!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Thursday, July 30, 2015

Vraag voor de genezing van God en gaan na de beloning van de ongelukkige ziekte

De rit was nog niet klaar (326)

 (Deel 326), Depok, West-Java, Indonesië, 29 juli 2015, 18:19)

Vraag voor de genezing van God en gaan na de beloning van de ongelukkige ziekte

Ongelukkige ziekte is één van Gods test zijn dienaren en is door God in het boek:
"Lawh Mahfuz".

Profeet alayhi wa sallam zei: "Allah heeft al het lot van alle schepselen ingesteld van vijftigduizend jaar voordat schiep God de hemel en de aarde". (HR. Muslim no. 2653).

"Niets een calamiteit overkomt op de aarde en (nor) in uzelf, maar het is ingeschreven in het Boek (Lawh Mahfuz) voordat Wij brengen het. Voorwaar, het is gemakkelijk voor Allah ". (. QS Al-Hadid: 22).

Allah zegt in de Koran en de Sunnah (Hadith / al-wijsheid) dat wanneer de dienaar van God in de vorm van een ramp getroffen zieke examen, als hij de patiënt zijn, de ziekte wordt het zonde zonde, en een knecht van de betrokken ziekenhuis zei Ustad Abu Yahya Badrussalam De Radio Rodja is één uzab versneld door Allah, wat betekent dat God midden verhoging van de mate van de patiënt, zodat de straf is niet in de straf van hun zonden in de hel (dat is zeer pijnlijk en blijvend), maar versnelde azabnya bedienden terwijl het leven in de wereld als ringen (sin) als de patiënt blijft bezorgd over het leed en bleef trouw, trouw aan de pijlers van het geloof, zoals gebed, vasten, het betalen van zakat, en ga Hadj / Umrah bij staat en nog veel herinnering, vergeving (vraag vergiffenis van Allah), evenals vele andere goede werken (aanbidding).
Goede daden en geduld niet alleen gedaan worden door degenen die zijn getroffen, maar ook voor hun familieleden.
Zoals familieleden of vrouw of man of familieleden die ziek waren, als wij zorgen voor het zeer goed, grote beloning van God wacht op ons, want wij zijn inter-patiënt één ziek naar het ziekenhuis, bijvoorbeeld als 1000 Itikaf beloning wacht ons, dus belonen big doen we negeren of niet bereiken we, met onze vrouwen toevertrouwen verzorging van andere familieleden genomen, bijvoorbeeld een grote beloning in plaats daarvan te voorkomen we, zelfs als we bewust verlaten een grote zonde op ons wacht.
Zieke zien wat de profeet Job, die leed aan huidziekte tot zeven jaar, maar hij bleef geduldig en bid tot Allah om ziekten zoals in de Koran soera Al Anbiya vers 83 genezen:



Surah Al-Anbiya verzen 83-84 Allah zegt:

وايوب اذ نادى ربه انى مسنى الضر وانت ارحم الرحمين
Vergeet niet, wanneer (Prophet Job) bad tot zijn Heer: ". Inderdaad, de ziekte heeft me geslagen en U bent de Genadevolle van de barmhartige"


فاستجبنا له فكشفنا ما به من ضر واتينه اهله و مثلهم معهم رحمة من عندنا وذكرى للعبدين
(21:84) Wij accepteren het gebed van hem, en we niet alleen de profeet Ayub terug te keren naar zijn familie, maar ook als een barmhartigheid van Ons en als les voor degenen die geloven

BEREIKEN werkzaam DOA


Gebed, in de islam heeft een zeer geweldige positie. Het gebed is aanbidding dat er veel is geliefd bij God. Gebed is het bewijs van afhankelijkheid dienaar van de Heer swt om iets nuttigs te bereiken en alles wat schade brengt aan hem te weigeren. Het gebed is een bewijs van de relatie van een man om zijn Heer, en een vervreemding aan Allah swt, bahwasannya geen kracht en inspanning, maar met de hulp van Allah swt.

Perbanyaklah DOA
Sommige mensen hebben gedacht, dat hij God niet veel zou moeten vragen. Hij beschouwde het als een schande. Beoordeel het als bedoeld in God of in strijd met de aard qana'ah minder dankbare houding. Tot slot, onthield hij zich van God vragen, behalve in de gevallen dat hij belangrijk en urgent acht. Is in de problemen als kleine en triviale, was ze terughoudend om God te vragen.

Dit inzicht, is duidelijk een vergissing en een onwetendheid. Omdat zij onder meer het type van aanbidding gebed, en Allah de Almachtige boos als de dienaar is terughoudend om hem te vragen.

Dalan een hadith van de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

الدعاء هو العبادة

Inderdaad gebed is aanbidding. [2]

Toen hij sallAllahu 'alayhi wa salaam lees de paragraaf:

وقال ربكم ادعوني أستجب لكم إن الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين

En uw Heer zegt: "berdo'alah tot Mij, zal ongetwijfeld toelaten Ku-you Inderdaad, degenen die opscheppen van aanbidding Mij zal Hell invoeren in een staat van abjecte.". [Al gelovigen / 40: 60].

Gebed met de toestemming van Allah swt - erg handig, omdat de Profeet 'alayhi wa salaam:

الدعاء ينفع مما نزل ومما لم ينزل فعليكم عباد الله بالدعاء

Gebed is handig voor alles wat er gebeurd is en wat niet is gebeurd. Laat u vermenigvuldigen gebed, O dienaren van Allah. [3]

Een moslim moet een hoop bid elke keer. Omdat gebed is aanbidding die een heel nobel positie in de ogen van Allah swt heeft, als de Profeet 'alayhi wa salaam: "Niemand van de meest waardevolle in de ogen van Allah swt dan bidden". [4]

DOA NOOIT BRING LETSEL
Iemand die het gebed verliet betekende dat hij verliest. In plaats daarvan, iemand die bidt, zal hij nooit geld verliezen op dipenjatkannya gebed, zolang hij niet bidt voor een zonde of afgebroken silaturrahmi. Omdat gebed dipanjatkannya, zeker verwelkomd door God, hetzij door te beseffen wat hij vroeg in de wereld, of kwaad te voorkomen gelijkwaardig aan wat hij vroeg, of opslaan als een betere beloning voor hem in het hiernamaals. In een hadith van de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

ما من أحد يدعو بدعاء إلا آتاه الله ما سأل أو كف عنه من السوء مثله ما لم يدع بإثم أو قطيعة رحم

Niemand die bidt met een gebed, maar Allah zal zijn verzoek in te willigen, of God onthouden van hem dat zulke rampen waarmee vroeg hij, zolang hij niet bidt voor een zonde of om het touw silaturrahim verbreken. [5]

Daarom, wees niet een slaaf bezwaar vroeg zijn Heer in de zaken van zijn wereld, hoewel de zaken beschouwd triviaal, vooral op het gebied van het hiernamaals. Omdat het verzoek is het bewijs van afhankelijkheid van God, en zijn behoefte aan Allah swt in alle zaken. Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

إنه من لم يسأله يغضب عليه

Inderdaad, wie niet vraagt ​​van God, God zal zijn boos op haar. [6]

-Adab Adab TE ZIJN IN GEBED
In het gebed, zijn er enkele gevallen en omgangsvormen die door iemand moet worden beschouwd, zodat het gebed effectief.

Ten eerste: Het installeren van de juiste intentie. Een persoon die bidt, zijn gebed is de bedoeling om de aanbidding van Allah swt te dwingen en hing behoeften aan Hem. Want wie hajatnya mengggantungkan aan Allah, zeker zou hij niet voor altijd verliezen.

Tweede: Bid in een toestand van zuivering. Op deze manier is meer Afdhal. Echter, als iemand bidt in een toestand van wudoo ', dan is het niet waarom.

Ten derde: Het vragen Allah swt met opgeheven handen.

De Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

إذا سألتم الله فاسألوه ببطون أكفكم ولا تسألوه بظهورها

Als je vraagt ​​Allah swt, vraag dan naar verhoging van uw handen, en niet worden gevraagd terug palm steek uw hand op. [7]

Kaifiatnya is, door de leiding van de handpalmen te staan ​​zoals wordt geïllustreerd door de Profeet 'alayhi wa salaam [8]. Of door het verhogen van de hand om zichtbare witte oksels (in de oksel). Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

ما من عبد يرفع يديه حتى يبدو إبطه يسأل الله مسألة إلا آتاها إياه

(Het is niet een dienaar hief zijn handen tot aan zijn oksels verscheen en smeekte een verzoek, tenzij God zijn verzoek verleend). [9] De manier waarop dergelijke shows van de afhankelijkheid van een dienaar van God, moet God, en de petitie zijn zeer aan Allah.

Vierde: Beginnend met uiterste hamdalah en lof aan Allah swt. Op deze manier een oorzaak dichterbij terkabulnya gebed. Profeet 'alayhi wa salaam nooit een man bidden in zijn gebed gehoord en hij niet verheerlijkt Allah, niet bershalawat op de Profeet' alayhi wa salaam. Dan is de Profeet 'alayhi wa sallam zei: "Deze man in een haast," dan is de Profeet riep hem en zei:

إذا صلى أحدكم فليبدأ بتحميد الله والثناء عليه ثم ليصل على النبي صلى اللهم عليه وسلم ثم ليدع بعد بما شاء

Als een van jullie bidden, laat hem beginnen met te zeggen hamdalah en aanbidding en lof aan Allah, dan bershalawat op de Profeet 'alayhi wa salaam, waarna hij bad met wat hij wilde. [10]

Ten vijfde: bershalawat op de Profeet 'alayhi wa salaam. Als hij verliet gebeden op de profeet, kan het gebed worden belemmerd. De Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd: "Alle gebeden belemmerd, zo uitgesproken zegeningen over de Profeet' alayhi wa salaam [11].

Zesde: Vanaf bidden voor jezelf eerste. Zo wordt gezinspeeld in al Koran, zoals het vers:

رب اغفر لي ولوالدي

Ja mijn Heer! Vergeef me, mijn vader en moeder ...... [Noah / 71: 28].

Zevende: ernstig in vraag. Laat iemand aarzelend in het gebed, of hij uitte een uitzondering door te zeggen "als u bereid bent O God, dit en dit geeft me". Dergelijke gebed is verboden, want er is niets dat de wil van God kan dwingen.

Achtste: de presentatie van het hart in het gebed. Een dienaar, laat brengen hart, concentreren, mentadaburi gebed zegt hij, evenals het openbaren van de behoefte en afhankelijkheid van God. Hij moet niet bidden met zijn tong, maar zijn hart ergens. Omdat het niet zou worden toegekend op die manier. Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

ادعوا الله وأنتم موقنون بالإجابة واعلموا أن الله لا يستجيب دعاء من قلب غافل لاه

Bidden tot Allah swt, terwijl u denkt dat uw gebeden verhoord. Weet, voorwaar Allah zal het gebed van het hart dat is onoplettend en onzorgvuldig niet toe te kennen. [12]

Negende: Bidden met de woorden kort en bondig, en gebeden waren ma'tsur. Geen twijfel, de woorden van de meest solide en de meest beknopte en grootste zegen is, gebeden overgeleverd van de Profeet 'alayhi wa salaam. Gebeden zoals het is op grote schaal beschikbaar in de boeken van Soennah.

Tiende: Bertawasul met namen en attributen van God. Allah de Verhevene zegt:

ولله الأسماء الحسنى فادعوه بها

Alleen Gods astma-ul Husna, dan bermohonlah hem door te bellen naar astma-ul Husna was ... ... [al A'raf / 7: 180].

Of iemand bertawasul de goede daden die hij had gedaan, zoals vermeld in het beroemde hadith over drie mensen die gevangen zitten in de grot. Of bertawasul met de gebeden van de rechtvaardigen die voor hem gebeden. Argumenten dat dit blijkt veel aangegeven in al Koran en de Soennah.

Elfde: Verhoog de woorden "Yaa Dzal Jalaali wal Ikraam". De Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

ألظوا بيا ذا الجلال والإكرام

Re-Yaa repeat uiting Dzal Jalaali Wal Ikraam. [13]

Dat is altijd gezegd en vermenigvuldigen in uw gebeden. Want het is een woord dat is zeer hoge lof aan Allah swt grootst. Met de nadruk op het lezen van het zal helpen terkabulnya gebeden van Allah swt.

Twaalfde: Het vinden van de tijd effectief en de belangrijkste plaatsen. Er zijn sommige tijden en plaatsen primaire, zoals reeds in de teksten genoemd. Mensen die bidden, moet je kijken voor de tijd en vermenigvuldig gebeden op deze tijden. Een van de belangrijkste momenten en effectief is, de tijd tussen de oproep tot gebed en iqamah, in gebed, na de voltooiing van het werk op de verplichte gebeden, in de namiddag, bij het breken van het vasten, aan het einde van de nacht, en voor een moment op vrijdag -dat laatste moment op vrijdag-en de dagen in de maand Ramadan, de eerste tien dagen van Dhu al-Hijjah, op de dag van 'Arafah, op het moment dat het werken aan de hadj, de Ka'ba, evenals de tijden en de andere in de genoemde plaatsen in atsar.

Dertiende: Verhoog het gebed soms luchtig. Deze inspanning zodat Allah swt zijn verzoek soms smalle verlenen. Omdat het ook de wijsheid van Allah wanneer vooruit op een Bala (catastrofe), dat Allah houdt van Zijn gekreun luisteren naar Hem. God was blij met de dienaren terug om hem te zien soms smal en bevroren. Echter, als een man was bertadharru 'hij soms luchtig, het zal onmiddellijk verleende hem zijn verzoeken. De Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

من سره أن يستجيب الله له عند الشدائد والكرب فليكثر الدعاء في الرخاء

Iedereen die God wil beantwoordde zijn gebed soms smal en moeilijk, laat hem dan bidden veel op keer dat hij luchtig. [14]

CASE-CASE VOOR MENSEN TE VERMIJDEN HET BIDDEN
Ter ondersteuning van het gebed van een persoon wordt verleend, moet men een aantal dingen die terkabulnya gebed kan worden belemmerd.

Eerste: Het consumeren van onrein voedsel. Aangezien dit omvat zaken die terkabulnya gebed belemmeren, als de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam:

ذكر الرجل يطيل السفر أشعث أغبر يمد يديه إلى السماء يا رب يا رب ومطعمه حرام ومشربه حرام وملبسه حرام وغذي بالحرام فأنى يستجاب لذلك

Een man die lange reis, haar haren slordig en stoffig, hief hij zijn handen naar de hemel en zei: "Ja Rabbi, Rabbi ja, 'terwijl zijn voedsel onwettig, zijn drank onwettig, zijn kleding onwettig, en gevoed met illegale goederen, hoe hij het gebed zou verwelkomen? [15]

Ten tweede: Rush bij het aanvragen van de toekenning van het gebed. Demand haast was verboden, en kan terkabulnya gebed belemmeren. Iemand die bidden moet niet wanhopen van de genade van Allah swt. Attitudes in een haast kunnen worden gecategoriseerd als een vorm van niet geloven de belofte van Allah swt, wanneer God heeft beloofd om het gebed te verlenen. Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

يستجاب لأحدكم ما لم يعجل يقول دعوت فلم يستجب لي

Zal het gebed van een van jullie, zolang hij niet in een haast worden verleend; Hij zei: "Ik heb gebeden, maar was niet aan mij verleend". [16]

Derde: Excess-misbaksels of overschrijdt de grenzen in het gebed. Allah houdt niet van degenen die de grenzen overschrijden. Allah swt zegt:

ادعوا ربكم تضرعا وخفية إنه لا يحب المعتدين

Berdo'alah tot uw Heer in nederigheid en een zachte stem. Allah houdt niet van degenen die de grenzen overschrijden. [Al Aa'raaf / 7: 55].

Sa'ad radi anhu nooit zien haar zoon te bidden, en hij zei in zijn gebed: "O Allah, ik vraag U hemel, ecstasy, pracht, die en die. En ik zoek mijn toevlucht in U van het vuur van de hel, van kettingen, boeien, die en die. "

Zijn gebed is verhoord, Sa'ad radi anhu zei: O mijn zoon, De echte Ik hoorde de Boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

سيكون قوم يعتدون في الدعاء فإياك أن تكون منهم إنك إن أعطيت الجنة أعطيتها وما فيها من الخير وإن أعذت من النار أعذت منها وما فيها من الشر

"Er zullen later overtreden mensen in gebed. Opdat gij in hun klasse in te voeren. Als je krijgt een paradijs, zeker krijgt u alles wat er in zit. Indien u verhinderd zijn van het vuur van de hel, zeker zal u voorkomen dat hem en alle kwalen ".

Vierde: Vraag gevallen die onmogelijk. Als iemand die bidt om de profeet wakker te zien, of hij bad die dienen als engelen, of hij gebeden om kracht, dat is de kracht die hij een berg kan tillen, of God te vragen in de vorm van een nubuwah (profetisch). Omdat het niet mogelijk is. Zelfs als hij gelooft dat de openbaring nubuwah na de Profeet 'alayhi wa salaam, dan kan hij ongelovigen vanwege het. En een dergelijk verzoek omvat ook vormen van overdrijving in het gebed. God weet het beste.

Dus, hopelijk God was blij te geven taufiq ons altijd tot Hem bidden, en onze gebeden zo gebeden waren effectief. Billahit taufiq. (Um Ihsan)

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 00 / Jaar XI / 1428H / 2007M. Uitgevers Stichting Permanent Comité Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Alleen 57 183 Tel. 0271-761016]

No comments:

Post a Comment