeen som er den Aqsa moskeen. Mens Aqsa-moskeen og Klippedomen er annerledes helt.

Klippedomen har en gyllen kuppel. Det sies at denne kuppelen var belagt med gull. Moskeen er også ett av ikonene i Jerusalem. Mange anser denne bygningen Aqsa-moskeen. Faktisk, når utføre søk via Google Aqsa-moskeen, den dominerende bildet som fremkommer er et bilde av Al Sakhra moské med kuppel glans.

Aqsa-moskeen ligger i sør Masjid Al Sakhra. Lengden av bygningen ca 83 meter. Bredde på 56 meter. Ca 5000 mennesker var i stand til å bli innkvartert denne moskeen. Hvis kombinert med det omkringliggende området, som dekker ca 144 000 kvadratmeter. Laster til 400.000 tilbedere.

Aqsa moskeen kuppel mørkere fordi den er laget av tinn. Denne moskeen ble bygget i henhold til tradisjonen profeten 40 år etter Kaaba.
Profetenes grav

Det var ingen oversikt over nøyaktig hvor profetene er gravlagt på dette stedet. Men klart, mange profeter og ledsagere av profeten Muhammed, som Salman Farsi, som er gravlagt her.

Profeten Solomon ble en antas å ha dødd rundt Aqsa-moskeen. Hans grav er sterkt mistenkt for å være her uansett.
(BBC) - Sammenstøt mellom palestinske demonstranter og israelsk politi ved Al-Aqsa moskeen forbindelsen i Jerusalem inngikk den tredje dagen, 15. Tirsdag september.
Demonstranter kastet steiner, fyrverkeri, biter av betong, og Molotov cocktails mot israelske sikkerhetsstyrker, politi tjenestemenn sa Israel.
Han sa at to palestinere ble arrestert og fem polititjenestemenn fikk mindre skader.
Situasjonen kan bli overvunnet kort tid etterpå og Al-Aqsa-komplekset ble gjenåpnet for besøkende.
Al-Aqsa-moskeen -som renset enten av muslimer eller jøder, ofte åsted for spenningen mellom Israel og Palestina.
Israel til å tillate jøder å besøke moskeen komplekset, som palestinerne ansett som en provokasjon.
Reaksjon Jordan
FN og den amerikanske regjeringen har oppfordret begge sider til å vise tilbakeholdenhet.
Land nabo Israel og Palestina, Jordan, advarte om at Israel må gjenopprette orden i Al-Aqsa-moskeen og dens omgivelser.
Hvis ikke så denne situasjonen ville true forholdet mellom Israel og regjeringen i Amman.
"Den provokasjon av noe slag i Jerusalem vil påvirke israelsk-jordanske relasjoner. Jordan hadde ingen andre valg, men å ta fast aksjon," sa kong Abdullah av Jordan.
Jordan undertegnet en fredsavtale med Israel er ansvarlig for alle aspekter av islamisering i Al-Aqsa sammensatte.

Sammenstøtene brøt ut i al-Aqsa moskeen forbindelsen i Øst-Jerusalem, israelsk politi kom inn i forbindelse etter moskeen.
Israelske medier rapportert, Ynet News, dusinvis av politiet kom inn i regionen, velkommen palestinerne med steiner og fyrverkeri.
Lignende sammenstøt skjedde i slutten av juli.
Region hellig for tre religioner det er en kilde til politiske og religiøse spenninger mellom palestinere og israelere, og ofte ført til voldelige konflikter.
Spenninger dukket igjen to uker siden, etter en handling av Israels forsvarsminister Moshe Yaalon ble utestengt to islamske grupper som blokkerer oppføring av jødiske besøkende til Haram al-Sharif kompleks som også hevdet jødene.
De siste sammenstøtene brøt ut bare timer før seremonien jødisk nyttår, Rosh Hashana, som begynner på den tiden solnedgang søndag (13/9) før tirsdag kveld.

FEAR TIL GUD SWT og virkning i livet til en muslim

Av
Shaykh Dr. Ali al-Hudzaifi Hafizhahullah


Praksisen med hjerte, en sak av stor og strålende. Merit og synd er større enn gjerninger lemmer, fordi bevegelse av lemmer bare følge hjertet ditt. Derfor sies det: «Hjertet er hersker av lemmer og andre kropps medlemmer er menn."

Blant praksisen med hjertet som oppmuntrer til å gjøre gode gjerninger, og som kan skape en følelse av kjærlighet til slutten, som kan distansert fra dårlige gjerninger og kan føre til holdningen til askese mot verden og kan dempe lysten er khauf (frykt) og kongens (håp) til Allah Allmektige.

Khauf (frykt) til Allah vil lede hjertet for alt det gode og hindre ham fra alt ondt, mens kongens drev ham vinne glede og belønning av Allah, pustet lidenskap for å gjøre storverk.

Frykt for Allah er en gren av monoteisme må være viet kun til Allah. Allah Subhanahu wa Ta'ala beordret mannen til å frykte ham og forby frykt utenom Ham. Allah sier:

إنما ذلكم الشيطان يخوف أولياءه فلا تخافوهم وخافون إن كنتم مؤمنين

Faktisk var de ingenting, men djevelen skremme (du) med hans venner (avgudsdyrkerne av Quraysh), derfor ikke frykte dem, men frykt Meg, hvis du er virkelig troende [Ali Imran / 3: 175]

Allah sier også:

فلا تخشوا الناس واخشون ولا تشتروا بآياتي ثمنا قليلا

Derfor trenger ikke være redd for mennesker, (men) frykter Me. Og ikke utveksle Mitt ord med en liten pris. [al-Maidah / 5: 44]

Hva menes med frykt er: angst, deprimert, og bekymret utsatt pine av Allah som følge av ulovlige handlinger eller forlate forpliktelser, også bekymret for at Allah Subhanahu wa Ta'ala ikke mottok shalihnya praksis. Med denne frykten, vil sjelen bli fordrevet fra de tingene forbudt og rushed til å gjøre godt.

Den personen som har frykt som nevnt ovenfor, ble lovet av Allah belønningen er stor i mange vers. Blant dem ordet av Allah:

ولمن خاف مقام ربه جنتان) 46 (فبأي آلاء ربكما تكذبان) 47 (ذواتا أفنان

Folk som er redd for Allah vil få to paradis. Rabb favoriserer så hvilken du nekte? Både himmelen som har trær og frukt [ar-Rahman / 55: 46-48]

Allah å forkynne at de som frykter ham, skal bli frelst fra ting han ikke liker, gitt tilstrekkelig og fikk en fin avslutning.
Hvis vi studerer livene til de lærde av Salaf, finner vi frykten for Allah har dominert sine hjerter. Dette oppmuntrer dem til å fortsette å forbedre praksis og forventer nåde Allah. Derfor har omstendighetene rundt deres liv alltid vært god, de er også god slutt på livet, samt praktisere sin fulle velsignelse.

Verdig frykt er frykt som driver de gode gjerninger, blokkering av ulovlige handlinger. Dersom frykten som har overskredet denne grensen, vil det føre til at naturen vile av barmhjertighet av Allah.

Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah sa, "Nivåer av frykt som må ha en tjener er på størrelse med en frykt som kan bli presset til å gjøre ting som fardhu og bort fra det forbudte. Hvis mer enn nivåer over, slik at det kan vekke lidenskapelig sjel å gjøre nafilah (praksis omskjæring) og lydighet, unngå makruh, og ikke overdreven i ting tillatte, så er det alt en prisverdig dyd. Men hvis frykter det mer enn noe over som kan føre til sykdom, død eller varig angst som skjærer alle typer virksomhet, så slik frykt er ikke prisverdig. "

At frykten må være eid av en muslimsk mens han levde sitt liv i denne verden. Og hva med kongen »?

Kongen 'er ambisjonen å oppnå belønning av Allah i retur for gode gjerninger han hadde gjort. Kongen kravet "er å gjøre gode gjerninger, la saker som er forbudt eller omvende seg fra det. Som for å forlate plikt, til å adlyde ønsker og forhåpninger til Allah, så er det ikke kongen ", men bare følte seg trygge fra forræderi av Allah, mens Allah sier:

أفأمنوا مكر الله فلا يأمن مكر الله إلا القوم الخاسرون

Har de føler seg trygge fra pine av Allah (uventet)? Det er ikke sikkert fra Allah unntatt forræderi oranag taperne [al-A'raf / 7: 99]

Allah forklarer at kongen "var der etter å utføre gode gjerninger, uten gjerninger, kongen 'eksisterer ikke. Allah sier:

إن الذين يتلون كتاب الله وأقاموا الصلاة وأنفقوا مما رزقناهم سرا وعلانية يرجون تجارة لن تبور

Ja, de som leser Allahs bok, etablere regelmessig bønn, og tilbringer i det som Vi har gitt dem hemmelig eller åpenlyst, de er de som forventer handel som aldri går ut. [Fatir / 35: 29]

Allah sier også:

إن الذين آمنوا والذين هاجروا وجاهدوا في سبيل الله أولئك يرجون رحمت الله والله غفور رحيم

Sikkert de som tror, som emigrerer og strever i veien for Allah, de er de som forventer nåde Allah, og Allah er tilgivende, nåderik. [al-Baqarah / 2: 218]

Raja ", samt al-khauf er hjertet av tilbedelse som ikke bør bli avvist til andre enn Allah. hvis det er memalingkannya til andre enn Allah, så han har falt i en dam av skulke.

Og kongen "er det nærmeste anlegget for å komme nærmere Allah. I en hadith Qudsi forklarte at Allah sier:

أنا عند ظن عبدي بي وأنا معه إذا ذكرني

Jeg er som min tjener angivelig Me. Og jeg var med ham da han husker min

Som må gjøres av en muslim er å kombinere inter khauf og kongen ". Begge bør være balansert. Det er tilstanden av profeten og Messenger og muslimene. Allah sier:

تتجافى جنوبهم عن المضاجع يدعون ربهم خوفا وطمعا ومما رزقناهم ينفقون

Hull de er langt fra sengen, og de ba alltid til sin Herre med frykt og håp, og de tilbringer bestemmelse som vi tilbyr. [as-Sajadah / 32: 16]

Når en muslim vet dekning nåde av Allah, raushet ham, lette ham til å gi tilgivelse til de synder er stor, bredden i hans himmel og mengden av belønning av veldedighet shalihnya, hans sjel vil bli lettet, rolig, og han vil fortsette å stadig optimistisk og ambisiøs for å oppnå det som er der ved siden av Allah. I stedet, da han fant ut hvor tung straff Allah, plage ham veldig hardt, hans beregninger var så observant, dommedag og helvete er så fryktelig, samt ulike pine i det hinsidige, så hans sjel vil bli forhindret, ubundet, alltid årvåken og redd for overtredelse.

Ved fordi det, i hadith av Abu Hurayrah Radi anhu, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لو يعلم المؤمن ما عند الله من العقوبة, ما طمع بجنته أحد, ولو يعلم الكافر ما عند الله من الرحمة, ما قنط من جنته أحد

Anta at en troende vet pine på siden av Allah, sikkert ingen som ville være for ambisiøst å nå sitt paradis. Og hvis de vantro vet medfølelse Allah, sikkert ingen ville fortvilelse av hans rekkevidde himmelen
[HR. Muslim]

I boken Madârijus Salikin, Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah sa, "Hjertet (av mannen) på vei til Allah er som en fugl, som er der kjærligheten til Allah som leder, mens al-khauf (frykt) og kongen" er to- vinger. Hvis hodet og to friske vinger, vil han fly bra. Men hvis hodet er tapt da han ville dø, og hvis han mistet begge vingene så vil han falle byttedyr til jegeren eller falk. "

Måtte Allah gi oss og alle muslimer følelsen av hva vi trenger i det virkelige liv at verden er full av lureri.

al-khauf, nemlig frykten for den vrede og straff av Allah. Tror det bør styrkes i oss, når vi er i en sunn tilstand. Spesielt i denne epoken, der verden har bedra folk flest med en falsk skjønnhet, forårsaker dem til forsømmelse av dhikrullah som til slutt førte til deres hjerter blir hardt, hardere enn stein fjellet skjønt. Na'udzubillah.

Men kongens dvs. håp eller ambisjoner om å oppnå belønning av Allah også lovet å ikke forsvinne fra våre hjerter, for at vi ikke fortvile av barmhjertighet av Allah.

al-khauf krever en muslim å forhaste noe gjennomføre rettighetene til Allah og holde ham borte fra forsømmelse. Smaken vil også bli forhindret fra å gjøre menzhalimi andre og motivert til å være troverdig, ærlig, rettferdig og ikke kaste bort andres rettigheter.

Frykt følger med denne hjerte også vil spare ham fra svik av verden, slik at han ikke ble vasket bort begjær som er forbudt, fordi han er alltid på vakt for verden.

Ya Allah! Anugerahkanlah oss frykt som kan hindre oss fra umoralske handlinger; Anugerahkanlah til vår lydighet som kan føre oss til himmelen din; Og anugerahkanlah til tillit som vi føler de ulykker verden de kan være lette.

(Hentet fra fredag preken i Masjidin Nabawi levert av Sheikh Dr. Ali al-Hudzaifi Hafizhahullah på 8 Shafar 1434 med tittelen al-Khaufu minallah wa fi Hayâtil Atsaruhu Muslim)

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah 11 / År XVII / 1435H / 2014M. Utgivere Foundation Standing Committee istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 0271-858197 Faks 0271-858196]

No comments:

Post a Comment