!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Sunday, August 9, 2015

Wees niet kapot van.

De rit was nog niet klaar (338)

 (Deel 338), Depok, West-Java, Indonnesia, 10 augustus 2015, 17:45).

Wees niet kapot van.

Ik had een oom, het college (school) was ooit verliefd op een student (meisje), maar omdat het meisje hem en getrouwd (getrouwd) met een andere man, en mijn oom was ontdaan, en nooit getrouwd met oud (dies links ).
Mijn vriend twee keer per week naar het ziekenhuis om haar jongere broer te leveren als gevolg van een ziekte herinnerde, dat zijn broer was al bijna 50 jaar oud. En hij en zijn vrouw regelmatig naar het ziekenhuis, omdat haar zus was tot nu toe nog single (ongehuwd). Hij zei dat zijn broer was nooit gebroken harten liet een vriendin vele jaren geleden, zo lui getrouwd.
Als gevolg hiervan, wanneer hij nu ziek, geen vrouw of kinderen laten vallen, behalve zijn broer (broer) het.
Misschien velen van ons beide mannen of vrouwen die besluiten single (niet getrouwd) te blijven, als gevolg van een gebroken hart.
Een gebroken hart is een natuurlijke teleurstelling ervaren door iedereen, maar de vraag of het nodig is en er is geen punt dat we continu gestript tot het einde van ons leven (de dood).
In feite, God schiep de mens als erfgenamen van de aarde, zodat de mens aanbidden alleen Allah en als voorbereiding op de essentie van het leven (onsterfelijk) in het hiernamaals.
Dus als we tijdens het leven in deze wereld is slechts tijdelijk en als een veldtest van God, dan is er geen andere keus als we leven heeft een doel of plan. Perfect richtingen door het leven het is het heilige boek van de Koran en de Sunnah (Hadith / al-wijsheid) van de profeet Mohammed.
Met deze gids zullen we goed leven en altijd vergemakkelijkt de zaken van God in alle dingen.
Dus de beslissing voor een gebroken hart is niet in het woordenboek van de Koran en de Soennah, te wijten aan paren, levensonderhoud en de dood (overleden) is door God in het boek benoemd:

"Lawh Mahfuz".

Profeet alayhi wa sallam zei: "Allah heeft al het lot van alle schepselen ingesteld van vijftigduizend jaar voordat schiep God de hemel en de aarde". (HR. Muslim no. 2653).

"Niets een calamiteit overkomt op de aarde en (nor) in uzelf, maar het is ingeschreven in het Boek (Lawh Mahfuz) voordat Wij brengen het. Voorwaar, het is gemakkelijk voor Allah ". (. QS Al-Hadid: 22).
Als we oud (dood), maar God heeft ons er niet toe brengen om onze zielsverwant, dan als we trouw blijven en consistente melaknakan zuilen van de islam, dan is God het wil, zijn we in de hemel zullen een partner (man / vrouw) nimf (voor mannen) en Vidyadhara te krijgen (voor vrouwen).
Dus standvastig blijven in mijn vertrouwen (geloof) in God, niet wanhopen (gestript) in dit korte leven (de gemiddelde mens leeft niet meer dan 70 jaar). Overwegende dat het echte doel van het leven in de hemel is (hierna) is voor altijd.

Women Who optie? Opties Men Who? Khitbah (woo)


Door
Sjeik Abdullah bin Abdul al-Azhim Chalefie



Huwelijk, waaronder een van de Soennah van de Apostelen van de meest benadrukt, Allah swt zegt:

ولقد أرسلنا رسلا من قبلك وجعلنا لهم أزواجا وذرية

"En inderdaad hebben we een aantal boodschappers voordat u verzonden en we geven ze echtgenotes en nakomelingen." [Ar-Ra'd: 38]

Dimakruhkan deze Soennah verlaten zonder reden, zoals vermeld in de hadith overgeleverd door Anas ibn Malik radi anhu, zei hij:

جاء ثلاثة رهط إلى بيوت أزواج النبي صلى الله عليه وسلم يسألون عن عبادة النبي صلى الله عليه وسلم, فلما أخبروا كأنهم تقالوها, فقالوا: وأين نحن من رسول صلى الله عليه وسلم? قدغفرله ماتقدم من ذنبه وماتأخر. فقال أحدهم: أما أنا, فأنا أصلى الليل أبدا, وقال الآخر: أنا أصوم الدهر ولاأفطر وقال آخر: أنا أعتزل النساء فلا أتزوج أبدا. فجاء رسول الله صلى الله عليه وسلم, فقال: ((أنتم الذين قلتم كذا وكذا أما والله إنى لأخشاكم لله وأتقاكم له, ولكنى أصوم وأفطر, وأصلى وأرقد, وأتزوج النساء, فمن رغب عن سنتى فليس منى)?).

"Er waren drie mannen komen naar het huis van de vrouw van de Profeet 'alayhi wa salaam en vroeg hem over zijn aanbidding, zoals verteld aan hen, dan voelen ze dat ze aanbidden het een beetje, dan zeggen ze:" Waar is onze positie ten opzichte van de Profeet' alayhi wa salaam, terwijl hij heeft al zijn zonden vergeven zijn, zowel in het verleden en de toekomst. Toen een van hen zei: 'Ik zal de nacht voor altijd bidden. "A weer zei:' Ik zal snel het hele jaar door zonder te breken, 'en een ander zei:' Ik zal de vrouwen vermijden en niet voor eeuwig getrouwd zijn." Dan sallallaahu de Profeet 'alayhi wa salaam kwam en zei,' Kaliankah dat is zo en zo gezegd? Omwille van Allah, was ik het meest bang voor en vrees voor God dan jij, maar ik snel en verbreekt het vasten, bidden en slapen, en trouwen met vrouwen. Wie haat mijn Soennah, dan is hij niet opgenomen golonganku. '"[1]

Voor mensen die in staat zijn geweest en was bang dat hij viel in onfatsoenlijkheid, dan is het huwelijk is verplicht, omdat overspel en alles wat iemand drijft om te handelen is onrechtmatig. Mensen die bang zijn dat hij zal tot ontucht vallen, dan moet hij hen te anticiperen. En als het niet kan worden bereikt, behalve door het huwelijk, dan is het verplicht voor hem te trouwen. [2]

Zoals voor degenen die niet in staat zijn om te trouwen zijn geweest, terwijl hij was erg gepassioneerd, dan moet hij vasten, zoals vermeld in een hadith overgeleverd van Ibn Mas'oed radi anhu, zei hij, de Profeet 'alayhi wa salaam zei tegen ons:

يامعشر الشباب: من استطاع منكم الباءة فليتزوج, فإنه أغض للبصر وأحصن للفرج ومن لم يستطع فعليه بالصوم, فإنه له وجاء.

"O jongeren, wie van jullie hebben kunnen dan moet trouwen geweest, want het is meer ingetogen en onderhouden schaamhaar uitzicht. En wie niet in staat is, dan moet hij vasten, omdat hij het kan beteugelen. "[3]

Women Who optie?
Iedereen die wil trouwen, dan moet hij op zoek naar een vrouw die aan de volgende criteria:

1. Obey religie, zoals de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam, overgeleverd door Abu Hurayrah radi anhu, zei hij:

تنكح المرأة لأربع: لمالها, ولحسبها ولجمالها, ولدينها, فاظفر بذات الدين تربت يداك.

"De vrouw is getrouwd voor vier dingen: omdat rijkdom, geslacht, schoonheid en religie. Dan krijg je een vrome vrouw die je zou geluk gehad. "[4]

2. Nog een meisje, tenzij er mashlahat voor hem om een weduwe vrouw te trouwen, zo is in een geschiedenis die Jabir bin 'Abdillah radi anhu zei vermeld:

تزوجت امرأة في عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم, فلقيت النبي صلى الله عليه وسلم, فقال: ياجابر, تزوجت? قلت: نعم. قال: بكر أم ثيب? قلت: ثيب. فهلا بكرا تلاعبها? قلت: يا رسول الله إن لي أخوات, فخشيت أن تدخل بيني وبينهن. قال: فذاك إذن. إن المرأة تنكح على دينها ومالها وجمالها, فعليك بذات الدين تربت يداك.

"Ik heb een vrouw in de tijd van de profeet trouwde 'alayhi wa salaam toen hij de Profeet' alayhi wa salaam, vroeg hij, 'O Jabir, ben je getrouwd?" Ik antwoordde: "Ja." Toen vroeg hij,' met een meisje of een weduwe? 'antwoordde ik,' weduwe. 'Hij zei:' Waarom heb je niet kiezen voor een meisje, zodat u kunt grap met hem? 'Toen zei ik:' O boodschapper van Allah! Eigenlijk heb ik wat me-zusters, dus ik ben bang dat er zal zijn misverstanden. 'Zo zei hij, "Als dat zo is, dan maakt het niet uit. Inderdaad was ze getrouwd religie, rijkdom en schoonheid, dan trouwen vrouwen die religieuze ongetwijfeld zul je gelukkig zijn. "[5]

3. Vrouwen die vruchtbaar zijn, zoals vermeld in een hadith overgeleverd door Anas ibn Malik radi anhu van de Profeet 'alayhi wa salaam, zei hij:

(تزوجوا الودود الولود, فإني مكاثر بكم الأمم).

"Trouw met vrouwen die vruchtbaar Peranakan en medelevend, want ik zal roemen in het bijzijn van andere mensen met een aantal van jullie dat veel." [6]

Opties Men Who?
Als een man is het raadzaam om te zoeken naar de vrouw berkriteria zoals we hierboven hebben gezegd, dan is de bewaker van de vrouwen is ook verplicht om een rechtvaardig man die haar zal trouwen zoeken. Abu Hatim al-Muzani radi anhu zei: "De Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

إذا جاءكم من ترضون دينه وخلقه فأنكحوه, إلا تفعلوا تكن فتنة في الأرض وفساد كبير.

'Als iemand naar je toe komt wie je ridhai religie en moraal, dan nikahkanlah hij (met je vrouwelijke kind), anders zal er fitnah op aarde en grote corruptie. "[7]

En het is goed als een voogd bieden je dochter of vrouwen aan mannen rechtvaardig, zoals overgeleverd door Ibn 'Umar radi anhu, zei hij: "Ziet, als Hafsah bint' Umar radi anhuma weduwe door haar man genaamd Khunais bin Hudzafah as- Sahmi, was hij één van de Metgezellen van de Profeet 'alayhi wa salaam, die in Medina stierf. 'Umar ibn al-Khattab zei: "Ik ging naar' Uthman ibn 'Affan te bieden Hafsah, toen zei hij,' ik zou overwegen als eerste. 'Na een paar dagen later' Uthman kwam naar me toe en zei: 'Ik heb besloten niet te trouwen op het moment nu. '' zei Umar, 'Toen ik ontmoette Abu Bakr as-Siddiq en zei:' Als je wilt, ik met je trouwen met Hafsah bint 'Umar. "Maar Aboe Bakr stil en zei niets en op dat moment voelde ik me meer teleurgesteld tegen Abu Bakr in plaats van 'Uthman. Een paar dagen voorbij tot dan de Profeet 'alayhi wa salaam vragen voor haar hand, dan trouwen ik het met de Profeet' alayhi wa salaam. Toen ontmoette Abu Bakr mij en zei: 'Je bent boos op me als je aangeboden Hafsah maar ik heb niets te zeggen?' Umar antwoordde: 'Ja', zei Abu Bakr, 'toch is er niets in de weg, behalve om uw aanbod te accepteren, omdat ik weet dat Profeet 'alayhi wa salaam heeft genoemd (Hafsah). Ik wil niet het geheim van de Profeet te verspreiden 'alayhi wa salaam, toen hij vertrekt, dan is het zeker zal ik het accepteren. "[8]

Vrouwen zien De bruidegom
Iedereen die wil haar hart begeert woo een vrouw, dan disyari'atkan voor hem om het te zien voordat hij voorgesteld. Muhammad bin Maslama radi anhu zei: "Ik stel een vrouw, toen was ik verbergen en gluren vrouw, zodat ik kan zien." Zeg dan tegen hem: "Hoe je dit doet terwijl je bent Metgezellen van de Profeet 'alayhi wa salaam?" Hij antwoordde: "Ik heb gehoord dat de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

إذا ألقى الله في قلب امرئ خطبة امرأة, فلابأس أن ينظر إليها.

"Als God zet het verlangen om het hart van een man voor te stellen aan een vrouw, het maakt niet uit of hij zag de vrouw. '" [9]

Van Mughirah bin Shu'bah zijn voorgekomen radi anhu, zei hij: "Ik kwam naar de Profeet 'alayhi wa salaam en meldde hem dat ik een aanvraag voor een vrouw, toen zei hij:

اذهب فانظر إليها, فإنه أجدر أن يؤدم بينكما.

"Ga en zie de vrouw, omdat de zaag verder kunnen bestendigen de affectie tussen de twee van jou. '" [10]

Khitbah (woo)
Khitbah betekent het aanvragen van een vrouw om zijn vrouw op een manier in de gemeenschap bekend zijn. Als het een overeenkomst heeft bereikt, dan is het slechts een belofte van een deal om te trouwen, zijn de man die van toepassing zijn niet toegestaan om iets tegen de vrouw te doen vanwege haar status van dilamarnya nog anderen totdat hij bond de knoop.

En het is niet toegestaan voor een moslim om een aanvraag voor een vrouw die heeft gesproken voor zijn broer, als zeggen van Ibn 'Umar radi anhuma:

نهى النبي صلى الله عليه وسلم أن يبيع بعضكم على بيع بعض, ولا يخطب الرجل على خطبة أخيه حتى يترك الخاطب قبله أو يأذن له الخاطب.

'De Profeet' alayhi wa sallam verbood een aantal van u koopt iets dat wordt gekocht door anderen. En laat iemand het aanvragen van een vrouw die nog steeds door zijn broer wordt gesproken aan de persoon verlaat het of toestaan. "[11]

Ook moet niet gelden voor vrouwen die in de 'talaq Raj'i iddah (wachttijd nadat een vrouw gescheiden en nog steeds in staat om te verwijzen back-Desc), omdat de status is nog een andere man de vrouw, terwijl hij ook niet toegestaan om Tashrih (in terang- publiekelijk) aanvragen van de vrouw die nog in 'iddah talaq ba'in (wachttijd na echtscheiding een vrouw die niet kan verzoenen-pent) of de dood van een man, maar niet waarom haar te ta'ridh (met sarcasme). Als het woord van Allah Ta'ala:

ولا جناح عليكم فيما عرضتم به من خطبة النساء أو أكننتم في أنفسكم

"En er is geen zonde voor u om vrouwen met satire woo of u verbergt (de wens om hen te trouwen) in je hart." [Al-Baqarah: 235]

[Gekopieerd uit het boek van Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, Auteur Shaikh Abdul Azhim bin Badawai al-Chalefie, Indonesië Guide Fiqh Complete Edition, Translator Team Tashfiyah Lipia - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, Gedrukt in Ramadan 1428 - september 2007M]

No comments:

Post a Comment