!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Friday, July 24, 2015

Leer (Seek Sciences) voor de mens blij.

De rit was nog niet klaar (319)

(Deel 319), Depok, West-Java, Indonesië, 23 juli 2015, 19:30 pm)

Leer (Seek Sciences) voor de mens blij.

God in Zijn woord in de Koran zijn zegeningen, waaronder het verstrekken schat) ademen de lucht (zuurstof) is fris geeft, de vissen in de zee, het resultaat van natuurlijke hulpbronnen, zoals aardolie, aardgas, goud, zilver, tarwe, en akkers / padie, tarwe en maïs naar alle levende wezens, of mens of dier, en de genade van God (voedsel) wordt gegeven aan een menselijk wezen van de verschillende groepen, ras, etniciteit, taaldiversiteit en diversiteit van huidskleur, of ze leven langs de evenaar en degenen die wonen op de Zuidpool, de Noordpool, het continent van Azië, Continentaal Europa, het continent van Afrika, Continent Australië, Amerika, en de volken, die in de oceaan Stille Oceaan en de Indische Oceaan leven.
Ook zijn ze nu omarmd islam, katholicisme, protestantisme, het hindoeïsme, het boeddhisme, Shinto, Kong Fu Tse, Zorroaster, animisme, en degenen die niet religieus zijn communisten (atheïsten).
Levensonderhoud deel (welvaart) is afhankelijk van de inspanning (inzet) in hun zoektocht naar voedsel, of overgenomen door levering van kennis (zowel wetenschappelijke kennis en empirische), evenals de filosofie.
Hoe hoger de kennis hoe groter de kans kreeg hij Treasure (salaris).
Wanneer een boer het planten van rijst / tarwe met behulp van de wetenschap bilologi bijvoorbeeld, kan hij de zaden kiezen om te oogsten de boerderij productiever.
De wetenschap kan worden verkregen op twee manieren, als de wetenschap wereld, kan worden verkregen dibangku University (de school / instituut cursussen) of leerkrachten die al kennis hebben.
Als de Science of Religion (Islam) Koran en Hadith te winnen door te leren van beide ouders, de universiteit (de school), alsook de Ustad (geleerden).
Het verschil is dat Science World, seculiere, meestal proberen om het geluk van de wereld alleen te vinden.
Terwijl het Science of Religion, want geluk is niet alleen de wereld, maar ook het hiernamaals, want de wetenschap van de religie (Koran en Hadith) de wereld kan leiden om ikmu niet wijken, zoals het niet hebzuchtig bij het zoeken naar welvaart (rijkdom), geen recht van arme en goede daden van de meerderheid n rijkdom verdienen we, en de wetenschap van de Koran ook leiden de mensheid dat het echte leven was niet in de wereld (tijdelijk), maar in het hiernamaals (in de hemel of de hel).
Bij het zoeken naar de schat zijn we ook geleid tot wettige bezittingen, geen corruptie, rob, zoeken en stelen of beroven van de rechten van anderen, eten ook te eten koosjer voedsel (met uitzondering van de verboden zoals varkensvlees, bloed, kadavers (karkas behalve vis) en merorok (zuigen tabak, Muhammadiyah fatwa Majelis Ulama Indonesia en Saoedi-Arabië roken haram 'argument is gebaseerd op de Koran en de Hadith).
Dus Religieuze Wetenschap leidt ons naar de schat die we gebruiken met zegeningen en gelukkig.
Hoeveel rijke mensen in de wereld, kunstenaars, zangers rijkste in de wereld die daadwerkelijk leeft minder happy (stress) aan zijn leven te beëindigen door zelfmoord gebruik van drugs of slaapmiddelen (kalmeringsmiddelen).
Hoeveel moslims en dat zijn eigendom islamitische wereld maar een klein beetje (net nauwelijks genoeg te eten en te drinken), maar voelde zijn hart gelukkig en rustig leven, het gemak van God gegeven aan hem reeds een onschatbare schat.










Tips om te onthouden Al-Koran en de Soennah (Hadith / Al-Hikmah).

/ Door
Al-Ustadz Yazid bin Abdul Qadir Jawas


Een student van de kennis moet weten dat de studie heeft een aantal stappen die moeten worden doorgegeven. Hij moest gaan van de belangrijkste dan belangrijk. Hij moet niet in een haast, ook moet hij geduldig zijn en weten het niveau van haar capaciteiten.

De geleerden we nooit doorgeven en afwijken van hun studie als gevolg van de geleidelijke stappen in hun studie is de manier felicitaties om kennis te verwerven. Opgevoerd in deze studie is gebaseerd op het woord van Allah wa Tabaaraka Ta'aala,

وقرآنا فرقناه لتقرأه على الناس على مكث ونزلناه تنزيلا

"En Al-Koran-een (We neergezonden) geleidelijk zodat gij (Mohammed) te reciteren aan de mensen en we langzaam zakken geleidelijk." [Al-Israa ': 106]

En het woord van Allah Ta'ala,

وقال الذين كفروا لولا نزل عليه القرآن جملة واحدة كذلك لنثبت به فؤادك ورتلناه ترتيلا

"En de ongelovigen zeggen:" Waarom al-Koran niet ineens aan hem geopenbaard? 'Zodat we het versterken van uw hart (Mohammed) met haar en we lezen tartil (geleidelijk, langzaam en correct). "[ Al-Furqan: 32]

Veel mensen zijn verhinderd bestuderen vanwege haar doel in het verlaten van de usul (een basis stichting). Wat is ushul bedoeld is Al-Koran en de Soennah.

Een officier van justitie prioriteit wetenschap laat hem naar Al-Koran-een en onthouden dan de hadiths van de Profeet 'alayhi wa salaam. Dergelijke worden geadviseerd door de Salaf aan mensen die willen kennis van hen te krijgen.

Imam Abu Umar Yusuf bin 'Abdullah bin Mohammed ibn' Abd al-Barr (stierf Th. 463 H) rahiemehoellaah zei: "De vraag heeft kennis niveaus en stadia die niet mag worden geschonden. Wie zou de hele breken, dan heeft hij het pad van de Salaf, die hun weg op doel geschonden gebroken, dan heeft hij verloren, en die geschonden omdat ijtihad, dan had hij afgeweken.

Begin van de wetenschap is om de Qur'aan te onthouden en te begrijpen. Alles wat kan helpen om het te begrijpen, dan is het verplicht om het te leren. Ik zeg niet dat te onthouden de gehele Al-Qur-an is verplicht, maar ik zeg dat het verplicht is (sunnah is verplicht naderen) en een must voor iedereen die wil een vrome, niet verplicht zijn.

Al-Qur-an is een hoofdbestanddeel van de wetenschap. Wie is om het te onthouden voor de leeftijd baligh, neem dan de tijd om te leren wat kan helpen bij het begrijpen van de vorm van het Arabisch, het is de grootste helper om het doel te bereiken in het begrijpen van de Al-Koran en de Soennah-Soennah van de Profeet 'alayhi wa salaam .. ,

Kijk dan naar de Soennah-Soennah zijn beroemd, die is gebleven van de Profeet 'alayhi wa salaam dat een officier van justitie met het doel van de wetenschap om de Almachtige Allah in zijn boek. En Sunnah wetten opende de Al-Koran-een voor hem ...

Eenieder die Sunnah-Soennah, moet hij de hadiths overgeleverd door de priesters, die tsiqah en vele hafalannya (huffazh) prioriteit [1]. "En, o mijn broeder, je moet onthouden de usul en hulp te zoeken met het.

Imam Ibn Jama'ah (overleden ste. 733 H) rahiemehoellaah zei: "Laat de (openbare aanklager wetenschap) begon met Kitabullaahil 'Aziiz, onthouden met mutqin (echt volwassen), ernstig om zijn commentaar te begrijpen, en alle kennis (wetenschap Al- Qur-an). Want, al-Koran-an is een hoofdbestanddeel van de wetenschap, de moedermaatschappij, en het belangrijkste. "[2]

Zo is het belangrijkste doel van de vervolging van de wetenschap is te onthouden de Koran en de authentieke Soennah van de Profeet. Daarna laat hem onthouden de boeken van eer, zowel op het gebied van Aqiedah, Fiqh, hadith, nahwu of fara-IDH. Shaykh Muhammad ibn Salih al-'Utsaimin rahiemehoellaah zei: "Het belangrijkste voor iemand in hun studie is om te studeren de interpretatie is geheel Kalamullaah omdat Kalamullaah wetenschap. Allah de Verhevene zegt:

ونزلنا عليك الكتاب تبيانا لكل شيء وهدى ورحمة وبشرى للمسلمين

"... En Wij nedergezonden het Boek (Al-Koran) aan u om alles als leidraad en barmhartigheid en goed nieuws voor degenen die hebben overgegeven (moslims) uit te leggen." [An-Nahl: 89]

Vroeger was de Sahaba nooit doorgegeven tien verzen totdat ze leren wat er in zit in de vorm van wetenschap en liefdadigheid zodat ze leren de Al-Koran-een, wetenschap en naastenliefde als goed. Ik denk dat dit het belangrijkste. Dan gaat het een van de tieners, vooral de kinderen te beginnen met het onthouden van Al-Qur-an ... Tegelijkertijd laat de vervolging van de wetenschap gewijd aan de Soennah, want het is het fundament van de Sharia kan niet eeuwig worden gescheiden, Al-Koran-een en Sunnah zowel een openbaring. En wat is gebleven in de Soennah komt neer op het bepaalde in de Al-Qur-an.

Allah de Verhevene zegt:

وأنزل الله عليك الكتاب والحكمة وعلمك ما لم تكن تعلم وكان فضل الله عليك عظيما

"... En (ook omdat) Allah heeft geopenbaard het Boek (Al-Qur-an) en wijsheid (de Soennah) om u en u geleerd wat je niet hebben geweten. . De gave van God aan u geschonken is enorm "[An-Nisa ': 113] [3]

• Tips voor het onthouden van Al-Qur-an [4]
Eerder opgeslagen Al-Qur-an in het licht van de geestelijkheid was de sleutel. Daarmee gaan ze studeren. Dat is waarom ze nooit geaarzeld om te beginnen met het onthouden van Al-Qur-an. Hafalannya is kenmerkend dat in de gemeenschap van wetenschappers en de vervolging van de wetenschap verschijnt. Het merendeel van de Salaf hoog aangeschreven schande voor het niet onthouden van Al-Qur-an. Onder het bewijs is wat wordt uitgedrukt al-Haafiz Ibn Hajar (overleden ste. 852 H) in Taqriibut Tahdziib (I / 664, nr. 4529), de biografie van 'Uthman ibn Muhammad ibn Abi Abi Shaybah, "Hij is tsiqah, een Hafiz die beroemd, maar hij heeft auham (een fout) en zei dat hij niet onthouden Al-Qur-an. "[5]

Inderdaad onthouden Al-Qur-an is geen verplichting op de kennis van een officier van justitie, maar soms was de sleutel tot het onthouden en te begrijpen manier. Laat een officier van justitie de wetenschap weet dat het onthouden van Al-Qur-an en de praktijk kan de mate hoogte te verhogen. Profeet 'alayhi wa salaam zei:

إن الله يرفع بهذا الكتاب أقواما و يضع به آخرين.

"Voorwaar, Allah Ta'ala lift (graden) sommige mensen met het Boek (Al-Qur-an) en vernederende de andere met Al-Koran-een." [6]

Hier zijn een aantal dingen die kunnen helpen tijdens de vervolging van de wetenschap te onthouden Al-Qur-an:

1. Bid tot de Almachtige God met oprechtheid om te worden gezien het gemak van het onthouden van Al-Qur-an. Laat onthouden Al-Qur-an gedaan worden met oprechtheid alleen maar voor het plezier van Allah Ta'ala.

2. Geluid uit zijn beste verzen zijn opgeslagen op een voordrager 'goed lezen en het geheugen.

3. Herhaling ngulang opgeslagen verzen die zijn gepland en probeer discipline.

4. Met behulp van een Mushaf Al-Qur-an om memoriseren te versterken.

5. Herhaling ngulang verzen opgeslagen tien / twintig keer dwenen ook meer met staande, zittende en wandelen.

6. Lees de nieuwe verzen zijn opgeslagen in het gebed, omdat het verder kan insluiten de rote.

7. Lees het vers vertaling en commentaar die is opgeslagen.

8. Steer duidelijk van zonde en maksiyat.

Imam adh-Dahhak (stierf Th. 102 H) rahiemehoellaah zei: "Het is niet een persoon om Al-Koran-een te leren en dan vergeet hij, maar als gevolg van de zonde." Hij lees dan het woord van God,

وما أصابكم من مصيبة فبما كسبت أيديكم ويعفو عن كثير

'. En wat ongeluk overkomt je is vanwege wat uw eigen handen, en God vergeeft veel (fouten) "[Ash-Syuura: 30]

Daarna vervolgde hij, "Tragedy is groter dan vergeten al-Koran-een?" [7]

9. Bepaal een regelmatig schema om de grenzen van de dagelijkse recitatie bepalen (wat er iedere dag opgeslagen).

Geschikt voor regels niet menyelisihi of ze veranderen, behalve als er dingen op noodsituaties te doen.

10. Moet paragraaf diahafal elke dag een beetje meer te worden bevestigd

Voor degenen die een aantal hoofdstukken van Al-Koran-een, of die opgeslagen zijn 30 hoofdstukken in het geheugen, laat hem altijd muraja'ah (herhaal-ngulang) bij gelegenheid en houden het goed als Al-Qur-an is sneller dan het verlies van gebonden kamelen.

Profeet 'alayhi wa salaam zei:

تعاهدوا هذا القرآن, فوالذي نفس محمد بيده, لهو أشد تفلتا من الإبل في عقلها

Lees de Koran altijd dit. Bij Degene die de ziel van Mohammed is in Zijn handen, inderdaad, Al-Qur-an wordt makkelijker gescheiden dan een kameel in een knoop "[8]

• Lock in de Memorization en Remembering
Er zijn enkele belangrijke dingen die kunnen helpen bij de vervolging van de wetenschap te onthouden of onthoud de les met een goed overzicht, met inbegrip van:

1. mengikhlaskan intentie voor God en verwachten een beloning van Hem.

2. Weg van de dingen die verboden en verboden sharia.

3. Het resultaat van goede zaken, eten koosjer voedsel en weg van de haram.

4. Leeg de harten van de verschillende drukte.

5. Niet onthouden toen erg hongerig, dorstig, moe, of wanneer zijn hart was druk met andere zaken.

6. High-gewild, ernstig, en bleef de lessen om succesvol te onthouden herhalen.

7. Niet ontmoedigd door de lelijke mogelijkheid te onthouden en blijven herhalen de les ngulang.

8. Herhaling van lessen met een stem die gehoord kan worden, omdat het luisteren kan helpen bij het onthouden van de lessen.

9. Het gebruik van de hulp van de pen of papier om alles wat kan helpen bij het onthouden of herhalen-pela-afstand ngulang geschreven manier te bereiden.

10. En voor al het bovenstaande, laat altijd gewijd aan Allah Ta'ala. [9]

Imam al-Bukhari rahimahullah was een sterke geheugen. Hij werd gevraagd, "Is drug vergeten dat?" Hij antwoordde: "Altijd kijken te boeken" (Het is altijd te lezen en te herhalen). [10]

• Time-tijd voor Vastleggen
Imam Ibn Jama'ah rahiemehoellaah zei: "De beste tijd om te onthouden is wanneer de maaltijd; te bespreken in de ochtend; schrijven overdag; en muthala'ah en bespreken (mudzakarah) 's nachts. "

Al-Khatib al-Baghdadi (stierf Th. 463 H) rahiemehoellaah zei: "De beste tijd om te onthouden is aan het begin van de tijd, dan midden op de dag, en later in de ochtend." Hij voegde eraan toe, "Geheugenopslag in de avond naar de voordelen in plaats van het onthouden overdag, en als honger (wat niet erg) gunstiger dan wanneer vol. "[11]

• Best Places voor Vastleggen
Imam Ibn Jama'ah zei -menukil van al-Khatib, "De beste plek om te onthouden is ruimte en elke plek weg van de dingen die nalatig maakt." Hij zei: "Het is niet goed als er wordt opgeslagen in een plant, rond de groene bomen, aan de oevers van de rivier, in het midden van de weg, en lawaaierige plaatsen, want het is (in het algemeen) kan voorkomen dat de lege hart (te onthouden). "[12]

• Moet bekend zijn met de openbare aanklager Science Al-Koran-een te zijn
'Abdullah bin' Amr bin al-`As radhiyallaahu 'anhuma zei: "Boodschapper van Allah sallAllahu' alayhi wa salaam lucht-woord voor mij,

اقرإ القرآن في كل شهر, قال: قلت: إني أجد قوة. قال: فاقرأه في عشرين ليلة, قال: قلت: إني أجد قوة, قال: فاقرأه في سبع ولا تزد على ذلك.

"Lees de Al-Koran-een (om af te dichten) per maand. '' Abdullah zei, ik zei:" Echt, ik ben in staat om meer dan dat te doen. "De Profeet zei:" lees dan (om af te dichten) twintig dagen. '' Abdullah zei, ik zei: "Echt, ik ben in staat om meer dan dat te doen." De Profeet zei: "Als dat zo is, lees meer dan dat (om af te dichten) gedurende zeven dagen en niet." [13]

Jundub bin 'Abdullah ibn Sufyan al-Bajali (d tussen Th. 60-70 H) radhiyallaahu' anhu nooit intestate, "Ik intestate aan u, laat vrees voor God. Ik er een wil maken ook aan u om altijd (lezen en waarderen) de inhoud van Al-Koran-een omdat hij licht op een donkere nacht en de instructies in helder daglicht was. Weet dat Al-Qur-an kan ertoe leiden dat u te bereiken voor iets waarvan de waarde is zeer hoog .... "[14]

[Overgenomen uit het boek De Weg naar de Hemel Sciences Demand "Demand Gratis Science", auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Publishers Bibliotheek At-Taqwa, PO BOX 264-16 001 Bogor West Java - Indonesië, Rabi'uts Tsani eerst gepubliceerd 1428H / april 2007M]

No comments:

Post a Comment