!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Monday, August 24, 2015

Er moet een remedie elke ziekte.

De rit was nog niet klaar (356)

(Deel 356), Depok, West-Java, Indonnesia, 24 augustus 2015, 18:56 uur).

Er moet een remedie elke ziekte.

Er moet een remedie voor elke ziekte, zei de profeet Mohammed in zijn uitspraak. Artsen meestal therapie of recept chemische medicijnen zoals capsules of tabletten pillen, terwijl een kruidendokter meestal voorschrijven kruiden (kruiden).
Toen de artsen gebruik maken van de wetenschappelijke methode van de therapie, terwijl de kruidendokter (arts) met behulp van empirische methoden, maar al het bovenstaande model is de inspanning (inzet) zoals vereist man van God, maar de uiteindelijke remedie wordt bepaald met de toestemming van Allah. Niemand kan de ziekte te genezen zonder toestemming en de wil van God, hoewel hij werd behandeld in een dokter / arts of het ziekenhuis de meest geavanceerde en duurste.
Een ziekte is benoemd in het boek:


"Lawh Mahfuz".

Profeet alayhi wa sallam zei: "Allah heeft al het lot van alle schepselen ingesteld van vijftigduizend jaar voordat schiep God de hemel en de aarde". (HR. Muslim nr. 2653).

"Niemand ramp overkomt op de aarde en (nor) in uzelf, maar het is ingeschreven in het Boek (Lawh Mahfuz) voordat Wij brengen het. Voorwaar, het is gemakkelijk voor Allah ". (. QS Al-Hadid: 22).

God bepaalt de ziekte bij de mens met behulp van de wetenschap van God (sunatullah), oorzaak en gevolg.
Bijvoorbeeld de ervaringen van de heer Supri, die nierfalen lijden, als gevolg van krimpende nieren (conische), vanwege zijn gewoonte van het drinken van frisdrank.
Toen nog een soldaat en diende in Natuna Island, want twintig jaar geleden geen draagbare waterzuivering apparatuur, en waterputten op het eiland Natuna bewolkt.
Natuna eiland in de buurt van Singapore, zo gemakkelijk Mr. Supri kopen verschillende frisdrank in blikjes, dus eet 's morgens,' s middags en 's avonds dronk hij frisdrank.
Deze gewoonten leiden tot schade aan de nieren, zodat de heer Supri dialyse (hemo dialyse) moeten ondergaan voor 17 jaar en twee maanden geleden Mr. Supri eindelijk ingeroepen Allah (overleden).
Die getroffen zijn door een nierziekte, meestal nu alleen bekend twee therapie, eerste lijn therapie met een niertransplantatie, zowel dialyse (hemo dialyse), in dialyse er afgelopen 3 jaar, zijn er tot 20 jaar blijven bestaan, of tot 17 jaar als Pak Supri,
In aanvulling op de gewoonte van het drinken van frisdrank, is nierfalen meestal veroorzaakt als gevolg van diabetes, hoge bloeddruk, drinken van sterke drank (bier / wijn), het nemen van medicijnen zonder voorschrift, zoals tonic / tonic / extracten krachtige geneesmiddelen die de grenzen overschrijden, evenals oorzaak andere ziekten.



VOORWAARDEN VAN DE BEHANDELING potente


Door
Ustadz Dr Muhammad bin Arifin Badri MA


God zij dank, gebeden en groeten kan altijd worden gedelegeerd aan de profeet Mohammed, zijn familie en vrienden.

Eenmaal bij de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd.

ماأنزل الله داء إلاقدأنزل له شفاء علمه من علمه وجهله من جهله

"Het is niet God zenden een ziekte, maar heeft haar medicatie verminderd, het is bekend door degenen die het weet en niet bekend is bij mensen die niet weten" [1]

Om een ​​effectieve behandeling en brengt de resultaten, moeten we een aantal van de eisen gehoor. En de volgende zal ik twee belangrijkste eisen voor een effectieve behandeling te beschrijven.

VOORWAARDEN EERST: de juiste behandeling
Om een ​​drug die je gebruikt is echt nuttig en effectief, zodat u last ziekte genezen, heb je de juiste behandeling.

• Op het moment dat de diagnose van een ziekte die u lijdt
• Kies gewoon de medicatie
• Geschikte doses van het geneesmiddel
• Tijdige gebruik
• Recht op de verschillende beperkingen en andere dingen die de werking van het geneesmiddel te remmen te vermijden.

Als je een fout maakt op een van die dingen is het heel goed mogelijk dat u de behandeling niet zal resultaten opleveren, zoals verwacht.

Dat zijn enkele van de lessen die we kunnen leren van de hadith van de Profeet 'alayhi wa salaam volgt.

عن جابر رضي الله عنه عن رسول الله صلى الله عليه وسلم أنه قال (لكل داء دواء فإذاأصيب دواءالداء برأ بإذن الله عر وجل)

"Uit de metgezel Jabir radi anhu, van de Profeet 'alayhi wa salaam, zei hij:" Elke ziekte heeft een remedie, en als je het juiste medicijn hebben gevonden met een ziekte, zal ongetwijfeld worden genezen met izzin Allah de Almachtige "[Overgeleverd door Muslim]

Qayim Ibn rahimahullah, commentaar op deze hadith door te zeggen: "In de hadith van de Profeet 'alayhi wa salaam associate genezing met een nauwkeurigheid (wedstrijd) het geneesmiddel met de ziekte. Dus niemand makhlukpun maar heeft zijn tegenstander. En elke ziekte vast geworden een tegengif drug, waarbij de ziekte wordt behandeld. De Profeet 'alayhi wa salaam associate genezing met de precisie van de behandeling. Deze nauwkeurigheid is niet alleen de aanwezigheid of afwezigheid van geneesmiddelen (voor een ziekte, pen) door ziekte of het geneesmiddel dan het niveau van de ziekte, zowel in de wijze van gebruik of dosering te worden veranderd in een nieuwe ziekte. Als de wijze van gebruik of dosering van minder dan noodzakelijk is, zal niet in staat zijn om de ziekte te bestrijden, waardoor de genezing niet perfect. Wanneer een arts bij het kiezen van de verkeerde medicijn, of geneesmiddelen die hij gebruikt niet de juiste doelgroep, dan is de genezing niet 'recht te komen. Als de behandeling wordt uitgevoerd is niet gelijk met het geneesmiddel, het middel niet noodzakelijkerwijs nuttig. Als het lichaam van de patiënt niet overeenkomt met het geneesmiddel of niet fysiek kan het geneesmiddel of obstakels die de werking van het geneesmiddel te blokkeren ontvangt, geen genezing ongetwijfeld aangekomen. Alles dat door onnauwkeurigheden in de behandeling. Als passende behandeling in al zijn aspecten is, zeker met de toestemming van Allah, het herstel zal worden verkregen. Dit is de beste interpretatie voor de bovenstaande hadith. [2]

Ibn Hajar al-Asqalani rahimahullah zei dat Ibn al-Qayyim in harmonie met de woorden: "In de hadith van Jabir Metgezellen radi anhu geschiedenis is er een teken dat genezing is afhankelijk van de juistheid en de toestemming van Allah. Dat komt omdat een geneesmiddel soms ver buiten de limiet in de wijze van gebruik of dosering, zodat het geneesmiddel niet effectief is, is het zelfs mogelijk dat het medicijn zelfs leiden tot nieuwe ziekten. [3]

Twee termijnen: GOD VERGUNNINGEN
Als een moslim moet je geloof in het lot van God. U gelooft dat alles in deze wereld gebeurt door de wil en de bepalingen van Allah Ta'ala.

إنا كل شيء خلقناه بقدر

"We hebben alles geschapen volgens de bestemming (bepaling)" [Al-Qomar: 49]

En de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd.

إنا كل شيء خلقناه بقدر (كل شيء بقدر حتى العجزوالكيس)

"Alle dingen (gebeuren) over het lot (en de bepalingen van de wil), voor een lui en passie voelen (er gebeurt op het lot)" [Overgeleverd door Muslim]

Gods wil en de bepalingen van deze omvat alles, is geen uitzondering en te genezen ziekte die mensen treft. Daarom profeet Ibrahim Alaihissallam zei zoals verteld in de Koran.

وإذا مرضت فهو يشفين

"En als ik ziek ben, dan is Hij de genezing". [Ash-Shu'ara: 80]

Voorheen de Profeet 'alayhi wa salaam als er ofwel een familielid lijdt aan ziekte, of wanneer ze een bezoek aan de zieke, veegde hij het weg met zijn rechterhand, terwijl bidden.

اللهم رب الناس أذهب الباس اشفه وأنت الشافي لاشفاء إلاشفاؤك شفاء لايغادرسقما

"Ya Allah, de Heer van de hele mensheid, sirnakanlah klachten, hem genezen, terwijl gij Essence of Healing, is er geen genezing, maar de genezing van uw genezing die geen ziekte laat" [Overeengekomen alaih]

Daarom is de hadith van Jabir radi anhu boven, in aanvulling op de koppeling van hulp met de precisie van de behandeling, de Profeet 'alayhi wa salaam ook relateren aan de wil van God.

"Als je het juiste medicijn hebben gevonden met een ziekte, zal ongetwijfeld worden genezen met de toestemming van Allah de Almachtige".

Ibn Abd al-Barr rahimahullah zei: "En in de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam.

أنزل الدواء الذي أنزل الأدواء

"De verlagende geneesmiddelen zijn (essentie), welke ziekte verlaagt" [4]

Er is een voorstel (waarin wordt uitgelegd) dat de genezing, niemand was in staat om zijn komst te bespoedigen, en niemand die de aankomsttijd weet. Inderdaad heb ik getuige geweest van het merendeel van de arts (arts) die probeerde om de twee mensen die hij beschouwd als lijden aan dezelfde ziekte te behandelen. Beide overschreven ziekte op hetzelfde moment dezelfde leeftijd, afkomstig uit hetzelfde land, zelfs soms twee tweelingbroers, en hun eten was hetzelfde. Daarom is de behandelend arts met hetzelfde geneesmiddel. Een van hen teruggevonden, terwijl anderen zelfs overlijden of langdurige ziekte. De tweede man werd onlangs nieuw leven ingeblazen na zo lang, dat het tijd was dat God zijn herstel "heeft bepaald. [5]

Ibn Hajar al-Asqalani rahimahullah zei: "Een van de lessen die in de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam.

لمه من علمه وجهله من جهله

"De drug werd bekend door degenen die weten en niet bekend is bij mensen die niet weten"

(Onder die lessen is) wat wordt ervaren door de meeste patiënten. Hij behandeling van een ziekte met een geneesmiddel en daarna gewonnen hij. Toen hij op andere momenten werd getroffen door dezelfde ziekte, en hij werd behandeld met hetzelfde geneesmiddel, maar het geneesmiddel niet effectief. De oorzaak van dit soort dingen is onwetendheid (onwetendheid) over de gedeeltelijke karakter van het geneesmiddel. Misschien zijn er twee ziekten zijn vergelijkbaar, terwijl één ervan bestaat uit een aantal oorzaken (ziekten / complicaties), zodat het niet kan worden behandeld met geneesmiddelen die effectief zijn voor het behandelen van ziekten die niet complicaties aangetoond, hierin ligt de fout. En soms beide ziekten zijn vergelijkbaar, maar God wil genezen niet, dan is de drug was effectief, en dat is wanneer de artsen instortte arrogantie (de dokter). [6]

Weerleggen van het vermoeden van de bovenstaande uitleg of begrip van de meeste mensen die bij een zaak is uitgeroepen als een remedie voor een ziekte het moet zeker werkzaam zijn en de ziekte verdwijnen. Of, als immunisatie tegen de ziekte is vervolgens gezien onze kinderen zeker immuun en beschermd tegen de ziekte. Word wakker, o mijn broeder, alles wat we doen en we zoeken naar God, terwijl slechts beperkte inspanningen zijn bepalend en geordend. Eerder vermeld.

إذا وقع القدر بطل الحذر

"Als het lot dan is gekomen zal voorzichtigheid ophouden"

Dat wil zeggen, als God heeft bepaald een ziekte overkomt iemand, of als de dood is gekomen, de verschillende inspanningen om de mens te voorkomen zijn niet meer bruikbaar, en de wil van God is wat er moet zijn gebeurd. Aqidah en dit geloof moeten we niet vergeten dat wanneer we zijn en wat ons vak. Betrokkenheid bij de behandeling van elke ziekte die we lijden, kunnen worden samengevat in de volgende punten.

1. Moeten we geloven dat de ziekte was God die geschapen, en die bepaalt dat de ziekte is op ons is God. We hoeven niet te klagen, we accepteren alles sierlijk. Geloven dat de ziekte achter de duizenden lessen moeten hebben opgeslagen. Op deze manier, wat zouden we natuurlijk goed voor ons, zowel in de wereld of in het hiernamaals.

عجبا لأمر المؤمن إن أمره كله خير وليس ذاك لأحد إلا للمؤمن إن أصابته سراء شكر فكان خيرا له وإن أصابته ضراء صبر فكان خيرا له

"Het is verbazingwekkend hoe de zaken van een gelovige, in feite al zijn zaken goed, en het is niet in handen, maar door degenen die geloven. Toen hij het genoegen sloeg, was hij dankbaar, dan wordt het een genot voor hem. En toen hij in nood was, geduldig hij was, dan is de nood is het goed voor hem "[Overgeleverd door Muslim]

2. Het volgende wat we moeten doen is om de genezing te roepen tot God, het geloof en de overtuiging dat alleen God die kan onze ziekten genezen groeien. Daarom is de Profeet Shallallahui 'alayhi wa salaam leerde zijn volk gebed

اللهم رب الناس أذهب البأس اشفه وأنت الشافي لا شفاء إلا شفاؤك شفاء لا يغادر سقما

"Ya Allah, de Heer van de hele mensheid, sirnakanlah klachten, hem genezen, terwijl Gij zijt de Genezer, geen genezing melainan genezing van uw genezing die geen ziekte verlaat"

We vergeten dat vaak. In feite, vaak de laatste gebed dat we doen in het herstel inspanningen, of gewoon doen we als het medisch personeel had moeite, of we hebben een hoop geld dat de wanhoop en het hart vol twijfel moge ook- met ons Berdo heeft gehuld 'Een voor genezing aan God, zeggende: "Wie weet onze gebeden toegekend". Subhanallah, met onze medische staf zijn optimistisch, maar we twijfelen aan de kracht van God, dus we zeiden, "Wie weet onze gebeden toegekend"?

[Overgenomen uit het tijdschrift Al-Furqan, Issue 08, 10 Jaar / Awwal 1432 (februari - 2011. Uitgegeven door Voortplanting Ma'had Lajnah Al-Furqan Al-Islami, Adres: Ma'had Al-Furqan, Srowo Sidayu Gresik in Oost-Java]

No comments:

Post a Comment