!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Thursday, August 6, 2015

Wilt u naar de hemel gaan, hebben een sleutel?

De rit was nog niet klaar (334)

 (Deel 334), Depok, West-Java, Indonesië, 5 augustus 2015, 18:23 pm).

Wilt u naar de hemel gaan, hebben een sleutel?

Ieder mens moet willen gaan naar de hemel, waar God heeft voorzien voor degenen die geloven.
Om de deuren van de hemel we natuurlijk de sleutel nodig te openen, en de sleutel tot het paradijs is een erkenning van de eenheid van God, Laillahaillaulah (Er is geen god waardig aanbeden te worden behalve Allah), en begeleiden het met de erkenning Muhammadarasulaulah (profeet Mohammed is de Boodschapper van Allah). Erkenning van deze Tawheed is de belangrijkste van de vijf zuilen van de islam.
Elk slot vereist tanden, dus het is gemakkelijk om de poorten van de hemel binnengaan, de hemel pentu vertanding is dat we zijn oprecht en consistent en trusts de uitvoering van de vijf zuilen van de islam, zegt eerst Laillahaillaulah Muhammadarasulaulah (Er is geen god die het recht om aanbeden te worden behalve Allah, en Mohammed is de boodschapper van Allah) ,
Ten tweede, het uitvoeren van de verplichte gebeden, het vasten tijdens de ramadan tweede, derde betalen zakat, een vierde gaan hadj naar Mekka, Saudi-Arabië, indien mogelijk.
Daarnaast zijn we veel van liefdadigheid en aanbidden volgens de geboden van Allah in Al Koran en Hadith (Soennah / al-wijsheid) zoals die door de profeet Mohammed en zijn metgezellen, niet aanbidden in een andere dan hun manier.
Als we aanbidden in een andere dan de manier geïllustreerd de profeet Mohammed en zijn metgezellen we zullen afdwalen en andere Firqah mngikuti ketterijen zou kunnen vallen, zoals de stroom van Shia, Khawarij, murjiah, sufiyah en andere Firqah misleid.
Sjiitische speciale flow, de Indonesische Ulema Raad (MUI), omdat de voorzitter Prof. dijabat Hamka een fatwa, die stroom is een sjiitische sekte, zijn er tien redenen waarom MUI categoriseren ketterse sjiieten, die zij mengkafirkan de metgezellen van de profeet Mohammed, een leer die in strijd is met de Koran en Hadith.
Jad werd niet gevonden in de splinter groepen moslims in overeenstemming met de metgezellen van Ahl Soennah wal Jama'ah behalve onder de volgelingen van de As-Salaf al-Salih Ahlul Hadieth.

De Moe'tazilah hoe zou overeenkomen met de metgezellen van de grote figuren, terwijl ze aan de kaak stellen van de grote figuren van justitie en verlaagd hun vriend en beschuldigde hen van ketterij, zoals Al-Wasl bin Atho 'waarin staat: Als Ali, Az-Zubair Tholhah en dan heb ik niet getuigen gestraft vanwege hun getuigenis. [Zie Al-Farqu Bainal Firaq hal.119-120]

De chaaridjieten was uit religie en menyempal van de congregatie van de moslims komen, omdat een aantal fundamentele punten van hun leer is mengkafirkan Ali en zijn zoon, Ibn Abbas, Uthman, Talha, Ayesha en Mu'awiyah en bevindt zich niet op de eigenschappen van de metgezellen van de intimiderend en mengkafirkan hen.

Zoals Shufiyah, ze onderschatten de erfenis van de Profeten en vernederend de zender van het Boek en de Soennah en hun mensifatkan als de overledene. Een groot man ze zeggen: Je neemt je kennis van overleden terwijl wij onze kennis van het grote leven dat is niet dood (God) direct. Daarom zeg-met ze hun mond te sanad hadits- verwerpen: Heeft mengkhabarkan me mijn hart van de Heer.

Zoals voor de sjiieten, hebben zij geloofden dat de metgezellen na de dood van de Profeet 'alayhi wa salaam met uitzondering van een paar mensen hadden vervallen, zie Al-Kisyiy -een van hen- priester vertelt de geschiedenis van het boek Rijalnya geval. 12.13 van Abu Ja'far, dat hij heeft verklaard: Alle afvallige na de dood van de Profeet 'alayhi wa salaam, behalve drie, zei ik: Wie is de derde persoon? Hij antwoordde: Al-Miqdaad bin Al-Aswaad, Abu Dhar Al-Ghifary en Salman Al-Farisiy.

En verteld in p.13 van Abu Ja'far, zei hij: Emigranten en Anshor buiten is gekomen (van religie), behalve voor drie. [Zie Al-Kaafiy werk van Al-Kulaniy, hal.115]

Zie ook Khomeini (die omverwierp / coup Raja Reza Pahlavi) grote -tokoh ze in tijdperk dit- opgezegd en vervloekt Abu Bakr en Umar in zijn boek Kasyful Asroor geval, 131, verklaarde hij: Voorwaar syaikhani (Abu Bakr en Umar) ... en vanaf hier zijn we onszelf gedwongen om bewijs dat hun afwijkingen zijn beide zeer duidelijk over de Koran om te bewijzen dat de twee hadden menyelisihinya indienen.

En hij zei weer termen van 137: ... en de Profeet sloot de ogen (d) terwijl beide zijn oren geen opmerkingen over Ibn al-Khattab die leugen en kufr afkomstig uit de praktijk, kezindikan en penyelisihan rechtop om verzen in de Koran ' nobele laat.

Zoals Murji'ah, ze geloven dat het geloof van die hypocrieten die in dezelfde kenifakan Assabiqunal geloof Awalun (eerste mensen die tot de islam bekeerd) van de Emigranten en helpers.

Hoe ze allemaal overeen met vrienden, terwijl ze zijn:

Mengkafirkan de uitverkorenen uit hun midden
Niet accepteren helemaal dat ze worden overgeleverd van de Profeet 'alayhi wa salaam in aqiedah en de sharia.
Volg de Byzantijnse beschaving en de Griekse filosofie

Concluderend
Deze groepen willen allemaal ons ontkennen de getuigen van het Boek en de Soennah en kaak hen terwijl ze meer waard smaad en ze zijn de zindiq.

Het is dus duidelijk dat het begrip van al-salaf wordt manhadj Firqatun Najiyah en Ath-Thaifah Al-Mansurah in het concept van begrip, acceptatie en Istidlal (juridische beslissing).

Terwijl degenen die het voorbeeld van de metgezellen te volgen zijn degenen die arbeid met de overleveringen (Hadith) zijn authentiek en authentieke Dalah sharia wet, met de weg en het begrip vriend, en dit is zijn manier van leven Ahlul Hadieth, niet de loop van de Ahl-ul-bid'ah en hawa. Dus waar is en de sterke wat we beschrijven als we uitleggen hun succes in de vorm bemiddelen om de Profeet 'alayhi wa salaam met het succes van de persoon die nam de sunnah' alayhi wa salaam en de Soennah van de vier kaliefen na hem.

De grootheid van Tawheed, Wis alle zonde

Door
Ustadz Ahmas Faiz Asifuddin


Wat is het geheim van de grootheid van het monotheïsme, om zo alle zonden, om welke verwijderen? Een Umar bin Khattab radi anhu bijvoorbeeld een teken vóór het invoeren van de meest bekende Islam tegen de leer van de islam en staat bekend om haar ongeloof en werden levend begraven. Maar met de islam, mentauhidkan aanbidding alleen aan Allah swt alleen, dan terhapuslah alle zonde en schuld montage. Zelfs de meest nobele figuur in de zijkant na Abu Bakr radi Allah anhu.

Bovendien, als de schuld van de kleinere's, zou het gemakkelijker worden verwijderd met het monotheïsme. Zelfs als de fouten evenals kufr groter dan Umar radi anhu hoewel, houd al het zal worden verwijderd en verdwijnen met het monotheïsme.

Profeet 'alayhi wa salaam zei, dat Allah swt zegt:

"... ومن لقيني بقراب الأرض خطيئة لايشرك بي شيئا, لقيته بمثلها مغفرة" رواه مسلم

Allah de Almachtige zegt: "... En wie ontmoette me met een hele aarde storing in een staat niet associëren niets met mij, dan zal ik hem toch te zien met dat volledige vergeving van de aarde". [HR. Muslim] [1].

In Sunan Tirmidhi van Anas radi anhu, zei hij dat de Profeet 'alayhi wa salaam zei Tabaraka Allah wa Ta'ala zegt:

ياابن آدم! إنك لو أتيتني بقراب الأرض خطايا, ثم لقيتني لاتشرك بي شيئا لأتيتك بقرابها مغفرة

O zoon van Adam! Zeker, als je kwam naar me toe met een hele aarde fouten, dan kom je me in een staat niet associëren niets met mij, dan zal ik bij hem komen met een hele aarde ampunah ook [2].

Shaikh Abdur Rahman bin Hasan Aal ash-Shaikh (d th, 1285 H) vermeldt dat al-Haafiz Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah zei: "Wie gaat om het brengen van Tawhid (aan Allah), hoewel het een hele aarde fout, Allah zal een ontmoeting met de volledige vergeving van de aarde ook "[3]

Dat wil zeggen dat de bovenstaande hadith bevestigt dat iedereen die perfect Tauhid, kan vergeving van zonden ontvangen al die zonden om de aarde te vullen. Niet alleen dat, de Profeet 'alayhi wa salaam bevestigt ook dat de perfecte persoon tauhidi, zal niet diadzab door Allah in het hiernamaals.

In een hadith Moe'adh bin Jabal radi anhu over de rechten en plichten van de dienaar van Allah swt, de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

حق الله على العباد أن يعبدوا الله ولايشركوا به شيئا, وحق العباد على الله: أن لا يعذب من لا يشرك به شيئا. قلت: يارسول الله, أفلا أبشر الناس? قال: لاتبشرهم فيتكلوا. أخرجاه

Allah rechten is de plicht van de bedienden is dat ze Allah aanbidden alleen en niet associëren niets (shirk) aan Allah. Terwijl de dienaar rechten te verwerven van Allah is dat Allah niet iedereen die (shirk) iets met Allah niet associëren zal mengadzab. "Ik (Moe'adh) zei:" O boodschapper van Allah, moet ik brengen het goede nieuws aan de mensen? 'Hij antwoordde: "Heeft u niet prediken aan hen, omdat zij zullen afhangen (door te zeggen: belangrijk om niet onttrekken-pen) [HR. Bukhari en Muslim] [4]

Deze hadith geeft aan, mensen die geen shirk hebben begaan in aanbidding aan Allah swt, zal hij niet in kwelling.

Profeet 'alayhi wa salaam heeft ook gezegd:

من قال أشهد أن لا إله إلا الله وحده لاشريك له, وأن محمدا عبده ورسوله, وأن عيسى عبد الله وابن أمته, وكلمته ألقاها إلى مريم وروح منه, وأن الجنة حق وأن النار حق, أدخله الله من أي أبواب الجنة الثمانية شاء (وفى رواية: أدخله الجنة على ما كان من العمل). أخرجاه

Wie zei: Ik getuig dat er geen god behalve Allah alleen heeft het recht diibadahi, is er geen partner voor Hem, en dat Mohammed Zijn dienaar en Zijn boodschapper, getuigde ook dat Jezus de dienaar van Allah en de zoon van de slave (vrouwelijke) Allah, hij is de mens zijn gemaakt met zijn straf, en vervolgens ingebracht in de self-Maryam, en hij is een ziel die door Allah. Getuigde ook dat de hemel is waar, en nerakapun waar is, dan Allah zal zeker zet het in de hemel, door de deur overal waar hij wil van de acht deuren. (In een andere overlevering: toen Allah zal zeker zet het in de hemel, volgens de daden die hij doet). [HR. Bukhari en Muslim] [5]

Er zijn nog veel andere teksten die de grootheid van het monotheïsme te vertellen. Wat is het geheim?
Hier zijn een aantal dingen moeten worden beoordeeld zijn onder meer:

DEFINITIES Tauhid
Tawhid is klikken Esakan Allah de Almachtige om gewoon aanbidding te geven aan Hem alleen. [6] Dit betekent, dat de aanbidding (aanbidding) alleen tot Allah de Almachtige alleen en niet associëren niets met Hem (niet onttrekken aan Hem) , Hij aanbidden alleen Allah de Almachtige uit te gieten liefde, bewondering, hoop en angst. [7]

Shaykh Muhammad ibn Salih al-Uthaymeen rahimahullah legt uit dat het woord van het monotheïsme is mashdar van wahhada, yuwahhidu, betekent het maken van iets in de zool. En dit zal niet gebeuren, tenzij de fusie tussen Nafi (vernietiging) en ithbat (bepaling). Negatief (aanbidding) van andere dan de in Esakan en wijs (aanbidding) alleen, dat in Esakan. [8]

Terwijl de Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah zei: "Tauhid dat de apostel van Allah als geen ander leer bracht bevatten Uluhiyyah vaststelling dat de aard (waardig aanbidding) behoort alleen aan Allah de Almachtige alleen. Dat is een belofte dat niemand het recht heeft god behalve Allah Azza wa diibadahi Jalla, zou niemand diibadahi behalve Hem niet handed houding van berusting, maar alleen om hem, is er geen liefde behalve voor hem, was het niet gedaan, behalve voor zijn vijandigheid en geen daden behalve Zijn welbehagen. En het allemaal gaat onder vermelding van de namen en attributen van Hem volgens wat Hij heeft tetapkannya zich aan zichzelf ". [9]

Toen rahimahullah zei hij: "Het is niet alleen een kwestie van Tawheed Tawheed van Heerschappij. Dat is te geloven dat God is de schepper van het universum is de enige". [10]

Dat was de essentie van het monotheïsme dat is de essentie van de prediking en onderwijs van ieder Apostel van Allah, wat twee belangrijke punten bevat: Ten eerste, de afwijzing van een god dan Allah, en ten tweede, dat de vaststelling van de ware God is alleen Allah de Almachtige alleen.

Allah de Almachtige zegt:

ولقد بعثنا في كل أمة رسولا أن اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت

We stuurden een boodschapper in elke gemeenschap om de mensen van elk, "Worship gij aan Allah alleen aansporen, en schuwen Evil. [An-Nahl / 16: 36]

En veel van woord van Allah matching met deze paragraaf.

Schilling DOEL VAN DE MENS
Is erg naïef en oppervlakkig als mensen veronderstellen dat dit leven is alleen voor het doel van de wereld, het bouwen van een wereld met alle hoogtepunten evenals de technologie, en wereldse goedheid te voeren voor het goede en het welzijn van de wereld.

Mensen die leven zal zeker sterven en laat deze wereld in de andere leven. En zeker zal er verantwoording in het andere leven zijn. Daarom Allah swt legt uit, dat dit leven heeft een grote doel dat is niet alleen in leven, dan dood, vervolgens afgewerkt. Het grote doel is aanbidding voor Allah de Almachtige. Zijn woorden:

وما خلقت الجن والإنس إلا ليعبدون

Ik heb niet de djinn en de mensheid, behalve dat zij Mij kunnen dienen. [Adh-Dzariyât / 51: 56]

Aanbidding is bedoeld is pure aanbidding die niet is verontreinigd door de aanbidding aan anderen dan Allah de Almachtige. Als iemand in de religieuze begaan shirk, associëren de wezens met Allah, voorzeker Allah swt zal boos zijn en zal het plezier niet. [11]

Onder hun argumenten is, het woord van Allah swt:

إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

Voorwaar, Allah zal de zonde van shirk (mempersukutukan) Hem niet vergeven, en Hij vergeeft andere zonden dan onttrekken het voor wie Hij wil. Iedereen die Allah toeschrijven, dan inderdaad, hij heeft een zeer grote zonde gehouden. [An-Nisa '/ 4: 48]

Zijn woorden ook:

إن الشرك لظلم عظيم

Inderdaad (sin) Shirk (associëren Allah), is echt een enorm onrecht. [Luqman / 31: 13]

Ook zijn woord:

وأن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا

En inderdaad de moskeeën zijn voor Allah, dus niet bedelen in het aan iedereen, naast Allah. [Al-Jin / 72: 18]

Dus, hoe kan Allah de Almachtige niet boos zijn als hij is de Almachtige en perfect in lijn met Zijn schepselen waren zwak en slecht tempo. Daarom is de grootste verbod in de islam is shirk. Allah de Almachtige zegt:

واعبدوا الله ولا تشركوا به شيئا

En aanbidding tot Allah en hem niet associëren met niets [An-Nisa / 4: 36]

Ook de openbaring van het doel van de boeken van Allah de Almachtige en de komst van de apostelen is voor de mens om alleen te aanbidden Allah de Almachtige alleen [12] Het bewijs is zeer velen, onder hen het woord van Allah swt.:

وما أرسلنا من قبلك من رسول إلا نوحي إليه أنه لا إله إلا أنا فاعبدون

En we hebben geen rasulpun verzonden voordat u, maar we aan hem geopenbaard, "Zie, er is geen god (rechts), maar ik, zo aanbidden zult gij allen I". [Al-Anbiya '/ 21: 25]

Nou, zodat mensen niet later in het leven in een andere wereld zijn teleurgesteld, moet hij worden onderworpen aan de uiteengezet door de Schepper regels. En deze Schepper heeft benoemd gezant Hem vertrouwen om Zijn boodschap over te brengen. Hij is de Boodschapper van Allah, zijn boodschapper.

HOE Tauhid?
Het is duidelijk dat de islam is gebouwd op het fundament van het monotheïsme [13] Allah swt zegt.:

قل إنما يوحى إلي أنما إلهكم إله واحد فهل أنتم مسلمون

Zeg (O Mohammed): "Voorwaar, wat mij is geopenbaard dat uw God is de enige ware God, dus heb je van de Islam (overgave) aan Hem"? [Al-Anbiya '/ 21: 108]

Zodat men de ware islamitische en in de ogen van Allah de Almachtige aanvaardbaar, hij moet correct Tauhid, dwz alleen aanbidding geven aan Allah de Almachtige met oprechtheid en niet de minste van de soorten van aanbidding aan anderen dan Allah swt te geven. Niet bidden en smeken niet aan andere dan Allah swt, dingen gewoon geworden macht Allah om hem te geven; niet de engelen, niet de profeet, niet de burgemeester, niet de 'slimme mensen', niet van de bomen, rotsen, zon, maan, graven en anderen. [14]

Dus in Tauhid, moeten mensen verzetten en ontwijk alles dat naast Allah de Almachtige wordt aanbeden, en alleen te herkennen, opzetten en uitvoeren dat aanbidding alleen Allah is de juiste koers, de Schepper van het heelal.

Tauhid niet alleen toegezegd dat Allah de enige Schepper, Gever van goed geluk, manager en eigenaar van het universum. Vanwege dit soort hebben ook monotheïsme beleden door de Arabische afgodendienaars op het moment van de Profeet 'alayhi wa salaam. [15] Maar Tauhid worden gerealiseerd door het verstrekken van aanbidding alleen voor Allah de Almachtige, petitie, gebed en andere activiteiten die dezelfde brengen, alleen voor Allah alleen.

Dus, om te functioneren monotheïsme verwijder alle zonde en te ontmoedigen naar de hel gaan, dan moet men tauhidi zuiveren tot Allah de Almachtige en zoeken om het te verbeteren. Hij moet voldoen aan monotheïsme, hetzij door de lever, en leden van zijn tong. Of -minimal- met hart en de tong op het moment van de dood. [16]

In essentie, het uitdelen aanbidding, leven en dood alleen aan Allah, waardoor alle vormen van afgoderij en alle deuren die kunnen worden ondergedompeld in polytheïsme, zoals reeds in de verzen en hadiths hierboven beschreven.

Ook in een zeer kort overzicht van de grootsheid van het monotheïsme, die ongelooflijke kracht om zonden te verwijderen heeft. Vandaar waarom mensen zijn niet geïnteresseerd in het gebruik van deze kans? namelijk om zich te bekeren, terugkeer Tauhid en zuiveren tauhidi aan Allah swt? En waarom niet bang voor Allah swt?

De behoefte moet door elk menselijk wezen, dat op een dag zal elke alleen komen en goed voor zichzelf voor Allah, de meest eerlijke beslissing wet.

وكلهم آتيه يوم القيامة فردا

En iedereen van hen zal alleen tot Allah te komen op de Dag des Oordeels. [Maryam / 19: 95]

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 07 / Jaar XV / 1432H / 2011. Gepubliceerd Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]

No comments:

Post a Comment