!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Wednesday, September 23, 2015

We vermijden waaronder de verliezers.

De rit was nog niet klaar (375)

(Deel 375), Depok, West-Java, Indonnesia, 21 september 2015, 21:50 uur).

We vermijden waaronder de verliezers.

Als dag des oordeels komt, dan is het woord van God in Zijn Woord in de Koran, dat ze voor het leven in de wereld, onder anderen altijd onheil te maken in het land, hebzuchtig bij het verkrijgen van voedsel altijd branden het bos onzorgvuldig, waardoor de vernietiging van bossen, regen rook schadelijke organismen leven, creëren onzekerheid buren, verwen jezelf met een zelfmoord of rook (tabak), terwijl fatwa's zijn uitgegeven de geleerden (Ulama en Muhammadiyah Indonesië Saoedi-Arabië) beslist roken haram.
Ook zelfmoord in de vorm van verticale drugs (drugs / heroïne en dergelijke), bedreigde God zal bekeren als ze niet onmiddellijk geworpen in de hel.
Ook moeten we ervoor zorgen dat onze buren zich veilig voelen en kunnen leven zij aan zij met ons, ook al zijn ze van verschillende religies, ras, huidskleur, en een andere taal en natie. State.

Istiqomah

Door
Ustadz Ustadz Ismail Abu Muslim al-Atsari



Eigenlijk is de gunsten van Allah Ta'ala aan Zijn dienaren is niet beperkt. Een van de grootste voordeel is heerlijk en het islamitische geloof. Eveneens is voorstander Istiqomah boven geloof. Dit wordt aangegeven door de onderstaande hadith:

عن سفيان بن عبد الله الثقفي قال قلت يا رسول الله قل لي في الإسلام قولا لا أسأل عنه أحدا بعدك قال قل آمنت بالله فاستقم

Van Sufyan bin Abdullah ats-Tsaqafi, zei hij: Ik zei: "O boodschapper van Allah, vertel me in de islam een woord dat ik niet iemand zou vragen nadat u!" Hij antwoordde: "Zeg: 'Ik ben een gelovige, dan istiqomahlah". [Overgeleverd door Muslim, nee. 38; Ahmad 3/413; Tirmidhi, nee. 2410; Ibn Majah, nee. 3972].

BETEKENIS Istiqomah
Imam Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (overleden 795 H) heeft gezegd, het uitleggen van de betekenis van de bestendigheid en de positie van deze hadith door te zeggen: "Istiqomah is het nastreven van een rechte weg, dat is de juiste religie, zonder te draaien naar rechts of naar links. En Istiqomah omvat het doen van alle gehoorzaamheid geboren en de binnenste en laat alle dingen die verboden zijn. Dit zal dan onder alle godsdiensten ". [1]

Uit het bovenstaande is het bekend dat de grootte Istiqomah is dit de juiste religie. Gehoorzaamheid is te doen zoals bevolen door zonder langs de limiet, zonder de verlangens-verlangens, hoewel mensen denken als overdrijvingen of te verminderen. Allah de Verhevene zegt:

فاستقم كما أمرت ومن تاب معك ولا تطغوا إنه بما تعملون بصير

Dan istiqomahlah (houden je op het rechte pad), zoals bevolen, en (ook) degenen die zijn geweest met jullie berouw hebben en overschrijdt de grens niet. Sterker nog, hij doet zie alles wat gij doet. [Hud / 11: 112].

Allah de Almachtige zegt ook:

فلذلك فادع واستقم كما أمرت ولا تتبع أهواءهم وقل آمنت بما أنزل الله من كتاب وأمرت لأعدل بينكم الله ربنا وربكم لنا أعمالنا ولكم أعمالكم لا حجة بيننا وبينكم الله يجمع بيننا وإليه المصير

Dus daarom roepen (hun religie), en istiqomahlah (nog steeds in de godsdienst vooruit en prediken), zoals bevolen en niet volgen hun eigen begeerten. En zeg:.. "Ik geloof in alle boeken onthulde Allah en mij geboden om recht te doen onder u Allah is onze Heer en God voor ons onze werken en voor u uw werken, is er geen ruzie tussen ons en u, Allah zal ons en voor Hem de plaats terug (us) "te verzamelen. [Shura / 42: 15].

Istiqomah HART EN DE LEDEN VAN DE RAAD
Imam Ibn Rajab al-Hanbali zei Principal Istiqomah is Istiqomah hart op de top van het monotheïsme, zoals beschreven Abu Bakr en anderen tegen het woord van Allah:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا

Inderdaad, degenen die zeggen: "Onze Heer is Allah," en dan Istiqomah zij (bevestiging van hun vestiging "[Al-Ahqaf / 46: 13]..

(Ie) dat ze niet wenden tot andere dan Hem.

Wanneer de lever heeft Istiqomah boven ma'rifah (kennis) tegen Allah, khasyah (angst) aan Allah, Allah verheffen, Hem te eren, Hem liefhebben, willen Hem, vertrouwen in Hem, tot Hem bidden, vertrouwen kepada- hem, en zich afkeren van hem uit elkaar; dan zullen alle ledematen Istiqomah ook boven gehoorzaamheid aan Hem. Omdat de lever merupaka koning van alle ledematen, en alle leden van het lichaam is de lever leger. Dus als de koning Istiqomah, leger en de mensen Istiqomah ook.

Ook het woord van Allah:

فأقم وجهك للدين حنيفا

Hadapkanlah daarna met een uitgestreken gezicht aan de godsdienst van Allah -Rûm / 30 paragraaf 30 te worden geïnterpreteerd door het zuiveren van de intentie en de wil om Allah alleen, geen partner voor Hem.

Na het hart, dan is de grootste zaak die ook bewaard isitqomahnya wordt gesproken, want het is het hart vertaler en klokkenluider (inhoud) van de lever. Vandaar dat na de Profeet 'alayhi wa salaam bevolen Istiqomah, nalaten hij mondeling te onderhouden.

In Musnad Imam Ahmad van Anas bin Malik, de Profeet 'alayhi wa salaam, zei hij:

لا يستقيم إيمان عبد حتى يستقيم قلبه ولا يستقيم قلبه حتى يستقيم لسانه ولا يدخل رجل الجنة لا يأمن جاره بوائقه

Geloof van een dienaar zal niet Istiqomah, zodat zijn hart Istiqomah. En het hart van een dienaar zal niet Istiqomah zijn, dus zijn verbale Istiqomah. En de persoon wiens buur niet veilig voor zijn misdaden, zal niet naar de hemel gaan. [Overgeleverd door Ahmad, nr. 12.636, dihasankan door Shaikh Salim al-Hilali in Bahjatun-Nazhirin, 3/13].

Vermeld in Tirmidhi (geen 2407.) Uit Abu Sa'eed al-Khudri in marfuu 'en mauquf:

إذا أصبح ابن آدم فإن الأعضاء كلها تكفر اللسان فتقول اتق الله فينا فإنما نحن بك فإن استقمت استقمنا وإن اعوججت اعوججنا

Als de zoon van Adam ging de ochtend vrijwel al zijn ledematen zei bescheiden orale: "Takwalah aan Allah in het handhaven van onze rechten, inderdaad, afhankelijk wij u als u Istiqomah, dan zijn we Istiqomah ook, als je afwijkt (van de gebruiker). We hebben ook uiteen [Tirmidhi, nr 2407;.. dihasankan door Shaikh Salim al-Hilali in Bahjatun-Nazhirin 17/03, geen 1521]. [2].

VIRTUE Istiqomah
Istiqomah niet gemakkelijk. Echter, zou men de geest Istiqomah krijgen door te weten primaat. Allah de Verhevene zegt verkondigen het primaat van die zal worden bereikt door mensen die Istiqomah:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التي كنتم توعدون

Inderdaad, degenen die zeggen: "Onze Heer is Allah," en dan Istiqomah zij (bevestiging van hun positie), dan is de engelen zullen neerdalen hen, zeggende: "Wees niet bang en voel me niet verdrietig, en verheug met Jannah Allah heeft beloofd aan u" , [Fush-Shilat / 41: 30].

In een ander vers Allah de Verhevene zegt:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف عليهم ولا هم يحزنون) 13 (أولئك أصحاب الجنة خالدين فيها جزاء بما كانوا يعملون

Inderdaad, degenen die zeggen: "Onze Heer is Allah", dan blijven ze Istiqomah (vaste vestiging in het monotheïsme en goede daden), dan is er geen zorg voor hen en ze zijn niet (ook) treuren. Zij zijn de bewoners van het Paradijs, zij zullen daarin vertoeven; als beloning voor wat zij hebben gedaan. [al-Ahqaf / 46: 13-14].

COMPLETE istighfar Istiqomah
De mens heeft zeker zijn nadelen. Mensen zullen niet in staat zijn om deze religie Inrichting geheel perfect. Vandaar dat Allah Ta'ala bevolen istighfar na bestelling Istiqomah. Allah swt zegt:

قل إنما أنا بشر مثلكم يوحى إلي أنما إلهكم إله واحد فاستقيموا إليه واستغفروه وويل للمشركين

Zeggen: 'Zie, Ik ben slechts een mens zoals u, mij geopenbaard dat uw Heer is de Almachtige God, dan istiqomahlah (houden op het rechte pad) naar Hem en vragen Zijn vergiffenis, en wee degenen die zijn medewerker [Fush-Shilat / 41: 6]..

Iman Ibn Rajab zei: "In het woord van Allah ', dan blijven op het rechte pad naar Hem en Zijn vergeving vragen', een teken dat de onvermijdelijke nadeel in de (lopende) Istiqomah besteld, dan is gerepareerd met istighfar dat vereist berouw en Ruju 'richting standvastigheid ". [3]

VEROORZAAKT Istiqomah
Inderdaad veroorzaakt Istiqomah heel veel. Een van de belangrijkste redenen dat iemand standvastigheid te maken in de weg van Allah Ta'ala is als volgt:
1. Overweegt de Koran.
2. de praktijk van de religie van Allah.
3. Gebed.
4. Dhikr.
5. Ontwikkeling van het geloof.
6. Imiteren Salafush-Salih en geleerden Istiqomah.
7. Houden van Allah en Zijn boodschapper meer dan anderen.
8. Liefde en haat iets omwille van Allah.
9. Wederzijdse intestate door al-Haq, geduld en mededogen.
10. Overtuigd toekomst voor de islam.

Hier is een kleine uitleg over Istiqomah, kan nuttig zijn.

Allah weet het beste.

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 06 / Jaar XVII / 1435H / 2014M. Uitgevers Stichting Permanent Comité Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Alleen 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

VERLIEZEN essentiële

Door
Shaikh Abdul Bari ast-Tsubaiti



Iedereen zal willen altijd gelukkig te zijn en wilde nooit ellende, zelfs voor een moment. Iedereen wil altijd geluk en een maximale inspanning om verliezen te vermijden, maar wat over te zeggen, de feiten anders spreken. Niet alle mensen in de wereld die wil materialiseren, soms wat juist om te voorkomen dat een feit dat moet worden aanvaard, zelfs bitter. Verliezen blijven teisteren. Deze bittere werkelijkheid gericht met verschillende houdingen, variërend van extreme houding ten opzichte van de middelmatige. Soms is het juist de houding van het lijden schade of nieuw, zoals zelfmoord - na'ûdzu billâh-, het beschadigen van eigendommen, zichzelf verwonden of verwonden van een andere persoon. Maar er is ook de aanpak met een ontspannen, rust en geduld. Hij realiseert zich dat de verliezen in deze wereld is niet het uiteindelijke verlies, geen verlies dat eeuwig lijden zal brengen; Hij is niet een door Allah de Almachtige genoemd in Zijn Woord nadeel:

قل إن الخاسرين الذين خسروا أنفسهم وأهليهم يوم القيامة ألا ذلك هو الخسران المبين

Zeg: "Inderdaad, zij die verliezen zijn degenen die zichzelf en hun familie op de Dag des Oordeels schaden". bedenk dan dat het is dus een echt verlies. [Az-Zumar / 39: 15]

Verliezen in de paragraaf hierboven dat het verlies van de essentie, wat zal leiden tot eeuwige spijt genoemd. Verliezen op de Dag des Oordeels; verlies van menselijke goedheid en slechtheid als gewogen in de weegschaal schoonste die geen bedrog helemaal. Moge Allah de Almachtige te redden ons allen van dergelijke verliezen.

Verliezen op de Dag des Oordeels is het resultaat van onze acties tijdens de levensduur van de wereld. Als de overlevingskans van beide kan worden gebruikt als een zakenman en een maximum vermogen met behulp van een zeer beperkte poging om zo veel als mogelijk is, dan Allah het wil profiteren, zullen we gered worden van dergelijke verliezen.

Het ergste verliezen die een persoon overkomen is een verlies dat zijn godsdienst treft, als deze verliezen zal leiden tot eeuwig lijden in het hiernamaals. Verlies van invloed zijn godsdienst is de ergste ramp voor iemand. Daarom is tussen het gebed van de Profeet 'alayhi wa salaam is:

... ولا تجعل مصيبتنا في ديننا

Heeft U veroorzaakte ramp op onze religie

Bovendien, als een ramp op deze religie te slepen hem in het dal van de afval - na'ûdzu Billah.

Onder de kenmerken van mensen die verliezen met het uiteindelijke verlies is een vrome daad ze mist kans in het leven. Hij liet de kans slip door, zodat wanneer de dood eindelijk arriveert, liefdadigheid kabaikan hij had gedaan was een beetje, terwijl de lelijkheid montage. Als dat zo is, zou het de lelijkheid weegschalen vriendelijkheid verslaan. Mensen als deze, met inbegrip van de verliezers, als het woord van Allah de Almachtige:

والوزن يومئذ الحق فمن ثقلت موازينه فأولئك هم المفلحون) 8 (ومن خفت موازينه فأولئك الذين خسروا أنفسهم بما كانوا بآياتنا يظلمون

Schalen op de dag dat het is de waarheid (justitie), dan wie weegschalen vriendelijkheid, zij zijn de gelukkigen. En wie schalen vriendelijkheid licht, zodat mensen die zichzelf beschadigen. [Al-A'raf / 7: 8-9]

Tekenen van die andere verliezers zijn vaak teruggekomen op de belofte, het maken van onheil in het land door het verspreiden van dubieuze en wekken lust. Allah de Almachtige zegt:

الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك هم الخاسرون

(Namelijk) degenen die het verbond van Allah breken nadat de overeenkomst was stevig, en beslissen wat Allah bevolen (hen) moeten worden samengevoegd, en onheil in het land. Zij zijn degenen die verliezen. [Al-Baqarah / 2: 27]

Mensen onderdanig en gehoorzaam aan de ongelovigen en geven loyaliteit aan hen ook een van de kenmerken van de verliezers. De Koran is sterk gewaarschuwd voor acties die hebben geleid tot dit slechte resultaat. Vanwege de ongelovigen zal proberen ons te maken zoals zij. Allah de Almachtige zegt:

يا أيها الذين آمنوا إن تطيعوا الذين كفروا يردوكم على أعقابكم فتنقلبوا خاسرين

O, gij die gelooft, als je gehoorzamen degenen die niet geloven, ze brengen je terug naar achteren (tot ongeloof), en weest mannen die verliezen. [Ali Imran / 3: 149]

Waaronder die verliezers op de dag des Oordeels zijn zij die aanbidden alleen Allah de Almachtige toen hij de genade van goedheid, toen haar leven comfortabel, comfortabele en welvarende of haar aanbidding van Allah de Almachtige, wanneer wat gedaan kan winstgevend zijn of wereldse goedheid. Allah de Almachtige zegt:

ومن الناس من يعبد الله على حرف فإن أصابه خير اطمأن به وإن أصابته فتنة انقلب على وجهه خسر الدنيا والآخرة ذلك هو الخسران المبين

"En van de mensheid zijn er mensen die God aanbidden door zich aan de rand (niet met overtuiging); Dus als hij verworven deugden, blijft hij in die staat, en als hij wordt getroffen door een ramp, draai het naar achteren. Ze zijn ongelukkig in de wereld en in het hiernamaals. Zodanig is het een echt verlies. [Al-Hajj / 22: 11]

Inclusief verliezen zijn ook mensen die verwaarloosd door familie rijkdom en kan dus niet aanbidden Allah de Almachtige. Allah de Almachtige zegt:

يا أيها الذين آمنوا لا تلهكم أموالكم ولا أولادكم عن ذكر الله ومن يفعل ذلك فأولئك هم الخاسرون

O, gij die gelooft, laat uw rijkdommen en uw kinderen u niet afleiden van het gedenken van Allah. Dus wie deed ze dat mensen zijn de verliezers. [Al-Moenafikoen / 63: 9]

En nog veel meer verzen in de Koran dat het woord verliezers en de dingen die schade veroorzaken te noemen. Dit alles om mensen eraan te herinneren om niet te worden getroffen door verliezen als gevolg onbeschrijfelijke lijden onder de gevolgen in het leven hiernamaals.

Tot slot, we bidden tot Allah de Almachtige om te beschermen en op te slaan ons van dergelijke verliezen.

Hoe kunnen we voorkomen dat deze verliezen? Indien een bedrijf dat kan winstgevend zijn?

Het antwoord is in de koran beschreven met een duidelijke uitleg van de Koran, Soerat al-'Ashr.

In een ander vers beschreven tekenen winstgevend bedrijf en is niet gegarandeerd worden geraakt door het verlies. Allah de Almachtige zegt:

يا أيها الذين آمنوا هل أدلكم على تجارة تنجيكم من عذاب أليم) 10 (تؤمنون بالله ورسوله وتجاهدون في سبيل الله بأموالكم وأنفسكم ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون

O, gij die gelooft, je sukakah ik u een handel die je kan redden van een pijnlijke straf? (Ie) gij gelooft in Allah en Zijn boodschapper en streven in de weg van Allah met hun rijkdom en ziel. Dat is beter voor u, indien gij eens wist. [Ash-Shaff / 61: 10-11]

Allah de Almachtige zegt ook:

إن الذين يتلون كتاب الله وأقاموا الصلاة وأنفقوا مما رزقناهم سرا وعلانية يرجون تجارة لن تبور

Voorwaar, degenen die altijd het Boek van Allah te lezen en het gebed en breng out party van levensonderhoud die wij geschonken ze heimelijk of openlijk, ze verwachtten commerce die niets te verliezen hadden. [Fatir / 35: 29]

Dat is het antwoord. Dat is de manier waarop en de stappen die genomen kunnen worden om verliezen te vermijden en winst maken. Wie verwaarlozing en negeren de manier die door Allah de Almachtige, het verlies zal zeker niet onvermijdelijk, en hij zal wroeging weergaloze voelen. Hij zal zijn gedrag, dat is grote blunder liefdadigheidsinstelling die nooit meer terug zal komen betreuren. Hij zal hem spijt, als Allah de Almachtige zegt over hen:

حتى إذا جاءتهم الساعة بغتة قالوا يا حسرتنا على ما فرطنا فيها وهم يحملون أوزارهم على ظهورهم ألا ساء ما يزرون

Zodat wanneer Oordeel tot hen komt plotseling, zei ze, "Wat wij betreuren omvang, tegen onze schuld over het einde van het!" Terwijl zij de zonden op zijn rug dragen. Vergeet niet, het kwaad was wat ze verdragen. [Al-An'am / 6: 31]

Mogen wij allen blijven om in de leiding van Allah de Almachtige en altijd taufiq van Allah de Almachtige om goed te doen in overeenstemming met de regels van Allah de Almachtige.

(Aangepast van een preek van sjeik Abdul Bari ast-Tsubaiti in Masjid een-Nabawi, op 30 Djoemada Eind 1434 H met de titel van al-Khasâtul Haqîqiyatu)

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 06 / Jaar XVII / 1435H / 2014M. Uitgevers Stichting Permanent Comité Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Alleen 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

No comments:

Post a Comment