!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Friday, August 28, 2015

Gebed Engelen voor de gierig, gul en Fadilah Soera Al-Ikhlas.

De rit was nog niet klaar (357)

(Deel 357), Depok, West-Java, Indonnesia, 26 augustus 2015, 01:06).

Gebed Engelen voor de gierig, gul en Fadilah Soera Al-Ikhlas.

Profeet Mohammed zei dat de engel altijd bidden dat de gierige verwoest pand, en bidden dat een royale persoon in een tweepersoonskamer vouwen levensonderhoud en de beloning, alsmede de Al-Ikhas Fadilah gelijk aan het lezen van de Koran 1/3.



Benediction ENGELEN AAN gierig / grabber vernietigd door schat

Door
Dr. Sheikh Fadl bin Divine Divine Zhuhur


Onder degenen die dido'akan met lelijkheid door de engelen zijn degenen die gierig om berinfak in de weg van Allah swt heeft de argumenten die aantonen dat, waaronder doorgegeven:

Imam al-Bukhari en Imam Muslim heeft overgeleverd van Abu Hurayrah radi anhu, zei hij: "De boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا, ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا.

'Niet een dag, waarin een slaaf was voor hem, behalve de twee engelen voor hem neer. Een van de twee zei: "O Allah, geef veranderen [1] voor mensen die berinfak. ' Terwijl de andere zei: "O Allah, vernietig [2] van de rijkdom van de vrek. '" [3]

Al-Malla 'Ali al-Qari zei in Sharh hadith, "De betekenis van' gierig 'hier is gierig als een voordeel of onroerend goed voor anderen." [4]

Al-Haafiz Ibn Hajar rahimahullah zei: "Het gebed met wat betekent dat de woning is vernietigd zichzelf vernietigd of de eigenaar, wat betekent dat het verlies van vriendelijkheid, omdat ik bezig was met iets anders." [5]

De Imam, Imam Ahmad Ibn Hibbaan en al-Hakim overgeleverd van Abud Darda radi anhu, zei hij, "de Profeet alayhi wa salaam heeft gezegd:

ما طلعت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين, يا أيها الناس هلموا إلى ربكم فإن ما قل وكفى خير مما كثر وألهى ولا آبت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين, اللهم أعط منفقا خلفا وأعط ممسكا مالا تلفا.

"Het is niet de zonsopgang, maar is verzonden aan de twee kanten zijn twee engelen die. Alle bewoners van de aarde riep om te luisteren behalve djinn en de mens, zeiden ze allebei, 'O mensen menghadaplah u Rabb van jullie, als gevolg van de lichte en mooi het is zeker beter dan veel, maar gebruikt voor spree Spree, en het is niet een zonsondergang, maar werd tussen de twee partijen stuurde zijn twee engelen die riep alle bewoners van de aarde om te luisteren behalve djinn en de mens, ze allebei zei: "O Allah, geef verandering voor mensen die berinfak en te vernietigen eigendom gierig. '"[6]

Twee Imam, Ahmad en Ibn Hibbaan overgeleverd van Abu Hurayrah radi anhu, van de Profeet 'alayhi wa salaam, zei hij:

إن ملكا بباب من أبواب السماء يقول: من يقرض اليوم يجزى غدا, وملكا بباب آخر يقول: اللهم أعط منفقا خلفا وعجل لممسك تلفا.

"Echt een engel in een deur van de poorten van de hemel, zeggende: 'Wie leende op deze dag, zal deze worden teruggegeven aan de dag." En een engel weer wie er aan de deur van de andere zei: "O Allah, geef veranderen voor mensen die berinfak en vernieling van eigendommen percepatlah gierig persoon. '"[7]

Hopelijk, met de heerlijkheid van God voor ons allemaal, komen we in de klasse van de mensen die dido'akan berinfak met vervanging door de Engelen, en is niet in de klasse van mensen die gierig dido'akan met vernietiging door de Angels opgenomen. Aamiin ja Dzal Jalaali wal Ikraam.


Benediction ENGELEN VOOR MENSEN DIE ZIJ berinfak te vervangen WAT DIINFAKKANNYA
Onder degenen die het gebed ontvangen van de Angels zijn degenen die altijd berinfak in de weg van goedheid, en bij de stelling dat laat het is:

1. Imam al-Bukhari en Imam Muslim overgeleverd van Abu Hurayrah radi anhu, zei hij: "De boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا. ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا.

'Niet een dag waar in de ochtend een dienaar naar beneden om hem tot zijn beschikking heeft, maar twee engel, een van de twee zei: "O Allah, geef veranderen [1] voor mensen die berinfak' En de ander zei:". O Allah , vernietigen [2] (eigendom) vrek. '"[3]

Onder de dingen die we kunnen begrijpen uit de bovenstaande hadith ash-Shaadiqul dat Mashduuq, dat onze Profeet 'alayhi wa salaam gemeld dat in feite de Angels bidden dat Allah swt vervangt schat berinfak persoon.

Al-Allama al-'Aini bij het uitleggen van de hadith zegt: "De betekenis Khalaf is een vervanger, als in een zin. 'Akhlafallaahu Khalfan' betekenis is moge God zijn plaats" [4]

Al-Mulla 'Ali al-Qari bij de uitleg van deze hadith zegt: "Khalaf is een vervanger betekent enorm, een goed alternatief in de wereld en worden beloond in het hiernamaals, in dit geval Allah swt zegt:

وما أنفقتم من شيء فهو يخلفه وهو خير الرازقين

"En welke items je uitgeeft, zal Allah hen vervangen, en Hij is de Gever van geluk zo goed mogelijk." [Saba ': 39] [5]

Al-Allama al-'Aini verklaren faidah-faidah dat uit de hadith kunnen worden getrokken door te zeggen: "En het is er nog de Engel gebed, terwijl het gebed is een gebed dat engel altijd het argument van de woorden van de Profeet zal worden verleend 'alayhi wa salaam:' Wie het ook geschikt is aminnya toespraak door te zeggen amen de Engelen, is het vroegere zonden vergeven "[6].

En dat de definitie van de donatie, zoals verwoord door de geleerden, is infak in gehoorzaamheid, donatie in een nobele geest, donatie aan de familie, gasten aan tafel, Sadaqah en anderen zijn niet gecensureerd en niet gecategoriseerd als afval. [7]

2. Priesters, dwz Ahmad Ibn Hibbaan en al-Hakim overgeleverd van Abud Darda radi anhu, zei hij: "De boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam heeft gezegd:

ما طلعت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان, يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين: يا أيها الناس هلموا إلى ربكم فإن ما قل وكفى خير مما كثر وألهى. ولا آبت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين: اللهم أعط منفقا خلفا وأعط ممسكا تلفا.

'Het is niet de zonsopgang, maar is verzonden aan de twee kanten zijn twee engelen die riep alle bewoners van de aarde te horen, behalve djinn en de mens, ze allebei zei:' O mensen menghadaplah u Rabb van jullie, als gevolg van de lichte en mooi het is zeker beter dan veel, maar gebruikt voor spree Spree. En het is niet de zonsondergang, maar werd verzonden tussen de twee zijden zijn twee engelen die riep alle bewoners van de aarde te horen, behalve djinn en mensen, ze allebei zei: "O Allah, geef verandering voor mensen die berinfak, en te vernietigen (eigendom) van de vrek. '' [8]

3. Twee Imam, Ahmad en Ibn Hibbaan overgeleverd van Abu Hurayrah radi anhu, van de Profeet 'alayhi wa salaam, zei hij:

إن ملكا بباب من أبواب السماء يقول: من يقرض اليوم يجزى غدا وملكا بباب آخر يقول: اللهم أعط لمنفق خلفا وعجل لممسك تلفا.

"Echt een engel in een deur van de poorten van de hemel zeggen: 'Wie leende op een dag, zal worden teruggegeven op de volgende dag, en de Engel van de ander als in de andere deur te zeggen:" O Allah, geef verandering voor mensen berinfak en onmiddellijk de (woning) vrek te vernietigen. '"[9]

Imam Ibn Hibbaan bieden het hoofdstuk met de titel van deze hadith: ". Angels Gebed voor mensen met Substitute berinfak en voor mensen Stingy orde vernietigd Zijn rijkdom" [10]

Moge Allah swt ons mensen die altijd berinfak, die dido'akan met vervanging door de Engelen.

Aamiin, yaa Dzal Jalaali wal Ikraam.

[Gekopieerd uit het boek Man Tushallii 'alaihimul Malaa-ikatu wa Man Tal'anuhum, Auteur Dr. Sheikh Fadl bin Zhuhur Divine Divine, in het Indonesisch Titel: People In Do'aka Angels, Beni Vertalers Sarbeni, Reader Uitgevers Ibn Kathir]

Soerat al-oprecht, te vergelijken met een derde van de Koran



Vermeld in de authentieke hadith:

أبيه عن أبي سعيد أن رجلا سمع رجلا يقرأ قل هو الله أحد يرددها فلما أصبح جاء إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم فذكر ذلك له وكأن الرجل يتقالها فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم والذي نفسي بيده إنها لتعدل ثلث القرآن

Van Abi Sa'id al-Khudri, dat er mensen zijn te horen van iemand gelezen "Qul huwallahu zondag", en herhaalde. De volgende dag kwam hij naar de Profeet 'alayhi wa salaam en melden, alsof hij werd ontslagen. Toen zei de Profeet: "Bij Degene die mijn ziel in Zijn hand, hij is vergelijkbaar met een derde van de Koran". [Sahih Bukhari, nee. 5013].

عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه قال قال النبي صلى الله عليه وسلم لأصحابه أيعجز أحدكم أن يقرأ ثلث القرآن في ليلة فشق ذلك عليهم وقالوا أينا يطيق ذلك يا رسول الله فقال الله الواحد الصمد ثلث القرآن

Van Abi Sa'id, zei hij: "De boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam zei tegen zijn metgezellen:" Is iemand van u in staat waren om een derde van de Koran te lezen in één nacht?' dan is het tegen hen, en (zij) vroeg: 'Wie van ons in staat is, O boodschapper van Allah "De Profeet?' alayhi wa salaam heeft ook gezegd:". Allahul-wahidu Samad is een derde van de koran "[Sahih Bukhari no. 5015].

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah zei: "Dat is, dat de Koran werd geopenbaard zijn drie delen. Derde is de wet, een derde bevat een belofte en een bedreiging, en de derde delen bestaande uit de namen en attributen van God; en deze brief om de namen en eigenschappen van (Allah) "te verzamelen. [Antwoord 'allyl-Ilmi wal-Faith, p. 113].

Shaykh al-Islam rahimahullah zei ook: "Als (Qul huwallahu zondag) is vergelijkbaar met een derde van de Koran, het betekent niet dat het belangrijker is dan al-Fatiha; noch de inhoud lezen Koran door het lezen van het drie keer. Indien lees (qui huwallahu zondag) elkaar wel drie keer of meer dan de lezers de beloning die vergelijkbaar is met een derde van de koran, maar de vergelijking niet iets dergelijks. " [Antwoord 'allyl-Ilmi wal-Faith, p. 133, 134].

Wanneer deze brief wordt gelezen wanneer betreft, wordt het effect verkregen dat het verschil tussen de ene persoon naar de andere is niet hetzelfde, hetgeen invloed en anderen geen effect had. In dit geval Shaykh al-Islam zei: "Het is niet (Qul huwallahu zondag) iedereen is goed voor iedereen." [Antwoord 'alil-' Ilmi wal-Faith, p. 141].

Shaykh 'Abdurrazaq legt uit: "Het is geen verschil in het effect van de meting die wordt gelezen, zelfs als de letter hetzelfde is te lezen, als gevolg van de invloed van de lezer hart van eerlijkheid, oprechtheid, waardering, vertrouwen, hoop en kekhusyu`an ...".

(Aangepast van Fiqh al-Idiyyah wal-Adzkar, Shaykh 'Abdurrazaq bin' Abd al-Muhsin al-'Abbad, 1 / 89- 93).


[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 03 / Jaar XII / 1429H / 2008m. Gepubliceerd Lajnah Stichting Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-761016]


VOLGENS LEES HET ARTIKEL ZETELS


الله لا إله إلا هو الحي القيوم لا تأخذه سنة ولا نوم له ما في السماوات وما في الأرض من ذا الذي يشفع عنده إلا بإذنه يعلم ما بين أيديهم وما خلفهم ولا يحيطون بشيء من علمه إلا بما شاء وسع كرسيه السماوات والأرض ولا يئوده حفظهما وهو العلي العظيم

Onder de stelling dat het primaat lezen Sectie Stoelen, namelijk de hadith van Abu Hurayrah radi anhu liet zien, zei hij: ". De Boodschapper kent mij aan het goede doel in de maand Ramadan houden Toen kwam iemand naar me toe en stelen van voedsel (de zakat) ...." Aan het einde van de hadith De dief zei:. "Als je wilt slapen, lezen 'Section Chairs', omdat het behoud van God gaat met u en Satan zal u niet naderen tot de dageraad" Toen zei de Profeet: "Hij heeft je verteld de waarheid, ook al is hij een leugenaar was. Hij is de duivel. "[Overgeleverd door al-Bukhari, 2311].

Ayat Kursi wordt ook voorgeschreven om gelezen te worden na de verplichte gebeden. Abu Umamah radi anhu brengen haar deugden door de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam dat (de betekenis) zegt: ". Wie leest Ayat Kursi na iedere verplichte gebed, dan kan niemand hem stoppen om te gaan naar de hemel, maar de dood" HR, een Nasai, zie Jâmi` Sahih (5/339), het punt is dat er geen barrière tussen hem en het paradijs, behalve de dood.

Shaykh Bin Baz rahimahullah verklaren zijn dapperheid door te zeggen: ". Dit vers is zeer groot en heeft voorrang in het Boek van Allah Omdat het Tawheed en oprechtheid tot God l bevat, en vertelde over zijn grootheid Wanneer iemand leest dit vers na elk gebed, dan. Hij zal zorg dragen voor een misdaad, alsmede indien lezen tijdens het slapen te nemen. "[Majmu Maqâlât wa Fataawa Ibn Baaz, 9/323].

(Aangepast van al-Hisnu al-waqi, Sheikh Dr Abdullah bin Mohammed als-Sad-han, taqdîm (inleiding) van Shaykh Dr. 'Abdullah bin' Abdirrahman bin Jibreen)

[Overgenomen uit het tijdschrift editie van As-Soennah 02 / Jaar XII / 1429H / 2008m. Gepubliceerd Lajnah Stichting Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-761016]

No comments:

Post a Comment